Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4397
Hei!

Noen som kan forklare meg step by step hvordan jeg kan installere windows fra en usb stick?
Har problemer med en annen laptop jeg har.
Kommer også til og laste ned pirat windows fra iptorrents. Er det noen spesiell fil jeg må ha? .exe eller iso .

Har ikke så mye peiling lenger på data, og hadde satt stor pris på om noen kunne forklart meg litt!

Johansenx1
Du må ha en iso, denne må mountes og copy paste innholdet til en bootbar usb.

For å lage bootbar usb. Søk på google, det er 2028480320 treff på dette og du vil bruke kommandovindu og ikke spesialprogramvare.
Ønsker du å installere en lovlig eller ulovlig utgave av Windows? Hvilken Windows versjon ønsker du å installere?
pirat helst, gjerne windows 7 sp2 om det forsatt er mulig.
hørte noe om at de hadde sluttet og støtte w7 eller noe?
Sitat av johansenx1 Vis innlegg
pirat helst, gjerne windows 7 sp2 om det forsatt er mulig.
hørte noe om at de hadde sluttet og støtte w7 eller noe?
Vis hele sitatet...
Dem kommer til å kutte ut støtte om 2-3 år, leste jeg ihvertfall. Jeg skal ikke hjelpe deg med å laste ned piratkopiert Windows, det får du gjøre på egenhånd. Men etter at du har fått tak i en Windows .iso-fil, bruker du et verktøy kalt Rufus for å brenne/mounte filen over til en USB-minnepenn. Når det er fullført så avslutter du maskinen, start opp og boot fra USB, og følg deretter instruksene som dukker opp på skjermen. Veldig enkelt!

Link til Rufus: https://rufus.akeo.ie/

Send meg gjerne en PM hvis det er noe annet du trenger hjelp med.
last ned denne, følg instuksjonen https://www.microsoft.com/en-us/soft...oad/windows10/
bruk windows toolkit fra mydititallife for å bli kvitt aktiveringen etter installasjonen https://forums.mydigitallife.info/th...osoft-Products
Sist endret av l0hre; 30. januar 2017 kl. 14:31.
https://s1.rg-adguard.net/ms/techbench-new/

https://gist.github.com/mkuba50/27c9...9be4b4075a66ff

Bruk en av disse. Da laster du ned .ISO filene direkte fra Microsoft sine servere. Så benytter du Rufus som sirajuddin97 foreslo, eller Microsoft sitt eget verktøy som du kan laste ned HER for å lage en USB installasjon av ISO-filen

Så er du i alle fall sikker på at du laster ned en .ISO som er urørt
Sitat av sirajuddin97 Vis innlegg
Dem kommer til å kutte ut støtte om 2-3 år, leste jeg ihvertfall. Jeg skal ikke hjelpe deg med å laste ned piratkopiert Windows, det får du gjøre på egenhånd. Men etter at du har fått tak i en Windows .iso-fil, bruker du et verktøy kalt Rufus for å brenne/mounte filen over til en USB-minnepenn. Når det er fullført så avslutter du maskinen, start opp og boot fra USB, og følg deretter instruksene som dukker opp på skjermen. Veldig enkelt!

Link til Rufus: https://rufus.akeo.ie/

Send meg gjerne en PM hvis det er noe annet du trenger hjelp med.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om? Windows 7 er allerede end of life hvis ikke du betaler microsoft for extended.

https://support.microsoft.com/en-us/...cle-fact-sheet

Dessuten drit i rufus, diskpart som har vært en del av windows siden før jeg visste hva en pc kunne brukes til gjør dette glatt. Bare mount iso of copy paste innholdet til en bootbar (diskpart) usb. Lær dette og du trenger ikke internett neste gang du skal fikse bootbar usb.

Sett fs=fat32 og safeboot og uefi er 0 stress.

Edit: Secure ikke safe
Sist endret av SinHazzard; 30. januar 2017 kl. 21:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Er mye mulig jeg tar feil her, men det kan virke som at windows installeren ikke er veldig begeistra for å starte i fra USB, spessielt om det er snakk om en USB3-pinne.
Flere ganger har jeg kommet til partisjonering/valg av harddisk for så å bare bli møtt av en feilmelding som sier at harddisken (Ja harddisken, ikke usb'en) ikke kan brukes og må partisjoneres og formateres, noe som heller ikke lar seg gjøre fordi en ny feilmelding sier at den ikke kan partisjoneres.
Dersom jeg åpner et kommandovindu og manuelt sletter hele disken og setter opp nye partisjoner med fdisk (Både MBR og GPT) sier installeren at neida, harddisken kan ikke brukes.
Men så fort jeg starter med en CD i stedet fungerer alt som det skal... Merkelig.
Tror det har noe å gjøre med hovedkortet, om det har usb2 eller usb3, og hvilken usb-kontroller det har. Installeren har rimelig begrenset maskinvarestøtte uten å laste inn ekstra drivere
Sist endret av varg300; 31. januar 2017 kl. 18:38.
kanskje vi dreper myten, det er en gjenganger at ingen tror dette lar seg ordne uten alt mulig bais av programmer, i tillegg så virker det som svært få gidder å teste forslaget når det kommer og nærmest avfeier det, det er rimelig mange tråder om akkurat det samme.
Hvorfor stresse ut på www?
Selvfølgelig er secure boot enabled og det er UEFI istedenfor BIOS.

Og Varg: Ja, for å unngå dette er det kjekt å ha usb 2.0 og 3.0 stick, dette vil fungerer fint helt til 1 enkelt fil overstiger limit på 4Gb, dette er da server issue og ikke client ettersom alle client OS får plass på FAT32, til opplysning kan jeg ikke bruke denne prosedyren på Server2016 fordi den overstiger limit. Finnes garantert workaround, OS disken din booter jo og er NTFS, men jeg har ikke erfaring med å manuelt punche inn en boot, du får google om du gidder.

Det er da også ganske opplagt at vi må mounte iso og copy paste content.

Her er copy paste fra wmic på pc (så ingen tror jeg bare lyver)

PS C:\WINDOWS\system32> wmic computersystem get manufacturer,systemfamily
Manufacturer SystemFamily
LENOVO ThinkPad T460

Under her er copy paste fra en USB jeg booter til partedmagic, den er helt enkelt og greit laget i diskpart.


ADATA USB Flash Drive USB Device
Disk ID: 00000000
Type : USB
Status : Online
Path : 0
Target : 0
LUN ID : 0
Location Path : UNAVAILABLE
Current Read-only State : No
Read-only : No
Boot Disk : No
Pagefile Disk : No
Hibernation File Disk : No
Crashdump Disk : No
Clustered Disk : No

Volume ### Ltr Label Fs Type Size Status Info
---------- --- ----------- ----- ---------- ------- --------- --------
Volume 4 D FAT32 Removable 28 GB Healthy

DISKPART>

Proof of concept:

[/url]


Her er en annen som er mindre, denne har content fra en mountet win10iso.


Kingston DTR30G2 USB Device
Disk ID: 00000000
Type : USB
Status : Online
Path : 0
Target : 0
LUN ID : 0
Location Path : UNAVAILABLE
Current Read-only State : No
Read-only : No
Boot Disk : No
Pagefile Disk : No
Hibernation File Disk : No
Crashdump Disk : No
Clustered Disk : No

Volume ### Ltr Label Fs Type Size Status Info

---------- --- ----------- ----- ---------- ------- --------- ----
----
Volume 4 E FAT32 Removable 14 GB Healthy


[/url]


Stikkordet er: FAT32, FAT32 og atter FAT32. Du klarer ikke å føkke det opp sålenge du husker dette.
sirajuddin97
Funkerte veldig bra og enkelt med rufus! Takk for hjelpen!

l0hre link nr 2 du sendte fungerte ikke.. andre tips til aktivering?
Sitat av johansenx1 Vis innlegg
sirajuddin97
Funkerte veldig bra og enkelt med rufus! Takk for hjelpen!

l0hre link nr 2 du sendte fungerte ikke.. andre tips til aktivering?
Vis hele sitatet...
Ja kjøp lovlig windows ettersom alle ting som krever mer enn ett tastetrykk er nedprioritert.

Slmgr.exe /rearm gir deg litt grace.

Pebcak det er jo .vbs
Sist endret av SinHazzard; 2. februar 2017 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville bare sagt - kjøp Windows. Hvis du googler litt etter billige Windows koder så finner du det. Jeg betalte 120,- for min Windows 10 Pro.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du må ha en iso, denne må mountes og copy paste innholdet til en bootbar usb. Imidlertid er det vel så greit å ha en ekstern DVD å brenne til og mounte fra etter min mening, gamlemetoden funker fordi bypass algoritmene som er innbakt i hackingversjonene faktisk "leser bedre fra en DVD", og det er kjekt å ha uansett for eksempel hvis du har andre store algoritmetunge programmerte enheter (adobe f.eks.) du vil installere eller for eksempel hvis du vil kjøpe noen spill i en butikk for å lette litt på ræva etter alle disse rævkjørerne har brukt opp all tida di.