Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 917
Ønsket å kjøpe Moonlander Mark 1, men det blir omkring 5 løk hvis man tar i betrakting importavgiftene, dog er det kanskje verdt det? Finnes det noen tilsvarende tastaturer innenlands til rimeligere pris? Helst noe dere kan personlig anbefale.
Kjenner ikke det tastaturet men vil snu litt på det. Om du er en aktiv bruker av tastatur enten i arbeid, eller på fritiden så er et bra tastatur definitivt verdt pengene. Noen tastatur er designet for gamere, andre for tekstforfattere, kodere eller andre som har en utstrakt bruk av tastatur i hverdagen. Er det verdt å pådra seg senebetennelser eller nedsatt førlighet i håndledd eller fingre pga av et tastatur som sliter ut kroppen din dersom du sparer feks 4000 kr på å handle fra komplett?

Har du pengene så løp og kjøp. Folk blåser den samme summen på konsert, hotell og fest på en kveld eller ennå mer.

Et kvalitetstastatur har du i mange år. Mange av de kostbare tastaturene kan plukkes ned i molekyler sånn at dersom noe ryker kan du bare kjøpe det som er ødelagt og ikke et helt nytt tastatur.

Er Moonlander verdt pengene? Kjenner ikke merket og aldri hørt om modellen. Men noe research har du vel gjort og har du lyst og råd til det så klink til. Det er litt sent å tenke på ergonomi den dagen du alt har pådratt deg en kronisk lidelse.

Hadde et skråstilt tastatur fra microsoft som var helt fantastisk godt å skrive på. Men det ble brukt helt til det var oppbrukt også har det ofte blitt laptop etter det og har liksom aldri orket å koble opp eksternt tastatur. Men om jeg hadde hatt en stasjonær så hadde jeg definitivt kjøpt et tastatur som jeg følte passet min bruk.
Sist endret av _abc_; 17. august 2023 kl. 22:25.
https://mistelkeyboard.com/products#keyboards om du kan leve uten støtten. Kjøpte på maxgaming for noen år siden, men ser ut som de ikke selger de lenger
Sist endret av sisterfister; 17. august 2023 kl. 23:02.
Ser ikke ut som at de har æøå norsk/Nordic variant, er det noe du har tatt i betraktning hvis du importerer?
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Ser ikke ut som at de har æøå norsk/Nordic variant, er det noe du har tatt i betraktning hvis du importerer?
Vis hele sitatet...
Det kan man selvsagt endre selv, men det er kjent at US Colemak varianten som tastaturet kommer med er ideelt for koding, og det ortholineære oppsettet skal visstnok være mer ergonomisk. Man kan også konfigurere noe som heter EurKey og da kan man bruke AltGr tasten til å skrive æøå. Du kan lese mer om det her.

Vurderer å punge ut for dette tastaturet neste lønnslipp. Når man bruker så mye av sin tid foran skjermen, er det kanskje lurt å bruke litt penger på de verktøyene man bruker mest.
Ja det synes jeg du skal gjøre, et tastatur til 5000 kr det er du verdt. Det er som du sier et verktøy, og vi vet jo at gode verktøy det er halve jobben det. Dessuten, dine penger og dine forsakelser både for at du har spart opp pengene og nå når du kjøper det tastaturet. Det er så mye du kunne sølt vekk de pengene på at dette trenger du ikke vurdere veldig. Nå har du straks et tastatur som sikkert lever i minst 10 år. Det blir omtrent en kjøpe-kaffe per måned i kostnad. Det er en lav kostnad om du ser på investeringen som forebyggende helseinvestering.
Jeg kan anbefale dette: https://www.elkjop.no/product/pc-dat...astatur/141183

Jeg bruker dette tastaturet til å skrive kode og er veldig fornyød med det.