Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  698 167311
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Da kan vi ikke gi deg noe svar heller.
Hva med San Pedro frø da? Hvordan fungerer det om det blit stoppeti tollen?
Vurderer å bestille noe kratom og Skunk (ikke cannabisen, men den legal high-ettelikningen) fra england.

Noen som har erfaring med dette. Både med stoffene og med toll og lover. Hva er sjansen for å motta dette i posten (alt er under 200) og hva er evt straffen?
Skunk funker ikke og kratom er ett opiatlignende stoff som skaper STERK avhengighet.
Ikke noe særlig å gå dilirisk å vente på postmannen for å få seg en hit.... Dessuten er det ulovlig å innføre og blir ofte stoppa
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Skunk funker ikke og kratom er ett opiatlignende stoff som skaper STERK avhengighet.
Ikke noe særlig å gå dilirisk å vente på postmannen for å få seg en hit.... Dessuten er det ulovlig å innføre og blir ofte stoppa
Vis hele sitatet...
Er dette av erfaring?
Når det kommer til avhengighet av kratom er jeg ikke så bekymret. Så lenge det funker! Men Skunken skulle vel og ha en effekt. Har selv røykt wild dagga i det siste og liker den milde rusen den gir...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg har ikke merket noe til avhengighet av Kratom, men man bygger derimot fort opp en toleranse, slik at man trenger mer og mer for å få den samme rusen.

i tillegg smaker det så horribelt, og ender med at jeg kaster opp hver gang, så jeg har lagt det på hylla inntil videre.
Sitat av somnium Vis innlegg
jeg har ikke merket noe til avhengighet av Kratom, men man bygger derimot fort opp en toleranse, slik at man trenger mer og mer for å få den samme rusen.

i tillegg smaker det så horribelt, og ender med at jeg kaster opp hver gang, så jeg har lagt det på hylla inntil videre.
Vis hele sitatet...
Så hva er egentlig tiltrekningen da? "Smaker horribelt, oppkast og dyrt"

Selv vil jeg bare prøve den opiat-lignende rusen, sjøl om jeg ikke helt vet hva det er... Avslappende? Velbehag? Psykoaktivt?

Forresten: Blir det tatt i tollen (skunk og kratom) hva skjer i henhold til loven? Kommer politiet inn i bildet, eller mottar man bare ikke pakken?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Så hva er egentlig tiltrekningen da? "Smaker horribelt, oppkast og dyrt"

Selv vil jeg bare prøve den opiat-lignende rusen, sjøl om jeg ikke helt vet hva det er... Avslappende? Velbehag? Psykoaktivt?

Forresten: Blir det tatt i tollen (skunk og kratom) hva skjer i henhold til loven? Kommer politiet inn i bildet, eller mottar man bare ikke pakken?
Vis hele sitatet...
rusen er meget behagelig, spør du meg. bivirkningene er ikke å legge skjul på dog, som nevnt over.

sterkt avslappende og velbehag er vel beskrivende ord.

såvidt meg bekjent er Kratom klassifisert som legemiddel enda, og om det blir stoppet i tollen så destruerer de det eller sender pakken tilbake om du ikke kan vise til en resept du har fått av legen din (noe som blir vanskelig som du sikkert skjønner).

ikke ta meg på ordet her, sjekk legemiddellisten og narkotikalisten om du finner stoffet der.
Sitat av somnium Vis innlegg
rusen er meget behagelig, spør du meg. bivirkningene er ikke å legge skjul på dog, som nevnt over.

sterkt avslappende og velbehag er vel beskrivende ord.

såvidt meg bekjent er Kratom klassifisert som legemiddel enda, og om det blir stoppet i tollen så destruerer de det eller sender pakken tilbake om du ikke kan vise til en resept du har fått av legen din (noe som blir vanskelig som du sikkert skjønner).

ikke ta meg på ordet her, sjekk legemiddellisten og narkotikalisten om du finner stoffet der.
Vis hele sitatet...

Kratom er på legemiddellista, men aner ikke hva Skunk egentlig heter...

Kort sagt: Kan jeg risikere politiavhør for å kjøpe 10 gram skunk og 10 gram kratom hver for seg (da summene blir ynder 200)
Sist endret av mr_hofman; 8. juli 2009 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
noen som faktisk har erfaring med innførsel av cannabis-frø her? har de gått igjennom?
Vet om folk som har fått gjennom frø ja.

Noen som har opplevd noen juridiske stridigheter som følge av innførsel av anabole steroider via post?

Dersom noen har det så hadde jeg blitt meget lykkelig om du/dere kunne fortalt om hvordan det hele foregikk og i det hele tatt utartet seg.
Hei.

Jeg bestilte snus fra sverige, av typen Offroad.

det er 40 gram i hver eske, jeg bestillte 5stk.

Kvota er på 250g.


Offroad inneholder samme mengde Nikotin som vanelig general osv.
Laget på svensk vis etter svensk oppskrift.


Snusen selges også i norge på få plasser.
Og det er ganske vanelig at folk bestiller denne sorten over nett og hjem i posten.



Men da min pakke ble sendt til tollen, fikk jeg et brev om at varen returneres til sverige fordi den innehold en ulovelig snus.


Dette sto på brevet fra tollen:

SENDINGEN INNEHOLDER KJØP AV SNUS SOM ER FORBUDT OG INNFØRE.
SENDINGEN VIL BLI RETURNERT TIL AVSENDER VED RETURFRISTENS UTLØP.

''vi ber om at dokumentasjon som etterspørres sendes oss sammen med denne meldingen snarest og seinest 2 dager flr returdato.''





Jeg bare lurer på.. hva i svarte sau**** ?

Kan jeg få noe hjelp her? eventuelt en forklaring på hva i all verden slags dokumentasjon denne kjerringa/gubben ville ha, og hvor jeg skaffer den?

... jeg har ikke bestilt noe ulovelig..
Heh, jeg fikk akkurat samma brevet når jeg innførte General.. Toller'ne er noen forbannade paragrafryttere som skulle blitt skutt ! Ring de, og ta opp saken med de, på en _SAKLIG_ måte seff! Du skal jo få dokumentert bevis på at denne typen snus er ulovlig...!
Hmm, dette virka jo rart ettersom denne snustypen ikke er ulovlig. Har selv sett at Offroad har blitt importert og solgt rundt om på diverse butikker og bensinstasjoner. Den har heller ikke et uvanlig høyt nikotin innhold.
Veldig dårlig av tollen som gir deg som svar "sendingen inneholder kjøp av snus som er forbudt å innføre".
Grunnen burde vært fyldigere, som hvorfor denne snusen er ulovlig i Norge. Og hvorfor får da ulike butikker og bensinstasjoner importert den? De fleste Offroad typene har 8-11mg/g nikotin, snusen jeg pleier å kjøpe som heter Thunder, har et innhold på 16mg/g nikotin. Det har aldri vært et problem.
huff. jeg tror jeg må ringe, men vet ikke om jeg helt tør..

er likksom skråsikker på at dem brånekter og at jeg ikke kommer noen vei og blir skikkelig forbanna resten av dagen/uken.

jeg bestile dette før, gikk gjennom uten problem.


jeg sendte dem mail i går, men var så sint at jeg vet ikke om dette kommer bra ut når dem leser mailen.

får se hva som skjer.
Det er forbudt å innføre alkohol eller tobakk til Norge uten spesiell tillatelse fra Tollvesenet eller Helsedirektoratet. Aka. du må sende inn skjema i forkant der du spesifiserer hva du skal bruke det til etc.

http://www.toll.no/templates_TAD/Art...age=NO#forbudt
tips: Bestill snusen fra den norske innportøren og bestille en hel pappeske fra de men, du bør helst lage noen "beviser" på at du er en BEDRIFT som f.eks. at du er en kiosk som har tenkt å stare med snus som en ny vare artikkel.
Sitat av alexisproff Vis innlegg
tips: Bestill snusen fra den norske innportøren og bestille en hel pappeske fra de men, du bør helst lage noen "beviser" på at du er en BEDRIFT som f.eks. at du er en kiosk som har tenkt å stare med snus som en ny vare artikkel.
Vis hele sitatet...
Noen som faktisk har prøvd dette?
Sitat av STAbana Vis innlegg
Noen som faktisk har prøvd dette?
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort noe slikt en gang når jeg skulle kjøpe kjemikalier
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av blaze_01 Vis innlegg
Kvota er på 250g.
Vis hele sitatet...
Tobakk- og spritkvota gjeld kun om du har vore utanfor Noreg i minst 24 timer, og fysisk frakter varene over grensa på eigahand. Du kan ikkje få tilsendt tobakksprodukter i posten mao.
Sitat av somnium Vis innlegg
noen som faktisk har erfaring med innførsel av cannabis-frø her? har de gått igjennom?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kjøpte 10 frø på nettet, ble sendt i en boblekonvolutt med en liten form for armbånd med glidelås på der frøene lå inni i. Pakken var merket som sportsutstyr.

Pakken virket uåpnet, og hadde de åpnet, så hadde det vel ikke giddet å sjekke om det var noe inni det helt flate armbåndet.
Tollen holder tilbake noe melatonin jeg bestilte for en stund tilbake, de vil at jeg skal sende dem kvittering. "#€%&/(

Jeg bestilte for ca 300 kroner, hvor mye må jeg betale for å endelig få dette i postkassen min? Noen måte å lure seg unna moms etc?
Noen som har peiling?

Thinktwice; Er det så smart å skrive på ett forum metodene som blir brukt for å få frø gjennom toll?
Sist endret av sneipen; 16. juli 2009 kl. 22:37.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av sneipen Vis innlegg
Tollen holder tilbake noe melatonin jeg bestilte for en stund tilbake, de vil at jeg skal sende dem kvittering. "#€%&/(

Jeg bestilte for ca 300 kroner, hvor mye må jeg betale for å endelig få dette i postkassen min? Noen måte å lure seg unna moms etc?
Noen som har peiling?

Thinktwice; Er det så smart å skrive på ett forum metodene som blir brukt for å få frø gjennom toll?
Vis hele sitatet...
totalpris ca. kr. 525,- (300 + mva + 150kr fortollingsgebyr)

og at pakker er merket med noe annet enn det som er inni er ikke akkurat noen hemmelighet for posten.
Ok, kostet 276kr btw..
Arh.. Jeje, bite i det sure eple å fortolle det.. Melatonin er ikke akkurat billig her til lands..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kanskje litt feil tråd.. men hva skjer dersom en privatperson i USA sender meg noe og det blir tatt? Kan jeg bare benekte det og si at de må ha hatt feil adresse... og navn? Er det mulig å oppgi en annen adresse og hente det der, f.eks. leie postboks (noe som ikke er vits, ettersom man må oppgi bosted og fødselsnr.) men noe annet i den duren?
Fant en side der man måtte være medlem for å komme inn på. De solgte mange forskjellige cannabis typer. Alt fra White widow til Hasj. De sendte til Norge via en konvolutt som de har puttet inn flatpresset produkt i luktfri pose som de sender som vanlig post. De hevder også at det er ingen risiko som kjøper, tror dere det stemmer?
Sitat av Nala Vis innlegg
Kanskje litt feil tråd.. men hva skjer dersom en privatperson i USA sender meg noe og det blir tatt? Kan jeg bare benekte det og si at de må ha hatt feil adresse... og navn? Er det mulig å oppgi en annen adresse og hente det der, f.eks. leie postboks (noe som ikke er vits, ettersom man må oppgi bosted og fødselsnr.) men noe annet i den duren?
Vis hele sitatet...
Sendte 250mg 2C-E fra Canada til en kompis som ble kalt inn til avhør.
Han sa han ikke ante hvor brevet kom fra eller hvem som var avsender. Saken ble henlagt på dagen.

Du kan jo alltids oppgi adressen til naboen eller en venn som gir faen i konsekvenser..
Sitat av blaze_01 Vis innlegg
Hei.

Jeg bestilte snus fra sverige, av typen Offroad.

det er 40 gram i hver eske, jeg bestillte 5stk.

Kvota er på 250g.


Offroad inneholder samme mengde Nikotin som vanelig general osv.
Laget på svensk vis etter svensk oppskrift.


Snusen selges også i norge på få plasser.
Og det er ganske vanelig at folk bestiller denne sorten over nett og hjem i posten.



Men da min pakke ble sendt til tollen, fikk jeg et brev om at varen returneres til sverige fordi den innehold en ulovelig snus.


Dette sto på brevet fra tollen:

SENDINGEN INNEHOLDER KJØP AV SNUS SOM ER FORBUDT OG INNFØRE.
SENDINGEN VIL BLI RETURNERT TIL AVSENDER VED RETURFRISTENS UTLØP.

''vi ber om at dokumentasjon som etterspørres sendes oss sammen med denne meldingen snarest og seinest 2 dager flr returdato.''





Jeg bare lurer på.. hva i svarte sau**** ?

Kan jeg få noe hjelp her? eventuelt en forklaring på hva i all verden slags dokumentasjon denne kjerringa/gubben ville ha, og hvor jeg skaffer den?

... jeg har ikke bestilt noe ulovelig..
Vis hele sitatet...
Fikk nesten det samma, bestilte en rull (10 stykk) offroad.
Fikk 5 stykker, pakken var delt opp i 2.

De 5 andre fikk jeg aldri. Fikk brev om fortolling
Sist endret av Rallo Tubbs; 28. juli 2009 kl. 18:11.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Ok, kostet 276kr btw..
Arh.. Jeje, bite i det sure eple å fortolle det.. Melatonin er ikke akkurat billig her til lands..
Vis hele sitatet...
Det kommer an på kontaktene til kjøperen.
Selv skaffer jeg 90 3mg tabs for 100kr.
Det kommer an på kontaktene til kjøperen.
Selv skaffer jeg 90 3mg tabs for 100kr.
Vis hele sitatet...
Kontakten min var legen. 150kr for 21 2mg tabletter.
Noe som er mye viss man må ta opptil 4stk for at de skal fungere.
Pakken varte ikke lenge, for å si det slik..
Sund at man må ha resept for å kjøpte melatonin på dette berget...
Sist endret av sneipen; 29. juli 2009 kl. 15:10.
Yo dudes!

Bestilte marijuanafrø for noen dager siden, og de har nå kommet til norge
Fikk melding om rekkomandert sending fra posten i dag, men det står at den var åpnet og det var skrevet "cannabisfrø" med tusj. Jeg skjønner ikke.

Hva tror dere?

har tatt bilder men vet ikke hvor jeg kunne postet dem. Forslag?
Sist endret av Cyberblack; 29. juli 2009 kl. 22:12.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Yo dudes!

Bestilte marijuanafrø for noen dager siden, og de har nå kommet til norge
Fikk melding om rekkomandert sending fra posten i dag, men det står at den var åpnet og det var skrevet "cannabisfrø" med tusj. Jeg skjønner ikke.

Hva tror dere?

har tatt bilder men vet ikke hvor jeg kunne postet dem. Forslag?
Vis hele sitatet...
Last opp bilde her: http://imageshack.us/

Og vis oss, har aldri hørt om noe slik.
Sist endret av Apu; 29. juli 2009 kl. 22:10.
bilde

https://imma.gr/11279

https://imma.gr/11281
Sist endret av Cyberblack; 29. juli 2009 kl. 22:16.
Var det ikke noe mer informasjon?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
ser merkelig ut spør du meg.
enten så har tolleren vært usikker på reglene, og latt dem gå igjennom (høres rart ut), eller så venter de til du henter pakken (du må vise leg. på rekommanderte pakker), og gir deg bot.

iom. at du må vise leg når du henter den, bekrefter du igrunn at det er du som har bestilt pakken.
hvor de skulle skrive cannabisfrø på den derimot, aner jeg ikke.

jeg ville faktisk ikke henta den pakken, mulig jeg bare er paranoid men.

edit: en mulighet for at de har skrevet cannabisfrø på den, er kanskje for å være helt sikkert på at du er klar over at det er rette pakken som har ankommet til deg, og at du er sikker på hva det er før du identifiserer deg og bekrefter at det er du som har bestilt den.
Sist endret av somnium; 29. juli 2009 kl. 22:23.
Jeg hadde ikke hentet den pakken!
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Var det ikke noe mer informasjon?
Vis hele sitatet...


Nope! titegn

Hvorfor har pakken i det hele tatt kommet til postkontoret? Trodde slike ting ble beslaglagt og at man fikk brev fra onkel eller noe.
Sist endret av Cyberblack; 29. juli 2009 kl. 23:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er den rareste postforsendelsen jeg har sett. Jeg kan ikke gi deg noe bedre svar enn de to alternativene som somnium allerede har nevnt.
Men det værste som kan skje at jeg får bot, right? Hvor mye blir den på tror du?
Hei,

En veninne av meg bestillte reductil fra utlandet for omlag 3 måneder siden, og det gikk lang tid uten at han fikk hørte noe..
Hun har gått på det før og var veldig fornøyd med resultatet.

I forgie uke når hun kom hjem fra syden fikk hun brev om innkalling til avhør i forbindelse med tollsak. Etter det så har hun funnet ut at etter 9 januar 2007 så ble denne slankepillen forbudt i Norge, og at den står på dopinglisten. Det ser ut som pakken hennes er tatt i tollen, og at politiet er innblandet.

Hva skjer nå?

Jeg vet at hun ikke har brukt sitt eget visakort for å betale dette, så kan det være noen muligheter for å nekte på det?
Normalt så er det bare en alvorsprat.. Da de igrunn ikke kan straffe deg for noe slikt (Rett meg om jeg tar feil der).
Anyway, så er det bare å si at man ikke viste at det var ulovlig osv osv... I allefall bedre enn å lyge
Reductil er ikke forbudt i norge. Den er reseptbelagt. Jeg bruker dem selv atm
Ok, vet at hun fikk tilsendt denne "resepten" på mail. Skal jeg be henne å ta med denne på avhøret? Hun skal til USA neste år, og jeg håper ikke hun får noe trøbbel pga dette.

Hun viste ikke at dette ikke var lovelig å innføre.. Kan det være lurere å prøve å si at hun ikke vet noe om det? siden hun brukte et annet familiemedlem sitt visa...

bump............................
Sist endret av keddl; 30. juli 2009 kl. 03:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
UPDATE:

Jeg gikk på posten og henta frøene. 0 problem!

Får håpe at onkel ikke kommer på døra en dag.. :S
Sist endret av Cyberblack; 30. juli 2009 kl. 09:22.
Sitat av keddl Vis innlegg
Ok, vet at hun fikk tilsendt denne "resepten" på mail. Skal jeg be henne å ta med denne på avhøret? Hun skal til USA neste år, og jeg håper ikke hun får noe trøbbel pga dette.

Hun viste ikke at dette ikke var lovelig å innføre.. Kan det være lurere å prøve å si at hun ikke vet noe om det? siden hun brukte et annet familiemedlem sitt visa...

bump............................
Vis hele sitatet...

Det lureste hun kan gjøre er og væra ydmyk og legge seg helt flatt under samtalen hun skal ha. Det nytter ikke og prøve og lure dem etter som at de kommer til og sjekke fakta. men det jeg lurer på er om det var 10 eller 15mg hun hentet inn.
Pga av 15mg har det blitt lagd en regel som gjør at enn skal ha gått på 10mg i 3mnd før enn kan få 15mg. strengere regler for 15mg da rett og slett
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ett lite spørsmål.
Hvor lang tid bruker tollen på å fortolle noe? Generelt sett altså.
Pakken min er enda i oslo etter jeg sendte kvittering, dette er ca 2-3 uker siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er Benadryl (Diphenhydramine) å regne som et legemiddel eller er det oppført på narkolista? Må bare sjekke dette før jeg bestiller.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det er et antihistamin som er oppført i legemiddellisten, såvidt meg bekjent finnes ingen antihistaminer på narkotikalisten.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Sund at man må ha resept for å kjøpte melatonin på dette berget...
Vis hele sitatet...
Man kan jo bestille fra et EØS-land, da. Det er helt lovlig og du trenger ikke resept, forutsatt at du ikke importerer mer enn 3 måneders forbruk.