Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 886
Hei, sitter å ser på 2 servere, den ene har i5-2300 og den andre har i7-920. Noen som vet hvilken jeg bør velge? de ligger på samme pris og har samme specs utenom CPU så klarer ikke bestemme meg.

Ser i5'en er nyere og scorer bedre hos cpubenchmark. Noen som har peiling? har mest erfaring med Xeon prosessorer.

Takk på forhånd
Ville valgt i5`en
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
i7 har vel 8 tråder? Og i5en har bare 4, så avhengig av bruken din. S
Sist endret av Echuz; 23. mars 2016 kl. 21:50.
i7-920 er fra 2008, i5-2300 fra 2011. Alle forskjellene er lett å sammenligne i de to lenkene.

Ingen av de støtter ecc-minne, begge har noenlunde samme klokkefrekvens, i7 støtter hyperthreading for 8 samtidige tråder mot i5 sine "bare" 4.

Så, det koker igrunn ned til alle de andre vurderingene du må gjøre for hvilken maskin du skal kjøpe. Bruksområde, pris osv. For CPU-en spiller fint liten rolle når valget er mellom de to der
Sist endret av liasis; 23. mars 2016 kl. 22:00.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dersom du ikke har behov for flere tråder, altså tungt programvare som kan bruke dette, så ville jeg valgt i5, helt klart.
Denne har også integrert grafikk(men ikke særlig god) dersom det har en betydning for deg.

1366 socket er uansett nokså utdatert nå.