Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  617 111056
Sitat av freddypyro Vis innlegg
greide å tenne på ca50 grisehyl på rommetXD fylte lighterbensin på zippoen og sølte uten å vite det bensin ut over gulvet (så på film samtidig) når eg var ferdig å fylle satte eg sammen zippoen og tente den..mye hyling og mye røyk, hosta og hørte bare piping. heldigvis hadde eg vann stående på databordet


tro ka doke vill men e faktisk sant. måtte skifte gulvbelegg fordet det eg hadde ble"litt" svidd
Vis hele sitatet...
Folk må slutte og leke med zippo samtidig som de ser på film

Har prøvd det går aldri bra
dummeste jeg har gjort er uten tvil og be en annen person måle opp...
å? hva skjedde?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ok, nå har jeg driti på draget. Skikkelig. Jeg hadde klart og skaffe meg en liten bit med 98% Kalium, denne hadde jeg i en "glassflaske" med olje. Da tenkte det er jo litt luft på toppen den burde jeg jo få vekk med og fylle flaska full med olje. Jeg hadde ikke noe mere fin mineral olje, så jeg tenkte: Matolje! Da topper jeg flasken med den lille kalium biten og lar korken stå av. Tenkte kanskje at matolje var dumt så var redd for gass skulle dannes. Da jeg senere sjekker flaska 2 dager senere, har klumpen med kalium blitt til en hvit fluffy sak, huff og huff er det såpe?
Dumpa saken i snøen, ingen ting skjedde, helte et vann glass på den og ingen reaksjon.
Nå som snøen har smeltet lå klumpen der og stirra stykt på meg. Var litt red for at katta skulle spise den så jeg bestemte meg for og skylle den ned i do, den var jo tydeligvis ikke Kalium noe mere, så feil kan man ta. Den må ha danne et beskyttende belleg, for når jeg kastan i do lå den der i et halvt minnut og gjorde ingen ting. Plutselig ser jeg flammer, jeg rømmer rommet. BOOM! Et villt smell av hydrogenet som antenner, og røyk fyller huset. Hadde ingen ide om at kalium var så villt. Da jeg sjekker rommet er det svart guffe og svimerker overalt, taket rett over doen var værst. Hydogen eksplosionen kastet innholdet i do rett i taket.
Nå er alt utenom taket rent igjen.

At det går ann og gjøre noe så dumt, huff of huff jeg skammer meg.
Har noen tips om og rengjøre taket? Har vaska det med grønnsåpe, (kalium hydroksid), oxy action, og klor. Skrubba det med fille, stålull og sandpapir. Det hjalp mye men taket har små brune flekker overalt. Men, det ser helt latterlig ut, som om noen har hatt en diarê fra hellvette.
Ahahah! Gruff; den der var hysterisk! Hadde vært enda verre hadde du spylt den ned, for da ville det blitt en real rørleggerjobb
Ja jeg skjønte at spyle ned ikke var noe sjakk trekk for og stoppe flammene i dass :P
Men, huff for en idioti. Løp egentelig for og hente et håndlke for og kaste nedi doen. Men, hydrogenet antente og slynga det ut over allt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gruff Vis innlegg
Men, det ser helt latterlig ut, som om noen har hatt en diarê fra hellvette.
Vis hele sitatet...
EPIC!

Pics plz!
Very Important Pyrotechnician
Jeg tror løsningen for å få taket pent igjen heter Jotun Lady

Når jeg tenker meg om heter løsningen egentlig 1. april.
Hehe, bilder skall bli, dette er ikke en aprilsnarr. Jeg lover. Bilder kommer snart som bevis men, grusomhetene kan nokk ikke virke like ille på kamraet. Jeg har også stått og pussa det ned mye mer med sannpapir nå. Teppe på gulvet er helt svidd på den ene siden da. Spruta brennende kalium biter på det (større kalium biter smelter når de når 63c. så det ga veldig gode potensialer for do eksposionen til og senne sprutende kalium dråper overalt i rommet som brant seg godt inn og satt flekker der de landet.
haha, må bare le, kan se det for meg
hvor mye er en "liten bit" kalium?
Tja jeg veide den aldrig (var veldig forsiktig med den, elsket den) men den ble helt ødelagt av matolja. 0.5*0.5*4 cm det var på en måte stenger og for og være mer presis var det to slike.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
hahahaha! Ekstremt funny! Ikke får deg da, men for oss som ler av fenomenet "Ett øyeblikks dumhet".
Neida, jeg ler nå jeg også. Men, kalium biten min var bare en hvit klump, kunne ikke tenkt meg at den hadde slike krefter. Hehehe, diarê i taket.
▼ ... noen uker senere ... ▼
estragon's Avatar
Trådstarter
Okay her har jeg endelig klart og skaffe et kamera, men så tar det så dårlige bilder at det er vanskelig og se hvor mye det faktisk ser ut som diarê i taket.

Det ser virkelig mye mer tydelig ut i virkeligheten.
Men dere ser de små lysebrune flekkene overalt. De var helt dairê brune før.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mulig det er noen som har lest det før, men jeg slenger det inn uansett.

Leste forumet på roguesci.org, og kom over en litt spesiell tråd.
Var en unge som posta noen kommentarer der om at han holdt
på å lage rundt 1Kg AP, plutselig tok det slutt.
Vel, 15år + 1Kg AP endte i tragedie for familie og venner.

I GONNA BLOW MY FRICKING ARMS OFF! And yeah, I don´t treat AP with respect
Vis hele sitatet...
Linker:

Tråden han posta på
Han kalte seg "phone" som om noen har problemer med å skjønne det.

Aftonbladet
Sjekk også "Läs också: " nederst i stykket.

Se på datoene, etter hva jeg kan dømme virker det som at det godt kan være samme person
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Flere år siden, men ett flott exempel på en clean og fin Darwin
He had it coming, og jeg må si jeg egentlig er ganske glad.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bjølg Vis innlegg
He had it coming, og jeg må si jeg egentlig er ganske glad.
Vis hele sitatet...
Faktisk ja... Det er slike folk som ødelegger ryktet om folk som oss.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har i grunn vært pyroman så lenge eg kan huske, og har ein del episoder

Ein gang, var vel 11-12 år eller nåke hadde meg og nåken kompiser ei hytte i nabolaget. 1.nyttårsdag var vi ute og hentet inn alt vi fant av fyrverkeri, både brukt, og et par utente som vi fant. Eg demonterte alt, tok kruttet vi fant oppi et utbrent telys og sparte det til ein fin anledning.
Senere på kvelden skulle eg inn i hytto og tenne et telys, og det skulle tennes med et stjerneskudd av alle ting. Fant et telys, stakk stjerneskuddet oppi, og POFF der brant det overalt, stjerner, blink og forskjellige effekter prydet netthinnen min på NÆRT hold.
Eg sprang omsider ut, og det såg som eg hadde fyrt av 500g KNSU i hytta, tøyt ut røyk overalt, og nabolaget var ganske røykfult.

Ein annen gang skulle eg brenne nåken litt våte greiner for bestefar, oppi ei utrskjært oljetønne. Eg fekk ikkje fyr på det, og sjekka garasjen, der fant eg ei halvfull 5l kanne med bensin. Eg helte alt på mens ein kompis som skulle hjelpe meg var inni huset og leitet etter fyrstikker.
det var ganske varmt den dagen og sola steikte, bensinen fekk då ligga litt i tønna og dampe..
kompisen min kom ut igjen med ein lighter, og skulle tenne på, eg sto litt vekke, såg bere plutselig at han sto med hovudet nedi tønna omtrent og tente på. I det eg skreik til han at han ikkje skullle tenne sa det pang, og kompisen min ble slengt/hoppa 3-4 meter vekk. Stikkflammen var vel 10 meter+ opp av tønno var fantastisk å sjå på, men skummelt siden det fort kunne gått galt.
Kompisen min fekk krøller og litt mindre øyebryn og et sjokk, men ingen skade
Det verste var at vi fortalte dette til ein brannmann, og eg tenkte han kom til å gje oss ein preken, men han knakk sammen av latter og sa han hadde gjort det samme ein gang, bere med ein haug med greiner, som hoppa to meter opp, og spredde seg rundt heile hagen hans

Har hatt ein del andre små ting, som brannsår, fått avfyrt kinaputt i handa, har antent ein del ting på rommet osv, men det ser eg igjen i andre poster, så gidder ikkje ta det med
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Haha bensin på kvister er en klassiker og i tønner o.l er en klassiker
Veldig klassisk ja, og gode historier, selv om det kunne gå galt da
Men var ikke 3 til 4 meter litt drøyt da ?
Bensingassen stiger vel opp vil jeg tro, hvis det var vindstille er det nok mulig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av iBang Vis innlegg
Bensingassen stiger vel opp vil jeg tro, hvis det var vindstille er det nok mulig.
Vis hele sitatet...
Skal vel litt til, ettersom bensin er en god del tyngre enn dei fleste gasser i luft.
Har ingen problemer å tro på at det var heftige
flammer. Alt er mulig med et bål og litt bensin.
Bare sjekk denne:
http://www.youtube.com/watch?v=ttdg2vX9AtA
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Denne filmen er også et flott eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=cMEIHlgAt_k
Har aldri gjort noe "stort" før men.. Jeg fikk kaustisk soda i øyet.. IKKE prøv det!
Jeg og en kompis fant ut at gassen som ble dannet da vi blandet det med aluminium og vann (Plumbo-bombe) brant ganske godt (Hydrogen?).. Så vi tok en cola-flaske og lagde et lite hull i toppen som vi stappa en lunte oppi. Så tok vi den med ut og helte oppi sodaen og skrudde på korken. Kompisen min løp bak en busk før jeg tente på.. Men når jeg tente fyrstikken tok hele driten fyr og det ble en liten "eksplosjon" rundt flaska. Ble litt brent på hendene men ikke noe mer. Men så til poenget.. Når det hadde sluttet å boble oppi flaska gikk jeg bort til den og skrudde korken halvveis av, men da sprutet det noe jævlig ut av det lille hullet. Og jeg, heldig som jeg er, fikk det i øyet.
Måtte bort på legevakten der jeg måtte vaske øyet i en time.. Gikk med rødt øye i ca en uke etterpå.

Og jeg har tent på en liten røykbombe inne.. Mamma klikka men ingenting gikk i stykker.

Og en gang når vi skulle lage røykbombe av sukker og salpeter tok hele driten fyr oppi gryta. Men det var heldigvis ute og vi rakk å kaste den litt ut på plenen.. Det ble bare et svidd merke på 20x30cm.

Og så har jeg fått en del ting i trynet.
Hmmm...
Eneste jeg har driti meg ut med var og legge knsu blandinga i en brusboks :P
var jo ikke noe stress. men den ble borte!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av StianBe Vis innlegg
Jeg og en kompis fant ut at gassen som ble dannet da vi blandet det med aluminium og vann (Plumbo-bombe) brant ganske godt (Hydrogen?)..
Vis hele sitatet...
Hva er det med dagens ungdom og grunnleggende kjemikunskaper? Slike ting som havner her i denne tråden Har fått NaOH damp på meg. Ble sår ettervært da jeg ikke vaska meg. Ikke ille, bare ett lite brannsår. Jeg Husker jeg lagde en vannpistol med NaOH løsning på skolen
Skaut Al ting og det begynte og boble og folk bare "Wææææooow", så spurte en kar om og få prøve den... Han fikk prøve den, men han sprang bort og prøvde den på russen
Saken havna selvsagt i avisa. 2 russ fikk brannsår. Var snakk om blemmer og åpne sår.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Veldig klassisk ja, og gode historier, selv om det kunne gå galt da
Men var ikke 3 til 4 meter litt drøyt da ?
Vis hele sitatet...
kanskje litt drøyt, men han låg hvertfall 3-4 meter fra tønna tviler på han blei slengt heilt dertil, men han låg no hvertfall på rygg der, svidd blei han og
For en stund siden hadde jeg fyllt en fyrstikkeske med svartkrutt og stappet lunte i den, men lunta slokka og jeg bestemte meg for å tenne rett på. Da fikk jeg flammer oppover hele hendene, og fikk bransår. Jeg gadd rett og slett ikke å dra på den helt hjem igjen for å finne ny lunte.
Sitat av niikoo Vis innlegg
For en stund siden hadde jeg fyllt en fyrstikkeske med svartkrutt og stappet lunte i den, men lunta slokka og jeg bestemte meg for å tenne rett på. Da fikk jeg flammer oppover hele hendene, og fikk bransår. Jeg gadd rett og slett ikke å dra på den helt hjem igjen for å finne ny lunte.
Vis hele sitatet...
Du gadd ikkje? så du tenkte at å tenne på ei fyrstikkeske med BP var ein god ide?
off, hadde vel vært tung last det ja!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av niikoo Vis innlegg
For en stund siden hadde jeg fyllt en fyrstikkeske med svartkrutt og stappet lunte i den, men lunta slokka og jeg bestemte meg for å tenne rett på. Da fikk jeg flammer oppover hele hendene, og fikk bransår. Jeg gadd rett og slett ikke å dra på den helt hjem igjen for å finne ny lunte.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel var du da det skjedde? Ja og dra en fyrstikkeske full av BP er mere enn jeg og gidder dra på :P Kunne du ikke bare fyrt på en pinne eller noe brannfarlig og lagt eska oppå?
Glad jeg gjorde det slik da jeg hadde en fyrstikkeske med AP en gang da jeg var ung.
Sitat av Up Vis innlegg
Hvor gammel var du da det skjedde? Ja og dra en fyrstikkeske full av BP er mere enn jeg og gidder dra på :P Kunne du ikke bare fyrt på en pinne eller noe brannfarlig og lagt eska oppå?
Glad jeg gjorde det slik da jeg hadde en fyrstikkeske med AP en gang da jeg var ung.
Vis hele sitatet...
Var med niikoo da dette skjedde
det skjedde for runft et år siden, jeg var 13, og han var vel eller 14 eller 15...
Husker jeg lo godt da
Men niikoo... Du fik ikke brannsår!
Bare svei så vidt av litt hår

Det var denne dagen nikkoteknikk oppstod

Og forresten så var det kun en halv teskje med krutt, og kruttet hadde du stjålet fra meg!
Du tennte ikke direkte på, men kasta fyrstikker oppi eska.
Sitat av fedda Vis innlegg
Kaller du det BRANNSÅR!!! Var selv der når det skjedde, og det du sier er veldig overdrevet!
Vis hele sitatet...
Faktisk så fikk jeg ett etterpå, å jeg skal si det gjorde vondt
Busted! Er jo ikke vits i og lyve når dere skal fortelle pyrotabber :P?
Det blir for dumt altså . SKal liksom være kul når man har 8fingrer og 1øre?
er det fett.?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av niikoo Vis innlegg
Faktisk så fikk jeg ett etterpå, å jeg skal si det gjorde vondt
Vis hele sitatet...
Først nå når sannheten kommer frem begynner jeg og dømme deg...
Enig med Thomas.
Greit vi så tabben utifra det du sa, men du trenger ikke lyve.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Og forresten så var det kun en halv teskje med krutt, og kruttet hadde du stjålet fra meg!
Du tennte ikke direkte på, men kasta fyrstikker oppi eska.
Vis hele sitatet...
For det første stjal jeg ikke krutt av deg, men det var en haug med startkrutt fra et batteri som jeg demonterte. Jeg prøvde å kaste fyrstikker oppi men det fungerte ikke, så derfor tente jeg rett på. Det er ikke løgn på noen som helst måte utifra slik jeg husker situasjonen
Vet dere hva? Vi driter pent i hvem som stjal krutt fra hvem, om du fikk 1. 2. eller 3.-grads brannskader eller om du ble skallet som Kojak. Ta den personlige diskusjonen privat, så holder vi oss til pyrotabber uten senere modifikasjoner her.
Min største pyrotabbe er nok da jeg tente på en grønnpirat som jeg har fått av maclet .
Den ville aldrig avfyres så jeg tok den ut og da sa det PANG og jeg hadde øresus i 2 til 3 minutter.
"Endelig!" har jeg og min store pyrotabbe ! ^^
Skulle lage 1kg svovelfritt krutt idag.
Også den første gangen jeg lagde det idag ble det misslykka. (fikk ikke tent på)
Så lagde jeg 1kg til, men den brenner treigt (men den funker)

Men her kommer tabben da.. Jeg prøvde og tenne på svartkruttet, men det gikk ikke. Så jeg fyrte på en engagsgrill, og la 1kg svovelfritt krutt oppå.
Det er nok ikke det smarteste jeg har gjort. Men der tok det fyr vet du :P
Ble ingen skader da. Men det ble litt av et show
Alt skjedde ute!
- Thomas
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jo, jeg dreiv og mekka KNSU til min rakettmotor for hundre-og-ørtende gang. Dette så ut til å gå som det skulle det, helt til jeg ble distrahert av televisjonens fristelser og helt glemte hvor vesentlig røringa var. Jeg sto noen meter unna gryta da det tok til å frese, og som ei støkk katte sprang jeg ut i gangen etter CO2-apparatet. Før jeg viste ordet av det, sto det en grusom stikkflamme opp i kjøkkenvifta. Jeg tømte apparatet opp igjennom vifta for å hindre eventuell brann i avtrekkskanalen med tanke på matfett osv.

Så der sto jeg da, iført stillongs, t-skjorte og mormors ullstrømper. Med en tom CO2-slukker i den ene hånda, fjernisen i den andre og et ugjennomskuelig røykteppe over hele huset minnet det mest om noen scene fra en dårlig dramakomedie. Takk de høyere makter at det ikke passerte noen biler da jeg sprang tulling og veivet med en sofapute for å få ut røyken. Da hadde ryktespredningen vært hissigere enn reaksjonen i gryta mi.

Etter noen minutter med vinduene på vidt gap og med en missetenkelig tjukk røyk veltende ut, fikk jeg konstatert at likeheten mellom kjøkkenet mitt og slaget ved stiklestad var slående. Som en naturlig konsekvens av denne konstateringen, begynte jeg på prosessen med å få vasket opp svineriet. Det var da jeg fikk flidd opp det øverste laget av sot og annen skit den grusomme skjebnen åpenbarte seg. I den rette kjemikers ånd, måtte jeg selvsagt prøve en ny vri denne gangen ved å tilsette kobber(I)oksid. Det er jo klart, jeg måtte jo teste om det hadde noen effekt. Denne hadde smeltet av varmeutviklingen og sprutet utover, noe som formet slike fine svarte høler på kjøkkenbenken og i gulvbelegget. Gode råd har aldri vært dyrere.

Nå, en måneds tid etter, ser jeg tilbake på det med en viss form for blanding av latter og skam. Det kunne ha gått så jævlig mye verre om jeg hadde stått med trynet opp i gryta da skiten fyra, og så jævlig mye bedre om jeg bare hadde kjøpt ei portabel kokeplate på Claser’n til 300kr i stedet for å surre med det der på kjøkkenet. Skaden ble taksert til 50 000,-

Nå er håpet at kanskje flere der ute kan lære av min feil, slik at forsikringsselskapet slipper å sykmelde flere takstmenn som knekker sammen i gapskratt da hendelsesforløpet skal forklares.
Bra historie det der, og veldig bra skrevet
Er en del man kan lære av dette

Velkommen til forumet
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Loraas Vis innlegg
Så der sto jeg da, iført stillongs, t-skjorte og mormors ullstrømper. Med en tom CO2-slukker i den ene hånda, fjernisen i den andre og et ugjennomskuelig røykteppe over hele huset minnet det mest om noen scene fra en dårlig dramakomedie. Takk de høyere makter at det ikke passerte noen biler da jeg sprang tulling og veivet med en sofapute for å få ut røyken. Da hadde ryktespredningen vært hissigere enn reaksjonen i gryta mi.
Vis hele sitatet...
Dette minner alt for skrekkelig mye om "kalium i toalet" uhellet mitt.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Den der må jeg innrømme var noe av de bedre historie-historiene her
Ja, det er nesten så jeg må le litt selv når jeg leser den der igjen nå, men fy faen jeg skal si deg man skvetter til når kjøkkenet ditt på under ett sekund forandrer seg fra en rolig lørdagskveld med taco, til et røykfult inferno fra helvete.

Og når man står der da, fortumlet og jævlig, så hører man fra TV'n en plass der inne i røykteppet "Ahhll be bahhk" Man kan vel med sikerhet si at rakettprosjektet ble "Terminated" inntil videre...

Det som gjorde at skiten ble så kostbart, er det faktum at jeg har sammenhengende gulvbelegg over stua og kjøkkenet. "Åpen løsning" som det heter på fint. Trur det er snakk om 80m2 gulv som må byttes. Bedrøvelig.

Jeg skal få slengt opp noen bilder når jeg kommer meg hjem fra hytta.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, så var det sommer, kvist fjerning, og brenning av våte kvister i tønne igjen.
Som nevnt før er bensin farlig på varme sommerdager når det helles i ei tønne med kvister, og det fikk eg nok ein gang oppleve i går...
Eg har i grunn gått over til diesel når eg brenner ting, pga dårlig erfaring med bensin, og tente opp kvistene, fekk god fyr i tønna, og starta grasklipperen og begynte og slå, mens eg jemlig gjekk til bålet og hev på meir kvist.
Etter ei stund glømte eg bælet mens eg gjekk der med grasklipperen, og når eg gjekk bort så var det ganske dødt i tønno, så eg fylte opp med kvister, og sku tenne opp igjen, men var tom for diesel.. Jaja, tar litt av bensinkanna då tenkte eg, går fint hvis eg er forsiktig. Eg kutta ei 0,5l flaske i to, fylte "koppen" med bensin, kasta på og fjerna meg raskt. Det skjedde ingenting, noko som var merkelig fordi det var glør i bunnen av tønna, men eg fylte ein kopp til, og i det skulle til å helle bensinen oppi tønna eksploderte det. Eg kasta koppen, (som no inneholdt brennende bensin), utover marka, og utover genseren min som låg på bakken..

Så låg eg der, midt i et flammehav, alt rundt meg brenner, og hører naboen rope fra hagen sin, "Går det bra med deg? Og foressten, du burde kanskje få slukket plenen din før flammen når hekken"
**FLAUT**

MEN, nok ein lærepenge
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ja da er det vel min tur da.. Bedre sent enn aldri

For 3-4 år tilbake var jeg ute for å fyre av flashkrutt (var vel nok flashkrutt til å fylle en fyrstikkeske). Dum som jeg var skulle jeg absolutt tenne på med lighter. Og alle kjenner jo til slik en normal lighter med hjul og hele pakka, og måten tommelen blir trykt inni kruttet på når man skal rulle på hjulet.

Jaja, jeg fyrte nå opp lighteren, ingenting skjedde.. Neivel, tenkte jeg. Kanskje flammen er for langt unna. Jeg stakk lighteren dypere inn i kruttet, og fyrte opp igjen.. Ingen ting skjedde.. Jeg bestemte meg for å holde flammen gående inni kruttet en stund i håp om at noe kom til å skje. Jeg gjorde som jeg tenkte..

Et hinsides lysglimt brant seg inn på netthinna mi idet kruttet tok fyr. Jeg kasta meg bakover og rista med hånda for å forsikre meg om at ikke jeg brant. I sjokk fikk jeg øye på tommelen min som ikke hadde hud på ene siden. Uten å tenke løp jeg hjem så fort beina kunne bære meg. Der kjørte jeg på med pyriseptkrem og bandasje. Vondt som det gjorde måtte jeg tilbake til "åstedet" for jeg ante ikke hvor lighteren hadde tatt veien (rista med hånda )..

Med en mor som gikk av skaftet da jeg tok med en hjemmelaget tazer hjem fra skolen måtte jeg unnskylde tommelen min med at jeg hadde lent meg på kokeplata hos en kompis. Dum som hun er gikk hun fem på.

Bandasjen måtte jeg beholde i ca 4 uker, og jeg satt igjen med intense smerter og en heftig lærepenge..
Litt av en historie. Haha
En fyrstikkeske med flash er en god del. og flash er kraftig!
Men bra at du fik med deg lærepengen
vell pyro er det vell ikke men det er jo noe lignende.

jeg dro ut kanonen min, som nå er den tredie kraftigste gass kanonen byggd av amøtør i verden, ladda den opp med en 7x atmosferisk gass blanding (de som har peiling vet att en sånn blanding er HISSIG) jeg stappa en 12cm lang herdet stål dart i løpet som er 1cm tjukk og veier 170g som jeg lagde for energi potensialet den har når den har en fart på 600m/s. jeg la siktet på en 2.5cm tjukk stålplate som jeg trodde jeg skulle klare og komme gjennom siden jeg har brukt det som mål før og det har gått fint.

nå er skryten til side. kanonen lå og hvilte fint ti meter mellom to hus og jeg løp inn i det nermeste huset med fjern kontrollen. jeg tenkte litt på rikosjett faren og bestemte meg for att det ikke var værre enn og trykke på knappen og la helvette bryte løs. så det var det jeg gjorde. BANG! jeg gikk ut for og stoppe video kameraet når jeg så en gigantisk sprekk i veggen.
det som hadde skjedd var att de 40.000 g kreftene på pila hadde gjort att tuppen ble bøyd mot veggen på løped så den traff skeivt dermed fløy den til sides og rett inn i veggen.

kunne gått mye værre det også, inkludert og ha trefft skuret vor jeg var og penetrert den tynne veggen og drept meg.

http://www.youtube.com/watch?v=3lDDvpyILl4
Nå er det vel på tide at jeg legger inn mitt første innlegg på denne siden.

Det var nyttårsaften 05/06, den gangen jeg ikke var så intresert i kjemi og pyrotekknikk. Uansett, så likte jeg å se på alle de forskjellige fargene oppe på himmelen, lå la meg ned på bakken får å ikke bli så stiv i nakken. Jeg hørte plutselig noe som knakk, og det viste seg at jeg hadde knekt styrepinnen på den største raketten min. Sur for å ha jordt det, ville jeg ikke kaste den. Istedet bestemte jeg meg for å fyre den opp. Vi var 8 stykker som var spent på hvordan dette skulle gå. Jeg holdt i pinnen og tente lunta og kastet raketten opp. Raketten begynte å svirre rundt over hodene på oss og eksploderte ca 6m over hode til kammeraten min.

Ingen ble skadd heldigvis, og jeg lærte at men skal være forsiktig med pyro.