Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4322
Heisann freaks!

Vet dette er diskutert mange ganger, men innleggene begynner å bli gamle.. Jeg lurer på hvordan dette ligger an pr dags dato, da jeg har litt lyst til å bestille inn noe småtteri for en artig nyttårsaften.

Noen som har erfaring med å bestille, typ i løpet av 2013? Ble det noen gang opprettet lover mot KNO3 og liknende? Fra utlandet altså.

Sånn jeg forstår Keten, skal nå varene komme frem uten problemer, dette er spesifikt til Norge:

Sitat av Keten
Vi vil gjerne informere om at Instituttet for kjemiske varer har stoppet all forsendelse til Norge via posten, og at vi derfor har begynnt å bruke GLS som transportør til Norge og Sveits. Ekstra avgifter ved ankomst toll er også en medvirkende arsak. Gode priser på forsendelse, hurtig og sikker leveranse, og garanti for at varene kommer frem innen 8 dager. ( Opptil 2 dager I tollen ikke medberegnet ) For detaljer se under:

Dette er en fremragende side for enhver skole, kjemiker, og kjemiforetak. Kjemi er en sfære av kunnskap, som for mange kan virke forvirrende og mystisk. For oss er det en lidenskap, en mening med livet rett og slett. Vi gir råd om alle aspekter ved kjemi. Foreksempel hvis du ikke er sikker om du skal tilsette vann i syre eller syre i vann, eller kan det vare at du er usikker på hydrogenisering av ditt lab miljø, send oss en email og vi vil hjelpe deg, vi svarer på alle henvendelser. Vi synes det er synd at enkelte bruker kjemi på en ulovlig måte, og dermed ødelegger kjemikernes gode rykte. Vi forakter narkotika! Vår side er nå på på en ny server, det var feil ved den tidligere serveren, av årsaker som dessverre var ute av våre hender.

Et resultat av det var mange tilfeller av forsendelser som ikke kom fram.

Situasjonen er i ferd med å normalisere seg, og vi kan garantere at enhver ordre heretter vil ankomme i god tid. Denne siden er nå oppdatert; vi har tilføyd nye reagenter på salg og utvidet enkelte seksjoner. Ved spørsmål er det bare å ta kontakt, Vi hjelper med glede.
Vis hele sitatet...

Erfaringer? Innspill?

Takker for svar, håper det snart blir mulig å putte fingern i kjemikalier igjen
Sist endret av enanthate; 8. november 2013 kl. 19:30.
Jeg har bestilt mye moro det siste året! Er ikke helt sikker på antallet, men jeg har ihvertfall fått inn et tosifret antall pakker med kjemi fra utlandet. Et par har blitt åpnet av tollen, men alt gikk gjennom.

Jeg vil fraråde deg å kjøpe fra de største sidene hvis du ønsker å holde deg utenfor søkelyset, da jeg regner med at autoritetene har god oversikt over hvem som bestiller fra slike sider. Mindre kjente forhandlere er ihvertfall sterkt foretrukket fra denne kanten.

Angående lovlighet, er det ingen lover mot handel med kjemikalier i EU jeg er klar over per dags dato(unntatt stoffer til narkotikaproduksjon). Norge har lover mot import av kjemikalier som er giftige, men utover det er det meste i prinsippet lovlig å innføre.

I 2014 trer dessverre en ny lov til i EU, som forbyr salg av flere morsomme chems: http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/...er-til-bomber/

Anyways, haper du får fatt i noe gøy, pyro er en fantastisk!
Takk for svar!
I linken du har lagt til står det jo at blandt annet KNO3 og ammoniumnitrat blir ulovlig 2. september 2014, så tipper dette går bra. Jeg skal nok bare bestille KNO3, Aluminium og antageligvis noe annet småtteri til stjerner.

Dersom andre har innspill å komme med, spytt ut!

Angående PST, dette er nok ikke noe å bekymre seg for med mindre du driver med HE. Har selv vært i avhør (leka litt med HE tidligere), og det var en heller hyggelig samtale. De ville bare sette seg litt inn i miljøet, og prøve å holde seg mer oppdatert på denne fronten i fremtiden. De var ikke ute etter å straffe noen, og jeg fikk pent gå selvom jeg innrømte alt jeg hadde gjort. Leverte dog mitt 1kg AN som en gest, det ble ikke brukt allikevel.