Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4235
Heisann alle sammen!

Nå har jeg prøvd å lese litt rundt om nasking, tyveri og underslag osv. Folk som har stjelt på jobb eller underslått eller hva annet det måtte være. Men føler at situasjonen min er litt annerledes derfor håper jeg på å få noen fornuftige svar fra de som evt vært bort i slikt eller kjenner noen som har. Her har du problemmet:
Jeg har slått inn varer i retur i kassen og tok pengene i lommen. Det tilsvarer tilammen ca 1000 kr ikke mer. Ja jeg vet det er flaut og jeg skulle ønske jeg aldri har gjort det, men det var altså pga min vanskelige situasjon og mangel på penger som gjorde at jeg tok ut penger og jeg vet hva folk synes om sånne som meg, så vær så snill ikke sleng dritt. Dette er altså ca 6 måneder siden jeg har tatt min sist "uttakk" og i ettertid har jeg hatt kjempedårlig samvittighet. Har ikke blitt tatt, men klarer ikke slappe av når jeg tenker på det. TENK om det dukker opp, TENK om andre blir tatt for det samme og dermed ryker jeg til også... Er det egentlig stor fare for å bli tatt nå som det har gått så lang tid? Og sjefen er strålende fornøyd med meg og har ingen mistanke om noe som helst. Men her skal du høre en ting til:
Jeg er ikke norsk statsborger, ja der har du det og. MEN jeg har permanent oppholdstillatelse og jeg har bodd i Oslo i 10 år. KAN jeg bli utvist hvis det ikke skal gå min vei og jeg blir tatt og anmeldt? Det er noe jeg begynt å tenke på fordi jeg føler meg litt utrygg samtidig så KAN man jo ikke bli utvist for en 1000 lapp??? Jeg mener seriøst, er det fare for det?? Har prøvd å lese litt rundt men finner ingenting om det. Bare at dersom man har straff over 2 år i fengsel kan bli utvist...
PLEASE ikke sleng dritt om utlendinger nå osv, jeg vil bare ha et svar på spørsmålet mitt. Og nei, jeg er ikke svart eller brun. Jeg er hvit person som kunne like godt være norsk Tusen takk for forståelsen
Syns ikke du ska røske opp i det når det er et halvt år siden. Er ikke ulovlig om du ikke blir tatt.
For min del så virker det som du er mer redd for å bli tatt enn du er angrende.

Har desverre ikke svar på det du lurer på, men følte bare jeg måtte si det.
Hvis du vil føle deg mye bedre og forhåpentligvis bli kvitt den dårlige samvittigheten gjør du dette:
Gå til sjefen din og fortell hva du har gjort. Gi tilbake pengene med renter, 15% for hver måned som er gått er vell en fin sum.

Er sjefen hyggelig fornøyd får du beholde jobben, men tilliten vil være svekket en god stund.
Sjansen for at du blir anmeldt er enda mindre hvis du tilstår før noen oppdager det.

Håper du tåler å kvitte deg med dårlig samvittighet mot svekket tillit på jobben. Lykke til!
Sist endret av yellowpillow; 17. september 2012 kl. 21:22.
Sitat av evn123 Vis innlegg
For min del så virker det som du er mer redd for å bli tatt enn du er angrende.

Har desverre ikke svar på det du lurer på, men følte bare jeg måtte si det.
Vis hele sitatet...
Det er klart jeg er redd for å bli tatt, det ville jo vært en løgn om jeg sa jeg ikke var redd. Men jeg hadde ikke like dårlig samvittighet for det før, bare nå når jeg har sett hvor gale det kunne blitt. Og nå som pengeproblemene mine er blitt bedre. Derfor begynner jeg å gruble og tenke på det døgnet rundt, det er faktisk noe dritt å gå rundt å være redd for noe. Ekkel følelese... Men takk for de som brydde seg og svarte så langt, det hjalp på
Sitat av binkabi Vis innlegg
Syns ikke du ska røske opp i det når det er et halvt år siden. Er ikke ulovlig om du ikke blir tatt.
Vis hele sitatet...
ER DU HELT DUM? Så klart er det ulovlig.
Med din logikk er mord lovlig så lenge ingen finner ut av det...
Ja, du kan bli kasta ut. Rent hypotestisk.
-Rar på fulltid.
Hvis du har dårlig samvittighet, gå til en annen matbutikk (for den saksskyld din egen). kjøp varer for 1000 kroner, legg disse inn i hylla i butikken du jobber i. Voila, da har du tilbakebetalt denne summen.

Og at sjefen kommer til å finne ut av det, er veldig lite sannsynlig.
Syns ikke du burde si ifra.. kjenner en som innrømte for sjefen å ha stjelt en paracet boks på jobben fordi han manglet penger(tror han ville betale tilbake), men han mistet autorisasjon til å jobbe i apotek noe mer og han hadde gått på skole for å få den jobben... heller bare ikke gjøre det igjen og være litt ekstra flink og snill på jobb for å "betale" tilbake
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Ja, du kan bli kasta ut. Rent hypotestisk.
Vis hele sitatet...
Kan du være så vennlig å henvise til relevante paragrafer her?
At en mann med oppholdstillatelse blir kastet ut av Norge for underslag på ca. 1000 kroner har jeg veldig vanskelig for å tro.
Dette karakteriseres ikke som grovt tyveri en gang.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Ja, du kan bli kasta ut. Rent hypotestisk.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være så sikker på det egentlig? Jeg har permanent oppholdstillatelse i Norge.
Det der går nok bare fint.

Kan være en fordel og holde fingrene av fatet neste gang da, siden arbeidsgivere tar dette veldig seriøst og du vil miste jobben din.

Men siden det er så lenge siden denne episoden inntraff, så vil ikke dette komme opp.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
ER DU HELT DUM? Så klart er det ulovlig.
Med din logikk er mord lovlig så lenge ingen finner ut av det...
Vis hele sitatet...
Han mener nok ikke helt seriøst at det faktisk er LOV så lenge han ikke blir tatt. Er vel mer, det han ikke vet har han ikke vondt av
§ 68. Utvisning av utlendinger som har permanent oppholdstillatelse
En utlending som har permanent oppholdstillatelse kan utvises:
a) når utlendingen for mindre enn fem år siden i utlandet har sonet eller er ilagt straff for et forhold som etter norsk lov kan føre til fengselsstraff i to år eller mer. Tilsvarende gjelder ved en ilagt særreaksjon som følge av et straffbart forhold som nevnt,
b) når utlendingen for mindre enn ett år siden her i riket har sonet eller er ilagt straff eller særreaksjon for et forhold som kan føre til fengselsstraff i to år eller mer,
c) når utlendingen har overtrådt straffeloven §§ 147 a eller 147 b, eller har gitt trygt tilholdssted til noen som utlendingen kjenner til at har begått en slik forbrytelse, eller
d) når grunnleggende nasjonale interesser gjør det nødvendig.
Dersom en straffbar handling ble begått før utlendingen fikk permanent oppholdstillatelse, gjelder § 67 første ledd bokstav a og b tilsvarende.
Vis hele sitatet...

http://www.lovdata.no/all/hl-20080515-035.html#68
Ser problemet ditt her altså... men du vil nok ikke bli tatt... men viss du vil gjøre opp for deg og lette samvittigheten så har du 2 valg. 1. innrøm alt og betal tilbake. Eller du kan ta nr 2. Diskret gi tilbake til butikken for eksempel ved å jobbe gratis for 1000,- f.eks ved å komme tidligere, ikke stemple inn... Da kan du vel anse deg selv som fair...

Hadde alle utlendinger og etnisk norske for den del vært som deg så hadde dere iaffal ikke fått ett dårlig rykte!

Keep up the good work!
Sitat av thebigt Vis innlegg

Hadde alle utlendinger og etnisk norske for den del vært som deg så hadde dere iaffal ikke fått ett dårlig rykte!

Keep up the good work!
Vis hele sitatet...
Nå har jo ikke utlendinger ett dårlig rykte?
Sist endret av random71455; 17. september 2012 kl. 21:35.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Nå har jo ikke utlendinger ett dårlig rykte?
Vis hele sitatet...
Somaliere og romenere har vell ikke det beste rykte på seg?
Sitat av Knask Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja for to år eller mer, men man får vel ikke to år for en 1000 lapp? Da må det være noe gale med norske myndigheter.

Sitat av Villumsen Vis innlegg
Det der går nok bare fint.

Kan være en fordel og holde fingrene av fatet neste gang da, siden arbeidsgivere tar dette veldig seriøst og du vil miste jobben din.

Men siden det er så lenge siden denne episoden inntraff, så vil ikke dette komme opp.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det ikke kommer opp? vet du hvor lenge kameraopptakk varer sånn egentlig? har hørt at de blir slettet etter 7 dager, enkelte steder bare 3 dager ...
Sitat av ponchiken Vis innlegg
Ja for to år eller mer, men man får vel ikke to år for en 1000 lapp? Da må det være noe gale med norske myndigheter.
Vis hele sitatet...
Jeg er usikker på om dette betegnes som tyveri eller underslag, men har har du litt info om begge alternativene:

§ 255. For underslag straffes den som i hensikt derved å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning rettsstridig avhender, pantsetter, forbruker eller på annen måte tilegner seg en løsøregjenstand som han besitter, men som helt eller delvis tilhører en annen, eller rettsstridig forføyer over penger han har innfordret for en annen eller som på annen måte er betrodd ham.
Straff etter denne paragraf kommer ikke til anvendelse ved handling som går inn under § 277 eller § 278.
Straffen for underslag er bøter eller fengsel inntil 3 år. Medvirkning straffes på samme måte.
Vis hele sitatet...
§ 257. For tyveri straffes den som borttar eller medvirker til å bortta en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen, i hensikt å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning ved tilegnelsen av gjenstanden.
Straffen for tyveri er bøter eller fengsel inntil 3 år.
Vis hele sitatet...
http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-028.html


For mer informasjon kan du søke etter rettspraksis på de aktuelle forholdene.
Dere er litt morsomme da Noen sier jeg er fucked og kan bli kasta ut av landet, andre sier jeg ikke blir tatt og dette går fint Men da får vi satse på det beste. Jeg kommer nok ikke til å innrømme det for sjefen selv om jeg har dårlig samvittighet, da skal jeg heller slutte i jobben min og finne en ny.
Dessverre så har jeg dummet meg kraftig ut, og vet med meg selv at jeg kommer aldri til å gjøre det igjen uansett! Tar dette som en lærepenge. Gå rundt og være bekymret for det er mye verre enn å betale tilbake. Men jeg har nå lært.

Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg er usikker på om dette betegnes som tyveri eller underslag, men har har du litt info om begge alternativene:





http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-028.html


For mer informasjon kan du søke etter rettspraksis på de aktuelle forholdene.
Vis hele sitatet...
Hmm ja det der har jeg lest. Men 1000 kr kan neppe gå som underslag. Jeg ser for meg litt større beløp hvis det skal kalles underslag.
Betal pengene tilbake, med renter. Hvis sjefen sparker deg så for det heller være. Å betale tilbake er det eneste riktige.
Sitat av djrubber Vis innlegg
Hvis du har dårlig samvittighet, gå til en annen matbutikk (for den saksskyld din egen). kjøp varer for 1000 kroner, legg disse inn i hylla i butikken du jobber i. Voila, da har du tilbakebetalt denne summen.

Og at sjefen kommer til å finne ut av det, er veldig lite sannsynlig.
Vis hele sitatet...
He he, det er ikke så dum ide, men er litt kjedelig hvis jeg faktisk blir tatt, da hjelper ikke det å si at jeg har kjøpt varer og lagt de i butikken, for det er ingen bevis på det :P så da sitter jeg igjen som en idiot. Ja det gjør jeg uansett da egentlig men :P he he
Kjøp en hel haug med varer, slik at du får tilbakebetalt butikken.
Det arbeidsgiveren din ikke vet, har han ikke vondt av.

Sjangsen for å bli tatt er lik 0 når det er 6 mnd siden
Sitat av Warz Vis innlegg
Betal pengene tilbake, med renter. Hvis sjefen sparker deg så for det heller være. Å betale tilbake er det eneste riktige.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skal betale penger tilbake så kan jeg ikke bare legge de i kassen eller komme til sjefen med en 1000 lapp i hånden. Da vil det si at jeg innrømmet det jeg har gjort, og i og med at sjefen min er den hissige typen så er jeg redd han kan anmelde meg uansett så da tjener jeg ingenting på å være ærlig. Selv om det er det eneste riktige, er helt enig med deg der.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Sålenge du forblir hvit burde det gå bra.
Vis hele sitatet...
Haha ja det mener jeg og faktisk

Sitat av Novice Vis innlegg
Syns ikke du burde si ifra.. kjenner en som innrømte for sjefen å ha stjelt en paracet boks på jobben fordi han manglet penger(tror han ville betale tilbake), men han mistet autorisasjon til å jobbe i apotek noe mer og han hadde gått på skole for å få den jobben... heller bare ikke gjøre det igjen og være litt ekstra flink og snill på jobb for å "betale" tilbake
Vis hele sitatet...
Ja uff.. Jeg er utdannet innen helse så det er ihvertfall ikke lurt for meg å havne i den situasjonen. Jeg burde vist bedre før jeg gjorde dette, men ja eneste alternativ for meg er vel å holde kjeft og være ekstra snill. Og det er jeg altså. Er lenge siden jeg gjorde dette så håper bare ikke det dukker opp.
Sitat av thebigt Vis innlegg
Ser problemet ditt her altså... men du vil nok ikke bli tatt... men viss du vil gjøre opp for deg og lette samvittigheten så har du 2 valg. 1. innrøm alt og betal tilbake. Eller du kan ta nr 2. Diskret gi tilbake til butikken for eksempel ved å jobbe gratis for 1000,- f.eks ved å komme tidligere, ikke stemple inn... Da kan du vel anse deg selv som fair...

Hadde alle utlendinger og etnisk norske for den del vært som deg så hadde dere iaffal ikke fått ett dårlig rykte!

Keep up the good work!
Vis hele sitatet...
He he,det er kjekt å høre at man ikke får dritt slengt i trynet når man har gjort noe galt og er utlending...Så takk for den Er vel blitt mer norsk nå egentlig. Har oppvokst i Norge
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg kan være såpass ærlig å si at jeg har gjort det samme, det er vanlig i dagligvarebutikker å holde opptak ca 2uker, etter det blir det spolt over. Så det finnes nok ikke bevis mot deg. Ja det blir jo merket at 1k er borte. Men sånt skjer, ofte surr og vas i kassa.

Jeg ble ikke tatt, men kjente på mye av det samme som deg, anger og frykt for å bli tatt. Etter 2 uker var jeg homefree og vurderte å legge cash subtilt tilbake i kassa, men lot være fordi sjefen var en drittsekk.

Vet du hva, ærlighet varer ikke lengst, sånn er det i de fleste tilfeller. Det er som regel løgner og usannheter som holder par sammen fks.

Du trenger ikke fortsette med naskingen, men bare la det gli og la det være i fortiden. Glem det!
Sitat av subscribe Vis innlegg
Haha, du jobber ikke tilfeldigvis på statoil konnerud? I såfall, IKKE si ifra..
Vis hele sitatet...
Haha!! nei jeg jobber i daglivarebuitkk :P

Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg kan være såpass ærlig å si at jeg har gjort det samme, det er vanlig i dagligvarebutikker å holde opptak ca 2uker, etter det blir det spolt over. Så det finnes nok ikke bevis mot deg. Ja det blir jo merket at 1k er borte. Men sånt skjer, ofte surr og vas i kassa.

Jeg ble ikke tatt, men kjente på mye av det samme som deg, anger og frykt for å bli tatt. Etter 2 uker var jeg homefree og vurderte å legge cash subtilt tilbake i kassa, men lot være fordi sjefen var en drittsekk.

Vet du hva, ærlighet varer ikke lengst, sånn er det i de fleste tilfeller. Det er som regel løgner og usannheter som holder par sammen fks.

Du trenger ikke fortsette med naskingen, men bare la det gli og la det være i fortiden. Glem det!
Vis hele sitatet...
Åh, godt å høre fra noen som har vært bort i det før alstå. Ja nei, ærligheten varer ikke lengst og det fikk jeg erfare i andre sammenhenger, dessverre men slik er det av og til. Kommer aldri til å innrømme det uansett og kommer nok aldri til å gjøre det igjen. Du sier 2 uker, men varierer ikke det fra butikk til butikk da? Enkelte steder kan de ha det opptil 6 mnd har jeg hørt. Men takk for ditt svar, ble litt lettet nå
Sitat av uzen Vis innlegg
Håper du blir tatt og mister jobben. Man stjeler virkelig ikke fra arbeidsgiveren sin.
Vis hele sitatet...
Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg synes ts i dette tilfellet virker som en oppriktig angrende synder. Jeg kan se hvordan det at TS blir tatt i denne saken skulle komme hverken arbeidsgiver, arbeidstaker eller samfunnet til gode.

TS, det kan godt tenkes at du ikke kommer godt ut av å legge alle kortene på bordet, men du hadde i alle fall fått min respekt. Jeg har sittet på arbeidsgiversiden i saker om tyveri fra arbeidsplassen ved flere anledning, og det har alltid resultert i avskjedigelse.

Likevel, hadde du vært min ansatt og uoppfordret lagt kortene på bordet selv om du visste at du etter all sannsynlighet ikke hadde blitt tatt, er jeg ganske sikker på at du ville fått en ny sjanse av meg
Sitat av Carmex Vis innlegg
De har lov til å ha opptakene opp til 6 mnd ja, men er veldig vanlig å spole over etter 2 uker, sparer penger
Vis hele sitatet...
he he okei går det på penger det og, da skjønner jeg for min egen del håper jeg at opptakk av den dagen er vekke.. Men om det så finnes ennå så tror jeg ikke at sjefen vil gå tilbake for å se på akkurat den dagen og det tidspunktet. Da er det bare uflaks for min del..

Sitat av Judaz Vis innlegg
Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg synes ts i dette tilfellet virker som en oppriktig angrende synder. Jeg kan se hvordan det at TS blir tatt i denne saken skulle komme hverken arbeidsgiver, arbeidstaker eller samfunnet til gode.

TS, det kan godt tenkes at du ikke kommer godt ut av å legge alle kortene på bordet, men du hadde i alle fall fått min respekt. Jeg har sittet på arbeidsgiversiden i saker om tyveri fra arbeidsplassen ved flere anledning, og det har alltid resultert i avskjedigelse.

Likevel, hadde du vært min ansatt og uoppfordret lagt kortene på bordet selv om du visste at du etter all sannsynlighet ikke hadde blitt tatt, er jeg ganske sikker på at du ville fått en ny sjanse av meg
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Ja, man kan få respekt hvis man er ærlig. Og jeg angrer veldig på at jeg gjorde dette, det gjør jeg virkelig. Og jeg er også redd for å bli tatt. Jeg håper virkelig jeg slipper unna dette, jeg kommer aldri til å gjøre det igjen. Å gå rundt å kjenne på den frykt følelsen er mye verre enn måtte betale tilbake penger til arbeidsplassen. Så jeg har lært av dette og håper jeg slipper med skrekken.
jeg annbefaler deg (hvis du vil beholde jobben din) og bare ti stille om dette til skjefen, gjør det de andre sier, betal tilbake uten at butikken vet om dette, kom tidligere på jobb uten og stemple inn, bli litt lengre når det trengs etc, kjøp varer og putt de tilbake, nesten hva som helst bare ikke si at du har tatt ting fra butikken, dette hater de og viser ingen nåde med og straffe ned på.

folk har blitt annmelt tilogme til politi for så lite som en brus, om det ble noen sak av det eller ikke vet jeg ingenting om, men better safe than sorry, right?

sett ting i perspektiv: hvorfor skal du putte jobben din i fare når du ikke trenger det? jeg er ganske sikker på at det er standard prosedyre og gi folk som stjeler sparken uansett hvor hyggelig skjefen er.
Du har ingenting å bekymre deg for med mindre de har sterke mistanker om at du stjal for 3 dager siden i et lite tidsrom. Jeg vet at video ofte blir overskrevet etter 1 uke. Å sjekke video tar også enormt med tid.

Dersom du blir tatt for nasking kan du heller ikke sendes hjem. Vi har ikke sharia, bror.
Gadd bare å lese ca 1/3 av det du skrev, du sitter i nakken til drit allerede, hvorforfor ta seg vann over hodet, er det seks måneder siden sist...RELAX BRO
Hvis sjefen tilfeldigvis finner ut at det manglet 1000kr den måneden, som faktisk kan skje da oppegående sjefer går igjennom oppgjørene minst en gang i halvåret, så er det ekstremt lett å finne ut at det var deg da logger blir lagret automatisk på serverne. Hvem som var pålogget på den og den tiden osv er enkelt å finne ut.
Bro, tusen spenn? Dropp neste firmafest så er dere kvitt.. Du angrer ikke, du har super noia for å bli busta Du blir ikke bura inn, blir du beskyldt så nekter du for alt og brått kan ingen forklare hvorfor det manglet tusen spenn i kassa for et halvt år siden. Chill, vi alle gjør feil
He he takk for svar folkens Det var utrolig godt å lese at jeg trenger bare slappe av nå og det er det jeg kommer til å gjøre Jeg tror ikke at de merker at penger er borte i det hele tatt fordi jeg tok ikke hele beløpet på engang. Vi har mange varer i butikken som det slåss retur på mange ganger daglig pga brekkasje, kunden ville ikke ha varen likevel osv. og dessuten så har jeg tatt til sammen ca 1000 kr. Har tatt ut småbeløp i løpet av 3 måneders tid for ca 6 måneder siden, og det er beløp som f.eks 34 kr for et brød eller 74 kr for ett par sokker, eller 100 kr for ett par blader som kunden har ombestemt seg for å kjøpe (la oss si det) he he. Så siden det er så små beløp så vil jeg ikke tro han merker det i det hele tatt.
Men jeg skal gjøre det lille ekstra på jobb så det blir fair til slutt
Du blir nok ikke tatt av butikken når det er gått såpass lang tid.

MEN, når det er kasserevisjon og alt av oppgjør og slikt sjekkes, kan du være uheldig å bli tatt. Dette varierer fra kjede til kjede, hvem som har godkjent returen/brukt returnøkkel/kort osv.

Kan bare si at hadde det vært i min butikk hadde du fått fyken på dagen, uansett om du hadde betalt tilbake eller ikke.
Butikken er ingen lånekasse, så det vil strengt tatt aldri bli fair.

Kan jeg spørre hvilken kjede det gjelder?
Sist endret av Mr. Flash; 18. september 2012 kl. 13:15.
Hahaha burde kanskje fjerne at du er fra drammen, sånn i tilfelle sjefen din er på freak Drammen ekke så stort.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Du blir nok ikke tatt av butikken når det er gått såpass lang tid.

MEN, når det er kasserevisjon og alt av oppgjør og slikt sjekkes, kan du være uheldig å bli tatt. Dette varierer fra kjede til kjede, hvem som har godkjent returen/brukt returnøkkel/kort osv.

Kan bare si at hadde det vært i min butikk hadde du fått fyken på dagen, uansett om du hadde betalt tilbake eller ikke.
Butikken er ingen lånekasse, så det vil strengt tatt aldri bli fair.

Kan jeg spørre hvilken kjede det gjelder?
Vis hele sitatet...
matvarebuitkk. ja er klar over at jeg kan få sparken dersom jeg blir tatt men jeg er mest redd for å bli anmeldt :/ Og evt hva jeg risikerer for 1000 lapp isåtilfelle.

Jeg er ikke fra drammen forresten, står skrevet feil der Men er fra Oslo da, så det er ikke så langt fra Drammen :P Det er en rema 1000 butikk jeg jobber på Takk igjen for alle svar