Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1800
Bygdetulling
varg300's Avatar
De siste par ukene har den ene pc'en min (Windows 7 ultimate) utvikla et merklig fenomen.
Etter å ha vert i bruk i alt fra et par minutter til flere dager, fryser alt i mindre en ett sekund og etter det vil alle vinduer som åpnes, alle menyer som åpnes og alle nye programmer som startes bli helt svarte. Programmer som allerede er åpne fungerer normalt.
Screenshot: http://bayimg.com/lAienAaGM

Å stoppe explorer hjelper ikke, bare å starte på nytt.

Sist gang skjedde det når jeg brukte WinRar, og det skjer i løpet av noen minutter hver gang jeg bruker SSH-klienten putty.
Eneste som er nytt i det siste er at Spotify er oppgradert, dette programmet har jo (ennå) et trillebårlass med bugs så jeg blir ikke overasket om det er den som på et vis klarer å kræsje et-eller-annet...

Forslag?
Aner ikke, men litt Google-fu indikerer at det er et problem med chromium software (bl.a. Spotify) og hardware acceleration.
Fant også denne tråden full av folk med samme problem som deg, så kanskje prøv noen av løsningene de foreslår.

https://github.com/electron/electron/issues/4380
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Tja, kan hende du er inne på noe der ja. Har modifisert snarveien til spotify og lagt til spotify.exe --disable-accelerated-layers --disable-accelerated-fixed-root-background og oppdatert driveren til skjermkortet så får vi se hva som skjer.

Viss det viser seg å være spotify som forårsaker dette vil jeg tippe at det tar minst 8-10 måneder før de fikser det, siden de gir totalt faen i feedback i fra brukerene sine. Noen som husker den bugen som gjorde at den bufra hundrevis av gigabytes uavhengig av hva maksgrensa for mellomlagring stod på? -Fint for de med SSD-disk... Tok nesten et år før de retta den feilen. Android appen fungerer heller ikke som den skal bestandig...