Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 944
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei folkens! Ga nylig ut en gratis låt på soundcloud. Det er en remix, og faktisk første gang jeg har laget en remix.

Carol Williams - Can't Get Away, med elementer av Nu Disco og Electro House! Håper dere liker det, og håper på både positiv og negativ feedback.

https://soundcloud.com/kondukt-r/car...-cant-get-away
Grisefett! Har ikke hørt så mye på Orginalen, men dette høres veldig bra ut! Skal fyre det opp på anlegget i morgen og komme med en dypere feedback i morgen!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Grisefett! Har ikke hørt så mye på Orginalen, men dette høres veldig bra ut! Skal fyre det opp på anlegget i morgen og komme med en dypere feedback i morgen!
Vis hele sitatet...
Takker! Gleder meg til å høre en dypere feedback.
Deilig sommerlåt! Godt jobbet, denne skal høres på mer fremover :-)
Godt masteret og behagelige tunes.
Det eneste jeg vil pirke litt på er på ca 1:50 når breakdownet kommer. Her synes jeg beaten sluttet litt for brått, så det kan høres ut som om man plutselig bytter sang eller spoler 1 sek fremover i sangen uten å mene det.

Ellers top notch!
Bd er litt tung og treg. Bass og carol samplene kræsjer veldig med hverandre og lager søl. Prøvd å sidechaine loopinga? Ellers syntes jeg det mangler rytmiske elementer. Ingen (prominente) hihats, crashes, snares, claps.. ingenting..
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Deilig sommerlåt! Godt jobbet, denne skal høres på mer fremover :-)
Godt masteret og behagelige tunes.
Det eneste jeg vil pirke litt på er på ca 1:50 når breakdownet kommer. Her synes jeg beaten sluttet litt for brått, så det kan høres ut som om man plutselig bytter sang eller spoler 1 sek fremover i sangen uten å mene det.

Ellers top notch!
Vis hele sitatet...
Takker for god feedback! Skulle kanskje hatt en litt lengre "nedbygging" til breakdownet tenker du? Hører nå at det kanskje blir litt brått ja. Hva syns du om treg filteroppbygging under selve breakdownet?

Sitat av fetter Vis innlegg
Bd er litt tung og treg. Bass og carol samplene kræsjer veldig med hverandre og lager søl. Prøvd å sidechaine loopinga? Ellers syntes jeg det mangler rytmiske elementer. Ingen (prominente) hihats, crashes, snares, claps.. ingenting..
Vis hele sitatet...
Bd? Vet ikke hva det er for noe.

Slet veldig med miksingen ja, så slet veldig med å ikke få det muddy. Fjernet masse mids fra bass/synthene, og fjernet en god del bass fra Carol samplene. Det var kanskje ikke nok, skulle kanskje ha mikset den enda litt heftigere.

Hvilken looping mener du jeg skal sidechaine? Har jo sidechainet stort sett alt unntatt hihats og snare/claps.

Prominente? Jeg syns nesten at hihatsene ble litt for høye når jeg hører nå. Snare/claps er jo tilstede, men de er kanskje litt lave. Jeg er ikke så glad i alt for høye snare/claps heller da. Bruker vanligvis bare sweeps istedenfor crashes.

Gjerne fortell om jeg har misforstått noe, har som sagt jobbet svært lite med remixes før så det er konge å få feedback fra andre ører.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Takker for god feedback! Skulle kanskje hatt en litt lengre "nedbygging" til breakdownet tenker du? Hører nå at det kanskje blir litt brått ja. Hva syns du om treg filteroppbygging under selve breakdownet
Vis hele sitatet...
Jepp, var dette jeg mente. Men det er veldig hårfint, for min del var det bare akkurat litt for brått. Kan være snakk om en takt til med nedbygging så blir det mye mer smooth.

Liker filteret veldig godt. Når jeg spiller selv pleier jeg noen ganger i gjøre det manuelt fra mikseren på noen sanger. Bringer ekstra godt frem den funky beaten i dette tilfellet.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Jepp, var dette jeg mente. Men det er veldig hårfint, for min del var det bare akkurat litt for brått. Kan være snakk om en takt til med nedbygging så blir det mye mer smooth.

Liker filteret veldig godt. Når jeg spiller selv pleier jeg noen ganger i gjøre det manuelt fra mikseren på noen sanger. Bringer ekstra godt frem den funky beaten i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
Prøvde på noe nytt, det ble kanskje litt for brått ja. Skal huske på det til neste gang jeg gjør noe lignende!

Ja, følte at det ble veldig funky og virkelig fikk frem den delen av låten med filteret der. Veldig enkelt triks, men jeg følte at det funket effektivt.
Sitat av fetter Vis innlegg
Bd er litt tung og treg. Bass og carol samplene kræsjer veldig med hverandre og lager søl. Prøvd å sidechaine loopinga? Ellers syntes jeg det mangler rytmiske elementer. Ingen (prominente) hihats, crashes, snares, claps.. ingenting..
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig med noen av poengene her. Er vell snakk om en subjektiv og personlig taste of mattteeer.
Anyways, BD (bass drum) skal være tung og treg, synes det kicker fint jeg. Det kunne kanskje vært noe kortere decay tid på den, altså, bare hundre milisekund eller noe. Bare for å ikke la halen ligge så lenge.

Introen er knall. Liker presentasjonen av samplene, veldig fint.
Fin breakdown til "vers", liker den brå slik.

Drop'en er i ideen veldig bra, typisk Konduktøøør. Orginalt og kul bassgang.


Sånn generelt så digger jeg remixen. Høres veldig club ut. Veldig glad i breakdown som kommer etter verset, uberfett. Oppbyggingen av låten er en innertier, etter boka - veldig bra =)

Det er derimot noe miks som kunne vært bedre her, savner noe panning og det er noe kræsj i frekvens. Kanskje litt spesielt under verset ditt med wobble bassen. Har du prøvd å splitta frekvensene på den bassen?, sidechaina lows, kanskje forsterket/distorert highs litt?

Alt i alt, høres det bra ut. Du blir bare bedre og bedre. Enormt fett =)
Konduktur er helt klart lagt opp i min hipsterliste nå! Musikk jeg skal bragge om jeg hadde hørt om lenge før det ble kjent hehe.

Dette var dritbra. Elsker funkyelectronica som dette, minner meg om det beste fra Parov Stelar og Gramatik. Fortsett å legg ut shittet ditt på freak, og fortsett å mix sjangre, da er da elektonisk gull blir skapt
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Det er derimot noe miks som kunne vært bedre her, savner noe panning og det er noe kræsj i frekvens. Kanskje litt spesielt under verset ditt med wobble bassen. Har du prøvd å splitta frekvensene på den bassen?, sidechaina lows, kanskje forsterket/distorert highs litt?

Alt i alt, høres det bra ut. Du blir bare bedre og bedre. Enormt fett =)
Vis hele sitatet...
Takker for kjempegod feedback Bassalf, det hjelper på utviklingen min som musiker! Panorering var noe jeg faktisk nesten glemte av under produksjonen. Vanligvis panorerer jeg veldig heftig, men glemte det helt av nå.
Splitte frekvensene på bassen? Hva betyr det?

Jeg er generelt sett ikke den beste i verden å mikse, og når jeg skal blande inn ei ny låt er det en stor utfordring, men det gjør det jo bare enda mer gøy.

Sitat av Znusken Vis innlegg
Konduktur er helt klart lagt opp i min hipsterliste nå! Musikk jeg skal bragge om jeg hadde hørt om lenge før det ble kjent hehe.

Dette var dritbra. Elsker funkyelectronica som dette, minner meg om det beste fra Parov Stelar og Gramatik. Fortsett å legg ut shittet ditt på freak, og fortsett å mix sjangre, da er da elektonisk gull blir skapt
Vis hele sitatet...
Tusen takk man, det varmer som bare det og gjør meg svært motivert til å fortsette! Hvis jeg skulle ende opp med å bli kjent en dag så får du gratis inngang på konsertene mine.