Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 583
Halla. jeg har tatt over en maskin. av min søster så jeg har ikke valgt å reformatere den da vi skal gå igjennom matriale hun trenger fra den før jeg gjør dette.

så jeg er stuck med allt instillinger å kluss hun. har grort.

========= instilinger ?
Det er mange ting som irriterer meg med denne maskinen som at den. setter punktum her å der trolig etter at den registrerer to mellomrom noe som kommer i punktet under.

den legger også ved noen. ekstra taste trykk som i. passord finner jeg ofte tall er flere en. intensjon så gjerne. dobbel 00. & mellomrom.

======== GUI / Programmvare
jeg er vant til Linux hvor copigjering. av filer vises med
%, ete, overførings hastighet, pause,
men allervigtigst ved overføring av filer hvor det ikke er kapasitet til alle filene spør terracopy om den skal copigjere likavel,
Da jeg vet at halvparten av filene er der allerede så jeg kan velge REPLACE eller ignore duplicet files.

er det en bedre file eksplorer en den APPLE inc har laget for den jeg bruker nå irriterer meg.

jeg har selv brukt Terracopy på W10 noe jeg er meget fornøyd med.

======== Update
dette er en maskin. fra 2016
Den er soppas stolt av seg selv så den ønsker ikke. å gå noe høyere en osx12 da det ikke støtter osx13.
kan dette fikses da flere programvarer ikke støtter osx12

========Programmvare
jeg har en. stor fan. av opensorce da dette er gratis, det kommer ofte opdateringer da mange utvikler det pluss jeg liger å gi bort kaffe så det er den fine måten. å takke for et produkt jeg liker (( sorry WINRAR for alle disse år meg gratis vesjon på W XP))

Apple produkter er godt låst ned er det jalebrake eller noe jeg kan gjøre for å lett lit å skaffe program vare jeg ellers villa hatt på Windows / Linux.


Jeg er ingen stor smarting da det kommer til Data maskiner noe jeg har lert meg er at jeg kan soppas mye om data at jeg vet jeg ikke kan nokk.

om noen skjønner hva jeg skal frem er det konge.

mere spørsmå kommer nok senere.
Jeg har ikke søkt på feilene jeg vet at kansje noe kune vert løst med et DDG søk.
Belkager alle skriveleif.
Sist endret av QReed; 30. juli 2023 kl. 08:28. Grunn: Spacing&0.5% skrivefeil
Jeg skjønner ikke hva du spør om. Er det ikke bare å kopiere ut filene som skal gås gjennom til en eksterndisk, formatere maskinen og levere den til resirkulering?

Tastaturet er antakelig av den typen butterflyswitcher som blir dårlige, så det vil nok forbli sånn. Bruk et USB-tastatur hvis det blir for plagsomt.
Sist endret av fuzzy76; 30. juli 2023 kl. 12:00.
Trådstarter
11 3
=tastatur
tastene er da kjørt takk for svar @fuzzy76

=programmvare
jeg skal overføre 36gb overføringen stopper etter 10 gig da noe er galt å enheten blir matet ut.
jeg er da nøtt til å starte ovefrøreingen igjen men den bagynner da fra starten uten noen spørsmål om jeg vil overse de filer som allerede eksisterer.

jeg trenger derfor en bedre file explore en. den apple har laget.
er bruker alle defualt program vare ?

=Update
kan jeg på noen måte opdatere maskinen. uttover osx12 ?
Sitat av QReed Vis innlegg
=tastatur
tastene er da kjørt takk for svar @fuzzy76

=programmvare
jeg skal overføre 36gb overføringen stopper etter 10 gig da noe er galt å enheten blir matet ut.
jeg er da nøtt til å starte ovefrøreingen igjen men den bagynner da fra starten uten noen spørsmål om jeg vil overse de filer som allerede eksisterer.

jeg trenger derfor en bedre file explore en. den apple har laget.
er bruker alle defualt program vare ?

=Update
kan jeg på noen måte opdatere maskinen. uttover osx12 ?
Vis hele sitatet...
ta ut harddisken og les ut alt på linux maskin og ta de filene du trenger, vil anta de fleste mac brukerne bruker defailt explorer til filer dog ingen aning, kommer ikke høyere enn macOS 12.6.5 siden den er fra 2016, apple låser maskinen for høyere operativsystem
Hva slags type Mac er det snakk om?

Når det kommer til å installere Nye versjoner av Mac OS, her Ventura på maskiner som ikke støtter det så kan du bruke Open Core Legacy Patcher:
https://dortania.github.io/OpenCore-Legacy-Patcher/
Installer Homebrew så kan du installere masse opensource-verktøy.