Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2428
<?=getUserTitle()?>
Heisann, som tittelen sier, så vil ikke min PS3 stikke slå seg på.
Brukte den til å slå på PS3en for ca 2 timer siden da jeg skulle starte en film, og nå når filmen var ferdig så skulle jeg starte en ny film, men da ville ikke PS3 stikka slå seg på. Har prøvd den lille reset knappen på undersiden.
Har også søkt rundt på nettet men kommer ikke fram til et konkret svar, noen sier det er ødelagt batteri.

Jeg fant også denne artikelen, der det står at Sony vil erstatte PS3 stikken ved batteri feil?
Er det noen som har hatt erfaring med dette før?
Kjøpte min PS3 like etter at PS3 slim kom ut, altså i 2009, så garantien har vel ikke enda gått ut?
Hva er en stikke ?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Det er en kontroller, den du bruker på PS3en?

Er det virkelig mulig at freakere sover eller har tatt seg ferie?
Har send mail til Sony, men de har sikkert ikke 24/7 support, så jeg få bare kjøpe meg en ny kontroller imorgen :/

Ok, creepy, den slo seg plutselig på nå
Garantien er vel 2 år, mens reklamasjons retten i Norge er 5 år om jeg ikke husker helt feil?
Sitat av binkabi Vis innlegg
Hva er en stikke ?
Vis hele sitatet...
Ja visst faen, det lurte jeg også på

Topic. Får du slått den av og på ?
Sist endret av Iluwu; 17. juli 2012 kl. 02:12.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Som det står lengre opp, så slo den seg på plutselig nå :O
Om dette skjer igjen, så skal jeg kjøpe meg en ny, om jeg ikke får det under reklamasjons retten

EDIT: Må nok kjøpe meg en ny, den slo seg av plutselig igjen

EDIT2: Den døde kontrolleren får til å slå på PS3en, men ikke noe mer
..har du ladet den i det siste?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
En uke siden sist, lader den ca. en gang i månden. Men jeg sjekker altid hvor mye strøm det er igjen på kontrolleren når jeg slår den på, og da jeg slo den på så sto den på fult.
Har slått på sånn at den skal slå seg av etter 15min å ikke ha blitt brukt for å spare mer strøm.
Og som jeg sa øverst her, så brukte jeg den sist for å starte en film…
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
En uke siden sist, lader den ca. en gang i månden. Men jeg sjekker altid hvor mye strøm det er igjen på kontrolleren når jeg slår den på, og da jeg slo den på så sto den på fult.
Har slått på sånn at den skal slå seg av etter 15min å ikke ha blitt brukt for å spare mer strøm.
Og som jeg sa øverst her, så brukte jeg den sist for å starte en film…
Vis hele sitatet...
Plugg i kabel i ehm "stikka" og test om den virker da.
Sist endret av Fuzzybossen; 17. juli 2012 kl. 04:27.
Etter jeg klarte og hive "stikka" mi i veggen måtte jeg skru opp kontrollen og koble til batteri igjen. Aner ikke om dette er relevant men du kan jo prøve.
Forsøk først å lade kontrollern din med PS3n via USB ledningen. Om den ikke vil lade der, så kan du teste å koble ledningen til en PC istedet for PS3n.

Det var løsningen for meg en gang jeg ikke fikk til å lade via Playstation
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Nå har jeg kjøpt meg en ny. Ladet den gamle i PS3 en i 24 timer, prøvde å slå den på, funket ikke.
Så prøvde jeg i PCn i 10 timer, fortsatt ingen ting.
Men kjøpte meg en ny, så nå slipper jeg å kjede meg hjemme :P
Ha i kablen fra ps3en, og skru den på mens den er i, se om den må synkes igjen. Om ikke dette fungerer er den nok klar for å byttes ut.
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Sitat av tades Vis innlegg
Ha i kablen fra ps3en, og skru den på mens den er i, se om den må synkes igjen. Om ikke dette fungerer er den nok klar for å byttes ut.
Vis hele sitatet...
Allerede byttet ut, ut i fra det jeg skjønte av det avsnittet rett over deg.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Joda, jeg har byttet ut den gamle.
Men det som er veldig rart, er at jeg har hatt den "døde" liggende i stuen, så fikk jeg besøk av noen folk, og en av dem trykte på PS kanppen (på den døde) og der var den vist i live igjen.
Men har en anelse om at det da er batteriet som er på tide å dø ut.
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Joda, jeg har byttet ut den gamle.
Men det som er veldig rart, er at jeg har hatt den "døde" liggende i stuen, så fikk jeg besøk av noen folk, og en av dem trykte på PS kanppen (på den døde) og der var den vist i live igjen.
Men har en anelse om at det da er batteriet som er på tide å dø ut.
Vis hele sitatet...
Da skulle den vel virket med kabelen koblet til?
Sitat av binkabi Vis innlegg
Hva er en stikke ?
Vis hele sitatet...
http://gamezone.no/Media/Cache/Images/4/7/WEB_Image%20BigBen%20Arcade%20Stick%20(PS3)%20Terningkast%206%20-973679885.Jpeg

Dette er en stikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Da skulle den vel virket med kabelen koblet til?
Vis hele sitatet...
Man skulle tru det, men den gjorde ikke det da jeg prøvde.
Men nå vare batteriet i ca 1 time så slar den seg av, og den bruke 10 timer på å lade seg opp, jippi!!
Men derfor har jeg kjøpt meg en ny en

Liker det trikset der man går på en elkjøp butikk, finner prisen på en kontroller, finne seg en PC der med nett, sjekke prisen på nett, om den er lavere på nett så handler du å velger hent i butikk, så går du litt rundt i butikken, så går du å henter den.
Selv om det står at man må vente i 2 timer fra bestilling til man kan hente den, så er det bare å si at du skal bort, og du trenger den ASAP
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:22.