Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1527
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Jeg tenkte at vi kan ha en tråd for spørsmål og erfaringer med vaporizerne Mighty og Mighty +.
Jeg har hatt + en stund nå og er fornøyd.
Men jeg har ennå ikke rengjort den. Er det nødvendig å bruke alkohol for dette, eller finnes det en enklere måte?
Så lurer jeg på om man trenger mer enn den ene "dosing capsulen" som følger med, eller er det greit å bestille flere? Tenker på helse da.
Hei! Mighty har en kult-følgerskare bak seg. Jeg har sett det bli diskutert på diverse discord servere og slikt.vaporizing er større i England og USA
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Jeg har hatt Mighty siden 2015, og oppgraderte i år til Mighty+

Vaper ca 8 dosing capsules pr.dag.
Til den har jeg 3stk cooling units som jeg bytter i mellom. Bruker hver ca 2 uker før jeg legger den til vask, og vasker alle 3 ca hver 6 uke.
Da er de så fyllt av gunk at de enklest renses ved å ligge i alkohol noen timer, så grundig vask med varmtvann og oppvasksåpe.
Alkoholen som brukes til vask tar jeg vare på, fordamper og nyter gunken en siste gang. Veldig bra sovemedisin!

Dosing capsules eller ikke har nok ikke så mye å si for helse, men kan spare noe rengjøring av selve mighty.
I tillegg til at de er praktiske å bruke.
Jeg prepper ca 80 kapsler hver 10. dag. De er utrolig praktiske å benytte når man er på farten.
https://www.storz-bickel.com/en/fill...osing-capsules

På farten har jeg kun med mighty+ og dosing capsule magazine.
https://www.storz-bickel.com/en/maga...osing-capsules

Full ladet klarer den å tømme alle 8 kapslene om det ikke blir noen lange sessions.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flott sak, enkel og rengjøre må bare sette deg inn i rutinen. Kjøp kondensfjerner på Jula (innholder 95?% isopropanol) den på biltema ble gjort om nylig til 25% og resten etanol så den funker men. Husk og ta vare på det du greier og skrape ut med en tannpirker, smeller godt oppi de små kapslene. Som for øvrig burde brukes når du har masse støv/kief slik at det ikke bare blåser igjennom - tapt en del slik.

En ting til er de ringene som følger med, de blir slitt eller så mister du de ned i vasken, så en fordel og ha ekstra
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den er magisk og koble til vannbong med isbiter.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode svar! Leste bruksanvisningen (burde vel alltid gjøre det før man spør). Ser det anbefales å skylle med varmt vann bare. Evt. med alkohol, men ikke et must.
Kan man altså kjøpe flere cooling units?
Og hvordan er den annerledes med vannbong? Aldri prøvd vannbong.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ser forresten man kan kjøpe cooling unit og mer: https://shady.no/produkt/vaporizere/...wear-tear-set/
Jeg er ikke verdens mest praktiske person, men er ikke noe farlig ved å bruke etanol til rengjøring? Da fyller man et eller annet med denne for så å la delene i cooling unit være der en stund, før man skyller grundig med vann? Det er ikke noen stor helserisiko ved dette?
Lar min ligge i isopropanol, men tror etanol skal fungere også. En annen ting man kan gjøre er å lage "stem milk", hvor du rett og slett lar cooling uniten ligge i melk på svak temperatur. Alt som har samlet seg opp vil løse seg opp i melken og det smeller skikkelig når du drikker det, spesielt om du har vapet en del boller. Lar deretter cooling uniten ligge i iso etterpå og renser grundig med vann før jeg lar den tørke. Smaker ikke godt, så ville hatt noe sjokoladepulver oppi melken
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke noe helserisiko å vaske med isopropanol eller etanol.
Du skylder nøye og ordentlig med varmtvann etter vasken.
Når vannet er tørket er garantert også iso/etanol fordampet.

Kun varmtvann for å vaske en nedsauset cooling unit er ikke en morsom oppgave.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Får jeg tak i dette i en typisk butikk i byen, eller bare i sånne butikker utenfor sentrum? Får google, bare litt lat
Men kan jeg bruke samme isopropanol/etanol to ganger? Jeg lager et "bad" med det jeg tar delene i?
Har noen prøvd å spise AVB-er, hva er i så fall beste inntaksmetode og bra dose?
Mange spørsmål her...
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sorry for tusen spm, men funker denne? https://www.jernia.no/hjem-og-hage/r...%A5/p/66110207 Jeg bor langt unna Jula og andre butikker som typisk selger sånt.
Hvis du ikke får tak i skikkelig hjemmebrent så er antibac 95% fra apotek ok.

Jeg lager sjokolade med avb. Pakker de så fulle som det går an.

Det går an å lage shatter også vil jeg tro, har ikke testa det selv med avb
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk. Denne altså? https://www.apotek1.no/produkter/iso...-prima-902453p Kan alkoholen gjenbrukes for senere rengjøring? Ser at den åpnegreien ikke fulgte med Mighty +, men fulgte med Mighty. Får muligens bestille noen ekstradeler.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Eller denne da? https://www.apotek1.no/produkter/ant...-750ml-906129p Billigere. Mente den.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller denne da? https://www.apotek1.no/produkter/ant...-750ml-906129p Billigere. Mente den.
Vis hele sitatet...
Den bruker jeg
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
yeeee den fra jernia funker bra, føler at iso er mer oppløselig enn etanol. Ser også etter bra metode for AVB, røyke ødelegger jo litt poenget og det smaker jævlig - litt effekt men ikke verdt. Cannabutter er vel det som virker logisk men må også vaske greiene for og få dempet smaken.

Ja du lager bare et bad og putter alt oppi. sjekk video på youtube (https://www.youtube.com/watch?v=htls6fr49No) men ville droppet og bytte rista på brønnen med det første
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Virker ikke for komplisert, nei. Si at jeg vaper to-tre ganger i uken, et par doseringskapsler hver gang, da holder det vel rengjøre ca. en gang per mnd.? Tenkte kjøpe en ny toppdel å ha i bakhånd også. Jeg har blitt litt glad i vaperusen faktisk, synes ikke den er dårligere enn jointrusen. Så alt det andre, som at man slipper å gå ut for å vape/røyke.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
En ting til: Trengs skjermene å byttes ut ofte? Eller holder det å rengjøre dem som resten? Blir litt pes å skulle kjøpe nye hele tiden.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ja en gang i månden er passelig, selv med daglig bruk kan man fint gjøre det hver andre uke - du ser raskt hvor nedgrisa & klebrig den blir så gå deretter. Selv mega imponert, må bruke litt mer i vapen enn hva du ville ellers gjort med røyking men effekten er god, lukter null også så kan fint sitte på rommet + at lungene dine ikke blir et askebeger. Med skjerm mener du rista? Nei bytter mine sjeldent er bare å vaske så forsvinner det meste men de kan bli litt bøyd i kantene og da tetter de ikke like bra
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mener disse her: https://www.storz-bickel.com/en-us/coarse-screen-set
Noen av delene kan være litt vanskelige å få ut, men klarte til slutt få ut delen i midten opp, som satt godt fast. Jeg skal prøve å rengjøre i kveld eller i morgen.
Synes også Mighty er bra. Er ikke noen vits i å røyke. Og som du sier kan man gjøre det hjemme. Før pleide jeg gå ut i parken hele året pga naboene mine.
Noen som har erfaring med å vape bho på mightyn? Har kun brukt den til grønt.
Hvis man ser bort fra at Mighty er portable, hvordan måler den seg mot en Volcano? Da tenker jeg kun brunt.
Jeg har aldri prøvd Volcano, men opplever det som helt uproblematisk å vape brunt på Mighty. God smak og trekk - 10/10.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøvde å rengjøre den i går. Den var ikke så veldig skitten. Ser for meg at doseringskapslene gjør det lettere å rengjøre den også. Brukte antibac/etanol fra apoteket, som funket temmelig bra, men alt gikk ikke bort, iso trolig bedre. Men resten gikk fint bort med vann. Så lot jeg det tørke, skylte med vann og såpe, deretter mer vann, tørke, så noen runder på maks temperatur. Regner med det er fint og trygt å bruke den. Ser noen ikke har med skjermene i rengjøringsguiden sin, jeg droppet dem, men kan jo rengjøre dem en gang iblant også.