Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3844
Hei

Er jeg "flagget" når dette har skjedd? Poliltiet sa til meg at nå kommer navnet mitt opp hvis jeg drar på nye turer. Dette kan vel ikke stemme eller har politiet tilgang til passasjer listen på båten?
Bruker selvsagt leie biler og nye hver gang. Fint om noen gidder å komme med innspill.
Anonym bruker
"Ergerlig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvfølgelig har politiet tilgang på pasasjerlisten. De har et system slik at navne ditt vil flagges hver gang de scanner lista.
Jeg har vel 40 tollsaker på meg - og hver gang en toller ser på er det "yes, stripping og full sjekk..." - så jeg tviler ikke et sekund på at onkel har deg hvis du fikk nok tollsak på deg
Fikk du noe reaksjon på "smuglinga" ala forenkla forelegg ? Da står du def. på noe slags liste.

Nå skal det dog sies at jeg og mine saker aldri har blitt plukket ut anna enn tilfeldig, altså markert på av hund og vært så grisespeeda ved boarding at jeg lyste opp avgangshallen...

(Fikk likevel bli med da de ikke fant noe på meg og jeg bare var triveligheten selv - måtte kle meg naken og koseprate med de i 20 minutter bare)

Smil - og ikke kødd mer med tolla, er det noe de hater er det når man kuker med avgiftene til mor Norge <3
Har blitt plukka ut hver eneste gang jeg drar over grenser, og jeg har gjerne med bittelitt for mye. Men det bryr de seg ikke om hvis man oppfører seg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil bare legge til at min erfaring er lik EvilSinks. Om man oppfører seg fint så går ting stort sett greit.

Har kun "smugla" en gang og det var ved en feiltakelse; jeg fløy til utlandet om morgenen og hjem om ettermiddagen (møte), og var ikke klar over at man må være ute av landet i 24t for å å handle i taxfree.

Ble stoppet med full kvote av veldig dyr vin; ca 3000.- og div parfymer etc.

Tolleren skjønte at jeg hadde driti meg ut (sannsynligvis av hvor paff jeg da jeg innså at jeg var en premiedust), så han ba meg "ta en kjapp runde inn til fortollingsautomaten og prøv igjen"....

Fikk betalt de 20-30kr i tollgebyr per flaske og når jeg kom tilbake til utgangen var politiduden høfligheten selv. A+ politiarbeide om jeg får si det selv.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av buddy69 Vis innlegg
Hei

Er jeg "flagget" når dette har skjedd? Poliltiet sa til meg at nå kommer navnet mitt opp hvis jeg drar på nye turer. Dette kan vel ikke stemme eller har politiet tilgang til passasjer listen på båten?
Bruker selvsagt leie biler og nye hver gang. Fint om noen gidder å komme med innspill.
Vis hele sitatet...

Var det snakk om store mengder? Var det snakk om ekstra kartong og en ekstra rull med snus eller var det typ betydelig mer det var snakk om?

Er selv tatt med et par flasker vin og en flaske sprit som en ekstra kartong sigaretter. Ble bare forelegg. Er jeg også på en slags liste nå? Vil jeg plukkes ut oftere nå som jeg er tatt og har betalt forelegg?
Det kan jo hende du havner på en liste, men tviler på at de kommer til å være ute etter deg.

Min følelse at selvom de noen ganger tar deg, så er ikke tollerne etter de som har med seg en boks general og flaske vin for mye, men heller de som smugler i store kvanta eller dråger.
Trådstarter
16 0
Det var snakk om større mengder. Er null logikk å smugle "små mengder". Til dere som er så utrolig sikre at de har 100% kontroll og bryter du loven litt så blir det stoppet hver gang, så har jeg hatt MANGE turer UTEN å bli stoppet selv om jeg har blitt tatt med smugling av tilsvarende produkter. Spurte de, og de sa at det var tilfeldig at jeg ble stoppet DENNE gangen. ...mmmm . Derfor denne tråden. Tror jeg tar noen 1-2 turer jeg har ingenting, se om jeg blir stoppet da.
Sist endret av buddy69; 17. november 2020 kl. 10:14.
Om du har blitt tatt for smugling, kan jeg garantere deg at du vil bli sjekket fremover. Tollen har noe de kaller for PUS, som er et system de har for personer av interesse, og du vil dukke opp i den ved grensepassering. Du får velge passeringsmetoder som ikke er knyttet til ditt navn
Sist endret av Anonym113971; 21. november 2020 kl. 11:08.