Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1206
Hei alle gode freakere<3
Jeg har drevet litt på med skyting av kokain. Vet det er noe av det farligste man kan holde på med.. Men er det slik at man kan få skader på hjertet som kan gi komplikasjoner i fremtiden?

Hvilken tester må man ta da for å se etter evt skade? Regner med det er EKG og blodprøve? Hvilken markører bør inngå i blodprøven i såfall?

Har ikke lyst å nevne at jeg vil sjekke meg pga IV kokainbruk så trenger bare finne ut hva som må testes for så å gå til privatklinikk.

På forhånd, takk for hjelp
Du lurer på om rusmidler har gjort permanente forandringer i hjertet ditt, som senere vil slå ut negativt.

Det er nok bare helsepersonell som kan svare helt nøyaktig, men jeg har et tips til deg, gå til legen og si at du sliter med ekstrasystoler i perioder, altså ekstraslag som er helt ufarlige i utgangspunktet, men som man ofte gjerne vil få sjekket. Da får du ta en EKG, kanskje i 24 timer. Mulig resultatene fra dette vil berolige deg litt? Det er en løgn, men ikke en alvorlig en, det eneste du oppnår er å sløse med ressurser, men det er en annen diskusjon.
Sist endret av Tysteren; 6. april 2024 kl. 18:40.
Uff ja. Tror jeg nesten fikk hjerteinfarkt når jeg drev med speedballing. Kola er veldig vanskelig å dosere IV. Skremte meg skikkelig. Stakk til i hjertet. Tenkte at nå er det slutt. Måtte bare bruke oop resten først.
Du kan feks klage over brystsmerter så vil du nok få en generell medisinsk gjennomgang av hjerte ditt og de funksjonene som tilhører det

Og ja, skyting av et hvilket som helst sentralstimulerende kan gi deg hjerteproblemer i fremtiden

Tom skyting i seg selv ( da med et hvilket som helst rusmiddel) kan føre til betennelse på hjerteklaffen, som er en ganske alvorlig tilstand
Sist endret av Junkhead; 6. april 2024 kl. 19:26.
Håper jeg tar feil, men det at du er redd nå sier meg at du egentlig bare trenger en eneste person som gir deg tommel opp slik at du kan fortsette med litt bedre samvittighet… Eller er det full stopp inntil du får sjekket deg? Jeg trenger ikke mange bekreftelser for å fortsette maratonen for å si det mildt. Skummelt drittstoff med en psykisk trang som utvikler seg så sterkt i løpet av noen timer at det får heroin til å fremstå som «ikke avhengighetskapende».


IV har en tendens til å terge på seg hjerteklaffene etterhvert, der tror jeg(TROR) at kokain vil være en av verstingene. Kutt som levamisol, diverse ‘kain’er typ benzocaine kombinert med en meget eksotisk bakterieflora og andre urenheter kombinert med effektene kraftige stimulanter++ medfører gjør jo at man ikke kan anse dette som noe helsekost akkurat, du ville ikke spist mat som var tilberedt under slike kår, men trykker gjerne jungel-pulveret rett i åra…
Ser ikke at du har nevnt alkohol i posten din, men drikker du samtidig? Vet ikke hvordan det blir med IV, men til vanlig oppstår det ett nytt stoff når alkohol og kokain blandes, kjangsen for skader øker da drastisk.


Lykke til, håper du kommer deg helskinnet fra dette. Alle dere andre også. Er nervøs som faen for senskader etter bruken min. Fy og faen som jeg angrer. Gleder meg til jeg har fått det så langt på avstand at jeg slipper paranoide tanker om plutselig død og det som verre er.
Kokain er noe av det eneste som kan gi permanent hjerteskade hos unge. Legene på hjertemedisinsk har en egen «saying» på dette.

Kjipt å feste på seg infarkt etterfulgt av kronisk hjertesvikt som basicly gjør deg til en geriatrisk pasient resten av livet. Da snakket vi tungpust, jevnlig tapping av vann fra lunger, mage, bein som tømmerstokker og all denne herligheten. Dette blir progressivt bare værre med tiden.

For å svare på spørmålet ditt: Markøren man bruker på blodprøver er Troponiner, et muskelprotein dom skilles ut i blodet ved skadet hjertemuskulatur.

*edit: Til det i posten over. Godt jobba, du slutta nok i tide. Hjertet er heldigvis god til å helbrede seg selv også så hvis det har gått litt tid siden misbruket så er du nok good.
Sist endret av Cheese; 6. april 2024 kl. 23:59.
Trådstarter
42 7
Takk for svar. Skal sies at det er noen år siden jeg eksperimenterte med dette men har i det siste begynt å tenke på senskader, spesielt av IV. Så har lyst å sjekke meg for sikkerhets skyld mtp senskader. Fikk helt ærlig ikke noe særlig rus ut av det. Verken IV, freebase/crack, eller vanlig snorting. Piping i ørene og hjertebank, men kan ikke si det var så jævla digg.. Mulig fordi jeg har ADHD, aner ikke.