Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3242
I går skulle jeg og dama kose oss med noen glass rødvin og en joint. Siden det var lørdag så slo vi til med en litt sterk cocktail på deling. Vi merket ikke alkoholen noe særlig og vi er begge vant til å røyke (jeg har røyket daglig i lengre perioder, hun har røyket sikkert 10 ganger til nå).

Jeg drakk 3 glass rødvin og en halv cocktail.

Hun drakk 2 glass rødvin og litt mindre av cocktailen.

Vi delte jointen, som inneholdt 0.5g hasj.


Vi har prøvd samme type hasj ved tidligere anledning og har bare god erfaring. Men her kommer situasjonen:

Denne gangen var det noe som ikke var riktig. Når hasjen kicka inn merket vi begge at vi følte oss ekstremt svimle. Har følt noe sånn før av hasj, men denne gangen var det samme type svimmelhet som når du drikker ALTFOR MYE alkohol.

Dette var ekstremt ubehagelig og vi bestemte oss for å gå inn isteden. Når vi begge kom inn ble vi separert i 5 minutter. Etter de 5 minuttene kommer hun inn på rommet og er helt falleferdig. Hun slet med å puste, kunne ikke stå ordentlig og begynte å kaste opp. Hun fortsatte å kaste opp unormalt lenge. Til slutt var magen tom men hun fortsatte å brekke seg til det punktet hvor hun nesten slet med pusten.

Jeg følte meg også sikkelig dritt. Kvalm, svimmel og dårlig. Dette fortsatte lenger enn den normale effekten av hasj pleier å vare. Jeg holdt på å kaste opp selv. Til slutt sovna vi begge to i ubehag.

Dagen etter (i dag) merker vi begge to fortsatt at vi har den alkohol svimmelheten i bakgrunnen, med et hint av kvalme. Vi har fått i oss mat både i går og i dag. Ting er mye bedre nå, men jeg lurer på hva i huleste som skjedde egentlig i går.

Har aldri fått en sånn effekt av å røyke. Selv når jeg har blandet alkohol med hasj. Er det noen som vet hva dette kan være?
Takk på forhånd. Hilsen to bekymra sjeler
Sitat av ChromeRose Vis innlegg
I går skulle jeg og dama kose oss med noen glass rødvin og en joint. Siden det var lørdag så slo vi til med en litt sterk cocktail på deling. Vi merket ikke alkoholen noe særlig og vi er begge vant til å røyke (jeg har røyket daglig i lengre perioder, hun har røyket sikkert 10 ganger til nå).

Jeg drakk 3 glass rødvin og en halv cocktail.

Hun drakk 2 glass rødvin og litt mindre av cocktailen.

Vi delte jointen, som inneholdt 0.5g hasj.


Vi har prøvd samme type hasj ved tidligere anledning og har bare god erfaring. Men her kommer situasjonen:

Denne gangen var det noe som ikke var riktig. Når hasjen kicka inn merket vi begge at vi følte oss ekstremt svimle. Har følt noe sånn før av hasj, men denne gangen var det samme type svimmelhet som når du drikker ALTFOR MYE alkohol.

Dette var ekstremt ubehagelig og vi bestemte oss for å gå inn isteden. Når vi begge kom inn ble vi separert i 5 minutter. Etter de 5 minuttene kommer hun inn på rommet og er helt falleferdig. Hun slet med å puste, kunne ikke stå ordentlig og begynte å kaste opp. Hun fortsatte å kaste opp unormalt lenge. Til slutt var magen tom men hun fortsatte å brekke seg til det punktet hvor hun nesten slet med pusten.

Jeg følte meg også sikkelig dritt. Kvalm, svimmel og dårlig. Dette fortsatte lenger enn den normale effekten av hasj pleier å vare. Jeg holdt på å kaste opp selv. Til slutt sovna vi begge to i ubehag.

Dagen etter (i dag) merker vi begge to fortsatt at vi har den alkohol svimmelheten i bakgrunnen, med et hint av kvalme. Vi har fått i oss mat både i går og i dag. Ting er mye bedre nå, men jeg lurer på hva i huleste som skjedde egentlig i går.

Har aldri fått en sånn effekt av å røyke. Selv når jeg har blandet alkohol med hasj. Er det noen som vet hva dette kan være?
Takk på forhånd. Hilsen to bekymra sjeler
Vis hele sitatet...
Har hendt lignende med meg når jeg har drokke å røykt, men ikke bland rus vis dere ikke tåler det
Kan det ha vært dårlig mat, dvs matforgiftning?
PX-30 <3
ChromeRose's Avatar
Trådstarter
15 4
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Kan det ha vært dårlig mat, dvs matforgiftning?
Vis hele sitatet...
Vi spiste etter effekten var i gang, så kan ikke være dette.

Sitat av OhKyo Vis innlegg
Har hendt lignende med meg når jeg har drokke å røykt, men ikke bland rus vis dere ikke tåler det
Vis hele sitatet...
Jeg har røyket i 4 år og en god del av denne tiden har vært daglig bruk. I løpet av de årene har jeg ved flere anledninger kombinert hasj med både alkohol og andre ting. Men kan ikke si at jeg har fått denne effekten ved en så liten mengde alkohol.

Har opplevd lignende men da var jeg så full at det hadde skjedd uansett.
Sist endret av ChromeRose; 22. oktober 2023 kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
0.5 gram i en joint er ganske mye..
Det pleier å holde med 0.2 - 0.3, noen ganger enda mindre.
Det kommer an på kvaliteten på hasjen.
Var dette hasj med høyt THC innhold så har dere nok bare grønna ut.
Dette har skjedd meg mange ganger i mine yngre dager, så jeg snakker av erfaring
Sist endret av Bhadra; 22. oktober 2023 kl. 16:26. Grunn: typo
PX-30 <3
ChromeRose's Avatar
Trådstarter
15 4
Sitat av Bhadra Vis innlegg
0.5 gram i en joint er ganske mye..
Det pleier å holde med 0.2 - 0.3, noen ganger enda mindre.
Det kommer an på kvaliteten på hasjen.
Var dette hasj med høyt THC innhold så har dere nok bare grønna ut.
Dette har skjedd meg mange ganger i mine yngre dager, så jeg snakker av erfaring
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig at vi kunne nok nøyd oss med mindre i jointen. Men vi har røyket 0.5 joint med akkurat samme hasj før og det gikk helt fint.

Vi har røyket sammen vartfall 10 ganger nå og alle gangene har vi hatt 0.5 i, noen ganger enda mer også.

Som sagt er det ikke første gangen jeg røyker hasj heller, så jeg er klar over at det er mulig og grønne ut, og har opplevd dette før også. Men alle de gangene jeg grønnet ut følte jeg ikke meg full.

Kanskje jeg ikke klarte å forklare det helt. Men opplevelsen i går føltes ut som om vi hadde drukket for mye sprit. Noe vi altså ikke hadde gjort.
Kan det ha vært noe med drinken? Altså spriten eller blandevannet? Er dere vant med å drikke både rødvin og sprit for så å røyke? Mat tidligere på dagen?
PX-30 <3
ChromeRose's Avatar
Trådstarter
15 4
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Kan det ha vært noe med drinken? Altså spriten eller blandevannet? Er dere vant med å drikke både rødvin og sprit for så å røyke? Mat tidligere på dagen?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte også på det med drinken. Den inneholdt, 2 shots 37,5% vodka, appelsin saft, sitron og vann.

Vodkaen er rester fra utenlandstur til Hellas. Den har stått litt, men 37,5% tåler vel noen måneder i skapet helt fint.

Skal sjekke datomerking på saften også.
Hei, blandet dere tobakk inn i hasjen? Jeg ser at du skriver at dere røyket en joint, så jeg antar at det var tobakk i dette.
Jeg har faktisk ved flere tilfeller hatt ubehagelige opplevelser fordi nikotin-sjokket er for sterkt for meg når jeg drar det i bong. Da har jeg opplevd de symptomene du nevner nå, spesielt hvis jeg også har drukket alkohol.

Prøv dere fram med noe svakere tobakk. Det er faktisk store forskjeller på hvor mye kick du får av det ene merket i forhold til det andre, så det kan godt være at det var nikotinet, men dere ikke har tenkt over det som en mulig årsak.
PX-30 <3
ChromeRose's Avatar
Trådstarter
15 4
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Hei, blandet dere tobakk inn i hasjen? Jeg ser at du skriver at dere røyket en joint, så jeg antar at det var tobakk i dette.
Jeg har faktisk ved flere tilfeller hatt ubehagelige opplevelser fordi nikotin-sjokket er for sterkt for meg når jeg drar det i bong. Da har jeg opplevd de symptomene du nevner nå, spesielt hvis jeg også har drukket alkohol.

Prøv dere fram med noe svakere tobakk. Det er faktisk store forskjeller på hvor mye kick du får av det ene merket i forhold til det andre, så det kan godt være at det var nikotinet, men dere ikke har tenkt over det som en mulig årsak.
Vis hele sitatet...
Takk for forslag. Vi røyket ikke bong, men joint. Både kjæresten min og meg snuser fast og røyker sigg engang i blant. Hun røyka sigg fast for ikke så lenge siden. Så dessverre tviler jeg på dette også.

Jeg har ikke hatt et nikotinsjokk siden jeg var 15.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De er vant til å røyke, så jeg mistenker umiddelbart syntetiske cannabinoider. Hadde det vært første gangen de kombinerte alkohol og røykings kunne det vært mer plausibelt, men har aldri hørt om sånne symptomer fra kun alko, bønne og sigaretter.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere "grønna over", fikk i dere for mye thc på for kort tid
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde engang en hasj som var helt ok, men delte denne hasjen med 2-3 forskjellige venner og dem besvimte mens vi sto og tok j, forsto null men tror kanskje den hasjen var tukla med
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fort gjort å grønne når man blander med alkohol i feil rekkefølge.
Grattis, du har god tjall, og mixen med alko ble for mye. Det du beskriver er god gammel "grønning". Bra varer, uerfaren bruker. :=)
Alkohol + hasj ender alltid opp med dårlig form, svimmelhet og oppkast for meg. Jeg kan ikke blande de to.

Ellers så røyker jeg hasj daglig selv og selvom jeg røyker like mye hver dag så kommer rusen veldig ann på dagsformen.

Jeg tror dere fikk litt høy promille og ble dårlige av miksen.

Tvilsom at dere har fått i dere noe annet.
PX-30 <3
ChromeRose's Avatar
Trådstarter
15 4
Tusen takk for alle svar!!

Jeg kan si meg enig i det de fleste sier. Jeg har grønna ut før, men ikke med kombinasjon av alkohol. Det var sikkert derfor det var så uvant.

Lære penge til neste gang:
Ikke røyk alt på engang. 0.5 er nok bedre fordelt i to joints.

Takk til alle som tok seg tiden til å svare
Vet ikke hvor vant du er til å blande hasj og alkohol men den miksen der hadde slått meg ut helt iallfall og det du beskriver virker som en ganske normal reaksjon om du ikke har det for en vane å blande alkohol og hasj.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min teori er at det ikke var ekte hasj dere røkte, men fake hasj som er tilsatt noe syntetisk. De syntetiske stoffene kan ha vært ujevnt fordelt i "hasjen" slik at dere har fått en alt for stor dose i den biten dere røkte denne gangen.
Skal dere røyke og drikke alkohol, så er det best å begynne med fyrings. Drikker man for lenge før fyring, så kan det fort gå dårlig.

Digger selv bønne og pils, yndlingscombo!

Mvh
Sitat av ChromeRose Vis innlegg
Tusen takk for alle svar!!

Jeg kan si meg enig i det de fleste sier. Jeg har grønna ut før, men ikke med kombinasjon av alkohol. Det var sikkert derfor det var så uvant.

Lære penge til neste gang:
Ikke røyk alt på engang. 0.5 er nok bedre fordelt i to joints.

Takk til alle som tok seg tiden til å svare
Vis hele sitatet...
Den gang da, når jeg selv røyka mye så var det ofte problemer med å røyke etter en runde med alkohol. Særlig om man tok en skikkelig 'fet' en.
Er nok det som var problemet.
Røyking etter alkohol = problem.
Det du beskriver der har skjedd meg to ganger det siste året, aldri tidligere i min 15 års cannabis/alkohol karriere. Spesielt den ene opplevelsen hvor jeg måtte dra fra en god venns bursdag kl 21 og spøy i taxien på vei hjem. Aldri vært i nærheten av en sånn reaksjon på noe som helst før.

Begge gangene var det noe sprit inkludert (normalt mye, typ et par drinker). Har konkludert med at jeg ikke tåler sprit lenger og har rett og slett slutta med det. Ikke et stort tap da jeg ikke drikker så mye sprit uansett.
Sist endret av Cheese; 23. oktober 2023 kl. 22:47. Grunn: La til noe
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Skal dere røyke og drikke alkohol, så er det best å begynne med fyrings. Drikker man for lenge før fyring, så kan det fort gå dårlig.

Digger selv bønne og pils, yndlingscombo!

Mvh
Vis hele sitatet...
Bifalles, helt sant som du sier, fyrings først, så snadderøl utover, alle typer fatøl for min del. Samme generasjon vi to gamlingene Var bedre saker før, så vi har vel blitt herda mot skit-tjallen som sirkulerer i dag, heldigvis.
PX-30 <3
ChromeRose's Avatar
Trådstarter
15 4
Takk igjen folkens.

Kan godt være mulig at mine tidligere opplevelser med den komboen er akkurat det dere sier (hasj, så alkohol). Skal huske på det til neste gang. Men akkurat nå merker jeg at jeg skal ta meg en liten pause før helgas Halloween fester.

Tenker nok at jeg holder meg til hasj og alkohol hver for seg en periode. Blei litt ekstremt med den opplevelsen. Hadde jeg hatt litt mer vett i hodet så hadde jeg jo rulla en mindre en.

Men takk for svar gutta, og eventuelle jenter selvfølgelig! Ønsker dere alle sammen er ypperlig tirsdag
Altså man behøver jo ikke være proffesor for at forstå at dere grønnet, og det i en hejdundrende grad x)
Du skal ikke blande sprit og joints, spessielt ikke damen din som ikke engang er en "røyker"

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Min teori er at det ikke var ekte hasj dere røkte, men fake hasj som er tilsatt noe syntetisk. De syntetiske stoffene kan ha vært ujevnt fordelt i "hasjen" slik at dere har fått en alt for stor dose i den biten dere røkte denne gangen.
Vis hele sitatet...
Din teori er desverre, helt feil xD
Sist endret av puppetwar; 24. oktober 2023 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
PX-30 <3
ChromeRose's Avatar
Trådstarter
15 4
Sitat av puppetwar Vis innlegg
Altså man behøver jo ikke være proffesor for at forstå at dere grønnet, og det i en hejdundrende grad x)
Du skal ikke blande sprit og joints, spessielt ikke damen din som ikke engang er en "røyker"



Din teori er desverre, helt feil xD
Vis hele sitatet...
Men det som sjokkerte oss var at vi la nesten ikke merke til alkoholen før jointen engang. Derfor jeg så på det som «trygt».
Ja det er vanskelig og forutsi hvordan det går når det er sprit inn i bildet x)
Men et godt tips er, hold dig til et par glass vin imens du røyker, og ikke drikk først så røyk, det er opskrift på at det går galt
Men er du skev, ta et glass vin er du brisen, ikke røyk for mye joint x)
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0.5g hasj er mye og dele på kun to pers og spesielt når man drikker.

Hasjen ligger på ca. 30% THC i Norge, så dere røyket altså 150mg THC. I følge Psychonautwiki er 10mg en heavy dose, så dere hadde 7x heavy dose hver...

Så ja, dere grønna ut når dere tok en mega dose THC sammen med alkohol. Røyker jeg mer enn 40-50mg hasj når jeg drikker blir jeg kvalm ganske fort..
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av puppetwar Vis innlegg
Din teori er desverre, helt feil xD
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være så skråsikker på det?
Valgfri brukertittel
KingofSpades's Avatar
52 8
Jeg vet ikke hvor mye sannhet det er i dette men jeg har hørt (eller sikkert lest her på forumet et sted) at med alkohol i blodet, så tar kroppen opp dobbelt så mye THC enn vanlig. Hvis det stemmer, forklarer det sikkert hvorfor dere fikk en sånn ubehagelig situasjon som jeg har opplevd selv flere ganger.
Anonym bruker
"Oppblåst Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
0.5g hasj er mye og dele på kun to pers og spesielt når man drikker.

Hasjen ligger på ca. 30% THC i Norge, så dere røyket altså 150mg THC. I følge Psychonautwiki er 10mg en heavy dose, så dere hadde 7x heavy dose hver...

Så ja, dere grønna ut når dere tok en mega dose THC sammen med alkohol. Røyker jeg mer enn 40-50mg hasj når jeg drikker blir jeg kvalm ganske fort..
Vis hele sitatet...
Teoretisk sett, hvis inntak var 100% effektivt, men det er nok heller 10-20% effektivt, noe ala hvordan sigaretter har 10mg+ nikotin men du tar bare opp 1mg, og det er derfor det står 1mg på pakken.
Huff. Rødvin, sprit og hasj. Sånt lukter det oppkast og hjertebank av ��
Vært der, gjort det.