Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1921
Hei

Har en Windows service på server 1 som skal lese og skrive i en delt mappe på server 2. Begge serverene er i domene, men får beskjed om access denied når jeg starter servicen som lovar. Har prøvd å opprette en egen bruker i domenet og gitt rettigheter på den delte mappen, men hjelper ikke. Bruker jeg min administrator bruker fungerer det. Men ønsker ikke å bruke min bruker til dette.

Noen forslag?
Du må huske å gi brukeren som skal ha tilgang rettigheter til delt mappe OG filsystemet.
Trådstarter
5 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du må huske å gi brukeren som skal ha tilgang rettigheter til delt mappe OG filsystemet.
Vis hele sitatet...
Delt mappe har jeg kontroll på. Men er ikke helt med på Filsystemet som du skriver. Hva mener du med det?
Høyreklikk på mappen, "Properties", "Security" og sørg for at den brukeren har skriverettigheter / kan opprette filer og mapper.
Trådstarter
5 0
Det er ordnet. Men får fortsatt access denied.
Sist endret av Fexigo; 29. januar 2017 kl. 23:30.
Sett share read\write til everybody, deretter dobbeltsjekk det meitemark skriver. Hvis det ikke funker kan du sjekke effektive rettigheter og paste det her? Dette sjekkes på server 2.
I tillegg er du sikker på at du legger til riktig konto? Eks lokal vs domain konto.