Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1331
Jeg spiller på landslaget i en relativt liten sport i Norge og røyker cannabis daglig. Om noen dager reiser vi utenlands for å delta i et mesterskap. Jeg lurer på hva som skjer om det blir pissings på mesterskapet? Jeg har rett til å nekte dette? Regner med at jeg ikke får spille da, men de kan ikke tvinge meg til å utlevere urinprøva? Og hvis det ender med at jeg må pisse, hva kan de gjøre da? Vil de bare kaste meg ut av mesterskapet, eller tar de kontakt med politiet her i Norge? Jeg er 17 år gammel, hvis dette har noe å si. Takker for alle svar
Det er ikke nødvendigvis slik at man blir utestengt hvis man tester positivt på THC. Hvis jeg ikke husker feil så testet Jays Ndure, som er Norges beste sprinter, positivt på THC uten at det fikk sportslige konsekvenser
Trådstarter
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Kan ikke svare desverre. Men kan jeg spørre hva slags sport det er snakk om siden du er redd for urinprøve?
Vis hele sitatet...
Kan desverre ikke det, da det bare er 13 spillere på laget og jeg ikke vil at noen skal finne ut hvem jeg er. Tenkte bare at siden vi representerer landet, at det kanskje kunne blitt urinprøver der. Det er vel 5 land som er med i mesterskapet om jeg ikke tar feil, så det er ikke store greier.
Mest sannsynlig utestengelse fra sporten. Og det er relativt vanlig at personer blir utestengt for dette i Norge.

http://www.tv2.no/sport/fire-av-ti-n...s-3911641.html

''De to idrettsmennene risikerer utestengelse i henholdsvis fire- og åtte måneder.''

så du risikerer de samme straffene som det der vil jeg tro, er også sikkert mulig og snakke seg ut av det, med å spille uskyldig. Men mest sannsynlig vil jeg tro det blir straff + tatt opp med dine foreldre. Tviler sterkt på at politiet blir innblandet i saken.
Trådstarter
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Mest sannsynlig utestengelse fra sporten. Og det er relativt vanlig at personer blir utestengt for dette i Norge.

http://www.tv2.no/sport/fire-av-ti-n...s-3911641.html

''De to idrettsmennene risikerer utestengelse i henholdsvis fire- og åtte måneder.''


så du risikerer de samme straffene som det der vil jeg tro, er også sikkert mulig og snakke seg ut av det, med å spille uskyldig. Men mest sannsynlig vil jeg tro det blir straff + tatt opp med dine foreldre. Tviler sterkt på at politiet blir innblandet i saken.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha! Artikkelen svarte på akkurat det jeg trengte
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tviler ogsaa, eller vet at ikke politiet kan blande seg inn. Det de gjoer hvis det skulle skje at sportsforbundet ditt eller noen andre, paa noen som helst maate "overfoerer" saken til norsk politi, saa er det faktisk saa enkelt som og nekte og forklare seg, og de er doemt til og henlegge saken. Garantert. Maa innroemme at jeg er bare 99% sikker, men det du gjoer i utlandet som og bli tatt i narko forbrytelser, blir tattopp i landet du er og ferdigjort, finnes ikke noe "overfoering" til norsk onkel, ganske enkelt fordi forbrytelsen(for og kalle det det)ikke er gjort paa Norsk jord.
Kjenner MANGE mennesker som har blitt proevd "pult" av onkel i utenlandssaker, alle nekter og snakke , onkel henlegger, 100% sikkert. MEN, doping som det er i ditt tilfelle, er der jeg ikke er bombe sikker, bare 99%, som sagt.
Vi hadde en lignende diskusjon her for en stund siden. Ble konkludert med at du som nordmann ikke kan straffest for bruk av narkotika i utlandet om det avdekkest i Norge. Antar det vil fungere rimelig likt den motsatte veien.
Høres dog ikke ut som du skal på noe hvor det blir noe urinprøver, det skjer uansett etter du har deltatt, ikke før som et premiss for å få delta.
Nei, selv om onkel i utlandet sender saken til Norge, saa gjoer de deg en god tjeneste, enkelt og greit fordi det er bar og ikke uttale seg, eller faktisk henvise til det faktum(som selvfoelgelig er loegn)at du har brukt stoffet i et land hvor det er lovlig, dermed har du heller ikke brutt Norsk lov, selv om onkel gjoer sitt beste for og gjoere alt annet enn jobben sin, og ulovlig straffe deg. Men naar det gjelder utalndet, saa boer en passe seg, et godt eksempel er Soer-Oest Asia, de fleste landene der, kan f.eks uvilkaarlig ta deg med paa en tisseproeve, og da nytter det ikke og si at man har gjort det i et lovlig land eller ett eller annet. Sier ikke at Norge er u-korrupt, men onkel har da ihvertfall inntil naa klart og holde seg innenfor rammene.(de fleste gangene da..)