Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 943
Hei

Jeg er helt ny med dette her med Linux.


Jeg vil installere Fedora LXDE x.64, på harddisken til pc'en min, fra en extern harddisk.

I tillegg vil jeg formatere pc'en.


Jeg har kommet så langt at jeg booter installasjonsfilene til Fedora, og trykker på kjør, så får jeg en litt hvitaktig skjerm hvor det står noe om TCL og IMG hvis jeg husker korrekt.
Er det nødvendig å vite alt hva som står det?

Jeg har forresten brukt Universal USB installer, på min Fedora 18 x86 64 Live LXDE.
Er det på grunn av at det er "Live"?

Poenget er at det stopper der, og der sitter jeg fast.

Jeg kan legge til at det er bare 2/3 drivere installert for externe harddisken, men den fungerer fordet. Jeg kan flytte filer og boote fra den så jeg vet ikke om det har noe å si?
Sist endret av Cortec; 4. februar 2013 kl. 20:26.
Nøytral
Trådstarter
Jeg googlet litt frem og tilbake om hvordan å gjøre dette, også prøvde jeg meg litt frem.

Skjønner greia er at jeg kan ikke forandre noe som helst på eksterne harddisken. Den er ikke min, jeg låner den til dette målet.
Da er det relativt lite vi kan gjøre. Du kan jo feks lage en partisjon på harddisken din, så legge over filene fra den eksterne harddisken til partisjonen på hdden din(for backup). Så installer du bare Fedora på den ubrukte partisjonen.
Nøytral
Trådstarter
Javel! Tusen takk for hjelp. Skjønner nå iallefall hvorfor det ikke fungerer, skal låne en noe annet av en venn, slik at jeg kan lage det jeg bruker bootable.

Tusen hjertelig takk skal du ha