Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3888
hei og god jul
fikk en gava av mor mi .
det var en genser, kjøpt på carlings. er det mulig å ta av den alarmen skjøl? eller blir plagget ødelagt ??
Sist endret av norwegianhobo; 25. desember 2012 kl. 20:26.
Ta den med på en butikk i morgen du, så fjerner de den helt sikkert for deg.

Kan være blekk i alarmen, så plagget kan bli ødelagt.
Hvorfor ikke gå til butikken å få dem til å ta den av?
ja det er noen rød og blå kapselignende greier inni den.
grunnen til at eg ikkje tar den med til butikken er at det er 4 timer med bil kjøring
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
ja det er noen rød og blå kapselignende greier inni den.
grunnen til at eg ikkje tar den med til butikken er at det er 4 timer med bil kjøring
Vis hele sitatet...
Kan du ta et bilde av den å laste det opp her? Litt lettere å komme med forslag da
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Hva med å bruke en synål eller noe for å løse ut opplåsingsmekanismen?
tør jeg spørre hvorfor moren din pakket inn en gave med alarm på? burde hun ikke gått og levert selv?
I maset rundt julehandel og stress blir en sånn brikke fort glemt.
Ikke ødelegg plagget ditt, vent til butikken er åpen og få de til å fjerne den!
Kriminell mor !

Neida, men mener vel å huske at man trenger sterk magnet
Men det letteste blir å dra til butikken og få åpna den, så du ikke ender opp med å ødelegge genseren
Sitat av kaan921 Vis innlegg
tør jeg spørre hvorfor moren din pakket inn en gave med alarm på? burde hun ikke gått og levert selv?
Vis hele sitatet...
grunnen til det er at hun kjøpte mange gensere og teskjorter siden dei var på salg so ho har nok ikkje merket det :P
Jeg tror de ansatte i butikken blir LITT skeptiske hvis du kommer inn i butikken med alarm på og spør om de kan fjerne den, med mindre du har kvittering
Sitat av Srbija Vis innlegg
Kriminell mor !

Neida, men mener vel å huske at man trenger sterk magnet
Men det letteste blir å dra til butikken og få åpna den, så du ikke ender opp med å ødelegge genseren
Vis hele sitatet...
hehe ja. eg får ikke lasta opp noe bildet pga mobilen knuste på skitur idag
men ja trur eg bare får reise dit en dag.
men takker for alle svar
Det er klin umulig å fjerne disse alarmene uten ordentlig utstyr.
IRC entusiast
dach's Avatar
Gå inn til nermeste klesforetning å be dem fjerne den? Da slipper du 4 timer i bil. Er vel ikke så mye forskjellig alarm-fjernings-utstyr? Er du heltig har de samme fjernedings og snill betjening.

Eller: Du kan bli en trendsetter med å ikke fjerne den.. :P
Sitat av dach Vis innlegg
Gå inn til nermeste klesforetning å be dem fjerne den? Da slipper du 4 timer i bil. Er vel ikke så mye forskjellig alarm-fjernings-utstyr? Er du heltig har de samme fjernedings og snill betjening.

Eller: Du kan bli en trendsetter med å ikke fjerne den.. :P
Vis hele sitatet...
de i kassa kommer jo til å være litt skeptiske og tenke at personen er en tyv.
Jobber i butikk selv, såvidt jeg har forstått så er alarmene magnetiske, så visst du har en magnet kan du jo prøve og holde magneten inntil alarmen og dra sidene ifra.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Jeg tror de ansatte i butikken blir LITT skeptiske hvis du kommer inn i butikken med alarm på og spør om de kan fjerne den, med mindre du har kvittering
Vis hele sitatet...
Nei, har selv jobbet i klesbutikk og det har skjedd _mange_ ganger at noen har glemt og ta av alarmen.. Tror nok ikke de reagerer på det i det hele tatt.

Men sant som flere andre sier her, ikke prøv og gjør det selv. Vi prøvde et par ganger i butikken for og se om vi fikk det til, endte med en del ødelagte klær..
Sitat av kaan921 Vis innlegg
de i kassa kommer jo til å være litt skeptiske og tenke at personen er en tyv.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke blitt mistenksom, både jeg og andre ansatte overser alarmer hele tiden, det kommer ofte folk innom og ber oss om og ta av alarmene.
ja eg trur eg bare for ta med kvitteringa viss eg har, og så få noen andre til å ta den av

Sitat av dach Vis innlegg
Gå inn til nermeste klesforetning å be dem fjerne den? Da slipper du 4 timer i bil. Er vel ikke så mye forskjellig alarm-fjernings-utstyr? Er du heltig har de samme fjernedings og snill betjening.

Eller: Du kan bli en trendsetter med å ikke fjerne den.. :P
Vis hele sitatet...
hehe . lage en ny trend ja , det kunne godt
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det er klin umulig å fjerne disse alarmene uten ordentlig utstyr.
Vis hele sitatet...
Pff, jeg tok en lignende alarm med brødkniven for noen år sia.
Det tok riktignok en time og brødkniven ble totalherpa, men det går.
Sist endret av Bombasa; 25. desember 2012 kl. 21:41.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Det er klin umulig å fjerne disse alarmene uten ordentlig utstyr.
Vis hele sitatet...
Har selv fjernet alarmer med avbitertang 2 ganger, men disse hadde ikke blekkpatroner inni.
Du kan jo prøve å pakke den inn i plastikk også klipper du strengene som holder den fast?
Bruk noe teip rundt alarmen og avbiter.
Er det noen som er keen på å forklare hvordan dette funker? Hvordan blir alarmen holdt sammen? Og hva bruker de i butikken for å fjerne den? Det går jo så lett
Sitat av trauMa Vis innlegg
Er det noen som er keen på å forklare hvordan dette funker? Hvordan blir alarmen holdt sammen? Og hva bruker de i butikken for å fjerne den? Det går jo så lett
Vis hele sitatet...
selve alarmen er to deler. en hoveddel og en bakdel som holder på plass. bakdelen har en metallstang som går inn i hovedelen. denne stangen består av flere små hakk, som delene låses på (litt som strips). maskinen vi bruker for å løsne disse, passer inn i hoveddelen, og når hoveddelen er på plass, kan madkinen klemmes sammen med en avtrekkermekanisme, som gjør at en ny metallstang ggår inn i hoveddelen. dette løsner delene fra hverandre.
Kjøpte selv et skjørt i Oslo i fjord sommer som dem glemte å ta av alarmen på. Damen i butikken var veldig skeptisk på meg når jeg kom tilbake med skjørtet å spurte om henne kunne fjerne den. : p
Så lenge det ikke er blekk i alarmen kan du ta den av selv. Gjort på 30 min med dårlig verktøy
På jobben så er det vertfall magnet alarmer. Trenger bare en semi kraftig en for å ta den av. Hold magneten på undersiden av alarmen og dra forsiktig ut
Ta med kvittering så får du den nærmeste klesbutikken til å gjøre det. Opplevde det samme selv med en kompis når vi var på tur i høst var i kristiansand og kjøpte ei jakke på Jula. Satt på toget til Åndalsnes. Da han pakket den ut av posen og oppdaget alarmen. Gikk da på den lokale Cubus og de fjernet alarmen uten problemer uten å måtte reise extra tur til nærmeste jula for å få dem til å gjøre jobben.