Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1513
Hei!

Så en tråd Reddit som tok for seg forskjellen på prising av mobildata i hvert land i Europa. Norge er visst veldig, veldig dyrt.

I dag har jo man fri bruk innen EU.

Er det noe som hindrer meg å fikse f.eks Polsk nummer? Blir det faktisk billigere?

Betaler lett 100-200kr mindre for ett ekstra siffer eller to.

Ikke nøyaktig den, men sjekk her:

https://www.reddit.com/r/europe/comm...n_europe_2019/
Sist endret av kastrertHankatt; 15. juni 2020 kl. 15:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må ha adresse i landet, og gjerne noe tilsvarende D-nummer. Telia DK er eks. MYE billigere enn Telia NO.
Jeg har et svnesk, dansk og tysk nummer. Det var bare det tyske jeg måtte registrere, uten krav om å bo der. Det danske fikk jeg kjøpt i en kiosk på jernbanestasjonen i København uten formaliteter.
Åh. Så det er mulig. Kan jeg spørre hvorfor du har 3 nummer i 3 forskjellige land ? ^^

Skjønte ikke helt hva du mente med at det tyske måtte registreres. Alle må vel registreres?
Kan man bestille sim hjem til Norge?

Og! Ivar, blir det faktisk billigere??
Sist endret av kastrertHankatt; 15. juni 2020 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Åh. Så det er mulig. Kan jeg spørre hvorfor du har 3 nummer i 3 forskjellige land ? ^^

Skjønte ikke helt hva du mente med at det tyske måtte registreres. Alle må vel registreres?
Kan man bestille sim hjem til Norge?

Og! Ivar, blir det faktisk billigere??
Vis hele sitatet...
Det virker som du er ganske ung. Han svarte på spørsmålet ditt. Hvorfor kommer du med personlige oppfølgings spørsmål?
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Hei!

Så en tråd Reddit som tok for seg forskjellen på prising av mobildata i hvert land i Europa. Norge er visst veldig, veldig dyrt.

I dag har jo man fri bruk innen EU.

Er det noe som hindrer meg å fikse f.eks Polsk nummer? Blir det faktisk billigere?

Betaler lett 100-200kr mindre for ett ekstra siffer eller to.

Ikke nøyaktig den, men sjekk her:

https://www.reddit.com/r/europe/comm...n_europe_2019/
Vis hele sitatet...

Kjøp en telefon med dual-sim så kan du ha ett norskt sim for ringe+meldinger, og ett eu sim du har dataplan på.

Ivar snakker om å få tak i sim-kort som ikke krever registrering med navn og id hos teleoperatør. Det blir jo da kun mulig med prepaid credit (typ kontantkort), men man har da et uregistrert sim som kan brukes til ting man ikke vil ha knytta opp til navnet sitt. Litt annet bruksområde..
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det virker som du er ganske ung. Han svarte på spørsmålet ditt. Hvorfor kommer du med personlige oppfølgings spørsmål?
Vis hele sitatet...

Fordi det er ett forum og jeg er nysgjerrig? Det er lov å spørre. Trenger ikke å svare
Du innleder med at det virker som jeg er ganske ung og i tillegg bidrar du med ingenting annet en å avspore tråden.

Ser du ironien?
Sist endret av kastrertHankatt; 15. juni 2020 kl. 17:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Åh. Så det er mulig. Kan jeg spørre hvorfor du har 3 nummer i 3 forskjellige land ? ^^

Skjønte ikke helt hva du mente med at det tyske måtte registreres. Alle må vel registreres?
Kan man bestille sim hjem til Norge?

Og! Ivar, blir det faktisk billigere??
Vis hele sitatet...
Jeg har også SIM-kort fra Kenya og Thailand. Det er dyrt å surfe på norsk nummer i utlandet, det er mye billigere med et lokalt kort. (Mange hoteller har ELENDIG WiFi) Så når jeg anskaffet meg smart-telefon og begynte å surfe utendørs begynte jeg å kjøpe kort i de landene jeg besøker. At det ble registrert i Tyskland betydde at jeg måtte vise passet i telefonbutikken på jernbanestasjonen i Stuttgart. Alle de andre er kjøpt i kiosker (tenk Narvesen i utlandet) uten å vise id.

For meg ble det mye billigere i Thailand og Kenya da jeg bruker data og ikke telefon.

Det er greit å være nysgjerrig. Risikoen er bare at du ikke får svar. (Eller du får kritiske kommentarer fra andre :-D ).
Et tips er å undersøke om det er mulig å fylle på kontantkort kjøpt i utlandet over nett. Hadde et nederlandsk nummer en periode, og dette ble deaktivert hvis man ikke fylte på penger i løpet av 12 måneder.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har også SIM-kort fra Kenya og Thailand. Det er dyrt å surfe på norsk nummer i utlandet, det er mye billigere med et lokalt kort. (Mange hoteller har ELENDIG WiFi) Så når jeg anskaffet meg smart-telefon og begynte å surfe utendørs begynte jeg å kjøpe kort i de landene jeg besøker. At det ble registrert i Tyskland betydde at jeg måtte vise passet i telefonbutikken på jernbanestasjonen i Stuttgart. Alle de andre er kjøpt i kiosker (tenk Narvesen i utlandet) uten å vise id.

For meg ble det mye billigere i Thailand og Kenya da jeg bruker data og ikke telefon.

Det er greit å være nysgjerrig. Risikoen er bare at du ikke får svar. (Eller du får kritiske kommentarer fra andre :-D ).
Vis hele sitatet...

Ble jeg nysgjerrig på Thailand/Kenya. Stor forskjell på de kontinentene.
Hvorfor? Hehe.mvh.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har også SIM-kort fra Kenya og Thailand. Det er dyrt å surfe på norsk nummer i utlandet, det er mye billigere med et lokalt kort. (Mange hoteller har ELENDIG WiFi) Så når jeg anskaffet meg smart-telefon og begynte å surfe utendørs begynte jeg å kjøpe kort i de landene jeg besøker. At det ble registrert i Tyskland betydde at jeg måtte vise passet i telefonbutikken på jernbanestasjonen i Stuttgart. Alle de andre er kjøpt i kiosker (tenk Narvesen i utlandet) uten å vise id.

For meg ble det mye billigere i Thailand og Kenya da jeg bruker data og ikke telefon.

Det er greit å være nysgjerrig. Risikoen er bare at du ikke får svar. (Eller du får kritiske kommentarer fra andre :-D ).
Vis hele sitatet...
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Åh. Så det er mulig. Kan jeg spørre hvorfor du har 3 nummer i 3 forskjellige land ? ^^

Skjønte ikke helt hva du mente med at det tyske måtte registreres. Alle må vel registreres?
Kan man bestille sim hjem til Norge?

Og! Ivar, blir det faktisk billigere??
Vis hele sitatet...
Om du skal være "gangster" med et annet nummer. Så bruk en annen mobil.
Imei nummer. Er mobilens"DNA" alle SIM-kort som blir satt inn i mobilen, blir registrert hos operatør.
Mvh tidligere kundebehandler..
Sist endret av 420filosof; 15. juni 2020 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 420filosof Vis innlegg
Ble jeg nysgjerrig på Thailand/Kenya. Stor forskjell på de kontinentene.
Hvorfor? Hehe.mvh.

..
Vis hele sitatet...
Fine damer i begge landene. :-D
Og billig øl.