Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  496 51372
What about tools? Like starpumps, crosettepumps and starplates?
Great to see you here!
I know that it's important stuff. Also interesting for me because it's not so problematic to ship as chemicals can be... But surely I will not have this stuff soon. I want to have it in good quality and reasonable price - and that means finding good firm that will make it in big amount to make low price of single set. So it need time + a lot of spare money that I don't have now... I hope till autumn something will change in this matter and I will get some basic tools - maybe one size crosettepump or something similar... Hard to say...
Sounds like you have it all figured out! Great!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Website actualized - new products added - for checking please visit mainpage.
▼ ... over en uke senere ... ▼
shit was so cash
Anda22's Avatar
Information - Under construction. Noen som vet når han er tilbake ?
den har vært sånn siden han startet butikken. Går fortsatt an å bestille
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
den har vært sånn siden han startet butikken. Går fortsatt an å bestille
Vis hele sitatet...
Ok, takker for svar. Først gang jeg bestiller hehe
Fått det trådløse avfyringssystemet og 100 el-tennere nå, skal slenge ut en test når jeg får tid!
Vurderte å kjøpe et selv, helt til jeg så det stod "Made in China. Before shipping we test this product but we not guarantee how long it will work.". Neida, kjøpte det heller fra cooperman da jeg skulle bestille noen shells derfra sammtidig. I følge han selv er det god kvallitet, og mine erfaringer sier at han er til å stole på
Hehe, ja. Den setningen slo meg å! Men jeg syns prisen var såpass fornuftig at det var greit Får vel bare vente å se nå da..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte å prøve meg på noe flash for noen kinaputter. Vi bruke Potassium perchlorate og Aluminum, men hviken aluminium bør jeg kjøpe? Vet det er litt off topic, men skal jo handle hos Likurg.
Best resultat: G.D
Mest økonomisk: Black 000
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Tenkte å prøve meg på noe flash for noen kinaputter. Vi bruke Potassium perchlorate og Aluminum, men hviken aluminium bør jeg kjøpe? Vet det er litt off topic, men skal jo handle hos Likurg.
Vis hele sitatet...
Aluminum German Dark
skal bestille om et par uker samme som deg
burde ta med noen 15mm tubes med end plugs
visco lunte
Killkalle1 is right. I tested all this stuff and indeed from Al powders GD is the best - but not much better then black 000. And price difference is big so I personally using black 000...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
I have heard that some people felt they had better results with Black 000,
and I have heard flash with that Al myself, and I won't complain!
All in all, not big difference!
Im ordering Black000 and Kclo4
ikke forvent svar fra Thomasz mellom 1-8 mai for da er han på ferie
▼ ... noen uker senere ... ▼
leste igjennom allt (7sider) nå, går godt for likurg nå ja
ser for meg og lage litt BP med 75%kno3 10%svovel og 5%kull


jeg tenkte og kjøpe noe som dette:
KNO3: 2kg (3kg?)
SVOVEL: 1kg
litt kull skal jeg klare og båle frem eller kanskje kjøpe en mindre mengde siden det er veldig billig uansett.

leste noe om at alu skulle gi noe resultat ved blanding i BP?
noen som har noe forslag til ekstra pang jeg kan kjøpe med så jeg har?
eventuelt forhold

ekstra spm slik jeg forstår er det ikke ulovlig og importere disse stoffene, er det noe risiko og iportere kno3 og svovel likt?
Sitat av Z0|\/|B1E Vis innlegg
leste igjennom allt (7sider) nå, går godt for likurg nå ja
ser for meg og lage litt BP med 75%kno3 10%svovel og 5%kull


jeg tenkte og kjøpe noe som dette:
KNO3: 2kg (3kg?)
SVOVEL: 1kg
litt kull skal jeg klare og båle frem eller kanskje kjøpe en mindre mengde siden det er veldig billig uansett.

leste noe om at alu skulle gi noe resultat ved blanding i BP?
noen som har noe forslag til ekstra pang jeg kan kjøpe med så jeg har?
eventuelt forhold

ekstra spm slik jeg forstår er det ikke ulovlig og importere disse stoffene, er det noe risiko og iportere kno3 og svovel likt?
Vis hele sitatet...
Alu med svartkrutt er mildt sagt en dårlig blanding-
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Alu med svartkrutt er mildt sagt en dårlig blanding-
Vis hele sitatet...
ahh ja, bare noe jeg hadde hørt:P
går vell under HE det.. noe jeg ikke skal satse på hværtfall^^
brent meg før på svartkrutt så her går vi ikke til sterkere splosjoner

jeg tenker jeg slenger på en pakke med 1m 3mm lunte, 2-3KG med kno3 og svovel etter forhold, holder med 500gram svovel til 2-3 kg kno3 om jeg ikke kalkulerer feil, kull skal jeg fikse selv, ender helt sikkert med og bestille opp i mot 6 kg, men er litt usikker på det med lovlighet og om kno3 og svovel sammen blir sett på som produskjon av bp i tollen etc, men det får jeg ta med våres hyggelige thomasz eventuelt

bestiller et par slike her også, kjekke granater!
Sitat av Z0|\/|B1E Vis innlegg
ahh ja, bare noe jeg hadde hørt:P
går vell under HE det.. noe jeg ikke skal satse på hværtfall^^
brent meg før på svartkrutt så her går vi ikke til sterkere splosjoner
Vis hele sitatet...
Hahaha

Men trur du skal droppe å kjøpe de granatene av metall. Papp er tingen, vil ikke forgifte miljø med forskjellige typer tungmetaller. Offa!
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Z0|\/|B1E Vis innlegg
leste igjennom allt (7sider) nå, går godt for likurg nå ja
ser for meg og lage litt BP med 75%kno3 10%svovel og 5%kull


leste noe om at alu skulle gi noe resultat ved blanding i BP?
noen som har noe forslag til ekstra pang jeg kan kjøpe med så jeg har?
eventuelt forhold
Vis hele sitatet...
Regner med at du mener 15% kull?

Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Alu med svartkrutt er mildt sagt en dårlig blanding-
Vis hele sitatet...
Både atomisert og flak-aluminium brukes hyppig i svartkruttskomposisjoner for hhv. glitter og streamereffekt i stjerner (og andre pyrotekniske artikler for den saks skyld). Hvorfor er det en dårlig ide´?
Nitratet kan oksidere aluminiumet under dannelse av varme dersom komposisjonen blir fuktig, slik som når du lager stjerner, men dette unngås ved å tilsette litt borsyre til vannet. I tillegg må du ha svært store mengder komposisjon for at temperaturen skal stige til det punktet der det er fare for selvantenning.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Hahaha
Men trur du skal droppe å kjøpe de granatene av metall. Papp er tingen, vil ikke forgifte miljø med forskjellige typer tungmetaller. Offa!
Vis hele sitatet...
naaaij, skal lage 1-2 slike litt ånkli og "spare på de til jeg sprenger de" kan berolige deg med at jeg passer på miljøet<3
har prøvd meg på papp og det blir bare til grisehyl uten lyd, har du en pm til meg med oppskrift elno? får ikke papp til!

Sitat av hanses Vis innlegg
Regner med at du mener 15% kull?
Vis hele sitatet...
jepp
75%KNO3 9.06%svovel 15.94%kull
btw kom nettop over denne (?) 35% sulfur, 25% charcoal, 45% kno3
dette slags mix?

on topic:
bestiller 4kg KNO3 og 1kg svovel som blir ca riktig i forhold til blanding, får ordne meg noe kull uten frakt fra peisen imellom tiden
5kg chems er ganske billig
Hey, Tomasz - I was wondering how to store all your merchandise, do you think it would be possible of you to get some photos of your warehouse up in this thread? Just of plain interest :P
Så alle er enige om at han er en pålitelig forhandler?
skal bestille
KClO4 5kg -
Al black 000 1kg -
15mm tubes with plugs 200pcs -
antidust mask -
Visco 2mm spool -
til verdi av 1333kr så pappa vill ikke bli svindla
Surt å være kid når man skal bestille :/
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Han er pålitelig.

Når det er sagt skal du være faen så forsiktig når du lager flash. Er du sikker på at du har lest nok og er inneforstått med de farer som kan oppstå under produksjon, oppbevaring og bruk? Tror fort man angrer om man står der og mangler en hånd eller en arm når man ikke er kid lenger..
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Han er pålitelig.

Når det er sagt skal du være faen så forsiktig når du lager flash. Er du sikker på at du har lest nok og er inneforstått med de farer som kan oppstå under produksjon, oppbevaring og bruk? Tror fort man angrer om man står der og mangler en hånd eller en arm når man ikke er kid lenger..
Vis hele sitatet...
Har lest igjennom mye, har lastet ned bøker om det osv
Skal kjøpe meg Anti Static spray i morgen
Nakmus - well - I'm not a big firm. I have some not big depot - OK for storing chems (dark, dry) but totally not OK for any visiting
Jeg skal kjøpe
svovel 500g
KNO3 500g

ser det bra ut? unngår jeg tollen nå?
Hvor mye koster det med frakta?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Jeg skal kjøpe
svovel 500g
KNO3 500g

ser det bra ut? unngår jeg tollen nå?
Hvor mye koster det med frakta?
Vis hele sitatet...
Minner på denne nettsiden som var nevnt noen sider tilbake.
Velg ''international'' så ''postal parcel'' og Norge (Norwegia)
Det gir en grei pekepinn på fraktkostnadene. Kan forresten være greit å bestille litt mer en 1 kilo.
Hvorvidt du unngår toll er ganske tilfeldig, men det er ikke noe ulovlig i pakken. Du er i allefall under momsgrensen
Hvis du bestiller 500g Kno3, holder ikke det lenge. Da trenger du ihvertfall ikke 500g svovel. Linken over har jeg postet 3 ganger, utrolig hva folk overser.
Hvis jeg bestiller 1kg KNO3 og det blir åpnet for sjekk i tollen, hva skjer da?
Er det ulovlig å importere det?
Tenkte å bestille fra ebay fordi det er mulig å betale med paypal der.
Sist endret av kvarburg; 16. mai 2011 kl. 16:07.
Cal.12's Avatar
Trådstarter
Bare slapp av, jeg har aldri hørt om noen som har fått noe fra likurg stoppet, og som har bestillt vesentlig mye mer en en kilo! Han er safe, så du kan overføre.
Hva med toll sjangsen for at min lille bestilling på ca10kg
KClO4 5kg -
Al black 000 1kg -
15mm tubes with plugs 200pcs -
antidust mask -
Visco 2mm spool -
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Hva me å lese litt i forumet først, dette tollpisset er tatt opp over 1000 ganger før. Pakkene blir nesten garantert tatt inn å satt på hyllen, du får et brev hvor de spør om de får lov til å åpne pakken. Du skriver under, retunerer brevet å vips så kommer en hentelapp + faktura/fortolling i posten. Lever den i ditt lokale postkontor å betal fortollingen, så får du godsakene utlevert. Ikke verre enn d. Ja jeg snakker av erfaringer, pakkene mine blir stoppet ver gang og det gjelder om jeg bestiller fra ebay og. Så kjør på guttakrutt

Kan jo og nevnes at jeg aldri har bestillt under 5 kg da..
Sist endret av sven; 16. mai 2011 kl. 17:36.
Sitat av sven Vis innlegg
Hva me å lese litt i forumet først, dette tollpisset er tatt opp over 1000 ganger før. Pakkene blir nesten garantert tatt inn å satt på hyllen, du får et brev hvor de spør om de får lov til å åpne pakken. Du skriver under, retunerer brevet å vips så kommer en hentelapp + faktura/fortolling i posten. Lever den i ditt lokale postkontor å betal fortollingen, så får du godsakene utlevert. Ikke verre enn d. Ja jeg snakker av erfaringer, pakkene mine blir stoppet ver gang og det gjelder om jeg bestiller fra ebay og. Så kjør på guttakrutt

Kan jo og nevnes at jeg aldri har bestillt under 5 kg da..
Vis hele sitatet...
Jeg har i de siste månedene mottatt ca. 8 pakker fra utlandet. 3 med lynlim, 1 laser, 1 med 5m visco, multimeter ++.
Kun en av disse ble sjekket i tollen. Det var den siste pakken som kom.
Vil dette si at dersom du mottar mange pakker på kort tid er det større sjangs for å bli sjekket ?

Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Bare slapp av, jeg har aldri hørt om noen som har fått noe fra likurg stoppet, og som har bestillt vesentlig mye mer en en kilo! Han er safe, så du kan overføre.
Vis hele sitatet...
Nice, men jeg kan ikke overføre fordi jeg ikke har eget bankkort jeg kan bruke på nett. Den eneste muligheten jeg har er paypal eller postoppkrav
Har forresten sett at jeg kan overføre til andre bankkontoer, men dette har jeg ikke prøvd. Tror heller ikke foreldrene her blir så glade hvis de ser en utbetaling til likurg :P
Sist endret av kvarburg; 16. mai 2011 kl. 17:46.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Zitto Vis innlegg
Hva med toll sjangsen for at min lille bestilling på ca10kg
KClO4 5kg -
Al black 000 1kg -
15mm tubes with plugs 200pcs -
antidust mask -
Visco 2mm spool -
Vis hele sitatet...
Det er ca. 57 % sjans for at pakken din blir stoppa og returnert.

Seriøst, ikke spør. Ingen på forumet jobber i tollvesenet og ingen her er trollmenn/synske. Alle svar du får her er bare synsing eller personlige erfaringer som ikke nødvendigvis gjelder for alle.

Les det som står i tråden og hold dere for gode til å stille det samme ubesvarlige spørsmålet om igjen i håp om å få et annet svar.
Cal.12's Avatar
Trådstarter
Sitat av kvarburg Vis innlegg
Nice, men jeg kan ikke overføre fordi jeg ikke har eget bankkort jeg kan bruke på nett. Den eneste muligheten jeg har er paypal eller postoppkrav
Har forresten sett at jeg kan overføre til andre bankkontoer, men dette har jeg ikke prøvd. Tror heller ikke foreldrene her blir så glade hvis de ser en utbetaling til likurg :P
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke noe bankkort til å bruke på nett, du trenger bare nettbank som du får ved å gå ned i banken!
Men alt sendes ikke i en pakke
Al+Visco = 1
Mask+Tubes+Kclo4= 2
Alt er merket som personal "Gift" så jeg slipper moms
AL og visco i samme pakke? Tror ikke tollerene blir glade da. Lunte skal taes inn alene, får å unngå trøbbel.
Han godtar Western Union hvis det ikke finnes et annet alternativ
Har ikke erfaring med det, men det ser ut en enkel og sikker måte å betale
kjedelig streiting
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Han godtar Western Union hvis det ikke finnes et annet alternativ
Har ikke erfaring med det, men det ser ut en enkel og sikker måte å betale
Vis hele sitatet...
WU er en grei betalingsmåte. Eneste er gebyrene som strekker seg fra 100kr og oppover. Ellers så tror jeg også at de har aldergrense på 18, så tror ikke fjortissene får sniki seg unna der heller
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
AL og visco i samme pakke? Tror ikke tollerene blir glade da. Lunte skal taes inn alene, får å unngå trøbbel.
Vis hele sitatet...
Når jeg bestilte lunte sammen med kjemikalier så sendte han lunten separert, så jeg tror han passer på det!
Sitat av Hotmail/Thomasz Vis innlegg
with 1kg of Al I can still pack it into a letter with the fuse - and that's decreasing shipping cost.!
Vis hele sitatet...

Tror ikke han tenkte seg om år han skrev det?
Cal.12's Avatar
Trådstarter
Han vet nok hva han holder på med, regner med han har gjort dette flere ganger en oss på forumet tilsammen ganger med 17.
Fordi Al er jo ikke det som høres farligst ut heller
Kansje ikke for deg, men en toller vet nok at AL er et veldig brannfarlig metal som brukes i terrorist eksplosiver.
Så skal jeg si ifra til Thomasz om pakkingen, eller skal jeg la det gå?
i did, sendte og spurte om han sntes det var trygt for toll
All prices of shipping from Polish Post must be multiplied by 1,23. Reason is that Polish Post use 0% VAT rate and I as a typical firm must use 23% VAT rate.
Because of customs control oxidizers cant be sent in the same parcel as fuels. Fuse&electric igniters must be sent in separated, registered letter. Advantage is that letter always arrive to customer without any problems
One big request from my side - if anybody have possibility to take goods from Sweden/Denmark/Germany or any other EU country then please write about it in e-mail with an order - shipping will be cheaper and safer then.