Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1337
Biotilgjengelighet på både oralt og nasalt er 30-40% i følge hva jeg finner på nettet.


Har noen her erfaring med kokain oralt?
Ingen erfaring, men det Google gir meg er

«Bioavailability
By mouth: 33% Insufflated: 60–80% Nasal spray: 25–43%»

Men så er “insufflating” visstnok et term som dekker både snorting og plugging, som sannsynligvis skaper den store variasjonen. Jeg tror ikke det er uten grunn at det som hovedregel sniffes, og ikke droppes slik som amfetamin er helt normalt å gjøre

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cocaine

Riktignok fra Wiki, men det ser ut som gode kildehenvisninger
Sist endret av Door145; 6. mars 2023 kl. 06:00.
morkakespisende
Sitat av Door145 Vis innlegg
«Bioavailability
By mouth: 33% Insufflated: 60–80% Nasal spray: 25–43%»
Vis hele sitatet...
I følge denne statistikken kan man regne med "halvert effekt" ved å droppe kontra å snorte. Jeg har ingen erfaring med dette, men eventyreren i meg får jo selvfølgelig lyst til å prøve.

Men så er “insufflating” visstnok et term som dekker både snorting og plugging
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å trekke denne konklusjonen egentlig?
Sist endret av supranaut; 6. mars 2023 kl. 23:13.
Sitat av supranaut Vis innlegg
I følge denne statistikken kan man regne med "halvert effekt" ved å droppe kontra å snorte. Jeg har ingen erfaring med dette, men eventyreren i meg får jo selvfølgelig lyst til å prøve.



Hva får deg til å trekke denne konklusjonen egentlig?
Vis hele sitatet...
https://www.merriam-webster.com/dictionary/insufflation
« the act of blowing something (such as a drug in powdered form) into a body cavity»

Den store forskjellen i tilgjengelighet, 60-80%, der jeg regner med at i det lavere sjiktet er snakk om slimhinnene i trynet, og øvre sjiktet slimhinnene i endetarmen. Det er såvidt jeg har skjønt mer intenst å plugge enn å sniffe, noe som har med endetarmens gode evne til å ta opp stoffer veldig fort.

Med andre ord; hull er hull, og slimhinne er slimhinne. Tror de fleste medisiner kommer i en versjon man kan putte i rumpa, men har aldri hørt om noe annet term brukt til den typen administrasjon av medisin
Sist endret av Door145; 7. mars 2023 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Jeg har aldri tenkt på det sånn, men jeg ser jo at du har rett! Per definisjonen kan man jo tydeligvis også bruke "insufflation" om å innta oralt, selv om dette skaper mer forvirring enn nødvendig. Hvis man skal være mer spesifikk angående plugging går det an å si "intrarektalt." Idéelt sett skulle vi vel hatt helt separate uttrykk for hver eneste inntaksmetode.

Oralt
Nasalt
Intravenøst
Intrarektalt
Sist endret av supranaut; 7. mars 2023 kl. 21:38.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kildene din er feil.

Intravenøst har høyest med så og si 100%
Rektal eller "plugging" er veldig nærme intravenøst, finner ikke tall på nøyaktig kokain, men pleier å ligge på 90-100% som f.eks amfetamin.
Nasalt, som andre har pekt ut er 60-80% ifølge wiki.
Oralt er ingen vits og er så og si sløs med 30%.

Anbefaler plugging, det er den beste inntaksmetoden og fører til null sløs, og et digg rush som lett slår det du får av en stripe. Selv gjør jeg alltid det når jeg tar kokain eller amfetamin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kildene din er feil.

Intravenøst har høyest med så og si 100%
Rektal eller "plugging" er veldig nærme intravenøst, finner ikke tall på nøyaktig kokain, men pleier å ligge på 90-100% som f.eks amfetamin.
Nasalt, som andre har pekt ut er 60-80% ifølge wiki.
Oralt er ingen vits og er så og si sløs med 30%.

Anbefaler plugging, det er den beste inntaksmetoden og fører til null sløs, og et digg rush som lett slår det du får av en stripe. Selv gjør jeg alltid det når jeg tar kokain eller amfetamin.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det sløs? La oss si du svelger en kapsel på 0.3g, vil ikke da effekten vare lengre kontra snorting?
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Plug det så legger du fort fra deg trangen til å sløse det oralt, garantert 3x mer effekt utav samme mengde. Worth it. Nesten alle opi og stims funker så ekstremt bra når du booofer at du ikke vil sløse noe annet på andre metoder