Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 10652
Hei!

Jeg leste nylig at å bruke cannabis kan gjøre deg dummere. Altså at den forsinker utviklingen i hjernen din og ha permanent effekt på intelligensen din.

Dette skremte meg litt, men så er det jo sant at man alltid må ta slike påstander med en klype salt. Derfor tenkte jeg vin kunne ha en undersøkelse her
Kanskje folk vil skrive om de har merket noe ved å for eksempel gå ned i karakterer eller bli sløvere på jobb? Eller kanskje det har hatt motsatt effekt
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
En undersøkelse her blir neppe særlig nyttig - mange som har masse fordommer (positive og negative) om cannabis, og anekdoter fra tilfeldige folk er heller ikke så nyttige i og for seg.
Jeg følte at cannabis påvirket meg negativt på mange måter, inkludert en slags fordummende effekt.
Det var nok til at jeg sluttet med det.
Er vel forskjellig fra person til person. Jeg har 5 og 6'ere på skolen og jeg røyker cannabis daglig, mer eller mindre. Prøver å holde det til kun på kveldstid, men ikke alltid jeg lykkes i det.

At man får dårligere hukommelse av cannabis, det kan jeg signere på. Men man mister ikke noe intelligens, etter min erfaring.
Sist endret av Dimergon; 27. november 2013 kl. 16:20.
Vill si du får dårligere hukommelse mens du er ruset, men du er ikke direkte "dum". Tar bare litt lenger tid enn vanlig og få ut ting du mener osv.
Har røyka 5-6 år i strekk nå og er friskere enn hva jeg har vært i hele mitt liv. MEN du blir lat viss du er lat ifra før av! :P

Blir også apatisk av og røyke i lengre perioder. Men dette kan være en god ting også.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
men så er det jo sant at man alltid må ta slike påstander med en klype salt.
Vis hele sitatet...



Ja! jeg tror det varier fra person til person. hvis du er misbruker av cannabis så skulle jeg tro en kan LETT merke det på både jobb og skole, men om en er en kontrollert bruker er det så minimale forskjeller, om det er noen.
Sist endret av lurvelen; 27. november 2013 kl. 16:22.
Jaha, hvordan skal man liksom måle dette uansett?
Om dere tenker Iq-test, så er ikke det 100% representablet for hva "intelligens" er uansett, men én av mange måter å grovt beregne ut i fra visse kriterier.

Selv har jeg ikke opplevd å bli "dummere", og forstår ikke hvordan andre kan bli det heller, egentlig.
I mitt eget tilfelle, så opplever jeg å bli mer analytisk, reflekterende og tålmodig... Syns nå heller jeg fremstår som mer intelligent etter å ha røyka, enn før men...

Men folk er forskjellige, noen røyker jo bevisst for å bli sløva ned (de røyker som regel MYE), mens andre gjør det for å sette fres på tankene.

Sketchy å si det, men om du blir "dummere" av å røyke, så er du mest sannsynlig ikke særlig smart fra før :P Slapp og umotivert er ikke det samme som uintelligent.
Gir hvertfall lite mening for meg, ut i fra mitt eget tilfelle og de fleste andre jeg kjenner.

Har jo alltids noen som stiller en haug dumme spørsmål og reflekterer rundt relativt opplagte ting når dem er fjerne, men som sagt er ikke disse de "smarteste" jeg kjenner
Sist endret av Alzo88; 27. november 2013 kl. 16:21.
Selvsagt blir en sløvere av Cannabis. Alt er selvfølgelig avhengig av mengde og hyppighet, så hvis du tar en blås i ny og ne trenger du ikke være redd for å ta skade av det. Dersom du på en annen side røyker opptil flere ganger ukentlig eller daglig, vil dette på sikt gjøre deg sløvere. Desto lengre du holder på desto mer vil du kjenne på det. Det verste med det er nok alikevel at du blir likegyldig og ok med å kjede deg. At du istedenfor å søke stimulering av det dopaminære system gjennom sex, mat, mestring, osv, heller får dette gjennom cannabis.

Er vel forskjellig fra person til person. Jeg har 5 og 6'ere på skolen og jeg røyker cannabis daglig, mer eller mindre. Prøver å holde det til kun på kveldstid, men ikke alltid jeg lykkes i det.
Vis hele sitatet...
Vær svært forsiktig med å tro at du kan fortsette slik med samme suksess når du kommer lenger inn i livsløpet ditt.
Sist endret av John Travolta; 27. november 2013 kl. 16:22.
Det stemmer nok det at hvordan man blir påvirket har mest med personen å gjøre. Fortsatt veldig interessant å lese om erfaringene deres
Mine karakterer raste da jeg begynte med daglig cannabis. Jeg følte meg dummere, treigere og sløvere også. Det skulle plutselig så mye mer til for å lære noe nytt.

Det beste med å slutte var at jeg følte at jeg fikk hodet mitt tilbake etter noen måneder som nykter.
Det er stunder hvor jeg føler meg skarp, uansett om jeg er nykter eller høy. Røyker i perioder mye, noen ganger sitter jeg bare og sløver mens andre ganger får jeg inspirasjon til å lære og fundere. Ettersom jeg forstår er det ingen bevis på at cannabis har en varende, fordummende effekt på modne hjerner.
Kan vitne om at hvis jeg røyker sammenhengende flere dager etter hverandre, er det som å sette seg i en tidsmaskin. Kortidsminnet tar en støyt.
Har røykt daglig i ca. 1 år og føler meg ikke særlig sløvere eller dummere. Har stort sett 4'ere og 5'ere på skolen, noe jeg også hadde før jeg begynte å røyke. Har noen venner som føler seg sløv, tåkete og sliter med korttidshukommelsen dagene etter de har røykt, mens andre venner er mer som meg, så virker som det er stor forskjell på folk.
Tenker at det ofte kan ha noe med giddalausheten og give-half -a -fuck attiuden, gidder ikke lære noe nytt, er liksom så allright med det gode gamle. Jeg tror man skal holde på LENGE for at det ikke skal være mulig å få dette tilbake igjen. For meg føles det relativt instant ihvertfall (instant som i noen uker etter mye bruk)
Cannabis har ikke hatt innvirkning på min intelligens om IQ-tester skal legges til grunn (tar tester et par ganger i året for moro skyld).

Effekten det har hatt på meg er at jeg ser ting lettere fra flere sider, men har desto vanskeligere for å lande på en konklusjon på ting. I tillegg minsker motivasjonen (for å trene, skole, få meg jobb osv) proporsjonalt med mengden jeg røyker over tid, men den effekten går tilbake i perioder jeg ikke røyker.
Sist endret av Meowen; 27. november 2013 kl. 16:40.
Sitat av John Travolta Vis innlegg
Vær svært forsiktig med å tro at du kan fortsette slik med samme suksess når du kommer lenger inn i livsløpet ditt.
Vis hele sitatet...
Vet hva jeg holder på med, er ikke 16. Selv om jeg tar meg noen joints om dagen betyr det ikke at jeg misbruker stoffet. Tar et par måneders pause noen ganger i året. Alt med måte, sier jeg. Så lenge jeg klarer meg fint på skolen og i sosiale situasjoner seg ikke jeg problemet med at jeg røyker litt om dagene.
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Hei!
Vis hele sitatet...
Ikke tid til å lese hele threaden men ja, definitivt, følte at det gjorde meg dummere/sløvere
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Egen erfaring er at man blir mer åpen og fleksibel i tankegangen ved høyt cannabisinntak, men det kan muligens skyldes at man plutselig identifiserer seg med en sub-kultur og dermed ser samfunnet med andre øyne. Skoleprestasjonene gikk imidlertid i dass.
Nar jeg har royket regelmessig over en lengere periode foler jeg meg tregere, dummere osv. Kanskje ikke sa rart da jeg omtrent ikke hadde tid til a bli edru igjen. Etter hvert ble dette ganske ubehagelig og jeg royker aldri sa tett lenger, det tok bort litt av magien. I ettertid merker jeg ingen negative konsekvenser av aa ha royket cannabis.
Sist endret av Lemon; 27. november 2013 kl. 17:22.
Etter å ha røyket i noen dager i strekk, merker jeg ofte at jeg blir slappere og orker ikke gjøre de daglidagse tingene som vasking, rydding...Da blir det også tyngre å jobbe med skole, men det går mest på motivasjon. Etter en dag uten røyking er alt på plass igjen. Langsiktig har jeg ikke merket noe til det.
Vel, personlig opplevde jeg aldri cannabis som et stoff som gjorde meg dum. Mindre produktiv og mer "inside my head"-type person? Yes.
Personlig har jeg opplevd at korttidshukommelsen min har blitt påvirket i perioder hvor jeg har røyka mye, men ellers har jeg ikke merket noen negative effekter.
Tviler på noen vil kunne beskrive så mye konkrete erfaringer av å bli 'mindre intelligent' utover hukommelse.
Dokumentaren omtalt her gir et godt innblikk i hva som kan skje. Noen ting de omtaler er; Cannabisrøyking i ung alder kan hindre utvikling, kan ha effekt på din iq, men emnet lider av for lite forskning;
http://freak.no/forum/showthread.php?t=253287
Kan skrive under på at jeg er en av de om ikke har sjanse til å få fullt utbytte av skoledagen dagen etter jeg har røykt. Så fant fort ut at jeg burde holde meg borte fra røyking på hverdager, selv om det kun var på kveldene. Har på en måte en after-glow fra dagen slik at jeg ikke greier å holde fullt fokus på det jeg trenger å fokusere på. Null problem å sitte stille å høre gjennom et musikkalbum hvis jeg føler for det, men å gjøre matematikk, pugge årstall og hendelser etc. funker ikke like bra, vil si at jeg kun får 70% utbytte av det jeg til vanlig presterer. Kjenner dog en hel del folk som klarer jeg utmerket dagen etter.
Sist endret av omba; 27. november 2013 kl. 20:54.
Etter at jeg begynte å røyke cannabis daglig på videregående, opplevde jeg karakter snittet sank betraktelig. Vil nevne at det var matte karakterene som sank mest. Jeg hadde mer lyst å sitte på hybelen og røyke cannabis med venner, enn å delta på skolen eller jobbe med lekser. Gjennom de tre årene ble det konsumert store mengder cannabis, noe som krevde en del skulk fra skole og andre ansvar. I retrospekt vil jeg påstå at kombinasjonen mellom forandringen av sinnet gjennom røyking av cannabis, og det faktum at en stor mengde verdifull tid gikk bort i røyking - forårsaket de svekkede karakterene. En nedgang i skolerelaterte prestasjoner kan nok på en måte anses som en "fordumming".

Men til tross for mitt en gang så store forbruk, var denne negative trenden ikke permanent. Etter å ha tenkt litt og innsett ett og annet, bestemte jeg meg ganske enkelt for å endre på rutinen. Lang historie kort så har jeg idag, etter mange timer hardt arbeid fått tre A'er, hvorav to av de var i matematikk, og den tredje i fysikk. For meg personlig opplevde jeg at cannabis misbruk leder til mange dårlige avgjørelser, og svekket evne til å prestere generelt. Dette har jeg forøvrig opplevd med alkohol også, da integrasjon viste seg å være meget krevende i fylla.

Verdt å nevne at jeg aldri sluttet å røyke cannabis, bare modererte det bedre. Kommer aldri til å legge vekk den planten der. Alt i moderasjon. Fixed.
Sist endret av thecakeisalie; 27. november 2013 kl. 20:56. Grunn: Vesentlig poeng.
Man kan fint røyke seg ei pipe før man legger seg hver eneste dag uten at det skal ha noen nevneverdig innvirkning på en hverdag foruten. Sier seg selv at det ikke er store dosen som skal til. Røyker du dag ut og inn fra ca. 0.5 og oppover vil det påvirke hodet negativt om du har en krevende jobb/skole.

Røyker du pipe konstant blir du litt tullerusk og dum.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Røyker du pipe konstant blir du litt tullerusk og dum.
Vis hele sitatet...
Kilder?

Si det til alle som røyker bong i hele verden, noen i Canada og USA som er medisinske pasienter røyker ekstreme mengder vær dag og de har ikke blitt tullerusk og dum.

Du blir fjernere enn av joint, det er bare det! Mer økonomisk i lengden.
Hvordan har dere råd til å røyke hver dag egentlig?
Sitat av pbc Vis innlegg
Hvordan har dere råd til å røyke hver dag egentlig?
Vis hele sitatet...
1 gram i uka. Ruller en J på 0,2 gram hver dag. Dunno.
Sitat av pbc Vis innlegg
Hvordan har dere råd til å røyke hver dag egentlig?
Vis hele sitatet...
Alle som jobber 1+ ganger i uka har da råd til det.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Alle som jobber 1+ ganger i uka har da råd til det.
Vis hele sitatet...
La oss si at du røyker 1 gram om dagen. Det er 200 kroner. 200*31 = 6200 kr i måneden. I tillegg må man betale for sigaretter og rullepapirer. Man har utgifter som husleie, strøm, mat, bensin, medlemsgebyrer, etc. etc. Pluss at man også sparer. Da er det ikke mye penger å rutte med da! Men er man en stoner som bor i kjelleren til foreldrene sine kan jeg godt forstå at man har råd til det :P
Sist endret av Darko; 28. november 2013 kl. 00:08.
Sitat av Darko Vis innlegg
La oss si at du røyker 1 gram om dagen. Det er 200 kroner. 200*31 = 6200 kr i måneden. I tillegg må man betale for sigaretter og rullepapirer. Man har utgifter som husleie, strøm, mat, bensin, medlemsgebyrer, etc. etc. Pluss at man også sparer. Da er det ikke mye penger å rutte med da! Men er man en stoner som bor i kjelleren til foreldrene sine kan jeg godt forstå at man har råd til det :P
Vis hele sitatet...
Hvis man bare jobber 1-3 ganger bor man gjerne hjemme ja. Men et helt gram tilsvarer jo 5 jointer, og hasj koster 100-150 de fleste steder. Så om man klarer å holde seg til en liten-medium joint snakker vi 20-30 kroner om dagen, eller 770 i mnd.
Sist endret av bloodshotEyes; 28. november 2013 kl. 00:25.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Darko Vis innlegg
La oss si at du røyker 1 gram om dagen. Det er 200 kroner. 200*31 = 6200 kr i måneden. I tillegg må man betale for sigaretter og rullepapirer. Man har utgifter som husleie, strøm, mat, bensin, medlemsgebyrer, etc. etc. Pluss at man også sparer. Da er det ikke mye penger å rutte med da! Men er man en stoner som bor i kjelleren til foreldrene sine kan jeg godt forstå at man har råd til det :P
Vis hele sitatet...
1 gram til dagen er da veldig mye, du trenger ikke røyke så mye for å røyke daglig.

Som nevnt over så kan du klare deg på rundt 0.2g til dagen, som ikke blir så mye hvis du har en vanlig jobb som du jobbe mer enn 2 timer i uken på.
oiujpaosjd ushduias hduihadouihduihsdasd hashdiasasd
Sist endret av AdonInformation; 28. november 2013 kl. 03:08.
Jeg har blitt veldig dypere som person etter cannabis royking og har laert veldig mye om meg selv, mine verdier og holdninger. Ikke minst en del selvinsikt, som minner meg pa at jeg er inne i ei royksky fortsatt, men har endelig sett at det blir lysere utenfor skya.
Så bra at det ikke virker som at noen av dere har opplevd permanente "bivirkninger"!
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Jeg har blitt veldig dypere som person etter cannabis royking og har laert veldig mye om meg selv, mine verdier og holdninger. Ikke minst en del selvinsikt, som minner meg pa at jeg er inne i ei royksky fortsatt, men har endelig sett at det blir lysere utenfor skya.
Vis hele sitatet...
Er du stein nå?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av pbc Vis innlegg
Hvordan har dere råd til å røyke hver dag egentlig?
Vis hele sitatet...
Bare å jobbe 7.5 timer om dagen det.
Har til og med råd til å reise på ferie ett par ganger i året da .

Så lenge man holder røykinga uten for arbeidstid såklart.

Og nei jeg føler meg ikke dum da jobben går ut på å bruke hodet, hehe.
Sist endret av Alphanio; 28. november 2013 kl. 12:17.
Altså det jeg igrunn aldri forstår, og heller aldri kommer til å forstå meg på, er hvordan folk kan gå rundt og definere hva som gjør en dum. Det å vike fra sedvanlige, og til tider ulidelig hverdagslige aktiviteter som blir innsyrna sammen med resten av maskinmenneske-mindsettet samfunnet så fint dytter langt neddi halsen på deg fra dagen du blir født, det gjør deg ikke dum.

Rent klinisk sett så har vel weed en og annen negativ innvirkning på hva husk og sansing angår, men i det store og det hele vil de ALLER fleste klare seg helt fint, så lenge inntaket ikke går utover hva enn som virker ansvarlig i hver og enkelts gitte situasjon.

Folk som sitter og skriver om hvor tafatte ''marijuana-misbrukere'' er, burde ta seg en titt i speilet og se hvor jævla nyanserte og fantastiske mennesker de selv er. For er det å gjøres klar over hvor usedvanlig dritkjedelig, og ikke minst kald tilværelsen som menneske har blitt i det tjueførste århundre virkelig noe å plassere ett stigma over?

Og helt til sist så vil jeg bare få si at det er vanskelig å se noe som helst fra utsiden når man sitter fast på innsiden.
Så ikke hør på meg, jeg har ikke peiling, og per def er jeg en narkoman uten skrupler, med anarkistiske holdninger, samfunnsavfall om du vil.
ArbeidsledigProletar
Dette med fallende karakterer trenger ikke nødvendigvis være at du blir "dum" av cannabis. Heller det at interessen for å jobbe med skole forsvinner.

Du blir nok ikke dum.
Jeg tror cannabis kan hjelpe i å gjøre deg smartere. Du tar deg tid til å tenke igjennom alt med et annent perspektiv, og blir gjerne mer ''innesluttet'', men det trenger ikke i bety mer en at du tenker mer.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Jeg tror cannabis kan hjelpe i å gjøre deg smartere. Du tar deg tid til å tenke igjennom alt med et annent perspektiv, og blir gjerne mer ''innesluttet'', men det trenger ikke i bety mer en at du tenker mer.
Vis hele sitatet...
At man blir smartere av cannabis er bare tull og tøys, men at det kan få deg til å tenke i et litt annet perspektiv, ja. Jeg tror man på en måte blir dummere av å røyke cannabis daglig, i den forstand at man blir likegyldig og sløvere, enn om man f.eks hadde røyket moderat.

Å røyke cannabis hver dag er både tåpelig og oser av underliggende problemer.
For ikke å snakke om hvor vanskelig det er å slutte etter noen års hyppig bruk. Snakker selvfølgelig av erfaring Uansett, så er det veldig individuelt hvordan det vil påvirke folk! Noen klarer å slutte på flekken uten problemer, mens de som selvmedisinerer får større problemer med å slutte.
Skårte det høyeste jeg noensinne har fått på IQ-test etter å ha røyka en joint. (illvit.no). Har tatt flere tester etterpå men aldri fått like bra, dog ikke på samme sted.
Sitat av j1123 Vis innlegg
Skårte det høyeste jeg noensinne har fått på IQ-test etter å ha røyka en joint. (illvit.no). Har tatt flere tester etterpå men aldri fått like bra, dog ikke på samme sted.
Vis hele sitatet...
Tilfeldig..
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Tilfeldig..
Vis hele sitatet...
Akkurat det tror jeg og. Men det er fortsatt et faktum :P
Tror det har litt å si hvordan du bruker det, perioden jeg røyka hver dag så kjente jeg at jeg hadde en del problemer med å huske ting. Kjentes egentlig ut som jeg var baked heletiden altså veldig sløv. Men jeg klarte å skjerpe meg og nå røyker jeg kun en gang i blandt sånn alt ifra 3 ganger i uka til en gang i måneden. Litt forskjellig for hva jeg føler for og merker stor forskjell at ting blir mye lettere når jeg røyker mindre. Så jeg vil ikke akkurat si det gjør deg dummere om du røyker en J en gang i blandt men daglig så ja.
Sitat av svartbønne Vis innlegg
Tror det har litt å si hvordan du bruker det, perioden jeg røyka hver dag så kjente jeg at jeg hadde en del problemer med å huske ting. Kjentes egentlig ut som jeg var baked heletiden altså veldig sløv. Men jeg klarte å skjerpe meg og nå røyker jeg kun en gang i blandt sånn alt ifra 3 ganger i uka til en gang i måneden. Litt forskjellig for hva jeg føler for og merker stor forskjell at ting blir mye lettere når jeg røyker mindre. Så jeg vil ikke akkurat si det gjør deg dummere om du røyker en J en gang i blandt men daglig så ja.
Vis hele sitatet...
Så bare tenk deg den hukommelsesverden som ligger foran deg i en edru hverdag da, jeezlouise! Neida, men joda, helt seriøst, det er virkelig verdt et forsøk, om så bare for sin egen selvfølelse.
Merkelig at psykoaktive stoffer faktisk kan påvirke hukommelse og utvikling. Bra vi tok dette opp, for de fleste trodde sikkert at man kunne røyke dag ut og dag inn, og samtidig fungere som man var nykter.
Forrige helg røyket jeg endel på kvelden og var fremdeles høy da jeg la meg. Merket jeg var utrolig sløv og litt fjern dagen etterpå. Det skjer de gangene jeg røyker mye. Nå er det ikke slik at jeg pleier å røyke mer enn noen ganger i måneden, men jeg kan tenke meg at de som gjør det nesten daglig må føle seg sløve nesten hele tiden. Eller, det er vel ingen som får mer energi av å røyke så ofte akkurat?
For 2 år siden fikk jeg ett ultimatum av exen som jeg trodde betydde alt for meg: hasjen eller meg. Jeg valgte hasjen, så for min del blir jeg dum. Isåfall jævlig lite selv reflektert. Jeg kunne sitte å ta ett trekk og fikk for meg at jeg skulle ditten og datten ( at jeg skulle bli noe stort) noe som jeg trodde på, mens i virkeligheten greide jeg ikke engang og betale en regning til forfallsdato.
Sist endret av Valadar; 29. november 2013 kl. 12:54.
Sitat av Patricia Vis innlegg
For 2 år siden fikk jeg ett ultimatum av exen som jeg trodde betydde alt for meg: hasjen eller meg. Jeg valgte hasjen, så for min del blir jeg dum. Isåfall jævlig lite selv reflektert. Jeg kunne sitte å ta ett trekk og fikk for meg at jeg skulle ditten og datten ( at jeg skulle bli noe stort) noe som jeg trodde på, mens i virkeligheten greide jeg ikke engang og betale en regning til forfallsdato.
Vis hele sitatet...
Høres mer ut som du skulle ha vært utredet for en diagnose. Begynner man å innbille seg ting på vanlig røykings, så er ikke det et særlig godt tegn. No offence, altså.

Så her har man jo også et eksempel på at hasj kan være skadelig for noen.

Alt som påvirker sentralnervesystemet har alltids en mulighet for å gi negative effekter som går utover sitt eget liv og hode, men selvfølgelig, det er mye positivt også, i nesten alle slags psykoaktiver, så finner man både negative og positive effekter.

Det er vel klart at hvis man sitter og røyker noe som sløver ned sentralnervesystemet, så blir man ikke akkurat så veldig mye skarpere. Men her i tråden, så er det vel mer snakk om det er en permament lidelse du kan få av cannabis eller ikke. Jeg personlig vil si at den sjansen er ganske så lav, hvis man skulle ha sammenlignet det med andre psykoaktiver.

Men hele tråden går vel ut på at det er noen som absolutt må bruke så mye tid og energi for å finne fram en teori eller en rapport som tilsier at cannabis er skadelig, sånn, og sånn og sånn. Greit det, så lenge de kan dokumentere det. For all del. Men det virker som at det finnes folk der ute som absolutt hater denne planten. Hvis du ikke liker hasj, så bare la være å bruke det. Rett og slett patetisk at noen folk skal bruke så mye tid på å finne hver minste flisespikkeri om akkurat hasjen, en av de rusmidlene som er mest utbredet, både som rusmiddel og naturmedisin.

Skulle likt ha sett noen gidde å ramse opp alt som var negativt om alkohol. Men det hadde nok vært litt av et arbeid å få fram hver minste lille detalj, slik som de driver på med cannabisen.

Så, alt som påvirker kroppen din kan være farlig på en eller annen måte. Og det er klart man blir surrete hvis man sitter og røyker hele dagen.

Men voksne folk må for faen få lov å pakke i seg det de vil. Så lenge de ikke gjør det offentlig eller på noe måte plager andre. At de ødelegger seg selv? Mulig, men vi bor i et samfunn hvor vi tar vare på hverandre, også de som valgte å misbruke rus til de ble en byrde for samfunnet. Jeg driter i hvor mye du betaler i skatt og ditt og datt, plutselig er det du en dag som trenger hjelp.

Har sikkert sporet helt av nå. Får bare se om innlegget blir stående.