Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 6027
Sitat av martin2090 Vis innlegg
Personlige erfaringer for det meste. Har vært en del uheldig ved innkjøp, og har flere ganger erfart at hasjen enten har vært penslet, eller utbøffet med annen farsk. Man kjenner det som oftest på at hasjen har en svak/sterk "kjemisk/syntetisk" ettersmak. Når det gjelder makka, er det ofte så lite at det ikke utgjør en merkbar forskjell der og da, men jeg har ved enkelte tilfeller kjent meg så energisk at jeg ikke klarte å sitte i ro. Sammenlignet meg selv i det tilfellet med Dave Grogh
Ikke misforstå meg her og anta at jeg heller simpelt hen var høy i dette tilfellet. Jeg kjenner forskjellene. Som oftest er det hvor "bakstein" jeg føler meg dagen derpå. I de tilfellene jeg har hatt mistanker om utbøffing, føler jeg meg helt forjævlig dagen etter, til forskjell ved inntak av en "renere" hasj.

Har også vært en del skumle saker blant annet i Sverige i det siste
A Swedish pothead whose girlfriend turned into a dolphin after he toked on a particularly explosive spliff asked cops to test his hash for traces of LSD, The Local reports.

The concerned 26-year-old from Eslöv, northeast of Malmö, considered the matter so serious that he ignored the fact that marijuana is illegal in Sweden and presented himself to the authorities to register a formal complaint.

He explained that never in ten years of smoking dope had he suffered such a mind-altering experience. No sooner had he fired up a joint than the TV began talking to him and his other half transformed herself into Flipper.

Eslöv copper Mats G Odestal noted: “It could possibly be classified as assault, if the hash is found to contain LSD."
Vis hele sitatet...
Amfetamin, eller makka som du kaller det fordamper ved en viss grad og kan ikke røykes. Metamfetamin derimot.
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Personlig så opplever jeg angst rundt cannabis kun av den grunn at det er ulovlig.

Angst for å bli tatt osv, osv. Tror ikke det hadde vært like psykisk "krevende" å bruke cannabis om det var lovlig.
Vis hele sitatet...
Dette er nok ikke angst i den forstand de fleste med den psykiske lidelsen angst opplever det. Du har nok rett i at det ville vært mye mindre irrasjonell frykt om det var legalisert og godtatt, men at det har noen sammenheng med reell angstfølelse som følger av misbruk av hasj tviler jeg på.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg valgte å slutte med hasj etter at jeg fikk heftige anfall av sosial angst hver eneste gang, selv når jeg var aleine. Da var det alltid overanalysering av alt jeg gjorde den dagen og påfølge selvforakt. Jeg hadde det sånn i flere måneder før jeg slutta. Det handla vel om at hasjen døyva angsten en liten stund, og at jeg selv ikke la merke til at det var så jævlig.

Sliter fortsatt med det. Hold deg langt unna hasj hvis du sliter med angst, LANGT unna.
Vis hele sitatet...
sikker på at du ikke hadde angst før du begynte og røyke?
hasj = angstmedusin
ekte angstmedusin = farlig
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
sikker på at du ikke hadde angst før du begynte og røyke?
Vis hele sitatet...
Hva har det å si? Poenget var jo at hasjen absolutt ikke gjorde det noe bedre!


Sitat av blaze_01
hasj = angstmedusin
ekte angstmedusin = farlig
Vis hele sitatet...
Bullshit. Fy faen så vanskelig det er å være legaliseringsforskjemper med sånne idioter som deg i rekkene.
Sitat av blaze_01 Vis innlegg
hasj = angstmedusin
ekte angstmedusin = farlig
Vis hele sitatet...
må si meg enig med denne karen..synes det er latterlig når dere blamer cannabisen for psyskisk bullcrap. Ingen andre enn deg selv om utløser slikt, deg selv og de åpenbaringene cannabisen gir deg.
Sist endret av In space; 23. september 2010 kl. 08:26.
Sitat av In space Vis innlegg
må si meg enig med denne karen..synes det er latterlig når dere blamer cannabisen for psyskisk bullcrap. Ingen andre enn deg selv om utløser slikt...
Vis hele sitatet...

Det er da ingen som "blamer" cannabisen for noe, men det er da common knowledge at cannabis kan forsterke angst og utløse psykoser, om du allerede er disponert for det. Å mene at cannabis i alle tilfeller er angstmedisin og at andre medisiner er "farlig" er unøyaktig og direkte misvisende.

Skjerpings folkens, cannabis er vel og bra, og absolutt ikke den djevelen amerikanske myndigheter har påstått at det er i alle år. Allikevel må vi ikke overdrive og glorifisere rusmiddelet som løsningen på alt heller!

Sitat av In space Vis innlegg
...deg selv og de åpenbaringene cannabisen gir deg.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Sist endret av fetter; 23. september 2010 kl. 09:35.
Enkelte rusavhengige blir manisk depresive.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Enkelte rusavhengige blir manisk depresive.
Vis hele sitatet...
Nei, enkelte rus-avhengige kan få depresjoner. Bipolar lidelse (manisk depressiv lidelse) er medfødt eller utvikles i tidlig alder.
Nok et eksempel på journalister som tolker forskning til den retningen som gir best overskrift. At forskningen viser en sammenheng betviler jeg ikke. Men om det er slik at folk som røyker hasj har mer angst eller om det er slik at folk med angst er mer tilbøyelig til å røyke hasj er to HELT forskjellige årsakssammenhenger. Og såvidt jeg kan se har ikke forskningen noe entydig svar på hva som er høna og hva som er egget her.
Ville sagt at det har et lite hint av propaganda, VG legger alle cannabisbrukere under samme bås i den artikkelen. Hvis man ikke har en sinnslidelse som ligger på lur, så har cannabis ingen konkrete bivirkninger. Dette er ikke et kraftig rusmiddel, tobakk dreper og ødelegger til og med mer.
Sitat av bekirem Vis innlegg
Dette er ikke et kraftig rusmiddel, tobakk dreper og ødelegger til og med mer.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er jo ganske uvesentlig. Det er mye som er mer skadelig, men det betyr ikke at vi ikke skal informere folket om de potensielle skadevirkningene til cannabis...

jeg er dog enig at det er en typisk tabloidoverskrift, men istedet for å reagere med "dette er ikke sant", bør man reagere med "dette er da ingen nyhet".
Statspropaganda er det vel neppe. Enkelte folk kan jo få psykoser av å røyke hasj.
Flere jeg kjenner som sitter og fyrer hver dag er de mest apatiske, egosentrere, patetiske, deprimerte rasshølene som finnes.

Standardløgnen er: "Hasj er helt ufarlig!"
Not quite true!