Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 889
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Hei Freaks

Noen som vet om en eller annen bedrift som gjør endringer i enkel printkort for deg?
Jeg skulle fått byttet ut 7 led dioder på front panelet på kabinettet mitt.

Kanskje det er noen her på forumet som har lyst på jobben? Med betaling selfølgelig

Det er snakk om totalt 7 dioder. 4 av typen 3 mm og de 3 siste har jeg ikke peiling på...

http://s10.postimage.org/ne6gxa3ih/Front_panel_copy.jpg
hvis du kan lodde, kan du gjøre det selv... ?
hvilke dioder vil du ha?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Jeg skal bytte ut de røde som står der nå med grønne tilsvarende
De tre siste diodene er såkalte SMD dioder, på norsk "overflate montert lysdiode". Har du litt erfaring med lodding? Er ikke store operasjonen å skifte de, klarer det fint selv viss du er litt nevenyttig Alle komponenter du trenger kan kjøpes hos elfa
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xzip Vis innlegg
De tre siste diodene er såkalte SMD dioder, på norsk "overflate montert lysdiode". Har du litt erfaring med lodding? Er ikke store operasjonen å skifte de, klarer det fint selv viss du er litt nevenyttig Alle komponenter du trenger kan kjøpes hos elfa
Vis hele sitatet...
Jeg går første året på Elektro så lodde har jeg litt erfaring med. Har Elektronikk i PTF og der har vi jobbet litt med printkort.
Det eneste problemet er at jeg er LIVREDD for å ødelegge noe...
få litt hjelp fra en lærer så går dette kjempelett for seg, langt ifra noen stor operasjon dette
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Noen som kan hjelpe meg med å finne det jeg trenger? Jeg ble ikke så klokt på elfa sin side
De bittesmå diodene kommer i forskjellige størrelser, f.eks. 0805, 0603 osv som indikerer bredde og lengde. http://en.wikipedia.org/wiki/Surface...ology#Packages Finn ut hvilken størrelse du har (det er nok en av de to jeg nevnte) så blir det mye lettere å søke på elfa.