Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  520 58795
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Sjekk ut www.keten.org.pl
Han har noen fantastiske priser, det er ikke noe minstebeløp, og han sender til Norge.
Firmaet har riktignok et noe frynsete rykte, og enkelte skal ha hatt problemer med å få varene de har bestilt, men det kan jo være verdt et forsøk likevel.
Sitat av verto
Jeg ville nok ikke bestille der uten videre...
Men om noen har gode erfaringer så er det bra!
Både Al.pulver og en vekt med 0.1g-2000g så veldig fristende ut.
Vis hele sitatet...
Se HER for diskusjon, der han som har ansvaret for siden snakker ut :wink:
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Bang
Sjekk ut www.keten.org.pl
Han har noen fantastiske priser, det er ikke noe minstebeløp, og han sender til Norge.
Firmaet har riktignok et noe frynsete rykte, og enkelte skal ha hatt problemer med å få varene de har bestilt, men det kan jo være verdt et forsøk likevel.
Vis hele sitatet...
Jeg sender en liten testordre verdt et beløp jeg har råd til å tape i morgen. Så får dere tilbakemelding om ordren kom frem eller ikke.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Og jeg har sendt en stor ordre jeg ikke har råd til å tape... fortsettelse følger... :lol:
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Bang er farlig mann, og skaper spenning i værdagen! :lol:
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Haha! Bang gambler En impulstur til Sandefjord i går hindret meg effektivt i å få bestilt noe. Turen ble lenger enn forventet i det vi tastet feil adresse på GPSen og havnet i Porsgrunn Men skal få det unna etterhvert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg sendte fyren fra keten.org.pl en mail, og han svarte:

Hello

Thank you for email. We can ship to Norway but: all orders we send GLS, but
to Norway is an extra custom duty and it is app 22euro + 2euro for each
compound. If you can ride to Sweden where I can send parcel on GLS store,
then price for shipping will be much easier and cheaper: 170,- zl [ 45,50?]
instead near over 100?.
Generally I need you full order to see amounts. I can wrote more then.
Payment on account or with Paypal.
I wait for your response
With Best Regards
Lukasz Mikus
www.keten.org.pl
Vis hele sitatet...
Er jo veldig bra om dette er en pålitelig kilde.
Blir spennende med resultater fra Bang og Nygaard!
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Jeg har fått den samme mailen fra Keten, men forklarte at det var dyrere for meg å dra til Sverige, enn å betale det ekstra gebyret ved å sende til Norge.
Etter dette har jeg purret på svar to ganger, uten å høre noe. Har ikke betalt enda, og må si jeg begynner å bli skeptisk til hele greia.
Vet noen hvor i polen de holder til? Tro jeg skal til polen i sommer
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg har ikke fått bestilt noe enda. Kom i skade for å ta fangern og grillen på bilen i helga, så det er skrinlagt til økonomien blir noe bedre.
Sitat av Nygaard
Jeg har ikke fått bestilt noe enda. Kom i skade for å ta fangern og grillen på bilen i helga, så det er skrinlagt til økonomien blir noe bedre.
Vis hele sitatet...
Tror jeg ville venta med bestilling generelt til godeste Bang har fått hørt noe fra han kallen. Litt surt å bestille hvis han bare tar og ikke gir.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg tenkte jeg skulle rydde litt. Nå kan vi diskutere keten her.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Siste nytt:
Da har mr. Keten våknet. Skyldte på veldig mye å gjøre...
Han sier at han kan sende sakene til meg i begynnelsen av uke 9, så da går det vel fort 3 uker fra nå og til jeg har varene.
Føg med i neste episode om Bang`s vågale bestilling fra shabby polsk bakgårdsfirma!
Sitat av cp-nilsen
Vet noen hvor i polen de holder til? Tro jeg skal til polen i sommer
Vis hele sitatet...
Skal høre med noen onkler i polen

Tror de holder til i Wroclaw.



Jeg er jo polsk!

Detta kan jeg vel dra nytte av. Før høre med fammilien der nede, så fikser jeg sendingen dit, så kan pappa plukke opp alt en gang han er der nede med buss (kjører elever).
har sendt en mail til han for 1 uke siden men han har ikke svart enda, får håpe at han er en redelig fyr. og a varene kommer til de som har bestilt
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
jeg har hørt at hvis man reiser til/fra Polen, vil man nesten garantert bli stoppet av tollen i Norge.

Ikke spør hvorfor
er jo veldig mye stoff og steroider som blir smugla derfra da så kan ha no med det å gjøre.. kommer an på hvor uskyldig du ser ut å da :P
Sitat av Brainiac
jeg har hørt at hvis man reiser til/fra Polen, vil man nesten garantert bli stoppet av tollen i Norge.

Ikke spør hvorfor
Vis hele sitatet...
Nå er jeg polsk å er der mange ganger i året, så snakker du om båt eller fly nå?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bang
Føg med i neste episode om Bang`s vågale bestilling fra shabby polsk bakgårdsfirma!
Vis hele sitatet...
Haha! Bra sagt! Jeg skal se om jeg får bestilt derfra om det er pålitelig.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av nokaa
Sitat av Brainiac
jeg har hørt at hvis man reiser til/fra Polen, vil man nesten garantert bli stoppet av tollen i Norge.

Ikke spør hvorfor
Vis hele sitatet...
Nå er jeg polsk å er der mange ganger i året, så snakker du om båt eller fly nå?
Vis hele sitatet...
det er nok fly.

Grunnen tror jeg er at det er så veldig billig i Polen
Sitat av Brainiac
Sitat av nokaa
Sitat av Brainiac
jeg har hørt at hvis man reiser til/fra Polen, vil man nesten garantert bli stoppet av tollen i Norge.

Ikke spør hvorfor
Vis hele sitatet...
Nå er jeg polsk å er der mange ganger i året, så snakker du om båt eller fly nå?
Vis hele sitatet...
det er nok fly.

Grunnen tror jeg er at det er så veldig billig i Polen
Vis hele sitatet...
Med fly blir du ikke stoppa. Går jo ut samme sted som alle andre. Du må riktig nok inn i passkontroll, men der sjekker de ikke noe annet. Foresten så øker prisene i polen, men jeg lover dere. Det kan bli billighere å hente selv, enn å få det sendt. Norwegian har biletter tur-retur til 2 hundrelapper..
Hva for deg til å tro at du kan frakte brannfarlige kjemikalier med fly? Vis du blir tatt så sliter du SYKT, de kommer til å tro at du er en terrorist. Det er sikrere å få det tilsent.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Big B
Hva for deg til å tro at du kan frakte brannfarlige kjemikalier med fly? Vis du blir tatt så sliter du SYKT, de kommer til å tro at du er en terrorist. Det er sikrere å få det tilsent.
Vis hele sitatet...
kommer ann på hva du har med, og hvor mye.
Tror ikke du blir misstenkt som terrorist om du har lightergass eller deodurant med deg.

Men skal du ha mye, så er det tryggest å bestille.
Det er jo ikke aktuelt som hådbagasje, så det må jo sendes. Kan jo høre med noen som kan det om det er lov å ta med kjemikalier som man sender som bagasje i fly?
Det beste er jo å kjøre ned med bil da!
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Tollen stanser deg bare hvis du ser misstenkelig ut, eller om de har ledig plass. Det hendte med meg.
Da jeg kom hjem fra klasseturen, ble alle guttene kjekket av tollen.
Jeg som hadde planer om å kjøpe nitrometan
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Fly er absolutt den mest upraktiske måten å frakte slike varer i. De rønker både håndbagasje og koffert og finner alt. Tollen er kun for narkotika og andre litt grovere smuglevarer. Tro om igjen hvis du tror du kan ta med deg lightergass i håndbagasjen.
Drit i fly, kjør bil eller få det tilsendt.
det var de mest hyggelige prisene jeg har sett på LANG tid. Hvis han leverer blir det nok en stor bestilling :wink:
Sitat av Big B
Hva for deg til å tro at du kan frakte brannfarlige kjemikalier med fly? Vis du blir tatt så sliter du SYKT, de kommer til å tro at du er en terrorist. Det er sikrere å få det tilsent.
Vis hele sitatet...
Neinei! ikke noe brannfarlig! Å for all del, samma hva, så ikke i håndbagasjen! Men tror ikke det skal være noe problem med ''harmløse'' kjemikalier i bagasjen..
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Og hvordan kan de se på røndtgen at kjemikaliene er harmløse?
Jeg tenkte nettop på en ting...Når man reiser inn i Norge med bil, f.eks fra Danmark eller Sverige, kan man bli tatt for å ha med kjemikalier da?
Nitrometan, syrer etc.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
veldig liten. tar du f.eks danskebåten, er det bare noen få som tollen stanser. Men har du med f.eks nitrometan, kan du si at du skal bruke det til radio biler osv..
Syrer er en annen sak
Sitat av Up
Og hvordan kan de se på røndtgen at kjemikaliene er harmløse?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de se at de er farlige? Det kan jo være urtete, eller brunt sukker for alt tollerene vet..
Er de usikre sjekker de, så den risken er ikke verdt å ta. Har også hørt at de skal begynne/har begynt å ta i bruk tetthetsscannere som rimelig nøyaktig identifiserer det aktuelle stoffet.
Det er vel ikke det beste alternativet. Sant det, men deg går vel til nød. Kjør bil!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av nokaa
Sitat av Up
Og hvordan kan de se på røndtgen at kjemikaliene er harmløse?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de se at de er farlige? Det kan jo være urtete, eller brunt sukker for alt tollerene vet..
Vis hele sitatet...
Ja skjønner du ikke hva jeg vil frem til?! det at de IKKE VET hva det er. Så kansje de sjekker.
Brunt sukker eller kokain. De kan ikke være sikker.
Sitat av Up
Sitat av nokaa
Sitat av Up
Og hvordan kan de se på røndtgen at kjemikaliene er harmløse?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de se at de er farlige? Det kan jo være urtete, eller brunt sukker for alt tollerene vet..
Vis hele sitatet...
Ja skjønner du ikke hva jeg vil frem til?! det at de IKKE VET hva det er. Så kansje de sjekker.
Brunt sukker eller kokain. De kan ikke være sikker.
Vis hele sitatet...
Jada! Jeg skjønner det, men det er ikke garantert at de vil ta deg. Og uanset.. hva er ulovelig med å ha aluminium i bagasjen? Går til nød..
Ta i alle fall ikke å ha med dere reduktanter og oksidanter i samma bagasjen. Blir dere stoppa da så kan vi trygt si dere sliter. Også rent sikkerhetsmessig sett er det lamt.
Sitat av nokaa
Sitat av Up
Sitat av nokaa
Sitat av Up
Og hvordan kan de se på røndtgen at kjemikaliene er harmløse?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de se at de er farlige? Det kan jo være urtete, eller brunt sukker for alt tollerene vet..
Vis hele sitatet...
Ja skjønner du ikke hva jeg vil frem til?! det at de IKKE VET hva det er. Så kansje de sjekker.
Brunt sukker eller kokain. De kan ikke være sikker.
Vis hele sitatet...
Jada! Jeg skjønner det, men det er ikke garantert at de vil ta deg. Og uanset.. hva er ulovelig med å ha aluminium i bagasjen? Går til nød..
Vis hele sitatet...
Ville du verkeligt ha tatt den sjangsen?
Sitat av Big B
Sitat av nokaa
Sitat av Up
Sitat av nokaa
Sitat av Up
Og hvordan kan de se på røndtgen at kjemikaliene er harmløse?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de se at de er farlige? Det kan jo være urtete, eller brunt sukker for alt tollerene vet..
Vis hele sitatet...
Ja skjønner du ikke hva jeg vil frem til?! det at de IKKE VET hva det er. Så kansje de sjekker.
Brunt sukker eller kokain. De kan ikke være sikker.
Vis hele sitatet...
Jada! Jeg skjønner det, men det er ikke garantert at de vil ta deg. Og uanset.. hva er ulovelig med å ha aluminium i bagasjen? Går til nød..
Vis hele sitatet...
Ville du verkeligt ha tatt den sjangsen?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke verget meg for å ta med ting som alu, svovel eller liknende for seg selv nei. Er det ulovelig å bere i besittelse av noe av det?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Kommer an på hvilken type alu. Bare å glemme fin flak.
Sitat av nokaa
Sitat av cp-nilsen
Vet noen hvor i polen de holder til? Tro jeg skal til polen i sommer
Vis hele sitatet...
Skal høre med noen onkler i polen

Tror de holder til i Wroclaw.
Vis hele sitatet...
Konge! Det ligger jo nesten rett ved "ruten" vår mellom Berlin og Krakow Er det noe begrensning med hva du kan ta med til norge? Og hvordan blir det med fortolling?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Du kan fortolle det, men jeg råder deg til å la være. Ikke sikkert det er mulig å importere noen av stoffene og du kommer til å få en real papirmølle.
Så lenge pakken ikke er av ekstreme dimensjoner går det bra.
hvordan gikk det med bestillingen?
kom den fram?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Her er siste mail fra Keten.
Jeg har her bedt om fraktpris for en ordre på rundt 25 kg.
Svarene kommer fryktelig tregt fra denne karen, så jeg er skeptisk.
Sjekker for øyeblikket opp en annen, alternativ kilde, så jeg venter på utfallet der før jeg bestemmer meg.

Hello

No, I didn`t forget abount you. I had many work with your order. I tried to find the best way how to send to you without any problems. I have been asking abount shipping to Norway. GLS, DHL, Raben Group. All needs many,many documents, customs declaration for cutoms inspection, duty, invoices, certificate of origin etc. Prices (1zl = 0,2666?):
Raben: 80? + 1% fuel correction + 100zl + 22%VAT + 10zl for each compound
DHL: 499,55zl + 192,- zl + 22%VAT + 5,- zl for each compound
GLS: If wort is over 32?, then 170,- zl + 100zl + 22%VAT + 6,- zl for each compound. If is lower than 32?, then price is smaller, but if they open parcel then I get santions.

I had customers from Norway, but you`re first with bigger order. We have also POCZTEX, company of Polish Post, up to 20kg it is 260,- zl, and as normal package 199,- zl. But chemicals can`t be send.Some of compound can be tread as ADR.

As you can see, the best way is to send parcel to Sweden. For example to Stromstadt. Then price for shipping is 170,- zl (45?) without any other payments, documents and problems. Metals, oxides I can send by post, but pechlorates, nitrates and other oxidasers etc should go by special logistic company.
Please think abount it and let me know. Also see website, because some prices have changed and new compounds appear

With Best Regards
Lukasz Mikus
www.keten.org.pl
+48 609 20 42 42
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Ja til EU sier nå jeg. Fyren virker relativt seriøs, men rotete.
Kan faktisk forstå at det tar sin tid viss han virkelig har sjekket opp alt dette her. Og viss det funker å sende til Sverige uten noen problemer, så er jo det også en løsning.

Men virker litt rotete ja, og ikke noen enorm engelskekspert heller.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Men hvis han må ha en masse dokumenter for å kunne sende det til Norge, så må vel jeg ha de samme dokumentene for å ta det inn fra Sverige?
Kan jeg stikke til Strømstad og hente sakene der, og så kjøre på grønt ved grensen?

Jeg er jo litt skeptisk til å ringe tollvesenets infosenter, for da spør de vel kjapt hva kjemikaliene skal brukes til...
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Vi er ikke medlem i EU, sikkert det. Tviler på at tollerne vil stoppe deg hvis du er en vanlig personbil. Ta med datteren (?) din og kona så ser det ut som en vanlig familieutflukt :lol:
Er ingen vits i å fortolle det. Blir bare stoppa likevel.
Nei, tror ikke du skal prøve å fortolle det.

Men mesteparten av det er vel ikke direkte ulovlige kjemikalier? Hva du blander det sammen til er noe annet derimot. Dessuten ser det ikke ut til at du har noen stor plan om å lage noen form for HE, noe som kan gjøre ting litt lettere dersom du blir tatt. Har du ikke et pyroteknisk kursbevis også?

Uansett tror jeg ikke det er noen fare for at du blir tatt.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Jeg startet min "karriere" med å bestille 500g alu og 500g kclo4 fra England.
Dette var før jeg hadde tollavtale med posten, så jeg måtte hente pakken og fortolle den selv.
Tolleren spurte hva det var, og hva det skulle brukes til.
Jeg svarte, som sant var, at det skulle brukes til hobbypyroteknikk til privat bruk.
Toller`n løftet knapt på blikket, stemplet papirene, og tok imot betaling.
Har også motatt to leveranser fra Svenska kemi med fullstendig innholdsdeklarasjon, ikke noe juging, og de har også passert uten problemer.
Så jeg tror det rett og slett koker ned til at det er opp til den enkelte tollbetjents humør og dagsform, hvorvidt kjemikaliene går igjennom, eller blir stoppet på grunnlag av mistanke om at de skal brukes til noe ulovlig...