Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4946
Fikk opp denne varslinga nede på verktøylinja mi når jeg holdt over et ikon:
http://bildr.no/view/1450046

Du har ingen varsler...Ta deg en bolle!

Er det ment som en spøk eller hva er dette for noe? Må innrømme jeg lo litt når jeg såg det, men tenkte det var litt merkelig ordvalg å sette på en funksjon om varsler.
Dagens latter. Er nok noe som har sviktet under oversettelsen, ja.
Hehe, finnes flere slike kommentarer på chrome

En annen morsom linje finner du på startsiden i inkognitomodus, ikke akkurat det samme, men måtte le litt første gang jeg så det :P

Kode

Inkognitomodus påvirker ikke atferden til andre personer, tjenere eller programvare. Vær på vakt mot:

*Nettsteder som samler inn eller deler informasjon om deg.
*Internettleverandører eller arbeidsgivere som sporer sidene du besøker.
*Skadelig programvare som sporer tastetrykkene dine i bytte mot gratis uttrykksikoner.
*Overvåking fra hemmelige agenter.
*Personer som står bak deg.
Sist endret av Xzip; 2. mai 2013 kl. 19:34.
http://puu.sh/2LuaK.png

Det er mange morsomheter i Chrome, ja

Minns å huske en gang jeg slettet nettleserdata for "siste timen" , så fikk jeg følgende boks: "Neste gang, kanskje du burde prøve inkognitofanen?" eller noe lignende :P

Fant det!

Når man prøver å slette enkeltsider fra loggen :P
http://puu.sh/2Lv8l.png
Er det ikke en slik på youtube og? ''A team of highly trained monkeys is currently working on the problem''

Og hvem er Jim egentlig? Står jo ofte noe med Jim når chrome krasjer ''Oops Jim!'' eller lignende.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av happy violence Vis innlegg
Er det ikke en slik på youtube og? ''A team of highly trained monkeys is currently working on the problem''

Og hvem er Jim egentlig? Står jo ofte noe med Jim når chrome krasjer ''Oops Jim!'' eller lignende.
Vis hele sitatet...
Står forøvrig også "If you see them please tell them this --Lang linje med "kode"--" på YT.

Aldri opplevd det med "Jim", noen som har en screenshot?


Vet ikke referansen, men mener medic i Starcraft Brood War sier den setningen.
Sist endret av FuzzT; 2. mai 2013 kl. 20:49. Grunn: La på tekst, lett å glømme
Ja riktig.
http://www.geekosystem.com/wp-content/uploads/2011/01/chrome-dead-jim-sad-tab.png
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Chrome har alltid vært frekke, i den forstand at de samler inn data om deg og surfingen din. Historikken din lagres og sendes til Google, tiden på døgnet du surfer lagres og sendes til Google, det meste du foretar deg på internett blir faktisk sendt til Google så de kan analysere det og tilpasse nettet for å utnytte deg i størst mulig grad. Hvis den gjennomsnittlige freak-bruker går inn på f.eks VG.no er det større sjangse for at den personen får opp reklamer fra dustinhome, komplett, elkjøp og spaceworld, enn at han/hun får opp reklamer som annonserer tilbud på sko og klær. Dette er fordi google har utarbeidet en profil på når og hvordan surfe-mønsteret ditt er. Dette gjelder forsåvidt alle google sine tjenester, ikke bare chrome.
Har du merket hvordan Chrome er såpass mye raskere enn andre nettlesere? Vel, når du skriver "fr" i adressebaren har google allerede koblet deg til freak.no, og venter bare på at du skal trykke enter før de viser frem hva de har funnet. Chrome surfer altså for deg, igjen uten å si ifra om dette.
For ikke å nevne hvordan Chrome kommuniserer med google sine servere selv når du ikke har nettleseren oppe. Du er konstant lenket til google's servere, og det er ingenting du kan gjøre med det sålenge du benytter deg av chrome. Når vi ser på hva google gjør med nettlesningen din, tenk bare på hva de kan gjøre med gmail'en din, youtube-accounten din og mye mer.

Mitt tips er å finne frie, open-source programmer som gjør samme nytten som programmene som er del av google sitt botnet.

https://duckduckgo.com/ er et knallfint alternativ til Google som søkemotor, og de respekterer friheten din.

My two cents.
Sitat av FuzzT Vis innlegg


Vet ikke referansen, men mener medic i Starcraft Brood War sier den setningen.
Vis hele sitatet...
Kommer fra Star Trek;
http://en.wikipedia.org/wiki/Leonard...ead.2C_Jim..22
Sitat av FatMan Vis innlegg
Chrome har alltid vært frekke, i den forstand at de samler inn data om deg og surfingen din. Historikken din lagres og sendes til Google, tiden på døgnet du surfer lagres og sendes til Google, det meste du foretar deg på internett blir faktisk sendt til Google så de kan analysere det og tilpasse nettet for å utnytte deg i størst mulig grad. Hvis den gjennomsnittlige freak-bruker går inn på f.eks VG.no er det større sjangse for at den personen får opp reklamer fra dustinhome, komplett, elkjøp og spaceworld, enn at han/hun får opp reklamer som annonserer tilbud på sko og klær. Dette er fordi google har utarbeidet en profil på når og hvordan surfe-mønsteret ditt er. Dette gjelder forsåvidt alle google sine tjenester, ikke bare chrome.
Har du merket hvordan Chrome er såpass mye raskere enn andre nettlesere? Vel, når du skriver "fr" i adressebaren har google allerede koblet deg til freak.no, og venter bare på at du skal trykke enter før de viser frem hva de har funnet. Chrome surfer altså for deg, igjen uten å si ifra om dette.
For ikke å nevne hvordan Chrome kommuniserer med google sine servere selv når du ikke har nettleseren oppe. Du er konstant lenket til google's servere, og det er ingenting du kan gjøre med det sålenge du benytter deg av chrome. Når vi ser på hva google gjør med nettlesningen din, tenk bare på hva de kan gjøre med gmail'en din, youtube-accounten din og mye mer.

Mitt tips er å finne frie, open-source programmer som gjør samme nytten som programmene som er del av google sitt botnet.

https://duckduckgo.com/ er et knallfint alternativ til Google som søkemotor, og de respekterer friheten din.

My two cents.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg faktisk helt klar over. Er jo logisk at de vil gjøre alt de kan for å tjene penger, få oss til å trykke på reklame osv. Jeg ser at det kan være uheldig at de samler inn så mye informasjon om deg, men det kommer jo tilbake til brukeren positivt også. Hadde det ikke vært for at google visste at jeg surfer freak 24/7 ville det tatt lengre tid å surfe fordi freak ikke hadde blitt forhåndslastet inn/ferdig skrevet i adressefeltet. Er viktig for meg at surfingen går så fort som mulig.

En annen ting er jo reklamen. Som du sier så vet google hva/hvor jeg surfer og kommer med relevant reklame til det. Igjen så er det positivt, jeg vil heller finne reklame om tilbud på datakomponenter og liknende enn å få strikkemagasinet sine annonser blåst over hele skjermen. Når det er sagt så bruker jeg adblocker så jeg slipper unna mye reklame, og får tilgang til nettstedene på en effektiv måte uten å scrolle opp og ned for å finne det jeg leter etter.

Google brukeren min synkroniserer alt fra logger og passord mellom enhetene mine og uten det ville jo surfingen vært langt mindre effektiv. Man kan jo kanskje si at det er litt frekkt å samle inn all denne informasjonen, men jeg nyter ihvertfall godt av det, og det er jeg sikker på at mange andre gjør også. Det burde vært en mulighet for å begrense hvor mye informasjon de samler, noe det kanskje er også, men det vet jeg ingenting om. De samler nok inn rimelig mye uten at man er klar over det, noe man i større grad burde blitt informert om.
Så hvordan er den engelske versjonen av "ta deg ei bolle"?
Sitat av Pwnguin Vis innlegg
Så hvordan er den engelske versjonen av "ta deg ei bolle"?
Vis hele sitatet...
"Make it bun dem"
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Marr Vis innlegg
<Wrap>
Vis hele sitatet...
Er forresten helt enig i det du sier, og du tar opp mange av mine hovedargumenter for at google ikke er så jævlig slemme allikevel.

http://i.imgur.com/9hYIid8.png
Sist endret av FatMan; 2. mai 2013 kl. 21:23.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
https://duckduckgo.com/ er et knallfint alternativ til Google som søkemotor, og de respekterer friheten din.
Vis hele sitatet...
Takk for flott tips Likte veldig godt at de har direktetreff som f.eks: !yt <søk> så man havner rett på youtube.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Den norske oversettelsen av "He's dead, Jim!" i Chrome er forøvrig "Doffen har daua".
Har sett det flagre forbi et par ganger.

edit: Plus proof! http://support.google.com/chrome/bin...answer=1270364
Sist endret av bakkus; 2. mai 2013 kl. 23:00.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Chrome er også glad i å teleportere geiter bilde.
fy faen så latterlig teit
et anet sted de skriver helt retarded på er http://www.utorrent.com/downloads/complete/os/win
Congratulations!
You just installed the world’s #1 BitTorrent client
like a boss.
Vis hele sitatet...
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
fy faen så latterlig teit
et anet sted de skriver helt retarded på er http://www.utorrent.com/downloads/complete/os/win
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke Google som eier uTorrent da

Synes det er greit at alt ikke skal være så forbanna særiøst hele tiden jeg.
Sist endret av Marr; 3. mai 2013 kl. 00:39.
Det forklarer hvorfor jeg aldri kommer til youtube når jeg skriver y og trykker enter..
Syns slike meldinger er artig jeg. Særlig den med "Doffen har daua" satt å brølte av latter inni meg første gang jeg så den(satt på kontoret).

Syns det er helt greit at google og andre har slike feilmeldinger -- så lenge du kan slå opp på de, eller at det også rapporteres en feilkode man kan slå opp på.

Om google som samler informasjon: Meh-h, I'm fucked already, pluss finner nesten alltid det jeg leter etter i de 3-6 første treffa.
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
fy faen så latterlig teit
et anet sted de skriver helt retarded på er http://www.utorrent.com/downloads/complete/os/win
Vis hele sitatet...
Egentlig mest teit fordi de beskriver en potensiell fremtidig handling som om den allerede er utført. Har jo bare lasta ned programmet, ikke installert det.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Når det krasjer hos meg står det "Doffen har daua!" haha
Det finnes noen sånne artige saker. Hvis Firefox ikke finner noen DNS-server sier den ''vell, dette er pinlig''
Er det verdens undergang da hvis google tracker oss? Burde ikke tilpasset reklame være bra?
Tror heller personer har problemet med å føle seg "utnyttet"
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Er det verdens undergang da hvis google tracker oss? Burde ikke tilpasset reklame være bra?
Tror heller personer har problemet med å føle seg "utnyttet"
Vis hele sitatet...
Nå forsvinner jo det meste av reklame på nettet ved å installere en plugin til Chrome, og da gir det ikke noe menig å la de tracke deg heller, som om det kan fjernes ved å installere en ekstra plugin så hvorfor ikke? Det er jo litt ubehagelig å tenke at et firma sitter på masse data om deg, som hva du har søkt på, hva du slags filmer du ser på youtube, hva type nettsider du besøker osv.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Nå forsvinner jo det meste av reklame på nettet ved å installere en plugin til Chrome, og da gir det ikke noe menig å la de tracke deg heller, som om det kan fjernes ved å installere en ekstra plugin så hvorfor ikke? Det er jo litt ubehagelig å tenke at et firma sitter på masse data om deg, som hva du har søkt på, hva du slags filmer du ser på youtube, hva type nettsider du besøker osv.
Vis hele sitatet...
Så lenge denne informasjonen ikke kommer ut i det offentlige så kunne jeg ikke brydd meg mer. De forbedrer brukeropplevelsen og det er jeg fornøyd med. Liker dere ikke det slutt å bruke Google.

Liten historie: Her om dagen skulle jeg finne noe jeg hadde for en god stund siden. Prøvde å google men fant ikke samme svar da jeg slet ganske mye med det første gangen også. Tilslutt gikk jeg i loggen min ca ett år tilbake og fant det med en gang. Deilig
Sist endret av Xernox; 3. mai 2013 kl. 10:15.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Står forøvrig også "If you see them please tell them this --Lang linje med "kode"--" på YT.
Vis hele sitatet...
her er den:


en gang så faila spotify under update, og når jeg da startet spotify, så det slik ut:

(navn(gjelder ikke artistnavn) og facebook profilbilder har blitt sensurert i dette bilde)
Sitat av FatMan Vis innlegg
Chrome har alltid vært frekke, i den forstand at de samler inn data om deg og surfingen din. Historikken din lagres og sendes til Google, tiden på døgnet du surfer lagres og sendes til Google, det meste du foretar deg på internett blir faktisk sendt til Google så de kan analysere det og tilpasse nettet for å utnytte deg i størst mulig grad. Hvis den gjennomsnittlige freak-bruker går inn på f.eks VG.no er det større sjangse for at den personen får opp reklamer fra dustinhome, komplett, elkjøp og spaceworld, enn at han/hun får opp reklamer som annonserer tilbud på sko og klær. Dette er fordi google har utarbeidet en profil på når og hvordan surfe-mønsteret ditt er. Dette gjelder forsåvidt alle google sine tjenester, ikke bare chrome.
Har du merket hvordan Chrome er såpass mye raskere enn andre nettlesere? Vel, når du skriver "fr" i adressebaren har google allerede koblet deg til freak.no, og venter bare på at du skal trykke enter før de viser frem hva de har funnet. Chrome surfer altså for deg, igjen uten å si ifra om dette.
For ikke å nevne hvordan Chrome kommuniserer med google sine servere selv når du ikke har nettleseren oppe. Du er konstant lenket til google's servere, og det er ingenting du kan gjøre med det sålenge du benytter deg av chrome. Når vi ser på hva google gjør med nettlesningen din, tenk bare på hva de kan gjøre med gmail'en din, youtube-accounten din og mye mer.

Mitt tips er å finne frie, open-source programmer som gjør samme nytten som programmene som er del av google sitt botnet.

https://duckduckgo.com/ er et knallfint alternativ til Google som søkemotor, og de respekterer friheten din.

My two cents.
Vis hele sitatet...
Fortalte noe av det samme til min søster. Hun laget deretter en hatt av aluminumsfolie til meg, og kalte meg paranoid.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Fortalte noe av det samme til min søster. Hun laget deretter en hatt av aluminumsfolie til meg, og kalte meg paranoid.
Vis hele sitatet...
Skjønner jeg godt, men det er faktisk noe i det jeg skrev