Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 9582
er det farlig om man blander for mye hasj i en joint?
Tåler veldig lite, 0,1-03 er mer enn nok til å få meg rusa..
nå har jeg laget en joint med ca 08 i, jeg har høyt blodtrykk fra før om det spiller noen rolle..

er det farlig for meg å røyke denne tror dere?

og jeg har drukket 12 øl..
Sist endret av elayna; 12. april 2016 kl. 00:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Går nok fint, men du kommer til å bli ganske fucked up, for å si det mildt.
Det er en stor fare for at du blir dårlig av det, men direkte farlig er det nok ikke.
Trådstarter
18 3
tusen takk for svar �� litt skeptisk siden blodtrykket er stabilt høyt på 110/170 og får alltid høyere puls av å røyke... så bedre å spørre dere først ��

hvordan dårlig kan jeg bli?
Sist endret av elayna; 12. april 2016 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å overdose på hasj + alkohol er det absolutt værste jeg vet.
Helt jævlig dårlig med andre ord.

Kan du ikke heller røyke 1/3 del, vente en halvtime, rinse repeat?

Du dør dog ikke om du røyker hele, det bare føles sånn ut.
Sist endret av Lyra; 12. april 2016 kl. 00:47.
Sitat av elayna Vis innlegg
hvordan dårlig kan jeg bli?
Vis hele sitatet...
Viss du ikke har erfaring med å blande hasj og alkohol så kan det bli i overkant mye. Men er ikke farlig annet en at du kan bli dårlig, kaste opp og/eller sovner lett.
Ellers er høyt blodtrykk og hasj dårlig kombinasjon. Hasj øker hjerterytmen og blodtrykk under rusen. Dersom du har hjerte- eller karsykdommer bør du la det ligge.

Hva med å bruke god tid på jointen? Ta deg et par trekk, vent å se hvordan du føler deg..
Trådstarter
18 3
har ellers kun røyket når jeg er edru og nedenfor, så jeg skal få sove istedwn for å sitte oppe med tanker.. prøver litt om gangen så får vi se hvordan det går tusen takk for svar!
Hvordan er formen?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Om jeg blander hasj og alkohol, så spyr jeg... Dårlig kombo om det er snakk om mye hasj.
Bruk slik med vett du Det kommer vel ann på person til person. personlig jeg takler ikke blanding med alko og hasj.
Litt hasj er alltid digg.
Sist endret av Eranza; 12. april 2016 kl. 10:36.
Jeg spyr en bøtte hvis jeg gjør det samme. Eller, nå er jeg alkis og snakker om å ha røykt 1/5 liter cola flaske bong i dagesvis. Det som gir kvalmen er hvis du mister vertigo. Men hvorfor kaste bort noen av delene, bare ta det rolig.
Digger å drikke øl og fyre lange :-) Men kan fort bli grønn hvis jeg drikker for lenge før jeg fyrer. Må gå jevnt utover...
Har kun spydd én gang av komboen, og da hadde jeg slukt i meg 3 halvlitere på under en halvtime for og så ta 5+ store trekk med bønne. Det rare var at en annen jeg kjenner spydde tidligere på kvelden av samme varer, og jeg mistenker at hasjen ikke var noe særlig bra (hadde en merkelig lukt).

Moderasjon er nok det du bør ha i tankene. Mener å ha lest at forskning (er ikke 100% sikker på denne) har funnet ut at alkohol øker bindingen THC har til cannabinoid reseptorene i hjernen, noe som øker effekten av å røyke. Har selv opplevd dette, og foretrekker å røyke først før jeg nyter et par pils (men foretrekker cannabis alene). Synes et par pils er grensen, da jeg blir for rar i hodet av for mye alkohol. Alkoholen overstyrer effekten av cannabis i ved større inntak.
Sist endret av Lacertosus; 12. april 2016 kl. 13:27.
Har selv opplevd å bli ganske dårlig etter at jeg først drakk et par pils litt for kjapt for så å røyke litt for mye etterpå, ble veldig kvalm og følte meg generelt jævlig en liten stund. Ved moderasjon synes jeg at kombinasjonen er fantastisk, vanligvis holder jeg meg til kun én pils om jeg blander de to.
Jeg liker personlig å gjøre det, synes det hører med for eller underbyturen og del en j med gode venner. Man må dog ha respekt for kombinasjonen, har grønna som faen to ganger. Gjengangeren var alt formye av begge deler, men var ordentlig ubehagelig. Ene gangen blacka jeg ut helt og klarte å gjøre så ei venninne tryna og måtte på sykehuset og de andre fant meg etter å ha lett etter meg en time krabbene foran en barneskole og helt fjern så de fikk ikke kontakt med meg....
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
Jeg elsket å være dritings hele kvelden, og fyre opp en joint på slutten av kvelden når jeg begynte å komme meg litt tilbake. Aldri slått feil, og alltid blitt mega stoka!
Jeg røyker alltid på fylla. Altså, jeg røyker jo hver dag uansett, og når jeg drikker er intet unntak.
Det har riktignok gått litt til helvete noen ganger, og det er dersom jeg har drukket masse sprit og deretter røyker en litt for feit en. Ved kun øl og små mengder sprit er det bare å kjøre på! Deilig rus.
Jeg elsker komboen, og har utforska den i over er 10 års periode.

Er man uerfaren så ender komboen om potent nok i en form for delirium/dissossiativ rus.

Denne kan være både behagelig og altfor sterk og potent for noen.

Selv kunne jeg ofte før i tiden, styrte 4-6 halvlitere pils, for så å fyre opp en bong eller feit jonas.
Da så jeg gjerne stjerner, fikk Couch Lock x 100 og å røre seg var umulig. Sovnet fort. Men man må være full nok før man fyrer for så å legge hodet tilbake og lukke øynene.. Da blir man bare sugd fast og C&A - Holer som jeg kaller det.

Masse alkohol og cannabis = C&A hole.. But i like a lot it on my top 10 list 4 sure.
Beste komboen, men jeg ville ikke anbefale røyking før du drikker. Da blir det sjeldent bra. Røyker alltid en litt ekstra stor en når jeg kommer hjem fra byen. Da blir det en god avslutning på en god kveld!
Enig med Nordjoker. Ikke røyk noe form for thc holdig substans før man drikker alkohol, spesielt øl.

Er man ikke erfaren på dette vil man etter 1-2 øl miste lysten på å drikke den dagen i det hele.. Pga Cotton Mouth syndromet Blir så tørr i munn vettu.

Dette må jobbes med

Selv sitter jeg å bedriver begge deler akkurat nå og er middels fornøyd...
Sist endret av BrewGrow; 12. april 2016 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det jeg liker å gjøre er å drikke 1-2 pils, røyke for å så drikke pils mens jeg er fjern. Da kan jeg holde samme god-formen flere timer i strekk =) Om jeg drikker for fort blir rusen veldig dissossiativ og jeg presterer ofte veldig dårlig i spill og språk, men når jeg finner formen er jeg i himmelen.
Jeg bruker alltid å ta meg litt alkohol sammens med jointen. Nå er jo jeg litt i overkant glad i alkohol, men en ting jeg merker... Jeg blir aldri dritings når jeg fyrer. Får på en merkelig måte alltid bedre kontroll over drikkinga. Kottonmouth ja, da tar jeg ei pils så er ikke det noe problem
Sitat av Norjoker Vis innlegg
Beste komboen, men jeg ville ikke anbefale røyking før du drikker. Da blir det sjeldent bra. Røyker alltid en litt ekstra stor en når jeg kommer hjem fra byen. Da blir det en god avslutning på en god kveld!
Vis hele sitatet...
Tror dette er veldig individuelt, selv elsker jeg å starte med noen j's før jeg begynner å drikke, da greier jeg å være så crunk jeg vil. Hvis jeg starter med alkohol går det skjelden bra
Sist endret av -mdmAzing-; 13. april 2016 kl. 09:14.
Å kombinere i normale doser er jo en bra kombinasjon, her er det snakk om for mye... Har blitt ganske dårlig noen ganger, og ved to anledninger mistet synet for en kort periode, etter å ha sittet nede en stund for så plutselig reise seg opp ble ting helt svart, fikk ganske noia og trodde jeg hadde blitt blind, varte vel i 1,5-2 minutter før jeg fikk synet tilbake.

usikker på hva dette skyldes og hvorfor det skjedde, men jeg tror det har med blodtrykksfall å gjøre, skjer også fra tid til annen når jeg er helt edru og bare reiser meg for raskt opp av sofaen, bare at det varer noen sekunder istedet for minutter
Dette har også skjedd meg, men det var kun pga jernmangel Godt mulig dette ikke er ditt tilfelle, men
Sitat av Norjoker Vis innlegg
Beste komboen, men jeg ville ikke anbefale røyking før du drikker. Da blir det sjeldent bra. Røyker alltid en litt ekstra stor en når jeg kommer hjem fra byen. Da blir det en god avslutning på en god kveld!
Vis hele sitatet...
Faktisk er det stor enighet om at å røyke før man drikker alkohol er den beste løsningen for å ikke "grønne", som noen kaller det. Med alkohol innabors før man røyker cannabis øker THC-konsentrasjonen i blodet betraktelig og jeg har brent meg mange ganger på denne comboen. Å røyke før man drikker er generelt sett et mye mer kontrollerbart alternativ. http://www.iflscience.com/health-and...ons-your-blood
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Å kombinere i normale doser er jo en bra kombinasjon, her er det snakk om for mye... Har blitt ganske dårlig noen ganger, og ved to anledninger mistet synet for en kort periode, etter å ha sittet nede en stund for så plutselig reise seg opp ble ting helt svart, fikk ganske noia og trodde jeg hadde blitt blind, varte vel i 1,5-2 minutter før jeg fikk synet tilbake.

usikker på hva dette skyldes og hvorfor det skjedde, men jeg tror det har med blodtrykksfall å gjøre, skjer også fra tid til annen når jeg er helt edru og bare reiser meg for raskt opp av sofaen, bare at det varer noen sekunder istedet for minutter
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Har samme problemet, men har ikke opplevd det så mye de siste par årene. Du sliter ikke tilfeldigvis med dårlig blodgjennomstrømning du også?

Cannabis reduserer blodtrykket gjennom vasodilatasjon. Blodårene blir utvidet, noe som fører til at trykket på blodgjennomstrømningen må reduseres. Alkohol skal ikke ha noe spesielt å si, men som sagt øker det jo effekten til cannabis.

Kaffe eller te kan kanskje hjelpe mot dette, da det øker blodtrykket.

Sitat av wat Vis innlegg
Faktisk er det stor enighet om at å røyke før man drikker alkohol er den beste løsningen for å ikke "grønne", som noen kaller det. Med alkohol innabors før man røyker cannabis øker THC-konsentrasjonen i blodet betraktelig og jeg har brent meg mange ganger på denne comboen. Å røyke før man drikker er generelt sett et mye mer kontrollerbart alternativ. http://www.iflscience.com/health-and...ons-your-blood
Vis hele sitatet...
Enig. Er i hvertfall det jeg har opplevd selv av egen erfaring og hva jeg har hørt/lest fra andre. Når man drikker seg full er jo sjansen for å rope på elgen mye større i seg selv, og røyk vil kunne utløse dette.

Røyk først, så drikk (sakte).
Sist endret av Lacertosus; 28. april 2016 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Stemmer det. Har samme problemet, men har ikke opplevd det så mye de siste par årene. Du sliter ikke tilfeldigvis med dårlig blodgjennomstrømning du også?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg har WpW(http://nhi.no/pasienthandboka/sykdom...45.html?page=3) som ikke er gunstig for cannabis(og mye annet) så det var gunn nok for å legge weeden på hylla for min skyld.

Men tror ikke dette har noe med fenomenet å gjøre, mister man synet en kort periode er det vel bare til å røyke/drikke litt mindre. Og om det oppstår hyppig kan det ligge noe mer alvorlig bak.
Liker å røyke litt på dagen før jeg starter å drikke, dette kommer litt an på toleransen å. Røyker jeg når jeg er full blir det ofte mye kluss i hodet og får sykt dårlig hukommelse og snakker alt for mye vas :P
Dette varierer veldig person per person. Jeg har røykt en god stund nå og blandet det med en del forskjellig og har som regel svært få negative effekter, med unntak av i starten på noe nytt. Når jeg begynte å drikke og røyke så var det ikke altfor mye som skulle til for at jeg begynte å spy og så vidt greide å tvinge meg opp fra bakken, men etter noen ganger kan jeg røyke så mye jeg vil når jeg drikker uten å få problemer. Var ute her om dagen på hyppere også og fikk ingen negative virkninger av pipetrekk når jeg skulle legge meg, var fyllesyk så jeg spøy dagen etter men det vil jeg tro var alkoholinntaket

Bare prøv deg fram litt forsiktig og bli litt vant med det.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Nei, men jeg har WpW(http://nhi.no/pasienthandboka/sykdom...45.html?page=3) som ikke er gunstig for cannabis(og mye annet) så det var gunn nok for å legge weeden på hylla for min skyld.

Men tror ikke dette har noe med fenomenet å gjøre, mister man synet en kort periode er det vel bare til å røyke/drikke litt mindre. Og om det oppstår hyppig kan det ligge noe mer alvorlig bak.
Vis hele sitatet...
Wow, 200-250 slag i minuttet. Er ikke det veldig mye (og farlig)?

Jeg har bare opplevd slike blodtrykksfall når jeg har vært edru, og bare når jeg reiser meg. Men har ikke skjedd på mange år nå, så ser ut som det har bedret seg.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Wow, 200-250 slag i minuttet. Er ikke det veldig mye (og farlig)?

Jeg har bare opplevd slike blodtrykksfall når jeg har vært edru, og bare når jeg reiser meg. Men har ikke skjedd på mange år nå, så ser ut som det har bedret seg.
Vis hele sitatet...
Går vel litt OT her nå, men ja... er absolutt ikke noe å anbefale. Wpw og Supraventrikulær takykardi (SVT) er noe som kan oppstå, spesiellt i alkohol/cannabis kombinasjon(mye egen erfaring) Hjertet slår så raskt at man er fullstendig ute av stand til å telle(selv ekg klikka helt) Min verste og siste hendelse måtte jeg på sykehuset å "taze" hjertet tilbake i riktig rytme. Jeg tror mitt tilfelle er sjeldent, men visste ikke at jeg hadde annlegg for slike symptomer før jeg skapte dem selv.

Skal sies at jeg gjorde mye rart for noen år tilbake, og det ble aldri noen konklusjon på hva som kunne være grunnen til at dette ble utløst. Poenget er vel at man skal bruke alt med måte og ikke undervurdere psykoaktive midler selv om det "bare" er weed eller alkohol.
Jeg er relativt full, men jeg skulle til å si til Lacertosus at kaffe ikke alltid er å anbefale i tilfelle hjerteproblemer. Høres veldig ut som om vedkommende lider av svt, superventrikulær takykard. Når man drikker kaffe vil en forværre problemet. SVT behandles ved adenosininjeksjon, og koffein er en antagonist til adenosin noe som vil si at medisinen ikke fungerer.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Går vel litt OT her nå, men ja... er absolutt ikke noe å anbefale. Wpw og Supraventrikulær takykardi (SVT) er noe som kan oppstå, spesiellt i alkohol/cannabis kombinasjon(mye egen erfaring) Hjertet slår så raskt at man er fullstendig ute av stand til å telle(selv ekg klikka helt) Min verste og siste hendelse måtte jeg på sykehuset å "taze" hjertet tilbake i riktig rytme. Jeg tror mitt tilfelle er sjeldent, men visste ikke at jeg hadde annlegg for slike symptomer før jeg skapte dem selv.

Skal sies at jeg gjorde mye rart for noen år tilbake, og det ble aldri noen konklusjon på hva som kunne være grunnen til at dette ble utløst. Poenget er vel at man skal bruke alt med måte og ikke undervurdere psykoaktive midler selv om det "bare" er weed eller alkohol.
Vis hele sitatet...
Vel, dette er ikke sjeldent. Tvert imot så er det relativt normalt og relativt ufarlig.

Det er faen meg fitte skummelt når det står på, særlig i kombinasjon med stimulanter.

Men bare så det er sagt - du måtte ikke på sykehuset, du var ikke i noen livsfare. Dette skjer med tusenvis av mennesker hver eneste dag; hadde det vært potensielt livstruende ville selvsagt cannabisdebatten fått en helt annen tone.

Det er skummelt. Folk freaker. Men legevakt og sykehus forblir valgfritt.

Tvang selv xen min for snart et tiår siden til å kjøre meg første nyttårsdag til legevakten - kanondritings. Da stakk det i venstre arm, kjente kloen rundt hjertet; var sannsynligvis like redd for å dø som det du var - og var sannsynligvis like langt ifra å gjøre det.

Viktig at folk forstår at dette ikke er noe å risikere oppstyr for.

Når hjertet slår så fort og er så ute av rytme at du genuint frykter for livet ditt; det er da en skal huske på at å legge seg ned og lide seg gjennom det er det eneste riktige. Det er ikke noe særtilfeller, det er ikke noe anlegg. Det er enkelt og greit det som stort sett skjer når folk freaker. Med syntetisk cannabis er det ekstremt vanlig, når JWH-018 og det andre dritet kom så skjedde dette i hopetall.

Det var enda ingen som døde.

Det er ikke farlig.
Sist endret av Tøffetom; 30. april 2016 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tøffetom
Det er faen meg fitte skummelt når det står på, særlig i kombinasjon med stimulanter.

Men bare så det er sagt - du måtte ikke på sykehuset, du var ikke i noen livsfare. Dette skjer med tusenvis av mennesker hver eneste dag; hadde det vært potensielt livstruende ville selvsagt cannabisdebatten fått en helt annen tone.
Vis hele sitatet...
Denne angsten man får, er jævligere enn noen fysisk smerte. Forferdelig.

Jo jeg måtte på sykehuset, det hadde gått over 12 timer og ga seg ikke, det kom av og på hele tiden. Du har både rett og galt her, disse rytmeforstyrrelsene er for seg selv ufarlige, men de kan gå over til livstruende flimmer, og man vil ikke kunne merke forskjell. Jeg tror ikke legene som så ekg'en hadde vært like enig i deg at dette ikke kunne fått fatale følger.

Selvom det i sikkert 99,99% av tilfellene er ufarlig skal man ikke bagatellisere dette.
Jeg har hatt det flere ganger selv. Det kommer konsekvent når jeg røyker for mye cannabis. Da har jeg vel over 200 i HR. Kjennes som ekstrem adrenalin i brystet uten grunn, og hjertet raser. Hvis jeg er full merker jeg det ikke, men jeg har det gjerne nesten hver fyll og. Det er ikke at det er helt harmløst. En har langt større sjanse for å pådra seg en blodpropp ett sted, i form av hjerteinnfarkt, lungepropp, eller slag. Når hjertet slår i vel over maxpuls kan forkammerene få problemer med å lukke seg helt og pumpe skikkelig. Dette kan føre til at blod koaguleres, for å plutselig bli skutt ned i hjertekammerene og ut i sirkulasjonen. Dette gjelder særlig hvis du begynner å bli eldre, eller hvis takykardien din har vart i mange timer-dager. Men er du ung, så går det nok helt fint. Hvis det derimot slår veldig ugjevnt, kanskje du kjenner en svak vibrering imellom slagene - da ville jeg dratt til legevakten. Husk at en hånd på brystet er bedre for å kartlegge problematikk enn en hånd ved halsen eller hånden (så fremt en har en sterk puls på brystet.)

Nå er det slik at nesten alle hjerteproblemer som virker veldig skumle - egentlig ikke er det. Men besøk selvfølgelig legevakten en gang for mye enn en gang for lite.
Du kan bli litt kvalm, som nevnts tidligare. Ellers ingen fare.

Selv elsker jeg komboen av att drikke seg dritings & i sluttet av kvelden røyke tills tid & rom spinner & sealegs infinner seg.

Hvis man skal blanda heile kvelden, føredrar jeg att få i meg to, tre, kanske fire pils før jeg får på - for att etanol-drivet ikkje skal bluntes ned av weeden.
Begynner jeg med både alkohol & røyk samtidlig, kommer jeg meg veldigt sjeldent ut på byen, hehe.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hmh, spennende. Jeg fikk hva jeg mistenker for å være svt isted. Telte ikke, men var vel ca 3 slag i sekundet, og den nummene energifølelsen i brystet og magen m. skjelving og pusting var tungt. Varte en 10 min, så var det basicly over. Jeg tenkte på denne tråden, da. Jeg tenkte at jeg kan vel få frem hvordan et slikt attack føles for meg, kanskje andre kjenner seg igjen - og vet at ihvertfall jeg har overlevd 100 slike tilfeller.

Jeg satt med noen folk i etasjen over, og merket at det kom på. Jeg ville ikke plage dem med det så jeg gikk ned for å hente meg vann. Da jeg var på vei opp igjen mistet jeg synet i flekker, og synsbildet mitt begynte å shifte (sikkert øynene mine som småhimla). Jeg kjente nå de raske hjerteslagene slå mot brystkassen uten å kjenne etter og jeg kom inn å la meg i sengen. Jeg glemte selvfølgelig vann... Følte at ''nå mister jeg bevissthet'' så jeg sa ''Jeg har hjertefuck, besvimer jeg så løft beina mine opp.'' Så satt jeg bare på datamaskinen å loka. Etter det gikk over var jeg så fantastisk høy, jeg sovnet og våknet ca. nå. Røyka ikke mye engang, 6 ish trekk av en J med 0,3 i.

Har atm. en puls på 42 og litt tung pust. Undres om kroppen min fremdeles forsøker å fighte anfallet.
Får selv høyere puls av å røyke hasj, noe jeg ikke fikk før (Bare et års tid siden). Pulsen stiger fort fra 69 til ~130spm og bruker en 10min. ca. på å komme seg ned på 60-80spm. Når jeg trener stiger puls-måleren ofte opp til 199 og stopper der da måleren ikke går høyere. Satt nettopp å leste litt på hva #Tøffetom linket til og fant denne, en såkalt Valsalva manøver som jeg nettopp prøvde og gikk fra 76 til 65spm. Ikke spesielt nevneverdig fra mitt synspunkt, men skal prøve det neste gang jeg røyker for å se om det har noen merkverdig effekt.
Som #Relevant sier har jeg også overlevd dette mange ganger, noe som hjelper å tenke på når det pågår =) Ellers er det en god idé å starte med et veldig lite trekk når det er dagens første, for å så sakte men sikkert øke dosene litt etter litt. For meg forebygger iallefall dette en god del hjerte-bank og jeg kan overse hjertebanken nok til å kose meg. Ellers er det artig å høre andres tricks og knep for å prøve å dempe hjertebanken.

Sitat av NHI
Andre tiltak du kan prøve er:
  • Hold pusten i noen sekunder
  • Eventuelt framkall brekningsfornemmelse ved å stikke en finger i halsen
Vis hele sitatet...
Ellers kan det være litt befriende å gjespe/strekke seg.
Sist endret av SoppVandreren; 2. mai 2016 kl. 02:36.
Har du blodtrykkspumpe tilgjengelig, legg den over venstre bicep og stram til i et minutt. Du vil senke hjerteraten din. Gjorde dette en gang jeg var på legevakten for å få senket hjerteraten, og den gikk fra 138-120. (var ikke veldig høyt, men hadde vedvart i timesvis.) Du kan også tvinge mer blod inn i hjertet ved å holde pusten, og trykke det ut - men ikke la noe luft komme ut - slik at du blir rød i ansiktet. Tips n trics for å unngå: Ikke drikk kaffe den dagen. Det skjer mye enklere for meg de dagene jeg har drukket kaffe. Slapp av når du røyker, er du stressa skjer det oftere. Drikk vann og vær hydrert når du røyker, det forebygger for min del. Ikke gå rundt rett etter du har røyka, eller mens du røyker. Sitt rolig fra når du fyrer jointen, til du er ferdig - og i 20 min til.

Drar du på legevakten, så ikke bli bekymret om sykepleier blir det. Jeg vet at de kan bli redde når de ser slike nummer på ekg. skjermen. Såklart, kan jo hende at de ser aktivitet som indikerer at du stryker med straks, men kan nesten garantere at det hele skjer raskere om du er redd for det. Beste er å gå ut ifra at man bare har høy puls.