Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  214 37577
noen som har "in code we trust 2.0" på ftp, eller en dirkete link til download?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg brente ut på cd og jeg started dataen med cd'en i og alt funker helt til jeg kommer til "Insert root floppy and press enter.."

Hva menes med det?


Takker for hjelp
den bytter vel bare passord hashen fra en ukjent (det ukjente passordet til brukeren) med en kjent hash (et passord vi kjenner til, f.eks abc123).

Og det med roaming profiles, alle som har vært borti windows servermiljø, vil ikke se på dette som en trussel. Mandatory roaming profiles, hell yeah.

Nå skal jeg ikke si for sikkert hva som vil skje om f.eks som nevnt tidligere her at windows "lagerer" de siste sesjonene. Men når du skal endre passordet til brukeren, må du i alle tilfeller restarte og koble deg fra domenet. Viss du da ikke bytter hashen manuelt i SAM mappen. Selv om jeg tror det er et par andre ting man må gjøre, uten at jeg skal si dette for sikkert.

bare å rette på om det er noe som ikke stemmer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har gjort en tabbe.. Prøvde den cd'en på en kamerat sin pc. Passordet ble endret, men ikke til det jeg ville det skulle bli endret til. Nå aner vi ikke hva passordet er og det går ikke an å bruke cd'en til å endre tilbake passordet. Noen som har en anelse om hva som har hendt? Har gjort det før på en annen sin pc, funka fett.
man tenker seg om å endrer passordet til noe annet en gang til..
▼ ... noen uker senere ... ▼
tydelig vis ikke bare jeg som sliter :P

1: etter å ha kommet inn på sam system security står det at syskey er enabled, skal den stå sånn eller disable den??

2: etter det så kommer det opp da diverse, regner med det er brukerene på pcen. administrator og da min konto.
den går automatisk inn på administrator, skal jeg forandre dette eller ? evt hvordan?

3: skriver jeg da mitt bruker navn virker det som den går på min konto. når jeg skriver nytt passord. trykker enter, og lagrer står det da skriv ! to quit.
gjør det, og så står det: hives that have changed

write hive files yes/no?? <-- hvem der?

4m yes: calling write.rc to select write back sam file, about to write back file(s) yes/no der??

5: om yes: ntfsfix, ja eller nei?
står recomended yes. da kommer det til slutt amount of data read does not correspond to expected length. btfs_open failed: input/output error.

help me!!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei har brent ntrecovery-dmzs på cd og booter opp med den, men det funker ikke den booter opp og får spørsmålet probe for scsi-drivers der tar jeg nei

og så får jeg What partition conteins your nt installation? hva skal man skrive her
uannsett hva jeg trykker her går det ikke
Sist endret av Harley; 31. januar 2007 kl. 20:21.
har hatt problemer med det programmet jeg og. Kom over noe som het hiren`s boot cd et eller anna sted, det funka som faen. Det sletter passordet da så du vet jo ikke hva det var. men det er vel samme det om meninga er å bare komme inn...
Har ingen tilgang til sam filen. Noen som har link til en liten bootcd på kanskje under 20 mb eller en guide for å komme til dos under 2000?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan dere forklare saken litt nærmere? Jeg kan ikke logge inn som administrator fordi jeg utelukket den muligheten når jeg lagde nytt passord. Har glemt passordet her.

Har lastet ned filen som "trådmann" henviste til, men når jeg prøver å boote med den så skjer det ikke en dritt.. Prøver å starte med Safe Mode, men etter det så skjer det ikke en dritt..

Hver nå litt snill mot noobs ^^

Hjeeeeeeelp!?
Du har vel brent den på riktig måte, sant? Du har ikke bare lagt iso filen på en cd?

Og har du husket å sette cdrom som første boot device i BIOS?
Sist endret av Acin; 23. mars 2007 kl. 18:34.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har lagd en bootable CD av filen, men når jeg booter kommer d opp en melding: Insert root floppy and press Enter. Hva faen er det?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
sorry for og drive nekrofili på denne traden, men jeg fant en løsning som fungerer og du trenger helt enkelt en disket


http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

VIKTIG VIKTIG VIKTIG : LES FAQ OG ALT ANNET PÅ SIDEN !!!!!!!

jeg gjorde ikke det og brukte 30 min lengre en det jeg hadde trengt =)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
cd ..
cd ..
cd ..
net user "konto du vil skifte pass på" "pass" (uten gåseøyne). Funker for meg på alle XP-maskiner, selv om jeg ikke har admin på kontoen jeg gjør det fra, og kan brukes på alle kontoer.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hei har forsøkt å åpne sam og system men finner bare sam.

hva er det jeg kan gjøre ?

og hvordan skal jeg eventuelt gjøre dette

takker for svar