Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1394
Jeg har nå lagd min første spill nyhets episode på youtube, men vet at den ikke er så bra som den kunne vært. Trenger tips til så jeg kan få fikset feil til neste episode.
Her!
Jeg får ikke sett videoen nå, men lurer allikevel; hvorfor "Katchup"?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg synes lyden på stemmen din var litt lav, samtidig hadde det vært fint å høre lyden fra spillet også.
Syns du prater med litt for lite innlevelse. Det er litt mumling + at engelsken din ikke er 100%, noe som gjør at det blir kjedelig å høre på desverre :/
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Syns du prater med litt for lite innlevelse. Det er litt mumling + at engelsken din ikke er 100%, noe som gjør at det blir kjedelig å høre på desverre :/
Vis hele sitatet...
Nå har nå vi hørt verre engelsk, det skal sies. Det er lurt å kanskje lage et lite manus over hva en skal si, øve litt på det. Slik at det blir gøy å høre på.
Buddapower: Forkortelse av "Catch up" ble Katchup

Quakecry: Ja lyden på spillet er nok veldig lav i forhold til stemmen min. Må vell jobbe mye mer med lydnivået overalt egentlig får det alltid feil.

bamsegutt: Kan vell gjøre mye mer øving før jeg faktisk spiller det inn slik at det blir en mye bedre flyt med et jevnt tempo.
Det som "plager" meg mest er dessverre engelsken din, og det at du mumler i tillegg.

Alt blir så mye mer uinteressant i mine øyne, når engelsken ikke er helt på plass.


Kanskje du heller bør satse på et norsk publikum om det ikke ordner seg med engelsken?
Sist endret av Baaaamse; 15. februar 2013 kl. 20:47.
Bruk Microsoft Sam
Du er mye bedre i engelsk enn det jeg er, men som noen sier over her, litt kjedelig å høre på. Det gjør ikke noe om engelsken ikke er helt perfekt, men ha litt mer innlevelse når du prater, så blir det litt mer interresant å se på.
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Trenger tips
Vis hele sitatet...
Tja, ser ikke så mye på disse hjemmelagde videoene som kommer med forskjellige nyheter om spill, men de jeg har sett inneholder vanligvis;
  • Mer eller mindre feilfritt språk.
  • En gode dose (dårlig) humor
  • Ekstremt kommersialisert utseende (jingles, logoer etc.)
  • Dagsaktuelle nyheter (what is: pop-culture)
  • Overdrevet engasjement/innlevelse

Disse videoene handler like mye om humor, lyd- og bildeinntrykk som nyhetene du skal formidle. God formidlingsevne er en selvfølge om du vil ha mer enn 56 seere. Skal jeg være helt ærlig var ikke dette noe særlig, men siden du har kommet så langt at du faktisk har laget og lagt ut en video, samt opprettet en tråd her viser vilje og pågangsmot. Med noen mindre og store omrokkeringer får du nok et bedre resultat. Lykke til.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ikke for å kapre tråden - Men en venn lager videoer og er det noe dere synes han bør forbedre eventuelt?
borderlands 2:
http://www.youtube.com/watch?v=jOp1udv4NAE

hotline miami
http://www.youtube.com/watch?v=5fxif2LKhiU
Sist endret av Quakecry; 15. februar 2013 kl. 21:06.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ikke for å kapre tråden - Men en venn lager videoer og er det noe dere synes han bør forbedre eventuelt?
borderlands 2:
http://www.youtube.com/watch?v=jOp1udv4NAE

hotline miami
http://www.youtube.com/watch?v=5fxif2LKhiU
Vis hele sitatet...
I like.. Behagelig stemme og god engelsk.
Tror nok engelsken er den største utfordringen din. Hvis jeg skal foreslå andre forbedringer ville det vært å kanskje ha noe som er relevant med nyheten du presenterer i bakgrunnen, ikke bare tilfeldig Bf3 gameplay. Synes ideen er bra, det er sikkert gjort før, men med litt mer innlevelse og litt bedre uttale på engelsken tror jeg kanalen din kan vokse
Viktig å bemerke at nordmenn hater norengelsk, mens de fleste andre land ikke er så kritiske mot det. Viktig å bare ikke mumle og å ha en god flyt. Dette kan fint gjøre opp for litt aksang.
  • Mindre mumling
  • Bedre engelsk
  • Høyere volum på stemmen
  • Prøv å ha bilder/video som er mer relatert til det du snakker om, enn kun gameplay.
  • Ha en intro

Ellers er det du sier ganske interessant!
Vell nå har det gått en uke. Her er den nye videoen. Jeg har tatt tipsene om å ha ting som viser hva jeg snakker om. Har skrudd opp lyden på stemmen å ned med spill lyden. Fant ikke ut hvordan jeg kan lage en god intro?

Link!
Hva er vitsen med og ha video av et spill når du ikke snakker om spillet? Hvis du skal lage et "aktualitetsprogram" så ville jeg ha vist noe mer en den samme videoen hele tiden, utrolig lite engasjerende.

Det virker som du sikter deg mot hardcore gamere, så uansett er nok ikke jeg i målgruppa de.
Enten må man være morsom eller skape engasjemang for og fenge meg.