Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3364
Hei, kom til og tenke på.
Har fått en kronisk hoste sammen med vanelig slimhoste.
Hver gang jeg hoster kommer det en slags medisin/tjære smak.
Har slim og tørrhoste hver dag, hatt det snart i 3 uker.

Når man ser på hvordan flaska i bøtta ser ut etter bare 4-5 trekk, begynner jeg og tenke på hvordan lungene ser ut. Og det nytter ikke akkurat og ''skylle'' flaska. Hvor blir det av all dritten som kommer med røyken?

begynner og lure på at jeg kanskje har undervurdert skadevirkningene.
Noe av det klarer du å kvitte deg med, men mye av det blir sittende igjen, hvor mye er igjen avhengig av hvor mye du røyker m.m. Har du utviklet en kronisk hoste, så kommer dette med all sannsynlighet av røykingen. Så gjør røyking til noe du gjør en sjelden gang og ikke en daglig greie, jo før jo bedre.
Sist endret av Veggen; 1. oktober 2010 kl. 03:13.
Tenk på tenna og du, lover deg at dem blir og se dårlig ut..

btw! om du bruker isvann i bøtta, er det MYE mildere for lungene OG det er mye bedre og trekke inn osv!
Sitat av Fjellsamen Vis innlegg

btw! om du bruker isvann i bøtta, er det MYE mildere for lungene OG det er mye bedre og trekke inn osv!
Vis hele sitatet...
Det første der, hvor har du det fra?
det med isvann?
isvann og kjøle ned flaska i frysern osv
bong \ bøtte \ alt med vannkjøling nå på høsten \ vinteren tror jeg gir for mye temperatursvingninger i lungene (spesielt om du røyker ute.)
gjorde dette selv i mine yngre dager, pådro meg en 2 måneders lungebetennelse (kraftig) med påfølgende penicillin kur. (røykte dog sigg under kuren), men aldri mer vatnkjøla på vinterstid iallefall

vår sommer = bong.
høst vinter = rullings.

min erfaring.
prøv å legg litt tørkerul runt yuten på flaska,de fanger opp mye,ikke hver red de tar ut ths men litt forsviner,men bedre de,
Takk for alle svar, var mye nyttig skjærpings tips her.

Noen som vet hvorfor jeg brekker meg bare av ett trekk fra jointen/bøtta/bongen?
Skjer ofte men som regel ikke første trekket (pr dag),
brekker meg skikkelig og vil nesten spy, hele kroppen strammer seg, noe så skjer i halsen... hmmm

jeg klarer ikke kontrolere halsen så godt lengre, og svelger ofte røyk ukontrolert på veg ned til lungene.

Er vaporiser en sunnere metode? noen kilder på vaporisere om de er sunnere?
Sist endret av blaze_01; 1. oktober 2010 kl. 07:37.
En kollega av meg har røykt veldig mye bøtte.
Etter en stund fikk hun konstatert at hun hadde påbegynnende KOLS, eller hva det nå heter.
Hun gikk sporenstreks over til jointer o.l.
Etter en stund gikk hun til den samme legen for en ny sjekk, og denne gangen var lungene i mye bedre tilstand, faktisk såpass bra at han trakk tilbake diagnosen.

Legefeil eller ikke, jeg mener at dette burde være en tankevekker uansett.
Mulig du har pådratt deg bronkitt, ikke nødvendigvis kronisk bronkitt dog. Mange tobakkrøykere har hatt det den siste tida, som inkluderer meg selv. Satt og hosta slim hele dagen i 3-4 uker før det gikk over, så hvis du tar en pause fra all innhalering av div. saker så blir det nok bedre fortere
Sitat av NitroFis Vis innlegg
En kollega av meg har røykt veldig mye bøtte.
Etter en stund fikk hun konstatert at hun hadde påbegynnende KOLS, eller hva det nå heter.
Hun gikk sporenstreks over til jointer o.l.
Etter en stund gikk hun til den samme legen for en ny sjekk, og denne gangen var lungene i mye bedre tilstand, faktisk såpass bra at han trakk tilbake diagnosen.

Legefeil eller ikke, jeg mener at dette burde være en tankevekker uansett.
Vis hele sitatet...
Enig

Jeg kommer aldri til å skjønne greia med å røyke bøtte jevnlig uansett. Det vil si at jeg skjønner hva ønsket effekt er, men jeg kan simpelthen ikke relatere.
Jeg røyka bøtte tidligere i høst, hver dag, 5-10 ganger per dag (avhengig av hvilken dag det var) og kanskje enda mer i helgene, og etter 2 uker fikk jeg en skikkeli forkjølelse eller hva jeg nå skal kalle det. Heiv hele bøtta på dør, og gikk og kjøpte meg rizzla! Forkjølelsen satt i ca en ukes tid. Bøtte er med andre ord "not the way to do it". =)
Skjønner ikke hvorfor joint skal være så mye bedere. Ruller du en joint med hvitt papir, som rizzla, så der du når du har røykt havle, at hele jointen er blitt brun. Samme brunfarge som samler seg i flaska.
Skjønner ikke helt den vannkjølinga på bøtta.. Røyken går da ikke igjennom vannet som på en bong? Ligger bare over..
Skifter dere vann og vasker dere bøtta? Kan sikkert gro noe godt der.
Kronisk bronkitt er jo kjent for storrøykere av hasj.
Røykte bøtte en gang og da ble jeg godt fjern, kjenner noen som tar 5-10 om dagen og de ser like fjerne ut som jeg følte meg da.
Og brekking ja, det forekommer når man trekker dypt, ekstra lett med litt alkohol først.
(keen nipper til brandyen og skuler mot shobangen)
slutt å røyk (sorry for å være mr. obvious) men det er det eneste som hjelper deg. MÅ du røyke, røyk J's, eller kjøp deg en skikkelig bong/vape.
Tenker heller på helsa enn hva jeg får mest utav så bøtte røyker jeg ikke om det blir is i helvete.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Legg flaska i frysen, vask bøtta og fyll opp med iskald vann + isbiter. Når du trekker bøtta må du passe på at du ikke bruker lighteren hele veien opp, trekk bøtta i rykk og napp sånn at temperaturen holder seg nede. Når du har fyllt opp flaska med røyk, tar du hånda over tuten og pumper den sakte ned slik at hele flaska står under vann, dette vil hjelpe deg og kjøle ned røyken mye mer. Dra flaska forsiktig opp, legg kjeften rundt tuten og trekk så fort du klarer mens du presser den ned igjen.

Bruker du denne metoden har du gjort alt det du kan gjøre for og få et bøttetrekk perfekt.
Jeg lover deg, det hjelper i lengden.

Enjoy