Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1203
Er veldig grønn med koblinger, sitter å styre med sukkerbitten men tør ikke å være hobby elektriker..

Det har vært sensor på lyskasteren (LED) men mistenker at den er ødelagt, så tenkte å koble rett til lyskasteren. Har fjernet sensoren fra sukkerbitten, ellers har jeg ikke rørt på disse kablene.

Blått skrift er usikker, sto noe som lignet på B eller R, spesielt tegn jeg ikke fant ut.

Trykk for større bilde.
http://bildr.no/thumb/VlNnaXNE.jpeg

Takker til hjelp og tips

EDIT: De små ledningen går til lyskasteren, og tjukke er strøm/jording
Sist endret av justastonedhuman; 1. november 2015 kl. 00:42.
Hvis lyskasteren går på 230V (noe det ser ut som om den gjør) så er det bare å flytte den tynne brune ledningen til den klemma det står 450W på (som går til den hvite tykke ledningen). Tut og kjør/lys!
Siden du ikke har noen sensor så kobler du bare rett igjennom.
Sitat av SodomInsane^ Vis innlegg
Hvis lyskasteren går på 230V (noe det ser ut som om den gjør) så er det bare å flytte den tynne brune ledningen til den klemma det står 450W på (som går til den hvite tykke ledningen). Tut og kjør/lys!
Siden du ikke har noen sensor så kobler du bare rett igjennom.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hvite tykke ledningen? Har brun, blå og 2 farget (grønn/gul)

Jeg antar det er slik du mente? Treng bekreftelse før jeg kjøre den i stikkkontakten.

Flyttet tynne brune ledningen til 450W ved tjukke brune? Bilde her:
http://bildr.no/thumb/SURrTkJ3.jpeg
Sist endret av justastonedhuman; 1. november 2015 kl. 01:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blir rett det :-) Det som står på klemmen(sukkerbiter) er helt uviktig. Det er informasjon i fra produsenten av koblingsklemmen. Hva den tåler av div. påkjenninger osv.

Brun på brun, blå på blå, gul/grønn på gul/grønn så skal det bli lys :-)
Takker for alle svar folkens.
Viser seg at lyskasteren er ødelagt, får ikke liv i den. Får kjøpe ny da
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mye mulig du kan få liv i den, tviler nesten på at dioden er utbrent, er heller komponenter på led-driveren som er defekte.

Edit: Dersom denne har noe slikt
Sist endret av Fleff; 1. november 2015 kl. 01:40.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Unnskyld meg, men hvite tykke ledningen? Har brun, blå og 2 farget (grønn/gul)

Jeg antar det er slik du mente? Treng bekreftelse før jeg kjøre den i stikkkontakten.

Flyttet tynne brune ledningen til 450W ved tjukke brune? Bilde her:
http://bildr.no/thumb/SURrTkJ3.jpeg
Vis hele sitatet...
Ja, sorry. Var nok for trøtt til å klare å se farger i går kveld!
Synd det ikke fungerte da. Men hvis det er en dyr lyskaster så lønner det seg nok å reparere den hvis det bare er en defekt driver : )