Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2844
Igår, etter å ha hatt ca en ukes tid pause fra å røyke (røyker vaneligvis hver dag) så føltes det ut som det var like før jeg grønna, da begynte hodet mitt å lage forskjellige melodier som kunne minne om hardstyle musikk, har opplevd dette ett par ganger før, og det er ganske kult Men lurer på hvorfor dette skjer ?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Bestem deg nå.. Trance eller Hardstyle? :P
Trådstarter
22 1
Hardstyle. Men jeg har alltid tenkt at hardstyle en sjanger innenfor trancemusikk
Tideligere, da jeg tøyset rundt med amfetamin og meth, opplevde jeg noe av det samme etter lang våkenhet. Ellers har jeg opplevd det etter MDMA tripp på vei til å ta kvelden.
Aner ikke hva det er tho. Skal jeg gjette, er det enform for hallusinasjoner, kombinert med dehydrering og "hardt arbeid".

THC,CBD,CBN er psycoaktivt stoff. Kan jo være derfor muligens.
Trådstarter
22 1
Det virket faktisk ganske logisk..
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av BiigMama Vis innlegg
Hardstyle. Men jeg har alltid tenkt at hardstyle en sjanger innenfor trancemusikk
Vis hele sitatet...
Men det stemmer egentlig ikke :P Opprinnelig var Hardstyle nært beslektet Gabber sjangeren (aka. Hardcore). Men puse artister som Headhunterz og lignende har vel egentlig ødelagt hele sjangeren..

On-Topic: Mener jeg leste i en tråd at slike ting kunne være tegn til en latent psykose. Skyt meg om jeg tar feil (noe jeg antageligvis gjør)
Trådstarter
22 1
Jaok.. My bad ;p Det har bare skjedd etter at jeg har røyket mer enn hva jeg tåler, og det har aldri vært langvarig
har opplevd dette flere ganger på god thai pot, kortvarig og litt freaky
Helt vanlig etter å ha røykt seg "over" på godt produkt

Bare vent til du begynner å høre ting som faller og sånn når du lukker øynene!
Hvis jeg har røyket alene, da spesielt veldig god pot, så pleier jeg å prate med meg selv, forså og bare : Hvaaa faeen er det jeg driver med?! :O

Da er du rett og slett bare jævlig fjern Ingenting å uroe seg for !
Har også opplevd musikk i hodet i etterkant, i sengen, samme kveld. Noen ganger, så hender det jeg har så sykt ekte 'drømmer' i en veldig våken tilstand, hvor jeg egentlig bare kan slå opp øynene når som helst, men allikevel drømmer og gjør akkurat som jeg vil i drømmen. Et par ganger har drømmen vært såpass ekte, at når jeg har våknet på morgenen, har jeg lurt på om det faktisk bare var en drøm, eller om det var reelt, altså noe som faktisk skjedde.

Sært!
Sitat av djxfade Vis innlegg
Men det stemmer egentlig ikke :P Opprinnelig var Hardstyle nært beslektet Gabber sjangeren (aka. Hardcore). Men puse artister som Headhunterz og lignende har vel egentlig ødelagt hele sjangeren..
Vis hele sitatet...
Åh, enda godt vi fikk DET mysteriet oppklart.
Sist endret av Spesiellgnom; 31. juli 2010 kl. 02:56.
Glad jeg ikke er alene om å gå rundt å høre trance i hode hele tia, avtar etterhvert da.

Post 400
Sist endret av Aaatcho; 31. juli 2010 kl. 04:44.
Kan vel nevnes at jeg har hørt lyden av 303 endel ganger
Opplevde også dette en gang, men det var i begynnelsen av den tiden jeg begynte å røyke hver dag, å var ganske full i tidliegg, men musikken som iåforseg ikke var så altfor ille, gikk plutselig over til en helt sinnsyk å intens pipelyd, som også varte ganske lenge, var sikker på jeg skulle kjøre huet gjennom veggen, men det gikk bort like fort som det kom, å da var det bare tilbake til en godform, veldig spesielt egentlig, men har ikke opplevd det siden.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Men det stemmer egentlig ikke :P Opprinnelig var Hardstyle nært beslektet Gabber sjangeren (aka. Hardcore). Men puse artister som Headhunterz og lignende har vel egentlig ødelagt hele sjangeren..

On-Topic: Mener jeg leste i en tråd at slike ting kunne være tegn til en latent psykose. Skyt meg om jeg tar feil (noe jeg antageligvis gjør)
Vis hele sitatet...
Ikke for å være skikkelig kjip, men vær så snill å backe slike påstander med en link til tråden. Hvis ikke har ikke opplysningen noe annet formål enn å skremme slike som meg, og gjøre trådstarter usikker. Skjønner at du i utgangspunktet er ute etter å finne svar på trådstarters spørsmål, men å utlyse latent psykose kan virke skremmende, spesielt når dette er noe mange tydeligvis opplever. Igjen er det ikke meningen å hate, bare følte for å si ifra

Har forresten opplevd noe lignende selv, veldig interessant, og i mitt tilfelle litt skummelt. Hørte noe lignende Aphex Twin, akkompanert av barnestemmer. (Aphex har en sang som ligner). Mild hallis utløst av beatlignende lyder kanskje?
Sist endret av Introspection; 2. august 2010 kl. 02:57. Grunn: Holde meg litt on-topic
Sitat av djxfade Vis innlegg
Men det stemmer egentlig ikke :P Opprinnelig var Hardstyle nært beslektet Gabber sjangeren (aka. Hardcore). Men puse artister som Headhunterz og lignende har vel egentlig ødelagt hele sjangeren..

On-Topic: Mener jeg leste i en tråd at slike ting kunne være tegn til en latent psykose. Skyt meg om jeg tar feil (noe jeg antageligvis gjør)
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig når det gjelder det med Headhunterz.
Har også opplevd musikk, men ingen bestenmt sang eller sjanger. Bare lyder..

Røyker ganske sjelden, så når jeg først er på skjer det litt av hvert oppi der :P
Har opplevd det samme, kombinert med en uvirkelighetsfølelse, perioder der jeg har konsumert store mengder cannabis. Skulle tro det hjelper å spise litt apedop
▼ ... over en uke senere ... ▼
hører hardstyle daglig og røyker daglig, og harddisken i hodet mitt lager stuff og spiller det opp igjen når jeg er uten anlegg... sånn ær d bare
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig når det gjelder det med Headhunterz.
Vis hele sitatet...
da er vi 3.
Har skjedd et par ganger med meg og, gjerne om jeg har røyka uvanlig mye en dag

Sist gang det skjedde for min del var under en tredagers telttur i skogen i knall sommervær, et sted langt fra folk og sivilisasjon. Den perfekte settingen for å tøye grensene, uten andre forstyrrelser enn fugler og ekorn. Etter å ha holdt det gående fra rundt klokka 20.00 til soloppgang var det endelig tid for å sove. Men da jeg la meg ned og lukket øynene hørte jeg noe som minnet om indisk/arabisk musikk, en sjanger jeg vel så godt som aldri har hørt på Jeg rakk akkurat å skjønne at hjernen kødda med meg før jeg ble oppmerksom på en ganske annen type støy: Alle skogens fugler hadde våknet og sang for full hals i den ellers stumme skogen... og en kompis snorket høylytt vedsiden av meg.. Jeg stakk ut og drakk noen øl til fuglene ga seg, til slutt sovnet jeg på bakken.

Men hvorfor det skjer? Tror jeg holder meg til den enkle konklusjonen at man har røyket litt vel mye Om det derimot skjer ofte er det nok et tegn på at du kanskje burde kutte ut. Better safe than sorry.
Sist endret av Googæl; 24. august 2010 kl. 13:24.
Nå er vel cannabis et av de få stoffene i verden hvor effekten avtar ved økt inntak... og da spesielt ved metning. Ihvertfall ved rein vare. Hvordan kan noen få røyka seg "over?"
Sist endret av fxxked; 24. august 2010 kl. 14:25.
fxxked: Kan du forklare hvordan det skulle foregå? For det tror jeg ingenting på.
Tror hodet ditt plukker opp mange flere lyder og kombinerer disse når du er fjern, uten at du tenker over det. Jeg "hørte" trance i dusjen når jeg var stein og alene hjemme (altså, det var ingen andre i huset som spilte musikk), forrige uke. Dusjen lager jo en del forskjellige pipelyder, men for meg hørtes det ut som en trance-melodi. Det var ganske fett