Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 939
Fuck Mr. Plod!
Den siste uka så har jeg hver eneste natt våknet rundt 4-5 tiden med helt ekstreme tanker og meningsløst tull som virrer rundt i skallen.
Det er ikke angst eller skremmende tanker, men bare masse meningsløst tull.

Ligger å vrir meg rundt med en ubehagelig bodyload?

Føles ut som om noen sitter i skallen min å forteller meg masse uinteressant og forstyrrende.
Ender opp med at jeg må opp å gå litt også sette på en vitenskapelig podcast som distraksjon slik at jeg sovner igjen.

Noen som har tips til å få slutt på dette?

Har break fra thc og melatonin, men det har ikke skjedd før når jeg har pause.

Takk

Problemet er ikke tankene egt, men bare at de blir så sykt kraftige og intense.
Sist endret av Nøddy; 24. august 2023 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror jeg har det samme som deg, men jeg får det mest om morgenen. Kan ligge drunke i evig meningsløst tull og fantasi som er bare irriterende. Jeg er våken nok til å skjønne at jeg er i denne transen, men kommer meg faen ikke ut av senga. Og det er ikke søvnparalyse. Kan lett ligge 1-3 timer i dette hvis jeg absolutt ikke har noe forpliktelser jeg vet at jeg skal delta på.

Jeg bruker 1mg melatonin + en halv 25mg seroquel hver natt. Ikke store doser i det hele tatt.

Bruker du noe andre medisiner utenom?

Og et muligens interessant tillegsspørsmål, har du brukt noe psykedelika il.a de siste årene?
Sist endret av Fremtidig; 24. august 2023 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Tror jeg har det samme som deg, men jeg får det mest om morgenen. Kan ligge drunke i evig meningsløst tull og fantasi som er bare irriterende. Jeg er våken nok til å skjønne at jeg er i denne transen, men kommer meg faen ikke ut av senga. Og det er ikke søvnparalyse. Kan lett ligge 1-3 timer i dette hvis jeg absolutt ikke har noe forpliktelser jeg vet at jeg skal delta på.

Jeg bruker 1mg melatonin + en halv 25mg seroquel hver natt. Ikke store doser i det hele tatt.

Bruker du noe andre medisiner utenom?

Og et muligens interessant tillegsspørsmål, har du brukt noe psykedelika il.a de siste årene?
Vis hele sitatet...
Kun aduvans mot adhd, har gått ned i styrke for å sovne tidligere med god effekt.

Sover i 4 timer også våkner jeg med tankene, føles ut som headspacen jeg får på psykedelika.
Lær deg å konsentrere deg om pusten din.
Inn, ut... inn, ut. Du vil miste konsentrasjonen flere ganger og plutselig finne deg i at tankene vandrer igjen, da starter du bare på nytt og konsentrerer deg om pusten. Etterhvert blir man flinkere. Dette er en veldig simpel meditasjonsteknikk som kan brukes når.man f.eks går tur også.
Sist endret av Expialidocious; 24. august 2023 kl. 15:51.
Det er ikke «bare» at adhden returnerer når medisinene dine går ut da? Du sier jo også noe om at du nylig har senka doseringa di. Rebound-effekten er jo høyst reell, får selv økt tankekjør når medisinene mine går ut/eventuelt hvis doseringa er for lav
NYKTERKNEKKERN
blekk2's Avatar
Pleier å gjøre sånn box breathing hvor du puster inn 4sek, holder 4sek, puster ut 4sek og fokuserer på å holde rytmen gående og da kommer søvnen ganske lett, lettere å ikke tenke på masse rart.
Sjekk ut headspace appen til android eller iphone.
Den kan være et godt verktøy til å roe ned huet når ting står på som værst.
Du kan få en 7 dagers gratis prøveperiode, da ser du fort om det er noe for deg.
For meg fungerer det å repetere sangtekster, gjerne noen jeg ikke kan 100%. Bruker dette mest for å sovne om kvelden da.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Kun aduvans mot adhd, har gått ned i styrke for å sovne tidligere med god effekt.

Sover i 4 timer også våkner jeg med tankene, føles ut som headspacen jeg får på psykedelika.
Vis hele sitatet...
Jepp, jepp jepp. Vet hva du snakker om.

Har seg slik at jeg også går på Aduvanz. Men i mitt tilfelle sliter jeg mer om morgenen med dette, blir på en måte som at jeg ufrivillig ikke klarer å stikke bort fra "rotedrømmeland". Mer rot og surr enn sangteksten til Supper's ready av Genesis.

Kanskje du kan prøve å få resept på seroquel og se om det blir lettere for deg å sove.

Jeg kan si at jeg ikke hadde disse problemene for 3 år siden, men for tre år siden hadde jeg ikke tukla med syre, ketamin og sopp, men gikk heller ikke fast på noe som helst medisinering.


Du sliter ikke tilfeldigvis med søvnparalyser mitt på natten, eller har slitt med å dyppe av på skolen osv og sovne i timen?
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Jepp, jepp jepp. Vet hva du snakker om.

Har seg slik at jeg også går på Aduvanz. Men i mitt tilfelle sliter jeg mer om morgenen med dette, blir på en måte som at jeg ufrivillig ikke klarer å stikke bort fra "rotedrømmeland". Mer rot og surr enn sangteksten til Supper's ready av Genesis.

Kanskje du kan prøve å få resept på seroquel og se om det blir lettere for deg å sove.

Jeg kan si at jeg ikke hadde disse problemene for 3 år siden, men for tre år siden hadde jeg ikke tukla med syre, ketamin og sopp, men gikk heller ikke fast på noe som helst medisinering.


Du sliter ikke tilfeldigvis med søvnparalyser mitt på natten, eller har slitt med å dyppe av på skolen osv og sovne i timen?
Vis hele sitatet...
Søvnparalyse har jeg uheldigvis aldri opplevd. (Har lyst til å oppleve det :P)

Men ja, duppet av på skolen stadig vekk. (Startet i 7 klasse) kan sovne hvor som helst. Buss, gressplenen utenfor politistasjonen, parken, toget, i pausen, på jobb, oslo s (utenfor og inne)

I senga sliter jeg med å sovne da men etter jeg starta på medisiner så er ikke det noe problem lenger, sovner ikke på tilfeldige steder mer.