Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2566
Hva bør det ultimate kostholdet for en voksen person bestå av dersom målet er økt livskvalitet, økt overskudd, og oppbygging av en god helse.

Jeg er ingen ekspert på området, men det er klart vi har alle våre ideer om va et godt kosthold bør inneholde. Men la meg høre deres innspill, basert på egne erfaringer og gjerne forskning.

Sitat av astronaut04 Vis innlegg
Hva bør det ultimate kostholdet for en voksen person bestå av dersom målet er økt livskvalitet, økt overskudd, og oppbygging av en god helse.

Jeg er ingen ekspert på området, men det er klart vi har alle våre ideer om va et godt kosthold bør inneholde. Men la meg høre deres innspill, basert på egne erfaringer og gjerne forskning.

Vis hele sitatet...
Jeg ville nok helst satset på de siste. Hva folk personlig har erfart har lite å si for hva som er bra for deg, og hva som er helsemessig gunstig på lengre sikt. De nasjonale kostrådene er noe av det beste du finner her, med vitenskapelig solide råd, basert på enorme mengder forskning. Du finner den utvidede versjonen her. Du kan lese om mange ulike aspekter ved kostholdet, det er en detaljert rapport. En kort sammenfatning av den er disse 13 punktene.

Råd 1: Det anbefales et kosthold som hovedsakelig er plantebasert og som inneholder mye
grønnsaker, frukt, bær, fullkorn og fisk, og begrensede mengder rødt kjøtt, salt, tilsatt sukker
og energirike matvarer.

Råd 2: Det anbefales at man opprettholder balanse mellom energiinntak og energiforbruk.

Råd 3: Spis minst 5 porsjoner grønnsaker, frukt og bær hver dag.

Råd 4: Spis minst 4 porsjoner fullkornsprodukter hver dag.

Råd 5: Spis fisk tilsvarende 2-3 middagsporsjoner i uken.

Råd 6: Det anbefales at magre meieriprodukter inngår i det daglige kostholdet.

Råd 7: Det anbefales at man velger magert kjøtt og magre kjøttprodukter og begrenser
inntaket av rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt.

Råd 8: Det anbefales at man velger matoljer, flytende margarin eller myk margarin.

Råd 9: Vann anbefales som drikke.

Råd 10: Begrens inntaket av tilsatt sukker.

Råd 11: Begrens inntaket av salt.

Råd 12: Kosttilskudd kan være nødvendig for å sikre næringsstoffinntaket for noen
grupper i befolkningen.

Råd 13: Det anbefales at alle daglig er i fysisk aktivitet i minst 30 minutter
Vis hele sitatet...
Sist endret av Drachir; 7. juni 2012 kl. 18:21.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Drachir Vis innlegg
Jeg ville nok helst satset på de siste. Hva folk personlig har erfart har lite å si for hva som er bra for deg, og hva som er helsemessig gunstig på lengre sikt. De nasjonale kostrådene er noe av det beste du finner her, med vitenskapelig solide råd, basert på enorme mengder forskning. Du finner den utvidede versjonen her. Du kan lese om mange ulike aspekter ved kostholdet, det er en detaljert rapport. En kort sammenfatning av dem er disse 13 punktene.
Vis hele sitatet...
Disse rådene hørtes da latterlig ekstreme ut.

Råd 1: Det anbefales et kosthold som hovedsakelig er plantebasert og som inneholder mye
grønnsaker, frukt, bær, fullkorn og fisk, og begrensede mengder rødt kjøtt, salt, tilsatt sukker
og energirike matvarer.

Tells det om jeg eter store mengder rødt kjøtt tro ?

Råd 2: Det anbefales at man opprettholder balanse mellom energiinntak og energiforbruk.

Jeg eter vel fire ganger så mye som jeg bruker i energi, sånn blir man kar av!

Råd 3: Spis minst 5 porsjoner grønnsaker, frukt og bær hver dag.

Det gjør jeg neppe, men jeg spiser grønt hver eneste dag.

Råd 4: Spis minst 4 porsjoner fullkornsprodukter hver dag.

Fullkorn hvaforno ? Spiser vel kanskje ett brød i måneden maks.

Råd 5: Spis fisk tilsvarende 2-3 middagsporsjoner i uken.

Spiser fisk 1 gang i måneden kanskje, men tar tran-tillegg!

Råd 6: Det anbefales at magre meieriprodukter inngår i det daglige kostholdet.

Magre produkter smaker jo høgg og oppkast, så det utgår med høye kneløft.

Råd 7: Det anbefales at man velger magert kjøtt og magre kjøttprodukter og begrenser
inntaket av rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt.

Magert kjøtt ? Beste jeg vet er å spise fettkantene på mat, spesielt på rå bacon.

Råd 8: Det anbefales at man velger matoljer, flytende margarin eller myk margarin.

Jøss, endelig noe jeg gjør, jeg bruker mye olivenolje.

Råd 9: Vann anbefales som drikke.

Cola er jo minst 50% vann, tror jeg vinner!

Råd 10: Begrens inntaket av tilsatt sukker.

Cola har vel ikke tilsatt sukker, bare masse deilig innblandet sukker!!1one

Råd 11: Begrens inntaket av salt.

Rå bacon ? Jatakk, fire pakker saltstenger i uken ? jatakk.

Råd 12: Kosttilskudd kan være nødvendig for å sikre næringsstoffinntaket for noen
grupper i befolkningen.

Joda, spiser tran-tilskudd.

Råd 13: Det anbefales at alle daglig er i fysisk aktivitet i minst 30 minutter

Jeg har kontor i overetasjen, så dette klarer jeg lett.



Forøvrig, alle mine verdier er helt fine, blodtrykket er perfekt, kolesterolet er fint og jeg er syk en gang i året ca, for de som lurte.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Forøvrig, alle mine verdier er helt fine, blodtrykket er perfekt, kolesterolet er fint og jeg er syk en gang i året ca, for de som lurte.
Vis hele sitatet...
Og hvor gammel er du? Effektene av kosthold er, med unntak av de ekstreme tilfellene, noe som vil vise seg etter lang tid.
Sist endret av Drachir; 7. juni 2012 kl. 18:35.
Spis nok kjøtt, få i deg noen glass juice til frokost og husk noen øl på kveldstid. En god fyllekule i nu og ne for å få rensa opp i skrotten gjør også godt sier legen min.
Forøvrig kan jeg anbefale deg litt sengelektyre Atx
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Drachir Vis innlegg
Og hvor gammel er du? Effektene av kosthold er, med unntak av de ekstreme tilfellene, noe som vil vise seg etter lang tid.
Vis hele sitatet...
Jeg er 28 og har hatt dette kostholdet de 15 år siste årene.

Sitat av Drachir Vis innlegg
Forøvrig kan jeg anbefale deg litt sengelektyre Atx
Vis hele sitatet...
Skal vel godt gjøres å få et hjerteinfarkt med normalt blodtrykk, negativ på gentest for blodpropp, ypperlig kolesterol og immun mot stress.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg er 28 og har hatt dette kostholdet de 15 år siste årene.
Vis hele sitatet...
Du er ung med andre ord...


Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Skal vel godt gjøres å få et hjerteinfarkt med normalt blodtrykk, negativ på gentest for blodpropp, ypperlig kolesterol og immun mot stress.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært underlig om du fikk et hjerteinfarkt i en alder av 28, uavhengig av hva slags kosthold du har.

Effektene av kostholdet ditt vil vises etter lengre tid. Selv om du har et normalt blodtrykk og normalt kolesterol i dag, er det godt mulig at dette vil endre seg dersom du fortsetter med det samme kostholdet som i dag. At du er immun mot stress er fint, men det er verdt å huske på at en del får en fysisk stressrespons, uten å få den psykiske delen av det.

Faktum er, at uansett hva slags prøveresultater du har i dag, vil et usunt kosthold øke din risiko for hjerte-kar-sykdom. Selvsagt ville dette vært en enda større bekymring dersom du allerede hadde høyt blodtrykk og kolesterol. At du har et normalt blodtrykk, og et normal kolesterol er derfor positivt, og indikerer en mindre risiko for hjerte-kar-sykdom enn dersom disse verdiene hadde vært unormale.

Hva du mener med negativ gentest på blodpropp er jeg litt usikker på. Om du mener at du har blitt gentestet for defekter som kan gjøre at man lettere danner blodpropper, så er en negativ slik test overhodet ikke noe som utelukker muligheten for å få et hjerteinfarkt, men dersom den hadde vært positiv ville risikoen vært dramatisk økt.

Du burde også ha i bakhodet at det ikke bare er hjerte-kar-sykdommer man øker risikoen for ved å ha et usunt kosthold. Risikoen for kreft kan påvirkes betraktelig av kostholdet og mangelen på fysisk aktivitet. Dette er en risikoøkning du ikke nødvendigvis vil se på prøver slik som blodtrykk og kolesterol.

For meg gjør det ingen forskjell om du spiser som en søppelnerd, jeg ser nok usunne folk hver dag til ikke å bry meg om fremmede på nettet, mend et er trist dersom du tror at du er utelukket fra noen særlig økt risiko siden BT og kolesterol er normale.

Mitt råd til deg: Vend kjerringa

http://1.bp.blogspot.com/-lI0UQr2RJYs/Tw9zGwdwL7I/AAAAAAAAAAg/H6hi5XGOhuI/s1600/its_never_too_late.jpg
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Det du vil, i moderate mengder, sett du er fysisk aktiv.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Det du vil, i moderate mengder, sett du er fysisk aktiv.
Vis hele sitatet...
For all del, men det var vel ikke helt det jeg ville fram til...
Vel for det første så må du tenke på mengden du trener daglig oppimot hva du spiser. Følger meg noe gjennomsnittelig opptatt av hva jeg får i meg om dagen, da jeg kan gå under kategorien treningsfreak og har behov for et stor mengde mat/kalorier for å dekke tapet.

Energi er viktig så jeg spiser en del pasta, det inneholder karbohydrater som er den viktigste kilden til energi for kroppen vår. i tillegg inneholder det også en relativ stor mengde proteiner som også er vitkig for kroppen. anbefalt mengde er vel ca 50- 60 gram hver dag, men spis for all del mer. Proteiner er viktig for gjennombyggning av muskler, altså resititusjon. så jeg har som regel to måltider på 150- 200 gram pasta pluss kjøtt daglig, tilsvarer ca 1500 kalorier.

frokost er gjerne to brød skiver, med alt fra nugatti til fårepølse på skiva, regner med 200 kalorier per skive.

også to brødskiver til kveldsmat igjen blir det 400 kalorier. ligger da på rundt inntak på rundt 2300 kalorier daglig. middag skal også være, men den er gjerne ikke så mye i, da det er viktig. med frukt og grønt også så får i meg litt grønnsaker også så det ligger vanligvis på rudnt 500 kalorier der.

Tar gjerne også litt frukt i løpet av dagen, her vet at jeg har litt å gå på, men blir gjerne 2-3 stk per dag.

Godteri er ikke noe jeg ser på som man skal nyte i helgene, så jeg spiser heller litt hver dag. F.eks når jeg er ute og trener tar jeg meg en sjokolade bit når jeg har behov for det.

Dette er vel ikke akkurat det ideele kostholdet, men funker bra visst man trener mye vil jeg si. Vekta mi hopper veldig mye kan variere 5 kg på 2 uker , så alt mellom 70-75 kg er vanlig (180 cm høy)
Jeg følger ikke dette selv bestandig, da det blir så kjedelig i lengden, men når jeg følger det så går jeg ned de kiloene jeg skal og får mer energi:

- Grovbrød til frokost, lunch.

- Kan spise så og si hva man vil til middag, bare man passer på porsjonsstørrelsen. De magre tinga kan man spise mer av (grønt, mager fisk)

- Drikke mye vann, ha med seg en halvliter\halvannenliter på jobb

- Ingen sukker i ukedagene, kun lørdag

- Makrell i tomatsaus og tunfisk i olje\vann er det aller beste pålegget, nesten ren protein.

- Det er greit for fordøylsen å spise loff en sjelden gang

- Ha med frukt på jobben støtt, særlig de med mye fiber, som epler. Holder fordøyelsen i gang

- Holde seg unna juicer, for mye melk, alle typer brus


Holder man seg til disse retningslinjene vil man få mer energi, bedre form og generelt bedre livskvalitet
Sist endret av Taurean; 7. juni 2012 kl. 21:31.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Råd 2: Det anbefales at man opprettholder balanse mellom energiinntak og energiforbruk.

Jeg eter vel fire ganger så mye som jeg bruker i energi, sånn blir man kar av!
Vis hele sitatet...
Bullshit. For en voksen mann 180cm/80kg vil dette tilsvare nesten 10 000 kalorier daglig. Hvorvidt du er i stand til å spise dette uten å legge på deg skal jeg ikke spekulere i, men å oppfordre andre til å spise 4x sitt behov ville være idioti. I så godt som alle tilfeller vil dette tilsi en markant vektøkning på kort tid.
Sist endret av binkabi; 7. juni 2012 kl. 21:40.
[QUOTE
- Holde seg unna juicer, for mye melk, alle typer brus
[/quote]

Noen spesiell grunn til å holde seg unna juice? renpresset juice uten tilsettningsstoffer bør vel være bra?
Et godt utvalg av piller gjør susen.
Sist endret av neiass; 7. juni 2012 kl. 22:33.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av binkabi Vis innlegg
Bullshit. For en voksen mann 180cm/80kg vil dette tilsvare nesten 10 000 kalorier daglig. Hvorvidt du er i stand til å spise dette uten å legge på deg skal jeg ikke spekulere i, men å oppfordre andre til å spise 4x sitt behov ville være idioti. I så godt som alle tilfeller vil dette tilsi en markant vektøkning på kort tid.
Vis hele sitatet...
Jeg er en voksen mann på 185 \ 107 som spiser tre porsjoner til middag, i tillegg til lunsj og frokost på <insert random fastfood eller bensinstasjon her> og snacks på kvelden, i tillegg til å drikke 1.5-4liter cola per dag, og jeg har ikke gått opp i vekt de siste fem årene.
Sitat av astronaut04 Vis innlegg
[QUOTE
- Holde seg unna juicer, for mye melk, alle typer brus
Vis hele sitatet...
Noen spesiell grunn til å holde seg unna juice? renpresset juice uten tilsettningsstoffer bør vel være bra?[/quote]

Sjekk bla hvor mye sukker det er i juice. Et glass er selvfølgelig greit, men ikke som tørstedrikke.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg er en voksen mann på 185 \ 107 som spiser tre porsjoner til middag, i tillegg til lunsj og frokost på <insert random fastfood eller bensinstasjon her> og snacks på kvelden, i tillegg til å drikke 1.5-4liter cola per dag, og jeg har ikke gått opp i vekt de siste fem årene.
Vis hele sitatet...
Ja du er helt fantastisk. Tjener så ufattelig bra uten noen utdanning og du kan spise hva du vil uten å legge på deg.

Beklager men de fysiske lovene gjelder også på deg som alle andre. Kaloriinntak vs kaloriforbrenning.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg er en voksen mann på 185 \ 107 som spiser tre porsjoner til middag, i tillegg til lunsj og frokost på <insert random fastfood eller bensinstasjon her> og snacks på kvelden, i tillegg til å drikke 1.5-4liter cola per dag, og jeg har ikke gått opp i vekt de siste fem årene.
Vis hele sitatet...
Meget mulig at du ikke har godt opp i vekt de siste årene men viss du er 185 og veier 107 kg, er du kraftig overvektig.
Fitnessbloggen.no Har lagt ut en samling på tre artikler om hvordan endre kostholdet ditt til det bedre uten at det er for radikalt/vanskelig.

Del 1: http://fitnessbloggen.no/3-kostholdstips/
Del 2: http://fitnessbloggen.no/3-kostholdstips-del-2/
Del 3: http://fitnessbloggen.no/3-kostholdstips-del-3/

Kort oppsummering av disse:

Spis mer grønnsaker
Spis mindre sukker
Spis mer fisk
Vann er den beste tørstedrikk
Velg gode proteinkilder (f.eks. uten enorme mengder fett)
Tilskudd av omega-3 (tran/kapsler/makrell-i-tomat)
Spis frukt i stedet for godteri
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av danseku Vis innlegg
Meget mulig at du ikke har godt opp i vekt de siste årene men viss du er 185 og veier 107 kg, er du kraftig overvektig.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg spiser mer nå enn når jeg bodde i irland, og der veide jeg 117kg, veide 85kg når jeg flyttet dit, flyttet hjem etter 9 måneder.

Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Noen spesiell grunn til å holde seg unna juice? renpresset juice uten tilsettningsstoffer bør vel være bra?
Vis hele sitatet...
Sjekk bla hvor mye sukker det er i juice. Et glass er selvfølgelig greit, men ikke som tørstedrikke.



Ja du er helt fantastisk. Tjener så ufattelig bra uten noen utdanning og du kan spise hva du vil uten å legge på deg.

Beklager men de fysiske lovene gjelder også på deg som alle andre. Kaloriinntak vs kaloriforbrenning.[/quote]

Beklager å måtte skuffe deg, men ikke alle har lik forbrenning.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg følger ikke dette selv bestandig, da det blir så kjedelig i lengden, men når jeg følger det så går jeg ned de kiloene jeg skal og får mer energi:

- Grovbrød til frokost, lunch.

- Kan spise så og si hva man vil til middag, bare man passer på porsjonsstørrelsen. De magre tinga kan man spise mer av (grønt, mager fisk)

- Drikke mye vann, ha med seg en halvliter\halvannenliter på jobb

- Ingen sukker i ukedagene, kun lørdag

- Makrell i tomatsaus og tunfisk i olje\vann er det aller beste pålegget, nesten ren protein.

- Det er greit for fordøylsen å spise loff en sjelden gang

- Ha med frukt på jobben støtt, særlig de med mye fiber, som epler. Holder fordøyelsen i gang

- Holde seg unna juicer, for mye melk, alle typer brus


Holder man seg til disse retningslinjene vil man få mer energi, bedre form og generelt bedre livskvalitet
Vis hele sitatet...
Følger man disse rettningslinjene vil man gå i kraftig underskudd på energi, og det er langt ifra et bra kosthold. Karbohydrater er faktisk kjempeviktig(skal stå for 60% av energien). Følger du dette vil du garantert miste vekt, muskler og ikkje orke en ting.

At man kan trykke i seg sukker på en lørdag er også bare tull, bedre å ha et jevnt inntakk gjennom uka, enn at man fråtser mye en dag.
Sist endret av Larsiii; 7. juni 2012 kl. 22:58.
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Følger man disse rettningslinjene vil man gå i kraftig underskudd på energi, og det er langt ifra et bra kosthold. Karbohydrater er faktisk kjempeviktig(skal stå for 60% av energien). Følger du dette vil du garantert miste vekt, muskler og ikkje orke en ting.

At man kan trykke i seg sukker på en lørdag er også bare tull, bedre å ha et jevnt inntakk gjennom uka, enn at man fråtser mye en dag.
Vis hele sitatet...
Unnskyld hvis det virker som jeg slanger meg på "lavkarbo-bølgen". Men hvor i alle dager får du at vi SKAL ha i oss karbohydrater i så store mengder? Vi klarer da fint å utnytte energien i både fett og proteiner. Det er jo ikke noe problem å leve på f.eks. 33% protein 33% karbohydrat 33% fett, sett at du ikke er toppidretsutøver, og at du får i deg vitaminene og mineralene du trenger.

Et variert kosthold er som regel et godt kosthold. Vi er alle forskjellige, hør på kroppen din. Du merker som regel noe hvis du spiser feil.
Sist endret av Membranplan; 7. juni 2012 kl. 23:03.
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Følger man disse rettningslinjene vil man gå i kraftig underskudd på energi, og det er langt ifra et bra kosthold. Karbohydrater er faktisk kjempeviktig(skal stå for 60% av energien). Følger du dette vil du garantert miste vekt, muskler og ikkje orke en ting.

At man kan trykke i seg sukker på en lørdag er også bare tull, bedre å ha et jevnt inntakk gjennom uka, enn at man fråtser mye en dag.
Vis hele sitatet...
Grovbrød har -masse- kalorier! Det er sukker i brød, i poteter, i nesten alt mulig vi lager av mat.

Ved å spise frukt får man i seg fruktsukker, som også er sukker. Det er sukker i brød, i melk, i veldig mye av det vi spiser til vanlig.

Jeg skrev også: "Kan spise så og si hva man vil til middag, bare man passer på porsjonsstørrelsen. De magre tinga kan man spise mer av (grønt, mager fisk)"

Det betyr rett og slett at man KAN spise fet mat som inneholder mye kalorer. Det er ikke noe galt i det, så lenge man ikke overspiser. Da holder man også maten interessant og ikke kjedelig noe som er veldig viktig.

Jeg snakker heller ikke om å fråtse på èn dag, det er snakk om å belønne seg selv for å være flink i uka. Igjen, det er sukker nok i all mat ellers, vi trenger ikke sjokolade oppå der igjen. Det er det hverdagsgodteriet som gjør en feit, ikke maten.

Uansett, det er det som funker for meg, har vært ca 10 år i jobb og vet litt hva jeg snakker om uten å være forsker på emnet.


Jeg ser du anbefaler nugatti på brødskiva til frokost, det er ihvertfall å regne som en drittdårlig start på dagen. Jeg følte meg ihvertfall ikke særlig pigg de ytterst få gangene jeg prøvde den løsningen, som følge av dårlig motivasjon.


Du snakker om at du er en treningsfreak, og ligger på 2300 kalorier om dagen. Det er jo anbefalt daglig inntak for en voksen mann, som er i fysisk aktivitet på arbeid hver dag. Så jeg ville tro at du trengte mye mer enn det. Olaf Tufte mener jeg nevnte han spite 10 000 kalorier dagen når han trente som mest.
Sist endret av Taurean; 7. juni 2012 kl. 23:17.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Grovbrød har -masse- kalorier! Det er sukker i brød, i poteter, i nesten alt mulig vi lager av mat.

Ved å spise frukt får man i seg fruktsukker, som også er sukker. Det er sukker i brød, i melk, i veldig mye av det vi spiser til vanlig.

Jeg skrev også: "Kan spise så og si hva man vil til middag, bare man passer på porsjonsstørrelsen. De magre tinga kan man spise mer av (grønt, mager fisk)"

Det betyr rett og slett at man KAN spise fet mat som inneholder mye kalorer. Det er ikke noe galt i det, så lenge man ikke overspiser. Da holder man også maten interessant og ikke kjedelig noe som er veldig viktig.

Jeg snakker heller ikke om å fråtse på èn dag, det er snakk om å belønne seg selv for å være flink i uka. Igjen, det er sukker nok i all mat ellers, vi trenger ikke sjokolade oppå der igjen. Det er det hverdagsgodteriet som gjør en feit, ikke maten.

Uansett, det er det som funker for meg, har vært ca 10 år i jobb og vet litt hva jeg snakker om uten å være forsker på emnet.


Jeg ser du anbefaler nugatti på brødskiva til frokost, det er ihvertfall å regne som en drittdårlig start på dagen. Jeg følte meg ihvertfall ikke særlig pigg de ytterst få gangene jeg prøvde den løsningen, som følge av dårlig motivasjon.


Du snakker om at du er en treningsfreak, og ligger på 2300 kalorier om dagen. Det er jo anbefalt daglig inntak for en voksen mann, som er i fysisk aktivitet på arbeid hver dag. Så jeg ville tro at du trengte mye mer enn det. Olaf Tufte mener jeg nevnte han spite 10 000 kalorier dagen når han trente som mest.
Vis hele sitatet...
jeg sa mange vil kanskje kalle meg det, jeg ser ikke på meg selv som det. spiser 3000- 3500 kalorier daglig. Og jeg mener at visst man følger det du sa angående inntaket vil det føre til vekttap, da de fleste normal vektige menn trenger i overkant av 2000 kalorier daglig for å dekke tapet.

Jeg anbefalter heller ikke nugatti, jeg mener at det skader ikkje å ta seg ei skive med det iblant.

60% karbohydrater er faktisk det som er anbefalt.

Du sa ingen sukker i hverdagen...
Sitat av danseku Vis innlegg
Meget mulig at du ikke har godt opp i vekt de siste årene men viss du er 185 og veier 107 kg, er du kraftig overvektig.
Vis hele sitatet...
Så da er altså det her overvekt?
http://farm4.static.flickr.com/3132/2690605083_7951879988.jpg

Denne mannen veide 107 kg når dette bildet ble tatt. 6 cm høyere enn OP er han dog, men fortsatt.
Sist endret av binkabi; 8. juni 2012 kl. 00:14.
Sitat av danseku Vis innlegg
Meget mulig at du ikke har godt opp i vekt de siste årene men viss du er 185 og veier 107 kg, er du kraftig overvektig.
Vis hele sitatet...
Når er det mange faktorer som kan spille inn, men såklart trener han ikke i det hele tatt styrke og har bygget seg har han nok 17kg ekstra+. Kraftig er litt å ta i, men veien er kort til stor overvekt. Husk ikke alle som er spinkle småtasser
Sist endret av Tafattt; 8. juni 2012 kl. 01:12.
bør bruke stor omhu hvor du velger å ta til deg informasjon om kosthold på nettet,det fins forskjellig kosthold for ulike situasjoner,spesielt om du er overvektig,noe av infoen man finner kunne like godt stått i et ukeblad.
det er dog lurt å sette seg inn i glykemiske index,kalorier,fettsyrer,vitaminer og mineraler,det er en god start hvertfall.
om du forumsurfer så let deg frem til de som har skikkelig god peiling på hva de driver med fks på treningsforum.no
Sist endret av Cosmos; 8. juni 2012 kl. 01:37.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
bør bruke stor omhu hvor du velger å ta til deg informasjon om kosthold på nettet,det fins forskjellig kosthold for ulike situasjoner,spesielt om du er overvektig,noe av infoen man finner kunne like godt stått i et ukeblad.
det er dog lurt å sette seg inn i glykemiske index,kalorier,fettsyrer,vitaminer og mineraler,det er en god start hvertfall.
om du forumsurfer så let deg frem til de som har skikkelig god peiling på hva de driver med fks på treningsforum.no
Vis hele sitatet...
Eller bare benytte seg av sikkert gode kunnskapskilder, slik som de nasjonale kostrådene...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
4HB:Slow Carb Diet.

Legg merke til at han ikke er alene i å bruke denne. Et par-tre brukere har lagt igjen erfaringer i kommentarfeltet.

(Forøvrig: cal != kcal, selv om det er vanlig å drite i forskjellen (:)
Sist endret av Jonta; 8. juni 2012 kl. 05:15.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Så da er altså det her overvekt?


Denne mannen veide 107 kg når dette bildet ble tatt. 6 cm høyere enn OP er han dog, men fortsatt.
Vis hele sitatet...
Nå tviler jeg sterkt på at atx ser slik ut med tanke på hva han spiser og at han aldri trener, men du har ett godt poeng bmi funker veldig dårlig til og måle overvekt
Sist endret av danseku; 8. juni 2012 kl. 09:05.
True phreak.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg

Beklager å måtte skuffe deg, men ikke alle har lik forbrenning.
Vis hele sitatet...
Igjen, de fysiske lovene gjelder for deg og. Når man forbrenner sukker forsvinner ikke energien i løse luften, dersom du virkelig har en forbrenning som tilsvarer et inntak på 3-4000kcal om dagen burde det gi utslag på kroppstemperaturen din, da jeg bare kan anta at du ikke er en toppidrettsutøver...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Orph Vis innlegg
Igjen, de fysiske lovene gjelder for deg og. Når man forbrenner sukker forsvinner ikke energien i løse luften, dersom du virkelig har en forbrenning som tilsvarer et inntak på 3-4000kcal om dagen burde det gi utslag på kroppstemperaturen din, da jeg bare kan anta at du ikke er en toppidrettsutøver...
Vis hele sitatet...
Du mener det faktum at jeg stort sett måker snø i tskjorte og joggebukse ?
Selve definisjonen på det ideelle kostholdet må jo være å "innta alle de næringsstoffer kroppen trenger, i passelige mengder, og så lite som mulig av andre stoffer". Dette er i alle fall det jeg streber etter, og derfor spiser jeg kun frukt, grønnsaker, oljer, fisk, egg og kjøtt. Alt sammen 100% rått og ubehandlet. Dette er jo selvsagt for spesielt interesserte, men dette er i alle fall så nært på det ideelle kostholdet jeg har klart å komme