Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1009
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain alene har jo ganske kort virkningstid, men hvis jeg gjør som folk flest og tar det i sammen med alkohol, hvordan forandres rusen, hvor lenge det varer, og eventuell comedown?
Anonym bruker
"Ferdig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg må alltid ta cola sammen med alkohol, nettopp fordi jeg ikke får noen god funk uten.
Cola og alkohol er en veldig god kombo, cola alene har alene gitt liten funk eller bare stresset meg.
Føler at hvis jeg tar det med alkohol så varer rusen lengere.
Comedown.. Cola får en til å drikke mer uten å bli full...så smart å legge seg når rusen har gått ut av kroppen.
Kokaetylen er både mer virkningsfullt, varer lengre og er mer skadelig enn kokain. I tillegg vil alkohol virke som en vasodialator, og motvirke mange av de somatiske bivirkningene som kommer av kokainens vasokonstriktive effekt, noe som er hovedårsaken til alvorlige bivirkninger.

Sett vekk fra somatikk, og over på psyke, eller nærmere, nevropsykiatri, så vil alkohol øke utskillelsen av gaba, og minke flere av de paranoide tankene man kan få under kokainrus, hvilke tanker som vil øke adrenalinutskilling, og dermed øke de somatiske bivirkningene, og når man føler på mulig farlige symptomer i en paranoid tilstand er psykosomatiske symptomer vanlige. Dette kan ende i en ond sirkel som går ut av kontroll.

Derfor tror jeg at mange liker å blande alkohol med kokain.
Sist endret av Relevant; 8. juli 2021 kl. 19:53.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg må alltid ta cola sammen med alkohol, nettopp fordi jeg ikke får noen god funk uten.
Cola og alkohol er en veldig god kombo, cola alene har alene gitt liten funk eller bare stresset meg.
Føler at hvis jeg tar det med alkohol så varer rusen lengere.
Comedown.. Cola får en til å drikke mer uten å bli full...så smart å legge seg når rusen har gått ut av kroppen.
Vis hele sitatet...
Er det farlig å drikke mye alkohol på kola?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det farlig å drikke mye alkohol på kola?
Vis hele sitatet...
Såklart. Det øker sjansen for hjertearrytmi, risikofylt atferd og overdose av alkohol når kokain går ut av systemet…
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det farlig å drikke mye alkohol på kola?
Vis hele sitatet...
Det er også farlig med tanke på redosering. Kokain alene vil få deg til å redosere veldig ofte (hvert 25-30 minutt personlig), mens med alkohol enda oftere redosering (selv om kola-rusen varer lengre med alkohol), og enda større striper fordi det er SÅÅÅ BRA FORM AZ BROR. Med kola må man gjerne bare "toppe det hele litt til".

Lykke til, hårfin balansegang mellom liv og død med denne komboen, om du har mye (1-2g) kola og alkohol.

Personlig vil jeg si at 2 sterke Gin/Tonic (etv 4-5 pils), og ei stripe hver halvtime er perfekt for en kveld på 3-4 timer.