Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1306
- Jeg har ca. 22.000,- etter skatt
- Er uføretrygdet
- Singel
- Leier en kommunal bolig som jeg betaler 6500,- per måned for

Men jeg har en gjeld på ca. 70.000 som står i gjeldsregisteret.

Jeg trenger å låne 10-20.000 kr, men alle gir meg avslag.

Har dere forslag til noen nettsteder hvor jeg kan søke om forbrukslån, og der jeg kan få lånesøknaden godkjent?

Evt. Andre tips?
Sist endret av einsteindragon; 2. februar 2024 kl. 23:24.
Trenger du mere lån, når du ikke engang kan betjene det du allerede har? Det er en grunnn til at du får avslag.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Trenger du mere lån, når du ikke engang kan betjene det du allerede har? Det er en grunnn til at du får avslag.
Vis hele sitatet...
Jeg betaler ned lånet og har gjort det i 1 år nå. 4000 hver måned blir trukket fra trygden min.
Det jeg trenger lån til er en ny Smarttelefonen og bærbar pc.
2pac alive in serbia
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg betaler ned lånet og har gjort det i 1 år nå. 4000 hver måned blir trukket fra trygden min.
Det jeg trenger lån til er en ny Smarttelefonen og bærbar pc.
Vis hele sitatet...
Kan du utsette betaling på eksisterende lån?

Evt kan du pante flasker og kjøpe brukt. Ville også vurdert å lagt ut annonse på finn hvor du kan spørre om gratis utstyr.

Å ta opp lån for såpass lav sum er et administrativt sluk som er meningsløst, den eneste måten det er lønnsomt for banken er hvis de hadde tatt svindyrt gebyr.

Du kan fikse brukbar laptop og mobil til under 7000 både nytt og brukt. 20000 er mye.
Sist endret av frilansloser; 3. februar 2024 kl. 00:18.
Vel det kjedelige svaret er du har forsøkt, og med mindre du får økte inntekter vil svaret bli det samme. Da får du enten senke kravene og kjøpe brukt eller spare opp til du har pengene til å kjøpe nytt.

Verden er ikke slik at noen er forpliktet til å gi lån. Om none vil gi deg kreditt når du alt har fått avslag er det hos de som du ikke ønsker kreditt hos, fordi de har tenkt å gi deg en effektiv rente på opp mot 30%.
Finnes det ikke tett med løsninger som har mulighet for avdrag på kjøp sånn at du slipper å betale alt på en gang.
Også kan du alltids se om du har ting liggende hjemme som du kan selge på finn.
I tillegg kan du jobbe litt ettersom det er lov når man er ufør.

En av de store ulempene i posisjon som mottaker av ytelser er dessverre at man har begrenset med muligheter for lån, på boligmarkedet og slikt.
Har du i tillegg misligholdt regninger og slikt tidligere så sitter du enda dårligere til.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Kan du utsette betaling på eksisterende lån?
Vis hele sitatet...
De er allerede gått til namsmannen, dessverre.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
De er allerede gått til namsmannen, dessverre.
Vis hele sitatet...
Ja da har du jo svaret ditt der.
Når det er gått til namsmannen har du høyst sannsynligvis allerede betalingsanmerkning(er). Men det trengte du ikke fortelle oss eller?
Du er så og si tom for penger, det er derfor bankene ikke vil gi ut lån. Og de få aktørene som kanskje vil gi deg et lån kommer til å flå deg økonomisk, så råder deg til å ta tiden til hjelp å heller spare opp penger til det.

Du kan kjøpe Iphone 11 pro eller pro max til 3 - 4 lapper brukt på finn. Bedre telefon trenger faktisk ingen, dette er allerede en skikkelig luksus telefon. Laptop som funker til litt gaming til og med begynner på 3 lapper på finn.

Hvis du rydder opp helt i økonomien din så har du inntekten som trengs for å kunne ha ett skikkelig godt liv med masse ekstra kos. Med litt taktiske valg (bruke litt tid til å finne et greit sted til en ikke så dyr leiepris, kutte ned på unødvendige utgifter, kjøpe ting brukt på finn etc.) så kan du sitte igjen med en god del til moro på slutten av hver eneste måned. Det kommer til å ta tid og er vanskelig, men det er verdt det.
Sitat av SaySo Vis innlegg
En av de store ulempene i posisjon som mottaker av ytelser er dessverre at man har begrenset med muligheter for lån, på boligmarkedet og slikt.
Har du i tillegg misligholdt regninger og slikt tidligere så sitter du enda dårligere til.
Vis hele sitatet...
Her er det jo en vesentlig forskjell på varige ytelser og andre. Det er ingenting i veien for å få lån på ufør. Problemet er at økonomien din blir vurdert som for alle andre.

Tidligere mislighold påvirker ikke lån og kredittsøknader. Betalingsanmerkninger blir slettet innen et døgn fra gjelda er gjort opp. Unntaket her er internt i den finansinstitusjonen det gjelder. Har du fucka opp i en bank så har de deg selvfølgelig lagret. Jeg har et par sånne med flere tiår gammel moro og får knapt et debitkort. Men da er det bare å gå til neste.

Selv uten betalingsanmerkninger er TS sitt tilfelle dødfødt. 70k i usikret gjeld på ufør som tilsvarer 300k i året e.l. er latterlig mye.
Sitat av Dough Vis innlegg
Her er det jo en vesentlig forskjell på varige ytelser og andre. Det er ingenting i veien for å få lån på ufør. Problemet er at økonomien din blir vurdert som for alle andre.

Tidligere mislighold påvirker ikke lån og kredittsøknader. Betalingsanmerkninger blir slettet innen et døgn fra gjelda er gjort opp. Unntaket her er internt i den finansinstitusjonen det gjelder. Har du fucka opp i en bank så har de deg selvfølgelig lagret. Jeg har et par sånne med flere tiår gammel moro og får knapt et debitkort. Men da er det bare å gå til neste.

Selv uten betalingsanmerkninger er TS sitt tilfelle dødfødt. 70k i usikret gjeld på ufør som tilsvarer 300k i året e.l. er latterlig mye.
Vis hele sitatet...

Det er jo dette med vurdering av økonomi jeg tenker på som en utfordring. Ikke at du ikke får lån, men at lånene blir veldig begrenset ettersom inntektene er veldig begrenset.

Ellers er jeg enig. Og det er dette med at det er et begrenset utvalg banker som har lån du vil ha mtp vilkår.

Og når du i utgangspunktet har 70 000 i lån med namsmannen involvert. I tillegg til at TS nok av ganger har skrevet om at det er et litt sprekt forhold til rusmidler. Da burde han droppe lån på alle måter
Er namsmannen inne med trekk på inntekten din er dette registrert som anmerkning. Du får mao ikke kreditt noen steder, og det med god grunn. Betal gjelden din ferdig først.
Om du betaler 6500 i leie og 4000 på lånet hver måned så har du fortsatt igjen ganske bra?