Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 514
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Har netttopp fått utreDining for adhd og skal starte på medisiner(usikker på hvor fort det går å få starte opp).

Det jeg har forstått er at man vanligvis begynner med Ritalin før man eventuelt beveger seg mot amfetaminer.
Noen som kjenner til hvordan prosessen foregår når man går i lar i tillegg? Står på morfin.

Jeg kjenner jo til medisinene og det jeg fungerer best med er attentin og racemisk amfetamin. Jeg liker ikke lisdex amfetamin selv om det er det samme som attentin nesten.

Kan dere si hvilke doser dere eventuelt går på, og hvordan du fant fram til din riktige type? Setter stor pris på svar og særlig fra folk i LAR siden det er mest relevant for meg.
Håper ikke jeg trenger å få det utdelt av LAR.. uff, men godt å ha diagnosen i boks endelig.

Mvh
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen som orker å fortelle litt om hvordan deres vei til riktig medisin utartet seg? ))

Mvh
Jeg ble utredet hos Dps men etter mildt sagt dårlig rusmestring så ble jeg skrevet inn i LAR for 3-4 år siden. Jeg hadde alltid sagt nei til adhd medisin, men LAR ville jeg skulle prøve. Så først Ritalin, som var helt jævlig. Så var det Aduvanze 30 så 50 så 70mg. Helt knirkefritt og gikk fort. Men jeg behøvde litt mer enn 70, ville ha 90 men det eksisterer jo ikke, pluss at det holdt meg våken. Så da spurte jeg om attentin 5 mg som boost. Noe kortere halveringstid.

Litt om og men, og de var litt vanskeligere det var og fordi bare en psykiater kan skrive det ut. men til slutt ordna det seg. Leverer ikke prøver, de vet jeg tar benzo illegalt av og til, og røyker hasj av og til. Men det går så bra ellers så de brukte skjønn. Funker bra for meg.

Dette er LAR Oslo og i følge legen er jeg nå den eneste LAR pasienten som får begge deler. Tviler men hvis ikke så er jeg seff veldig stolt av det….eller?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
er ikke så glad i elvanse men er godt det funker for andre. Jeg må være ganske høydosert på stims før jeg føler jeg får utbytte av de, da mener jeg 50-100mg attentin feks, med ritalin så har jeg brukt nesten 200mg, men dette har vært kjøpt illegalt. Elvanse merket jeg ikke mye forandring av håper de er villig til å gi meg dosene jeg trenger.

Hehe, vi lar pasienter bli behandlet så annerledes enn alle andre, selvfølgelig burde du kunne få både ‘depot’ og instant release av samme medisin!

Håper jeg får startet opp fort.. husker du hvor lang tid det gikk fra du ville starte opp til du fikk starte?