Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 735
Jeg har betalingsanmerkninger, og jeg sjekket i dag min kredittscore som naturlig nå er veldig dårlig hvor det står at det er høy/svært høy sannsynlighet til inkassogjeld igjen.
Vel, nå er jeg snart ferdig med å betale all min gjeld og jeg tenker å kjøpe en bil etter at jeg blir gjeldsfri.
Jeg tenker å søke i en bank om vanlig billån med bilen i pant. Vil mIn lave kredittscore ha noen betydning for innvilgelse av lånet? Vil kredittscore endre seg noe straks jeg er gjeldfri eller er det kun anmerkninger som blir fjernet straks?
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Når du har betalt inkassogjelda di, skal betalingsanmerkningene slettes. Men det er flere andre ting enn betalingsanmerkninger som også ligger til grunn for din kredittscore. Inntekt de siste tre år, netto formue, alder, flyttemønster etc.
Sist endret av Barte-Sam; 29. januar 2024 kl. 19:34.
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Når du har betalt inkassogjelda di, skal betalingsanmerkningene slettes. Men det er flere andre ting enn betalingsanmerkninger som også ligger til grunn for din kredittscore. Inntekt de siste tre år, netto formue, alder, flyttemønster etc.
Vis hele sitatet...
Ok. jeg vurderer å kjøpe en bil via et firma hvor renten er fastlåst og veldig lav. Firmaet tar imot bestillingen og søker så banken. Vi kredittscore telle noe eller er det kun om jeg har anmerkninger? Bortsett fra inntekt selvsagt… Jeg tenker at de tross alt har pant i bilen?
Kredittscore har nok noe å si, eller for å si det på en annen måte, veldig lav score uten anmerkninger skyldes gjerne lav inntekt de siste årene og om det da er inntekten som tenner røde lys eller kredittscore er vel vanskelig å sette fingeren på.

Straks din siste anmerkning er betalt i sin helhet skal anmerkningen fjernes innen 24 timer.

Du får nesten bare søke og se hva resultatet blir.