Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1558
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har nylig blitt diagnostisert med ADHD. Testet Ritalin i et par måneder, men var plaget med kort virketid og nedturer. Har nå begynt opptrapping av Aduvanz.

Greia er, at rett før bytte hentet jeg ut Ritalin fra apoteket. Jeg er tidligere speedfreak, og ønsker gjerne å beholde dette for litt ekstra kos i ny og ne. Jeg vil gi uttrykk til legen om at jeg har levert tilbake Ritalin til apoteket.

Finnes det noen måte for legen min å finne ut om dette er tilfellet? Blir det registrert når man leverer tilbake medisiner?
Har du blitt bedt om å levere det tilbake?

Jeg har en skeivebordsskuff verdt med ymse legemidler jeg ikke har brukt opp, og har aldri blitt bedt om det, selv med de ekstremt vanedannende jeg har liggende
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når man leverer medisiner på apoteket hives det bare i en kasse bak og sorteres sikkert seinere. Det registreres ikke at du er der å leverer og jeg kan ikke se for meg at de driver å sjekker klistelappen med navnet på pakka når de senere sorterer heller. Det er ikke viktig, det som er viktig er at medisinene destrueres og ikke skylles ut i do hjemme og skader dyr og miljøet.

Jeg hadde bare lata som ingenting ovenfor legen og ikke nevnt noe om den gamle resepten du tok ut. Legen spør nok ikke heller
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke blitt bedt om det nei, vil bare forberede meg i tilfelle han gjør det.

Da er det vel ingenting å bekymre seg over, bare sier jeg har gjort det / skal gjøre det dersom han spør. Takk for svar
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mener å huske det sto på helsenorge at jeg hadde levert tilbake en medisin, men litt usikker så skal dobbeltsjekke når jeg har mulighet