Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1315
Jeg har tatt MDMA noen ganger nå, og tenker på det nesten hele tiden. Jeg har undersøkt en del og det sies at MDMA ikke skal være veldig avhengighetskapende, men jeg har ikke opplevd noe som er så vanskelig og «slutte» med. Jeg vil gjerne høre andres erfaringer og tanker om dette
Det gjør så inntrykk at det er naturlig å tenke veldig mye på det. Det gjorde jeg og.

Eneste måten å unngå det, er å ta lengre pauser.

Husk at «magien» forsvinner fort ved overdreven bruk.
Prøv å se på pausen som en måte å opprettholde det positive med bruken.
Hvis du har lyst til å faktisk nyte mdma bør du ta lange pauser, jeg hadde en 5-6 måneders periode der jeg tok altfor mange ganger. Det er vel 3-4 år siden nå og jeg kan aldri nyte mdma i nærheten av det jeg kunne i starten selv med 1+ års pause.
Mdma føkker opp kjemikaliebalansen i hjernen din skikkelig.
Det er ytterst viktig at du tar lange pauser mellom.
Det er helt essensielt viktig og kan ikke understrekes nok.
Ja, det er fristende men kun psykologisk avhengighet. Styr unna en god stund!
KN8
Trådstarter
6 0
Setter pris på svarene, men er det noe jeg kan prøve istedefor mdma som ikke ødelegger balansen i hjernen, men som også er gøy/ gir mye glede?
Sitat av KN8 Vis innlegg
Setter pris på svarene, men er det noe jeg kan prøve istedefor mdma som ikke ødelegger balansen i hjernen, men som også er gøy/ gir mye glede?
Vis hele sitatet...
Det viktigste du kan gjøre er å finne ting som gir deg glede uten at du ruser deg.
Og så bruke rus en sjelden gang i blant for å toppe tilværelsen ved helt spesielle anledninger .
Sist endret av Fraktalist; 5. mars 2024 kl. 13:50.
Sitat av KN8 Vis innlegg
Setter pris på svarene, men er det noe jeg kan prøve istedefor mdma som ikke ødelegger balansen i hjernen, men som også er gøy/ gir mye glede?
Vis hele sitatet...
Kokain er jo vanlig å bruke, ikke helt det samme men gir jo dopamin det også. toleransen på kokain økes ikke på samme måte som mdma heller. Men kokain kan også ødelegge kjemi balansen i hjernen dog ikke på samme måte som mdma såklart.
Ta en pause fra det og det vil forsvinne fra tankene dine når det ikke lenger er ferskt i minnet. Kjenner også at jeg tenker på det veldig ofte etter jeg har hatt en tur.

I noen uker etterpå har jeg store cravings og lyst til å ta det igjen, men så går det noen uker også plutselig tenker jeg ikke på det lenger.

Husk at MDMA er noe av det værste du kan misbruke, kjenner mange som har fått langvarig depresjon og et par som virker rett ut hjerneskada etter misbruk. Det skal ikke så mye til altså-
KN8
Trådstarter
6 0
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Ta en pause fra det og det vil forsvinne fra tankene dine når det ikke lenger er ferskt i minnet. Kjenner også at jeg tenker på det veldig ofte etter jeg har hatt en tur.

I noen uker etterpå har jeg store cravings og lyst til å ta det igjen, men så går det noen uker også plutselig tenker jeg ikke på det lenger.

Husk at MDMA er noe av det værste du kan misbruke, kjenner mange som har fått langvarig depresjon og et par som virker rett ut hjerneskada etter misbruk. Det skal ikke så mye til altså-
Vis hele sitatet...
Skal prøve å ta meg en lengre pause enn det jeg har gjort. Har ikke akkurat så lyst til å bli hjerneskada.

Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Kokain er jo vanlig å bruke, ikke helt det samme men gir jo dopamin det også. toleransen på kokain økes ikke på samme måte som mdma heller. Men kokain kan også ødelegge kjemi balansen i hjernen dog ikke på samme måte som mdma såklart.
Vis hele sitatet...
Kan prøve, men jeg har ikke kjent nå særlig mye de få gangene jeg har tatt det. Skjønner ikke helt hva som er så gøy med det.
Sist endret av KN8; 5. mars 2024 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KN8 Vis innlegg
Setter pris på svarene, men er det noe jeg kan prøve istedefor mdma som ikke ødelegger balansen i hjernen, men som også er gøy/ gir mye glede?
Vis hele sitatet...
2CB
Sitat av KN8 Vis innlegg
Skal prøve å ta meg en lengre pause enn det jeg har gjort. Har ikke akkurat så lyst til å bli hjerneskada.


Kan prøve, men jeg har ikke kjent nå særlig mye de få gangene jeg har tatt det. Skjønner ikke helt hva som er så gøy med det.
Vis hele sitatet...
Ikke uvanlig å ikke merke stort fra kokain de første gangene man tar det. Åpenbart er det ikke som mdma, men første linje etter noen øl på vors får alle i jævlig fin formen.
Mdma er veldig (psykisk) avhengighetsskapende.

Lysten er der fordi man vet at det fungerer så utrolig bra.

Det beste du kan gjøre for deg selv er å bli disiplinert og ta det maks 4-6 ganger per år.

Det finnes ingen erstatter. Tanken på hva annet du kan gjøre i mellomtiden av rus er usunt. (Men jeg brukte amfetamin i helgene da jeg ikke kunne ta mdma).
2pac alive in serbia
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Mdma er veldig (psykisk) avhengighetsskapende.

Lysten er der fordi man vet at det fungerer så utrolig bra.

Det beste du kan gjøre for deg selv er å bli disiplinert og ta det maks 4-6 ganger per år.

Det finnes ingen erstatter. Tanken på hva annet du kan gjøre i mellomtiden av rus er usunt. (Men jeg brukte amfetamin i helgene da jeg ikke kunne ta mdma).
Vis hele sitatet...
Det kommer forhåpentligvis et tidspunkt hvor magien har forsvunnet såpass at man mister lysten totalt...
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Det kommer forhåpentligvis et tidspunkt hvor magien har forsvunnet såpass at man mister lysten totalt...
Vis hele sitatet...
Yeye men da er hjernen så godt stekt at man fortsetter uansett
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Det kommer forhåpentligvis et tidspunkt hvor magien har forsvunnet såpass at man mister lysten totalt...
Vis hele sitatet...
Det punktet hvor du har fritert respetorene dine så mye at du aldri vil føle glede på samme måte igjen, og alt du sitter igjen med er anhedoni og langvarig depresjon?

Tenker det er lurt å stoppe før du kommer til det punktet..
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Kokain er jo vanlig å bruke, ikke helt det samme men gir jo dopamin det også.
Vis hele sitatet...
MDMA virker mest ved å øke nivåene av Serotonin, ikke Dopamin - Selv om de virker litt på de reseptorene også.
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Det punktet hvor du har fritert respetorene dine så mye at du aldri vil føle glede på samme måte igjen, og alt du sitter igjen med er anhedoni og langvarig depresjon?

Tenker det er lurt å stoppe før du kommer til det punktet..
Vis hele sitatet...
Ja, og i hvert fall ikke kjøre på enda hardere for å prøve å oppnå den.
Det er virkelig oppskriften på problemer.
Har prøvd det, anbefales ikke!
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
MDMA virker mest ved å øke nivåene av Serotonin, ikke Dopamin - Selv om de virker litt på de reseptorene også.
Vis hele sitatet...
Vet det, men dopamin som serotonin gir også en god følelse
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Vet det, men dopamin som serotonin gir også en god følelse
Vis hele sitatet...
Problemet er at dopamin-godfølelsen er mye mer avhengighetsskapende. Min mening er at visst man ikke klarer å holde seg unna MDMA så klarer man iallefall ikke å holde seg unna typiske rusmidler som virker på dopamin reseptorene. Som Kokain, Amfetamin, ADHD-medisiner, Opiater og Opioder.

Jeg tok selv en del MDMA for noen år siden, men hadde ingen spesielle problemer med å forlate den. Tenkte litt på den og synes det var litt leit å forlate den i begynnelsen, men disse tankene forsvant etter kanskje 2-3 måneder. Jeg så egentlig ikke poenget, i tillegg blir man jo så deprimert neste dag. Så da frister det ikke særlig. Opioder derimot, den klarer jeg ikke å holde meg unna. Er også litt små-avhengig av ADHD-medisiner, mest fordi de forbedrer mine intellektuelle evner. Samme med benzodiazepiner og Ketamin for angst. Men opioder er de jeg får minst ut av mtp. Nytte av langsiktig bruk, og allikevel er det de jeg har minst mulighet til å slutte med.
Sist endret av einsteindragon; 6. mars 2024 kl. 17:48.
2pac alive in serbia
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Det punktet hvor du har fritert respetorene dine så mye at du aldri vil føle glede på samme måte igjen, og alt du sitter igjen med er anhedoni og langvarig depresjon?

Tenker det er lurt å stoppe før du kommer til det punktet..
Vis hele sitatet...
Har tatt MDMA 6 ganger i løpet av livet mitt, med minimum 3 mnd mellomrom hver gang. Oftest 6-9 mnd mellomrom. Tok doser mellom 80-120 mg, aldri redosert. Er voksen mann på 90kg ish.

Så vil ikke si at hjernen er fritert. Jeg får enda godfølelse på MDMA, men "magien" er der ikke lengre og dermed er ikke "suget" der lengre heller.


Blir evt til en ekstra gøy kveld på en konsert jeg gidder å gjøre det igjen
Sist endret av frilansloser; 6. mars 2024 kl. 17:53.