Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4231
Er det mulig å deale mer eller mindre risikofritt? Jeg har drivet litt med diverse rusmidler for noen år tilbake og så jo da at endel dealere ble bustet, samt endel av mine venner ble tatt for bruk. Fellesnevneren var vel stort sett at de fleste var ganske dumme, tok lite forhåndsregler osv.

Hvis man kun selger til venner og unngår kommunikasjon over sms, facebookchat osv, samt ikke bruker selv. At man unngår å deale i offentligheten og egentlig ikke henger så mye i det miljøet politiet kjenner til. Er det da noe særlig risiko?

Jeg leker litt med tanken for litt ekstra cash, men har generelt ting på stell ellers så vil ikke fucke opp livet mitt for litt ekstra penger når jeg egentlig har en greit betalt jobb allerede.
Kan godt hende du ikke er den steriotypiske dealeren i politiet sine øyne, men jeg tviler på at politiet jobber ut ifra om misstenkte har jobb alene lissom.

Hvorfor riske jobben din? Bruk tiden du hadde brukt på dealing for å finne måter å øke lønna di kanskje?
Eller er dette en "dead end" jobb uten karriæremuligheter?
Ikke bruk SMS. Jeg ble tatt pga sånt.
Bruk kun Snapchat. Der har du rimelig god kontroll over hva motparten lagrer / ikke lagrer, og det utleveres lite info fra profilen.
Politiet står uten spor også.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Ikke bruk SMS. Jeg ble tatt pga sånt.
Bruk kun Snapchat. Der har du rimelig god kontroll over hva motparten lagrer / ikke lagrer, og det utleveres lite info fra profilen.
Politiet står uten spor også.
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på at snapchat er så trygt heller...

Gizmodo - Snapchat's Been Handing Unopened Messages Over to the Police

Fra Snapchat.com:

For example, there are times when we, like other electronic communication service providers, are permitted and sometimes compelled by law to access and disclose information. For example, if we receive a search warrant from law enforcement for the contents of Snaps and those Snaps are still on our servers, a federal law called the Electronic Communications Privacy Act (ECPA) obliges us to produce the Snaps to the requesting law enforcement agency.
Vis hele sitatet...
Kilde: Who Can View My Snaps and Stories
Trådstarter
Hvis man f.eks kjøper 100g kokain og selger kun til venner og bekjente. Nå vet ikke jeg om det er noe særlig penger å hente og hva man tjener på hvert enkelt salg da. Trenger ikke diskutere salg over nett/tlf engang siden man kjenner vedkommende.
De har jo tatt masse personer som har solgt med bitcoins og kryptering og tox nå i det siste.

Så, NEI.

Eneste jeg kan tenke meg er face2face og ingen rare meldinger eller mails eller bitcoin transfers.

http://www.dagbladet.no/2015/06/09/n...ipos/39580396/


De har til og med tatt brukere, eller folk som har bestilt, selv om de sier noe annet i artikkelen. (at de ikke skal gå etter brukere før om et år)
Sist endret av SkittenKanyle; 16. juni 2015 kl. 16:03.
Crimea River
Alec's Avatar
Hva om man har 10 faste kunder som man postlegger en pakke weed til en gang i måneden.

For betalingen bruker man bitcoin. Kundene overfører et fast beløp til en skjult bitcoin konto. Derfra tar selger å kjører dem igjennom en tumbler/mixer tjeneste, før han selger det på det åpne markedet.
Pengene føres opp som salg av formuesobjekter i selvangivelsen som det beregnes 25% moms av.

Noen må selvfølgelig tjene litt mindre, men det virker da som en ganske trygg løsning for alle parter?
Endringer og avtaler gjøres person til person eller med en end to end kryptert meldingstjeneste.

Da betaler man jo til og med mva for produktet
Sist endret av Alec; 16. juni 2015 kl. 16:55.
Ja, og det var nok slik de ble tatt i artikkelen, men mindre noen tystet. De hadde spanet på en person som postet i forskjellige potkasser en stund.

Jeg står på mitt, ut av delvis erfaring med mørkenettet. Face 2 face er best.
Sist endret av SkittenKanyle; 16. juni 2015 kl. 19:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Ja, og det var nok slik de ble tatt i artikkelen, men mindre noen tystet. De hadde spanet på en person som postet i forskjellige potkasser en stund.

Jeg står på mitt, ut av delvis erfaring med mørkenettet. Face 2 face er best.
Vis hele sitatet...
Face2Face er best ja. Og alltid selg stort og til trygge kjøpere, ikke selg til noen kriminelle da politiet sannsynligvis er oppmerksom på disse. Om du blir kontaktet via telefon, aldri prat om narkotika og bruk kodeord. Ha en egen privat tlf til salg.

Og ikke vær en av de idiotiske langerne som driver å selger cola og sprøyter til mindreårige. Bruk vett.
Sist endret av shopizz; 16. juni 2015 kl. 21:06.
Kodeord blir fort funnet ut av
Det er nok mulig, ja. Men det er ikke noe man får til ved å bruke et gitt oppsett eller følge ditt eller datt regler. Det er noe man får til ved å ha en grunnleggende forståelse for hva som er reelle risikoer og hva som ikke er. Det handler om erfaring heller enn paradigme.

Eksempelvis er alt fjaset om kommunikasjonskontroll og slikt noe som aldri trenger å være en problemstilling om man vet hva man driver med, har jeg hørt.

...Folk i din situasjon med ditt utgangspunkt er dem som er strictkest på regler som "tlfprat" etc, og det er samtidig dem som brenner seg kjappest som regel.

Sitat av shopizz Vis innlegg
Face2Face er best ja. Og alltid selg stort og til trygge kjøpere, ikke selg til noen kriminelle da politiet sannsynligvis er oppmerksom på disse. Om du blir kontaktet via telefon, aldri prat om narkotika og bruk kodeord. Ha en egen privat tlf til salg.

Og ikke vær en av de idiotiske langerne som driver å selger cola og sprøyter til mindreårige. Bruk vett.
Vis hele sitatet...
"Do you want a needle with that coke, little girl?"
Sist endret av Tøffetom; 16. juni 2015 kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikkje at jeg har erfaring fra dealing, men det var noen innlegg her inne som det klødde i fingeren etter å kommentere.

Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Er det mulig å deale mer eller mindre risikofritt? Jeg har drivet litt med diverse rusmidler for noen år tilbake og så jo da at endel dealere ble bustet, samt endel av mine venner ble tatt for bruk. Fellesnevneren var vel stort sett at de fleste var ganske dumme, tok lite forhåndsregler osv.
[...]
Vis hele sitatet...
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Ikke bruk SMS. Jeg ble tatt pga sånt.
Bruk kun Snapchat. Der har du rimelig god kontroll over hva motparten lagrer / ikke lagrer, og det utleveres lite info fra profilen.
Politiet står uten spor også.
Vis hele sitatet...
Tror nesten trådstarteren svarte på «Rusmisbrukeren» sitt innlegg før han hadde postet. Snapchat er slettes ikkje noe sikkert, og den ende til ende krypteringen dem bruker er jo bare helt latterlig. I tillegg lagres «Snap'ene» på en server der tredje part har tilgang til.

I tillegg finnes det et tonn av programvarer som automatisk lagrer mottatte snapchats.

Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
De har jo tatt masse personer som har solgt med bitcoins og kryptering og tox nå i det siste.

Så, NEI.

Eneste jeg kan tenke meg er face2face og ingen rare meldinger eller mails eller bitcoin transfers.

http://www.dagbladet.no/2015/06/09/n...ipos/39580396/


De har til og med tatt brukere, eller folk som har bestilt, selv om de sier noe annet i artikkelen. (at de ikke skal gå etter brukere før om et år)
Vis hele sitatet...
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Ja, og det var nok slik de ble tatt i artikkelen, men mindre noen tystet. De hadde spanet på en person som postet i forskjellige potkasser en stund.

Jeg står på mitt, ut av delvis erfaring med mørkenettet. Face 2 face er best.
Vis hele sitatet...
Nei, du er ute på jordet. Dem ble ikkje tatt fordi at dem surfet på TOR-nettverket, tror du må lese artikkelen på nytt. I et ut av PowerPoint slidene som Edward Snowden smuglet ut fra NSA sto det overskrift «TOR Sucks!» av den enkle grunnen at dem ikkje klarte å knekke det. Om NSA har klart å finne et smutthull i løpet av tiden etter Snowden rømte fra USA er et annet spørsmål. Men at norsk politi som bare har promille del av ressursene og kunnskapene NSA har om kryptoanalyse, skal klare å knekke noe som NSA sliter med tviler jeg sterkt på.

Sitat av shopizz Vis innlegg
Face2Face er best ja. Og alltid selg stort og til trygge kjøpere, ikke selg til noen kriminelle da politiet sannsynligvis er oppmerksom på disse. Om du blir kontaktet via telefon, aldri prat om narkotika og bruk kodeord. Ha en egen privat tlf til salg.

Og ikke vær en av de idiotiske langerne som driver å selger cola og sprøyter til mindreårige. Bruk vett.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikkje nødvendigvis sant? Hvis man blir spannet på så er Face2Face møter ikkje det beste. Jeg vil tro at en god peer to peer kommunikasjon app, men god kryptering og riktig implementasjon, og ingen lagring av data annet enn lokalt er like sikkert. Selvsagt så må også den lokalt lagrede dataen krypteres hardt.
Appen Surespot er jo perfekt til dealing. Når du sletter chatlogge forsvinner chatten hos den andre personen.
Eventuelt Coverme, selvdestruerende meldinger, fungerer på android og ios.
+ en masse ekstra funksjoner om man vil oppgradere. Verdt å ta en titt.
http://www.coverme.ws/en/index.html
Jeg ville ikke solgt til noen jeg kjente. Hvis man blir uvenner av hvem som helst grunn, så øker risikoen for at de forteller dette videre. Bare selg til ukjente.

Du må bestemme deg på forhånd hvordan du skal takle et eventuelt møte med politi. De MÅ kunne bevise at du har solgt. De må føre bevis for en domstol, hvis du da nekter hele veien og fremstår som ærlig, så skal tvilen komme deg til gode. Er du tøff nok til det? Med alt dette vil jeg med stor sikkerhet påstå at det er aldri lurt å gå med brukerdoser på seg. Ha det liggende i nærheten, på en skjult plass.

En annen ting jeg vil påpeke, som jeg tror har stor relevans, er andre kriminelle. Du kan være uheldig og støte på noen som drive med dette på heltid, og som er mye mer dreven og "hardbarket" enn deg, som ikke bryr seg om en ny dom. Kanskje de vil ha en del av det du selger, hva gjør du da? Gå til politi?

Jeg tror det er ytterst nødvendig å være diskré. Ikke selg i din egen hjemby, eller nærmiljø. Ikke til noen i din omgangskrets. Bruk falsk navn om noen spør. Bruk andre klær enn du vanligvis går i.

Det blir som en vanlig jobb - skal man bli suksessfull, krever det mye planlegging og tankearbeid. Men så igjen, så synser jeg bare. Har egentlig ikke peiling.
Sist endret av Oro; 17. juni 2015 kl. 02:50.
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Jeg ville ikke solgt til noen jeg kjente. Hvis man blir uvenner av hvem som helst grunn, så øker risikoen for at de forteller dette videre. Bare selg til ukjente.

Du må bestemme deg på forhånd hvordan du skal takle et eventuelt møte med politi. De MÅ kunne bevise at du har solgt. De må føre bevis for en domstol, hvis du da nekter hele veien og fremstår som ærlig, så skal tvilen komme deg til gode. Er du tøff nok til det? Med alt dette vil jeg med stor sikkerhet påstå at det er aldri lurt å gå med brukerdoser på seg. Ha det liggende i nærheten, på en skjult plass.

En annen ting jeg vil påpeke, som jeg tror har stor relevans, er andre kriminelle. Du kan være uheldig og støte på noen som drive med dette på heltid, og som er mye mer dreven og "hardbarket" enn deg, som ikke bryr seg om en ny dom. Kanskje de vil ha en del av det du selger, hva gjør du da? Gå til politi?

Jeg tror det er ytterst nødvendig å være diskré. Ikke selg i din egen hjemby, eller nærmiljø. Ikke til noen i din omgangskrets. Bruk falsk navn om noen spør. Bruk andre klær enn du vanligvis går i.

Det blir som en vanlig jobb - skal man bli suksessfull, krever det mye planlegging og tankearbeid. Men så igjen, så synser jeg bare. Har egentlig ikke peiling.
Vis hele sitatet...
Dette er film og "politi og røver" fjas.

Kommunikasjonsmetode er rivende likegyldig. Sitter politiet først med kommunikasjonene dine, det være seg snapchat, en fancy krypter app eller bare sms så har du allerede gjort noen grunnleggende feilvurderinger.

Det er ingen som har holdt på lenge i gamet som holder på på den måten du beskriver. Samtlige av svarene jeg har skummet over i denne tråden er helt på siden av essensen i "sikker dealing".

Dere kommer aldri til å finne en fungerende oppskrift på nett, i samlinger av stoners eller på film. Når folk holder på med sånne ekstreme tiltak ender det stort sett opp med å øke risikoen, ikke minimalisere.
Sist endret av Tøffetom; 17. juni 2015 kl. 02:59.
Du vil fort finne ut at dine kunder er langt fra så opptatt av sikkerhet som deg .
Du kommer til å få flere telefoner der de snakker i klartekst og de vil også fortelle vennene sine hvem du er.

Du vil også se at enkelte kommer med taxi som de lar vente utenfor og at de snakker tydelig i taxien om hva som skal skje.
Sist endret av keentoo; 17. juni 2015 kl. 17:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.