Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1911
Dette var min første psykedeliske tur og på denne tiden hadde jeg svært lite kunnskap, og viten på hva dette innebar.

Vi var fem stykker som dro til Amsterdam for første gang, vi hadde akkurat rukket å bli 18 så denne hendelsen begynner å
bli en stund siden, 2 jenter og 3 gutter. Etter vi landet i Schiphol var det egentlig bare til å komme seg til hotellet,
plasseringen var ganske god men ikke midt i smørøyet av byen. Vel fremme på hotellet
var det bare til å lempe fra seg bagasjen og slappe av på sengen før vi tenkte å bevege oss ut,
standarden på hotellet var overraskende god til prisen vi betalte.

Etter en times tid labbet vi avgårde mot sentrum, dette var midt på sommeren så det var relativt varmt i luften.
For dere som har vært i Amsterdam på sommerstid er det en veldig lun og hyggelig by, følte meg med en gang veldig avslappet
og rolig, god start med andre ord. Fant oss raskt et spisested, der ble det et par pils og pizza før vi trasket videre.
Kom omsider over en av de mange smartshopsa, der de solgte alt av cannabis utstyr bonger i alle former og fasonger, etter
kort tid fant vi et kjøleskap fullt av trøffler, som instantly vekket interesse. Ingen av oss visste at dette faktisk ble
solgt lovlig over disk. På den tiden hadde jeg såvidt hørt om fleinsopp men ante egentlig ikke hva det gikk ut på, av en
eller annen grunn trodde jeg disse hadde ca lik effekt som heroin/morfin(aner ikke hvor jeg fikk det fra)

Uansett, vi snakket litt med han reggae-duden som sto bak disken og ente opp med å kjøpe en boks hver vi 3 gutta
(mener å huske det va av typen mexicana) Etter det var det nermeste coffe-shop som stod for tur, der var det krukke på krukke
med weed og det gikk som det gikk, ble steine som f hele banden før vi tok en taxi tilbake til hotellet(ingen husket veien)

Etter frokosten neste morgen bestemte vi oss for å prøve ut trøfflene, startet med 1/2 boks og ventet... etter 15 min tok
vi resten av boksene våre og ikke lang tid etter kom effektene sigende, minnet en del om weed med mye latter og en rar følelse
i kroppen, ga seg vel etter en 5-6 timer, litt skuffa alle mann sa vi "var det alt?" vi hadde vel høye forventninger.

Litt fast forward: Vi var klar over at dette var av den svakeste sorten, og laveste mengde de hadde "in stock" så 3 dager
senere gikk vi til en annen smartshop for å ta en nermere titt på hvilke andre typer som var til salgs, og ente opp med å
kjøpe 5 bokser vi skulle dele oss imellom i større kvanta enn tidligere, den ene het hawaii ett eller annet og den andre
typen dragon - something something, tror de kom i 15g pr boks.

Here we go: Litt samme setting som sist, vi var på hotellrommet hele gjengen og en av jentene hadde kjøpt en del weed+ noen
merkelig urter som jeg har absolutt null anelse hva er/var for noe. Jentene rulla hver sin megajoint med en blanding av disse
urtene+ en solid dose med høyeste THC% weeden som man kom over. En smule mer nervøs denne gangen enn første gang, så her
trengtes litt liquid courage, men ikke mer enn 2-3 øl pluss en shot, vi hadde blitt advart av han som solgte å ikke blande
med alkohol. Ned gikk trøfflene, hele boksen med et glass vann. Disse tok av en eller annen
grunn mye lenger tid før de kicka inn så følte meg modig og tok en halv boks av hawaii typen også, var vel oppe i ca 20g+
litt i overkant mye med andre ord, men heller ikke noe ekstrem dose. Kanskje en 40-50 min etter konsumering merket jeg at
"noe var på gang" eller noe virket veldig annerledes, hverken på godt eller vondt. Nesten symetrisk begynnte vi å le,
altså vi lo som bare faen langt hardere og lengre enn man gjør på weed når man får latterkramper, og vi stoppet ikke dette
pågikk i sikkert 30 min og det hadde for lengst sluttet å være morsomt, hadde ikke kontroll på latteren overhode
og det gikk ikke ann å stoppe, etter bare 15 min føltes det ut som det ikke var jeg som lo, på en måte. Fikk helt noia
fordi det gikk faktisk ikke ann å slutte å le.

Heldigvis la latteren seg, og det var først da jeg startet å legge merke til omgivelsene rundt meg, teppene så ut som de
lå under vann, bølget seg, taket var brått mye lavere og man måtte bøye seg, nesten gå på huk hvis man for eksempel skulle
på do, husker jeg holdt hånden på hodet for å dempe sammenstøtet i tilfelle jeg stanget i taket når jeg skulle hente vann
(taket var jo natuligvis metervis fra hodet mitt) Når jeg så meg selv i speilet så jeg liksom veldig feit ut i trynet, nesten
som en sumobryter, dassen var også blirr mye mindre og måtte liksom "ligge" over doskålen når jeg skulle pisse,
så sikkert helt sjukt ut.

Tiden gikk og effektene ble bare sterkere, fikk smånoia og tenkte "hva har jeg gjort" prøvde å kaste opp men fikk
det ikke til. Vi hadde kjøpt inn brus og appelsinjuice fordi vi ble fortalt at dette kunne stoppe en tripp(lol) så chugga
en juicekartong rett ned og la meg på senga for å prøve å roe ned litt, det gikk jo dårlig fordi det føltes ut som jeg ble
omfavnet av masse hender, tatt på og hold fast av noe inne i madrassen, og det hjelp jo ikke at de andre
turna rundt og lagde et helvete.

En av gutta hadde tatt med seg et miniannlegg og satt på musikk, tenkte ikke så mye over det først men så lukket jeg øynene
og ble med ett "dratt" inn i musikken, sjangeren var av en type rolig metal uten vokal/Ringenes herre musikk, og plutselig
var jeg midt i en alve-begravelse, skogsdronningen var død og skulle bli gravlagt der hun ble lagt i en båt som kjørte ut
mot et mega stort fossefall, stemningen var veldig trist og dyster men også veldig fin, tror faktisk jeg fikk en liten tåre
i øyekroken, hadde aldri følt så sterke og intense følelser noen gang før, og det hele var svært rørende. Etterhvert var det
en av de andre som dultet bort i meg og jeg "våknet" igjen, selvom jeg ikke hadde sovet. Nå var ting helt annerledes, alt ubehag
var liksom borte, og følte meg veldig lett til sinns, nå skulle det utforskes! krabba rundt på hotellrommet og studerte/kjennte
på alle overflater rundt meg.

Plutselig var det en av de andre som utbrøt, hun er død! på dette tispunktet hadde jeg helt glemt av de andre, og hun ene
jenta som hadde røyka den supermixen lå i stjerneformasjon mellom to senger, vi fant ut at hun måtte "masseres til live" så
vi satt oss ned å maserte hudebunnen og nakken en god stund siden han ene mente at dette ville "vekke hjernen til live igjen"
men det funka ikke, så vi la heller alle dynene putene og madrassene oppå henne for at hun skulle holde seg varm, og så pustet
vi lettet ut når vi hørte et fjernt stønn og hun pustet. Nå var alt bare fryd og gammen og fyrte opp laptopen min for å høre
på musikk, hadde 1 psyTrance låt som tilfeldigvis lå på spillelisten min, og absolutt digga det, likte ikke psytrance før,
men nå kunne jeg virkelig forstå meg på denne typen musikk, og jeg ble helt slått i bakken i hvor mye detaljer det faktisk var,
og hvor godt det passet til settingen, hørte den sikkert 15-16 ganger på rad mens jeg lå å halvdrømte om en slags
futuristisk verden.


Nå hadde jo det hele pågått en stund og vi begynnte å bli klare for å komme oss ut litt, effektene var langt fra over men
vi følte for å gå litt, begge weed-røykerne hadde også kommet tilbake til seg selv litt. Ting gikk helt fint til han ene
fant ut at han hadde mistet de fake rayban solbrillene sine, dette resulterte i en intens leting etter trikken vi trodde de
hadde blitt mistet, tok en taxi etter trikken etc, men de var sporløst borte(lå faktisk på hotellrommet hele tiden)
Uansett, fikk i oss noe lett mat og noen "berolighets pils" og dro hjem igjen, alt var helt topp og vi var i godt humør hele
gjengen.

Vel tilbake på hotellet var vi alle ganske slitne og klare for senga, mens jeg pusset tenner endret tankene seg til det negative,
følte en tristhet/depresjon jeg aldri har følt maken på, alt virket liksom helt meningsløst, var som livsgleden ble
sugd ut av meg, fikk suicidale tanker og tanken slo meg bare å kaste meg utfor vinduet og rett ned i asfalten, var helt på
gråten og satt å sippet inne på toalettet fullstendig uten grunn, veldig veldig rart, en av de andre gutta opplevde også dette
fikk jeg høre i ettertid. Søvnet heldigvis raskt og neste morgen følte jeg meg litt småsjelven, men det ga seg raskt, hadde
veldig mange tanker og intrykk jeg måtte fordøye og vi snakket jo selvsagt om hvor sjukt det hele var i ettertid.

Jeg vil ikke si jeg angrer på at jeg slang i meg 3/5 deler av den ene boksen etter å ha spist en hel boks med trøfler på forhånd,
men jeg hadde nok fint klart meg med 13-14 gram, dette ble starten på mange spesielle eventyr.
Denne rapporten er skrevet for lenge siden, jeg har omskrevet den og forkortet den, akkurat som mine andre rapporter,
kanskje ikke verdens mest spennende lesning men igjen, min første ordentlige tripp.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
vi fant ut at hun måtte "masseres til live" så
vi satt oss ned å maserte hudebunnen og nakken en god stund siden han ene mente at dette ville "vekke hjernen til live igjen"
Vis hele sitatet...
HAHA!! This <3
Har hørt om mange rare forestillinger på tripp, men den tok kaka

Har litt liggende selv og ble frista til å trøkke nedpå
Sist endret av 420master; 17. mars 2016 kl. 22:01.
Trådstarter
Åh, ja man får noen ganger litt spesielle ting for seg, som gir mye mening der og da. Men alikevel så kommer man over emner av en dypere betydning som virkelig er veldig viktig for en selv. På tur kan alt skje