Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1271
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God kveld,
For kun 3-4 timer siden var jeg på jobb, og skulle gå ned til butikken for å få kjøpt noe å spise til frokost. Underveis i handlingen blir jeg brått jævlig svimmel og det er det siste jeg husker før jeg kollapsa ned i gulvet og lå der bevisstløs. Våkna til en bekymra ansatt som hadde ringt AMK (113) og sa jeg var blå på leppene og ser død ut. Var litt inn og ut av bevissthet så neste gang jeg våka var det 7-8 helsepersonell fra både ambulansen og legevakta som sto rundt meg. Fikk oxygen-tilførsel, ble målt SPO2, blodtrykk, tatt EKG og puls som var på 160-180. Han sa jeg har økt risiko for hjerteinfarkt i tilstanden jeg var i, ifølge målingene.

Han sa han var helt sikker på at jeg har tatt sentralstimulerende stoffer, noe jeg måtte avkrefte.
Hadde derimot tatt X2 225mg Lyrica og røyka en J.
Hadde også en tur til Naprapaten i dag som stakk nåler inn i meg.

Så spørsmålet er om hvorvidt Lyrica pillene var grunnen til at jeg besvimte, eller Naprapat behandlingen, om ikke å ikke ha spist på 1 døgn.
Tatt mye høyere doser med Lyrica før og har aldri vært et problem. Tanker rundt dette? Og hvor dumt er det om jeg fortsetter kvelden med litt mere Lyrica? Som jeg i utgangspunktet trodde var relativt overdose-sikkert opptil 3G.
500mg lyrica er mer enn nok. Hvis det ikke er nok ville jeg anbefalt å ta 2 dager pause. Lyrica har veldig kort halveringstid. Hvis du spiser de hver dag må du doble dosen hver dag for å få ruseffekt. Hvis du tar annenhver dag holder 500mg for fin ruseffekt.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva tenker du, risikomessig om å ta 450mg til nå? Er 10 timer og 30 minutter siden sist dose på 450mg.
Du kommer ikke til å få no spesielt effekt av å ta mer oppå. Lyrica har ruseffekt pga kroppen ikke er vant til det. Går man på lyrica daglig får man absolutt ingen ruseffekt. For å bruke lyrica best mulig anbefaler jeg 2-3x150mg annenhver eller hver 3 dag. Hvis du må ta mer enn 600mg bør du ha deg et par dager pause.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler sterkt på at det var lyricaen sin skyld.
Er nok heller det å ikke ha spist i kombinasjon med jobb og rusmidler.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Du kommer ikke til å få no spesielt effekt av å ta mer oppå. Lyrica har ruseffekt pga kroppen ikke er vant til det. Går man på lyrica daglig får man absolutt ingen ruseffekt. For å bruke lyrica best mulig anbefaler jeg 2-3x150mg annenhver eller hver 3 dag. Hvis du må ta mer enn 600mg bør du ha deg et par dager pause.
Vis hele sitatet...

Har ikke tatt så nye Lyrica. Vært over 1 år siden sist frem jula som var, da skaffa jeg meg et brett 225mg. Så tok jeg ikke noe etter det frem til de 3 pillene i går. Så har ikke unødvendig høy toleranse enda. Men var/er rusavhengig og har en tendens til å alltid måtte toppe det, dra det lengst mulig. Så tar heller 300mg for nye enn for lite..

Så alternativene er at det er Lyrician eller å ikke ha spist i kombinasjon med jobb og rusmidler.

Jeg trenger egentlig en god og fornuftig forklaring på hvorfor jeg besvimte som jeg kan gi til sjefene som fikk med seg dette. Og ettersom jeg jobber i helsevesenet så blir ikke narkotika, psykoser og kriminalitet så godt tatt imot, har jeg erfart…
Om du ikke absolutt må knarke i kveld, så hadde jeg venta en dag eller to og fått i meg godt med mat og noen gode netters søvn før jeg tilførte kroppen noe mer doperi-saker.

Til sjefene sier du at du fikk blodtrykksfall pga en stressende familiesituasjon som har ført til dårlig søvn og dårlig appetitt de siste dagene. Enkelt og greit. du skylder dem ingen annen forklaring, og har de litt vett så spør og graver de ikke mer enn det.

My 2 cent
Sist endret av mr.roundtree; 12. januar 2023 kl. 00:13.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Om du ikke absolutt må knarke i kveld, så hadde jeg venta en dag eller to og fått i meg godt med mat og noen gode netters søvn før jeg tilførte kroppen noe mer doperi-saker.

Til sjefene sier du at du fikk blodtrykksfall pga en stressende familiesituasjon som har ført til dårlig søvn og dårlig appetitt de siste dagene. Enkelt og greit. du skylder dem ingen annen forklaring, og har de litt vett så spør og graver de ikke mer enn det.

My 2 cent
Vis hele sitatet...

Klarte selvfølgelig ikke holde meg, men tok 1 225mg i stedet for 2. gått 1T 40M og er i grei form. Skjønte jeg måtte få i meg mat så fullførte handlinga jeg skulle gjøre på butikken etter jeg måtte rive vekk EKG ledningene å gå ut av den ambulansen som mente på at jeg måtte inn på observasjon og overvåkes i 24T. Så spiste som faen når jeg kom hjem. Mye mindre svimmel nå se det hjalp.

Problemet er at folk er mistenksomme etter jeg kom psykotisk på jobb for kun 3 måneder siden. Og legevakta er plikta til å sende over kopi av rapporten til fastlegen så hun ser det. De skriver de mistenkte jeg var på sentralstimulerende stoffer, men ikke fikk noe bekreftelse på dette. Og dersom hun kjøper den så drar ho en -Du oppfyller ikke helsekrava for å eie førerkort- og krever brått urinprøve som selvfølgelig er full av alt mulig knark og drit…
Toleranse på lyrica får du i de neste 24-48timene etter du har inntatt lyrica. Lyrica er ikke lik andre rusmidler. Når du ruser deg på lyrica er det fordi det er helt "nytt" for kroppen. Det er derfor man får ruseffekt. Etter første ruseffekt må du enten doble dosen eller vente 24-48 timer før du kan få samme ruseffekt igjen.
Sist endret av Sondre; 12. januar 2023 kl. 15:05.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Sondre Vis innlegg
Toleranse på lyrica får du i de neste 24-48timene etter du har inntatt lyrica. Lyrica er ikke lik andre rusmidler. Når du ruser deg på lyrica er det fordi det er helt "nytt" for kroppen. Det er derfor man får ruseffekt. Etter første ruseffekt må du enten doble dosen eller vente 24-48 timer før du kan få samme ruseffekt igjen.
Vis hele sitatet...
Helt riktig. Best og vente 4-5 dager så ta igjen, så vente 4-5 dager. Blir på en måte nytt for kroppen hver gang du inntar.
Det samme har skjedd med venner etter en joint. Det kan nok være en kombinasjon.