Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1523
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyr løs og fortell om valget, prosessen, behandlingen og tips til en annen som skal prøve for n'te gang!
Hva er det du skal avruses fra? Alkohol? Benzo? Speed? Opiater?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde 1253 ganger å slutte å drikke av egenvilje. Gikk aldri i lengden. La meg inn på Kildevangen, har etter det gått på AA-møter 1-3 ganger i uken. Vet ikke hvorfor, men det virker!
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Avholds og avholds, drikker 3-4ganger i året. Narkotika ar jeg tatt sterk avstand fra da jeg har hatt en barndom preget av søsken som klikket pga stoffer.
Jeg fylte opp livet mitt med mening. Jeg vil ikke drikke lenger fordi jeg ikke har en fyllesyk-søndag til rådighet. Jeg vil opp tidlig, trene, gå tur, finne på ting med venner, lage digg mat, se en god serie, øve på en eller annen hobby jeg har, gjøre meg klar til uka, generelt være produktiv. Har man ingen ønsker eller gleder av sånne ting skjønner jeg godt hvorfor man tyr til flaska, man kjenner jo ikke til noe bedre som gir glede.

Invester av tiden din nå for å høste frukter senere i livet ditt. De aller fleste ting er kjedelig i starten, men etterhvert vil man oppleve en mestringsfølelse av at man har greid å holde på med noe over en lengre tid. Meld deg på et matlagingskurs, eller dansekurs, svømmekurs, klatrekurs, kjøp en gitar, inviter venner til en hyggelig kveld, og sett deg generelt mål her i livet.

Tenk hvor deilig det hadde vært om du kunne oppleve samme glede som du gjør beruset, bare at du gjør det uten all form for fyllesykhet og selvskading av kroppen og i tillegg edru. Det er mulig. Start med baby-steps og beveg deg sakte, men sikkert oppover.
Sist endret av Ardluh; 4. november 2019 kl. 19:00.