Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 22736
Sitat av Erroll Vis innlegg
Jeg mener du burde selge alt du eier og har, kjøpe en tomt i skogen i et varmere klima, og bygge et hus, dyrke egen mat og beskytte dine barn mot samfunnet. Du som har anledning til det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han beskytte sine barn mot samfunnet? Og hva om han ikke vil bo i et varmere klima? Selv kunne jeg ikke tenkt meg det.
Må nok innrømme at barna mine er endel eldre enn TS.. Den yngste er godt over 20 år gammel..
Digger prosjektet, digger synet på samfunnet, digger livsstilen! Du, min venn, er helt konge
Sitat av Erroll Vis innlegg
Jeg kan si det slik at politiet ble overrasket over hvor sunn jeg var.
Bare frukt og grønt, og noe usunt, men prioriteringene er på sunn mat.

Dop vil jeg ikke uttale meg mer om.

Ellers tilbyr stabburet masse god mat, for den som ikke er så kravstor.

Brukte en 60kr til igår på grønnsaker så da ble det suppe. ^_^
Da har jeg vel suppe to ganger om dagen, en til to dager framover. Noe som også er veldig sunt.

Du er nok en del eldre enn meg, og jeg tror at du tror du har et bedre svar til hvordan man burde leve livet enn meg. Jeg sier takk dine meninger, men de er faktisk stort sett irrelevante for meg. Beklager. ^_^

Jeg mener du burde selge alt du eier og har, kjøpe en tomt i skogen i et varmere klima, og bygge et hus, dyrke egen mat og beskytte dine barn mot samfunnet. Du som har anledning til det.

Det kommer an på hva du regner som åpen himmel, jeg har jo trær som gir meg ly for regn og vind, men ellers har jeg hengekøye med nylon-presening som tak.
Jeg bor overalt! Alt det du ser, er der hvor jeg bor! Hohoho! ^_^
Ellers har man noe som heter utstyr og gode klær. Jeg har som sagt inntekt og jeg har råd til utstyr, selv om jeg prøver å prioriterer å finne eller å få ting og tang.
Vis hele sitatet...
Hvilke produker fra Stabburet, til en pris mellom 5 og 10 kroner, kan gi et voksent menneske nok næring i løpet av døgnet? Visste ikke at Stabburet drev med frukt og grønt, som jo er det eneste du spiser.
Alle 19-årigner fremstår som sunne og friske. Politiet er uansett ikke ernæringsfysiologer eller leger, og kan ikke uttale seg om den saken.

Hvorfor i helvete gidder du egentlig å slave i arbeidet, som du påstår at du har, hvis du er så jævla fri fra systemet og ikke trenger penger?

Å stjele sengeplass og strøm fra et lager, som andre eier og bruker, har lite med ekte frihet å gjøre. Det er mer slik narkisene gjør, når de har brukt husleia på hest, blitt kasta ut fra hybelen sin og ikke har andre valg enn å snylte på andre.
Mange narkiser som lever på samme måte som deg, uten å se på seg selv som noe annet enn en uteligger, mens du vrir det til at du er anarkiens messias.
Tipper du flytter hjem til mamma igjen, når høsten kommer, og du får beina ned på jorden. Dog, sikkert en morsom sommerferie du har hatt...
Sist endret av ormebol; 5. august 2013 kl. 20:11.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av ormebol Vis innlegg

Å stjele sengeplass og strøm fra et lager, som andre eier og bruker, har lite med ekte frihet å gjøre. Det er mer slik narkisene gjør, når de har brukt husleia på hest, blitt kasta ut fra hybelen sin og ikke har andre valg enn å snylte på andre.
Mange narkiser som lever på samme måte som deg, uten å se på seg selv som noe annet enn en uteligger, mens du vrir det til at du er anarkiens messias.
Vis hele sitatet...
Du min venn, har nok misforstått denne saken litt hvis det er slik du tror situasjonen er.

Med vennlig hilsen en som ser saken med egne øyne
Sitat av Gig Vis innlegg
Du min venn, har nok misforstått denne saken litt hvis det er slik du tror situasjonen er.

Med vennlig hilsen en som ser saken med egne øyne
Vis hele sitatet...
Han har jo et godt poeng da.
Sitat av Gig Vis innlegg
Du min venn, har nok misforstått denne saken litt hvis det er slik du tror situasjonen er.

Med vennlig hilsen en som ser saken med egne øyne
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat slik situasjonen er. Stjeler rom og strøm. det har han jo selv forklart. At jeg sammenlikna det med tusenvis av andre uteliggere betyr ikke at jeg tror han er junkie...
They call me insane.
Trådstarter
Sitat av cmd2x Vis innlegg
Hadde du bodd i Nord-Norge på vinterhalvåret så tror jeg du hadde kommet til og tenkt litt anneledes, for når det er -25 grader snøstorm osv, så er det ikke noe trivelig og sove ute kan du si.

Hvor får du lada mobil, pc og slikt da?
Vis hele sitatet...
Så flott at jeg valgte å gjøre dette i sommer, for å så reise før vinteren kommer da. Er du ikke enig?

Når jeg tenker meg om, burde jeg ha skrevet: Det er overraskende lett å være hjemløs i Norge, om sommeren. Spesielt om man er ung, sunn, sprek og oppegående.

Om vinteren blir det håpløst å sove ute i åpen himmel og da må man nok finne en fin bygning eller skaffe bolig gjennom nav.
Sistenevnte er jo det mest stusselige valget.

Eller evt. finne noen studenter som har en hybel/leilighet de er villige til å dele for betaling av litt leie.


Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Skal ikke svare for TS men når jeg selv drev litt med dette var jeg mye på biblioteket der kunne jeg sitte inne og lade mobil bruke pc og tørke klær.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, det foregår mye lading av pc og mobil på biblioteket, men mobilen holder i 3-5 dager avhengig av bruk (gammel nokia), og pc'en bruker jeg jo ikke så ofte, bortsett fra når jeg er innom venner eller biblioteket for å låne internet. ^_^

Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Hvorfor skal han beskytte sine barn mot samfunnet? Og hva om han ikke vil bo i et varmere klima? Selv kunne jeg ikke tenkt meg det.
Vis hele sitatet...
Poenget var at det er lite vits å fortelle andre hva man burde, og ikke burde gjøre. Spesielt til en som meg. Forslag som er konstruktive tas godt imot. Ellers har jeg ikke så mye til overs for de som er bedrevitere og lite høflige.


Sitat av ormebol Vis innlegg
Hvilke produker fra Stabburet, til en pris mellom 5 og 10 kroner, kan gi et voksent menneske nok næring i løpet av døgnet? Visste ikke at Stabburet drev med frukt og grønt, som jo er det eneste du spiser.
Alle 19-årigner fremstår som sunne og friske. Politiet er uansett ikke ernæringsfysiologer eller leger, og kan ikke uttale seg om den saken.
Hvorfor i helvete gidder du egentlig å slave i arbeidet, som du påstår at du har, hvis du er så jævla fri fra systemet og ikke trenger penger?

Å stjele sengeplass og strøm fra et lager, som andre eier og bruker, har lite med ekte frihet å gjøre. Det er mer slik narkisene gjør, når de har brukt husleia på hest, blitt kasta ut fra hybelen sin og ikke har andre valg enn å snylte på andre.
Mange narkiser som lever på samme måte som deg, uten å se på seg selv som noe annet enn en uteligger, mens du vrir det til at du er anarkiens messias.
Tipper du flytter hjem til mamma igjen, når høsten kommer, og du får beina ned på jorden. Dog, sikkert en morsom sommerferie du har hatt...
Vis hele sitatet...
Stabburet = dumpster-diving.

Jeg slaver i arbeid, fordi jeg vil ha noe å falle tilbake på om det skulle skje noe, når jeg er ute å reiser.
Jeg har jo nå boten å betale, utstyr jeg skulle kjøpt og gjeld jeg skulle ha slettet. ^_^
Dessuten har jeg ikke så mye å bruke dagen på om jeg ikke jobber. I framtiden vil den tiden bli brukt å på å vandre istedet.

Uansett hvor mye bedre jeg ønsker at verden skal være, så er det faktumet, og da er jeg bare nødt til å tilpasse meg spillereglene så lenge, helt til jeg lærer meg å ikke delta i spillet.

Du må gjerne spandere meg en tur til en ernæringsfysiolog eller lege for å få en bekreftelse på at jeg er sunn om du måtte ønske?
Jeg er rimelig opptatt av å ta vare på kroppen min, og gi den god næring. Det er tross alt næringen fra maten kroppen bygger nye celler i fra, og da foretrekker jeg økologiske grønnsaker, frukt og fisk.
Kjemikalier prøver jeg å holde meg unna, bortsett fra når de er fra stabburet. ^_^

Jeg ble faktisk ikke kastet ut fra hybelen, leieperioden utløp. Så jeg flyttet ut.


Å kreve penger for energi, mat, vann og hus-ly er helt latterlig.
Det er en enkel teoretisk mulighet å forsyne hele verden med utdannelse, mat, vann og energi om verden virkelig hadde hatt fokus på det.

Istedetfor er det kaos i verden, med fokus på penger og personlig gevinst.
Har du sett intervjuet med CEO fra Nestlé?

http://naturalsociety.com/nestle-ceo...be-privatized/


Det er kanskje det som er forskjellen mellom meg og en narkis-uteligger. Jeg velger å være det, de har ikke noe valg.
Jeg er da i posisjon til å skape mine egne omgivelser, mens deres blir skapt av avhengigheten deres.


Ellers har jeg det utmerket siden jeg flyttet ut! Sover utrolig godt hvor jeg henger mellom trærne. Det er virkelig kvalitet på søvnen og har ikke følt meg så godt fysisk, på lenge.
Mentalt har det også vært en stor avlastning. Jeg trenger ikke å "bekymre" meg så mye for å bli oppdaget.


Har også laget hobo-suppe helt siden ble hjemløs, som jeg har spist to ganger om dagen.
Dette inneholder da altså: spinat, brokkoli, chili, laks/ørret, sopp, potet, tomat, og cayenne pepper. Mulig det var noe mer, men jeg kommer faktisk ikke på det i farten.
Om noen i nær-området har lyst til å møte meg for litt hobo-suppe, en gang i framtiden så er de hjertelige velkommne til det. ^_^
Sist endret av Erroll; 6. august 2013 kl. 14:07.
Hei Har følgt denne tråden ganske lenge og lurer på om familien din vet om hva du gjør og om dei støtter deg. Selv synst jeg at det du gjør er noe jeg kunne tenkt meg å prøvd. Støtter deg fullt ut!
They call me insane.
Trådstarter
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Hei Har følgt denne tråden ganske lenge og lurer på om familien din vet om hva du gjør og om dei støtter deg. Selv synst jeg at det du gjør er noe jeg kunne tenkt meg å prøvd. Støtter deg fullt ut!
Vis hele sitatet...
Jeg holder begge mine foreldre oppdatert på stort sett alt som er av betydning for dem. Som f.eks rusbruk og det å være hjemløs.

Min mor er bekymret, og min far er stolt.
Det er iallefall det de har sagt og gitt inntrykk for. Hva de egentlige føler og tenker er det vel bare de som vet.

Om jeg skulle trenge noe, så er de her for meg, men jeg vil, og har klart meg uten deres hjelp en god periode nå.

Sitat av ZooFuZ Vis innlegg
Digger prosjektet, digger synet på samfunnet, digger livsstilen! Du, min venn, er helt konge
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, det er koselig med gode ord og tanker i ny og ne!


(Don't drink and drive, don't smoke and fly, take lsd and teleport!)
Hehehe! ^_^
Sist endret av Erroll; 6. august 2013 kl. 14:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen oppdateringer? som hvor mye bota kom på etc?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
noen oppdateringer? som hvor mye bota kom på etc?
Vis hele sitatet...
Forelegg for to forhold, for tilsammen 5000 som nevnt tidligere i tråden
▼ ... over en uke senere ... ▼
They call me insane.
Trådstarter
Da har jeg reist! Farvel!

Måtte dere ha det godt. ^_^