Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3928
Prøver å sparke liv i en gammel pc jeg ikke har brukt på 5 år, med Windows XP prof.
Etter litt hjelp fra Ophcrack så fant jeg ut av det gamle passordet mitt.
MEN
Når jeg skriver inn passord, så får jeg følgende feilmelding:
"Windows produktaktivering
Dette eksemplaret av Windows må aktiveres hos Microsoft før du kan fortsette. Du kan ikke logge på før du aktiverer Windows"

Ingenting skjer når jeg trykker på ja.

Og får samme beskjed når jeg starter opp i sikkerhetsmodus også.

Noen tips, eller er alt håp borte?
Sist endret av Braevo; 6. mars 2017 kl. 17:01.
Er systemklokken rett? Har du ikke brukt den på 5 år er ofte BIOS-batteri tømt, og da er klokken nullstilt og da skjer alskens rart.
Trådstarter
5 0
Hvordan får jeg sjekket det?
Får du ikke logget på internett må du nok ringe windows/microsoft for å få oppgitt den koden.
Sitat av Braevo Vis innlegg
Hvordan får jeg sjekket det?
Vis hele sitatet...
Enkleste er å gå inn i BIOS og sjekke det.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Får du ikke logget på internett må du nok ringe windows/microsoft for å få oppgitt den koden.
Vis hele sitatet...
For Windows XP? Som MS sluttet å støtte i 2014? Dessuten kommer han seg ikke til den delen av aktiveringen. Uansett, XP-maskiner blir ikke uaktiverte av å ligge ubrukt i noen år.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2017 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Enkleste er å gå inn i BIOS og sjekke det.



For Windows XP? Som MS sluttet å støtte i 2014? Dessuten kommer han seg ikke til den delen av aktiveringen. Uansett, XP-maskiner blir ikke uaktiverte av å ligge ubrukt i noen år.
Vis hele sitatet...


Fant klokka i bios, den var noen få minutter feil. Endret på det til eksakt tidspunkt, nå vil den ikke inn i windows lenger?

Etter et par runder med å gå tilbake til oppstart automatisk så kom jeg frem til innlogging, men får fremdeles samme feilmelding.
Sist endret av Braevo; 6. mars 2017 kl. 19:36.
Har du prøvd å Google deg til løsninger? f.eks. https://www.youtube.com/watch?v=jrfCo_ER02M
Trådstarter
5 0
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Har du prøvd å Google deg til løsninger? f.eks. https://www.youtube.com/watch?v=jrfCo_ER02M
Vis hele sitatet...
Har googlet ja, men denne har jeg ikke sett.
Den hjelper meg dessverre ikke, da det kun er svart skjerm når jeg har trykt på JA. Trykker jeg på NEI, ender jeg tilbake til å taste inn passord.

Har også kontaktet Microsoft og fått beskjed om at de har kuttet ut støtte til XP, og ble henvist til å forhøre meg på forum.
Trådstarter
5 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kom inn i sikkerhetsmodus, men det stoppet etter det.
Og får fra tid til annen en feilmelding, typ blåskjerm med hvit tekst om at det har oppstått et problem.
Rekker ikke lese noe særlig på blåskjermen da den forsvinner fort, og pc restarter