Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  205 51826
Jeg gadd ikke lese alt, så vet ikke om du har tenkt på det eller noen har spurt. men har du alibi? hvordan skal du skaffe deg alt? våpenet blir registrert på deg...

jomer komplisert du gjør det jomer har politiet å lete etter.
Stjele bilen èn uke før ranet? Du er jo tydeligvis inspirert av NOKAS-ranet og ville bare si at de bilene de brukte ble stjelt over ett år før ranet skjedde.
Sitat av Frwr
Om jeg har forstått det riktig, så kan jeg vel nevne at nattsyn ikke virker i røyk. Og med alt det utstyret du vil ha på deg under ranet vil hemme deg veldig mye. Om en av vaktene får sjansen(sp?) vil de lett kunne dytte deg overende.

Kan også nevne at kostnadene for alt dette utstyret vil koste veldig mye, og hvis du kjøper alt dette på krita, da har du enda fler som vet om at det skjer noe ikke helt lovlig Og hvis dette kjøpes for egne penger, hvorfor gjøre ranet in the first place?

Men ellers var det en fin plan. Hadde passet mye bedre om dere hadde ranet noe avsidesliggendes, utenfor storbyen. Storbyer og tettsteder pleier å kry av vitner. Og det med dynamitten osv hørtes veldig sketchy ut. Er kjipt å ha et drap / alvorlig lemlestelse på samvittigheten. Tror ikke all verdens penger kan få deg til å glemme at du drepte en mor med 2 små barn for å si det sånn.

Har foressten tenkt tanken at om man bruker en tettsittende tørrdrakt under regnjakke og bukse, samt finnlands hette og slikt, det vil jo kunne holde mange biologiske spor ute? Selv om da kan man ikke holde på for lenge! Tenk den varmeutviklingen i kostymet

Men vel-detaljert plan var det, det skal du ha
Vis hele sitatet...

Nattsyn da man skal slå av strøm/lys på området
Kan også nevne at kostnadene for alt dette utstyret vil koste veldig mye, og hvis du kjøper alt dette på krita, da har du enda fler som vet om at det skjer noe ikke helt lovlig Og hvis dette kjøpes for egne penger, hvorfor gjøre ranet in the first place?
Vis hele sitatet...
Da raner man dem som selger det også :P
Sitat av Marjoh
Da raner man dem som selger det også :P
Vis hele sitatet...
Stemmer:P hehe. må rane for å rane
Har faktisk tenkt på dette, hva hvis du bare ser på nok rans filmer?
Må da klare å plukke ut og sette sammen en god plan som faktisk funker i virkeligheten også?
Kanskje ikke helt Oceans 11 stil, men mer som f.eks. "Inside Man" for de som har sett den.
halla

har lest igjennom noen poster her, syntes tydelig å huske att det var noen som nevnte poker ran her?

vel, her er det poker ran

mvh d
Ser mer ut som et filmmanus enn en plan det der. Og det er ikke en bra ting. Du går ut fra at du vet alt og alt går perfekt, og det kan jeg love deg at ting aldri gjør. Videre er det en drøss med detaljer som ikke virker videre gjennomtenkte, mer at du har sett det enten på film, eller f.ex. i forbindelse med NOKAS, f.ex. "så og så mange ranere, så og så mange våpen av den typen, den typen og den typen". Hvor mange ranere som er nødvendig/ideelt vil selvsagt variere fra sted til sted, og tilsvarende med masse andre detaljer du har sittet og runka deg til.

Egentlig, så setter jeg heller en knapp på et elektronisk ran, si f.ex. at du kan snike til deg noen øre/kroner fra hver transaksjon som går gjennom BBS i løpet av et døgn, e.l. Helt sikkert ikke lett, men garantert mye penger å hente hvis man skulle klare det.
Gadd ikke å lese det jævlig lange inlegget, men konkluderte med da jeg så to grove skrivefeil allerede i første setningen, at du sannsynligvis er alt for dum til å komme opp med det perfekte ran. Tilogmed intelligent stavet du feil.
Sitat av Bananeter
Gadd ikke å lese det jævlig lange inlegget, men konkluderte med da jeg så to grove skrivefeil allerede i første setningen, at du sannsynligvis er alt for dum til å komme opp med det perfekte ran. Tilogmed intelligent stavet du feil.
Vis hele sitatet...
Stakkar deg
fy faen så fett ran
Minner om eit forbedra/meir komplisert nokas ran
Først og fremst, hvorfor gidder dere å svare om dere ikke engang har lest hele posten? -.-

On topic: Jeg synes planen virket ganske fornuftig, men hvorfor ta seg bryet med å kle ut vaktene? Alt for å ikke ta alle penga som de har i bilen og putte i en bag (som du antakentlig har kjøpt 1 - 2 år før ranet) og stikke til bilen som står like oppi bakken og kjøre som f? Du bør også se serien Ran som gikk på tv2. Den virka ganske bra planlagt og dette opplegget her virka ganske likt det på Ran. Slik hadde nå jeg gjort det da, i kort form: send en fyr med lastebil til å blokkere politiet, storm garasjen når Securitas bilen har parkert og løp inn 1 - 2 folk (en 3. som venter utafor i bilen) og han første sprayer ned det (de) kameraet som kan få bilder av dere, han andre kommer med Maskingevær mot vaktene. Bind dem fast og hold dem mot bakken ved veggen mens han andre (som spraya kameraene) tar penga. Bruk kodenanvn og han som har alle penga roper at han fyren skal komme. Han som passer på vaktene tar fra dem mobiler / komunikasjonsmidler og stikker. Hopp inn i bilen, hiv ut vaktenes walkie-talkie på veien og kjør dit dere har de andre bilene.
Sitat av jo10
Først og fremst, hvorfor gidder dere å svare om dere ikke engang har lest hele posten? -.-

On topic: Jeg synes planen virket ganske fornuftig, men hvorfor ta seg bryet med å kle ut vaktene? Alt for å ikke ta alle penga som de har i bilen og putte i en bag (som du antakentlig har kjøpt 1 - 2 år før ranet) og stikke til bilen som står like oppi bakken og kjøre som f? Du bør også se serien Ran som gikk på tv2. Den virka ganske bra planlagt og dette opplegget her virka ganske likt det på Ran. Slik hadde nå jeg gjort det da, i kort form: send en fyr med lastebil til å blokkere politiet, storm garasjen når Securitas bilen har parkert og løp inn 1 - 2 folk (en 3. som venter utafor i bilen) og han første sprayer ned det (de) kameraet som kan få bilder av dere, han andre kommer med Maskingevær mot vaktene. Bind dem fast og hold dem mot bakken ved veggen mens han andre (som spraya kameraene) tar penga. Bruk kodenanvn og han som har alle penga roper at han fyren skal komme. Han som passer på vaktene tar fra dem mobiler / komunikasjonsmidler og stikker. Hopp inn i bilen, hiv ut vaktenes walkie-talkie på veien og kjør dit dere har de andre bilene.
Vis hele sitatet...
jag vet inte
Hva skal du med nightvision?
Med alt dette utstyret kommer du ikke til å tjene noe på ranet, våpen er dyre greier, og du klarer umulig å stjele ALT det andre heller.

Bekledning: feltbukse, natogenser, taktiske briller, standard feltstøvler, balaclava og hansker.
Skuddsikre vester med heavy traumaplater i mage/bryst/rygg, muligens hjelmer om man forventer å bruke så lang tid at det blir shootout med politiet.

Etter aksjonen skal man brenne alt av klær, så DNA er ikke et problem. I en bank ferdes forferdelig mange mennesker hver dag, så om man mister noen hår der er du fremdeles ikke mistenkt for noe...

Man trenger ikke allverden med ammunisjon, men noen røykgranater vill være fint.
Våpen.. En stor pistol til hver er mer enn nok, om man ikke regner med å måtte bruke skytevåpen til annet enn pressmiddel.

Man kjører ikke hjem etter man har begått et ran. Man kjører til et skjulested langt fra folk.

Fyfaen du skriver langt.. Nå gadd jeg ikke lese mer. Avsnitt!
Anyway, virker som du blander litt mellom bank og pengetransport her, blir forvirra jeg. Skal du rane en pengetransport er den ikke bevæpnet, og da trenger man ikke vester heller.

Quote på en post fra et forum jeg fant igjennom db-artikkelen om pokerran:

"Tidsfaktoren er avgjørende for hvorvidt en raner anser et mulig ransobjekt som interessant eller ikke: Det må være mulig å gjennomføre ranet i løpet av få minutter.

Ransalarm
Alarmen er et viktig elemet i det tidskritiske bildet. Raneren vet at en ransalarm formidles til politiet i løpet av sekunder når den først er utløst. Når raneren vet at det finnes ransalarm, må han gå ut fra at politiet kan komme til å være på stedet i løpet av noen korte minutter.

Videooptak på stedet bidrar i liten grad til å skremme raneren fra å begå ran. Han er uansett maskert og han har liten tro på at bilder fra ranet vil avsløre hans identitet.

Fjernsynsovervåking kan imidlertid bidra til å sette politiet på sporet: Det kan finnes opptak av fluktbil og av raneren fra før han maskerer seg.

Låser med tidsforsinkelse gjør venetiden lang og uutholdelig for raneren. Slike låser på pengeskap og seddelsafer har forhindret flere ran.

Det å ha et kikkhull i utgangsdører og i døren til kassekontoret er en billig investering."

Posten linka også til som "ransforebyggende tiltak". Det er jo kanskje noe som er verdt å lese om hvis man har tenkt å rane et sted.
Haha, veldig genialt ran! Det jeg lurer liksom på hvor tungt alt dette utstyre du har på deg veier:P Tenk; Politiet kommer mens dere holder på med ranet, du må løpe.. Hva skjer? Joda, politiet har ikke like mye utstyr som deg, du blir tatt... Røykbombe, kjeledress, automat våpen, dynamitt og pengene ikke minst:P Det er ikke bare 3kilo:P men sikkert 70kg.? Du må også tenke på hva slags bil politiet har, hvis de har bedre bil enn deg, da må du visst stjele en som er enda bedre (For å kjøre fra de) Og enn hvis det kommer et helikopter etter dere? Hva skal dere gjøre det? Og 6min. Er også for lite tid. Hvor mye tid brukte nokas folket? Mere eller mindre tid? (Tror egentlig de brukte mere?) Og èn ting til, FØR du/dere brenner bilen. dynk den med blekk. (Det fjerner DNA, eller du kan ikke på noen måte se DNA igjen hvis det kommer i kontakt med blekk.. Hvis jeg ikke tar helt feil?) Så etter det, dynker du den med bensin, olje, diesel etc. SÅ kan du tenne den på Og hva skal du så gjøre med bagene? Jo du kan dynke de også med MASSE blekk, -> dynke bagen med bensin og så tenne på den...
Sitat av mopplest
Og èn ting til, FØR du/dere brenner bilen. dynk den med blekk. (Det fjerner DNA, eller du kan ikke på noen måte se DNA igjen hvis det kommer i kontakt med blekk.. Hvis jeg ikke tar helt feil?) Så etter det, dynker du den med bensin, olje, diesel etc. SÅ kan du tenne den på Og hva skal du så gjøre med bagene? Jo du kan dynke de også med MASSE blekk, -> dynke bagen med bensin og så tenne på den...
Vis hele sitatet...
I følge CSI Miami eller noe er rennende kaldt vann det som er aller best til å fjerne DNA
Sitat av marihuana
Bra gjennomtenkt plan, var veldig underholdene å lese. Hva med at du dropper ransplanene og lager en film om det? :P
Vis hele sitatet...
Tenkte på det samme jeg også:P Kunne blitt veldig bra film!

EDIT: Som w0t. sa, om man mister litt hår trenger du ikke å bli mistenkt. Så horfor ikke barbere HELE kroppen, hode, penis, bryst etc. Så tror jeg ikke du kommer til å miste så mye hår:P (Men da kommer jo det at du kan miste svette på bakken..) Men w0t., jeg tror kanskje du blir mistenkt hvis du mister hår i securitas bilen:P? Eller hva?
Sist endret av mopplest; 23. november 2006 kl. 16:33.
angående night vision, bankene blir garanter opplyse av nødlys(som holder i godt over 1 time), angående ransalarm, går den mest sannsynlig via en seperat tlf-linje/gsm med overvåkning(vis du vil kutte den, vet vaktselskapet at noe er galt i løpet av 30sec

Ville mye heller sitt en film om teorien, enn 3-4 nFF folk i fengsel
Synes dette er teit tema og sitte å diskutere. Iallefall om du gir noen som helst tanker om at dette er mulig og gjennomføre. tror ikke man kommer så langt nå etter at nokas saken har blitt begått i norge. Sikkerheten i norge har blitt så sinnsykt oppdattert enn det som det var før nokas ranet fant sted. Sitte å diskutere dette her sier noe om deg som person. Skjeldent noen kommer ustraffet fra et ran siden staten og politiet setter stor etterforskining i gang med en gang etter et ran.. Dette er et alvorlig tema og tanken på steder hvor folk har blitt drept i ran synes jeg dette er en sak men ikke sitter å kødder tenker på... Ville bare si min meing.. Ikke ute etter å henge ut noen. Jeg bare synes dette er så unødvendig.
Sitat av Shatique
Synes dette er teit tema og sitte å diskutere. Iallefall om du gir noen som helst tanker om at dette er mulig og gjennomføre. tror ikke man kommer så langt nå etter at nokas saken har blitt begått i norge. Sikkerheten i norge har blitt så sinnsykt oppdattert enn det som det var før nokas ranet fant sted. Sitte å diskutere dette her sier noe om deg som person. Skjeldent noen kommer ustraffet fra et ran siden staten og politiet setter stor etterforskining i gang med en gang etter et ran.. Dette er et alvorlig tema og tanken på steder hvor folk har blitt drept i ran synes jeg dette er en sak men ikke sitter å kødder tenker på... Ville bare si min meing.. Ikke ute etter å henge ut noen. Jeg bare synes dette er så unødvendig.
Vis hele sitatet...
I see. Men det er ikke etisk feil av lekebutikker å selge lekevåpen, når folk blir drept daglig av dem?.. er det ikke feil at det er ok å SPILLE å produsere spill, hvor man ,med grundig taktikk planlegger drap, ran, osv.. DET er liksom OK, men dette.. er dumt pga mennesker har dødd pga noe slikt, det kan man si om alt.. diskuter skihopping, skal jeg si: "jeg synest ikke man burde prate om det, det er 3 stk som har mistet livet imens de hoppte med ski på bena".. Å bruke fantasien er ikke noe ulovlig, tar du det ut i praktis er det noe annet.
Sitat av DualPower
I see. Men det er ikke etisk feil av lekebutikker å selge lekevåpen, når folk blir drept daglig av dem?.. er det ikke feil at det er ok å SPILLE å produsere spill, hvor man ,med grundig taktikk planlegger drap, ran, osv.. DET er liksom OK, men dette.. er dumt pga mennesker har dødd pga noe slikt, det kan man si om alt.. diskuter skihopping, skal jeg si: "jeg synest ikke man burde prate om det, det er 3 stk som har mistet livet imens de hoppte med ski på bena".. Å bruke fantasien er ikke noe ulovlig, tar du det ut i praktis er det noe annet.
Vis hele sitatet...

Det er ikke det jeg mener.. jeg mener at folk flest vet forskjell mellom rett og galt. Ser ikke ut til at de som engasjerer seg i denne diskusjonen helt ser alvår i det de diskuterer. Noe som er teit sitte å si at man kan tenke slik om alt.. bla bla.. Hvorfor gidde sitte å gjøre det i det hele tatt.. Jeg gidder ikke legge flere innlegg i denne diskusjonen siden det ikke er noe vits. Det er faktisk straffbart sitte planlegge en forbrytelse.
Sitat av Shatique
Det er ikke det jeg mener.. jeg mener at folk flest vet forskjell mellom rett og galt. Ser ikke ut til at de som engasjerer seg i denne diskusjonen helt ser alvår i det de diskuterer. Noe som er teit sitte å si at man kan tenke slik om alt.. bla bla.. Hvorfor gidde sitte å gjøre det i det hele tatt.. Jeg gidder ikke legge flere innlegg i denne diskusjonen siden det ikke er noe vits. Det er faktisk straffbart sitte planlegge en forbrytelse.
Vis hele sitatet...
jeg planlegger jo ingenting, har ikke lagt fram f.eks eksakte mål, sted osv. Som sagt, minner mer om en film, enn et ran:P Har jo ingen planer om å utføre noe slikt, å jeg tror alle vet at man ikke hadde komt serlig langt med "planen", var bare for morro skyld vettu.. Et manus:P
Jeg er egentlig enig med Shatique, selv om jeg jævelig godt forstår fasinasjonen. Jeg må også si at jeg ble fasinert av detaljerikheten, men på samme måte så fremsto det litt ekkelt, fordi det er detaljerte planer (jeg vet at du ikke planlegger noenting, men når alt kommer til alt så er dette en "plan") hvor eksplosjoner som, sannsynligvis, kan komme til å skade og i værstefall drepe mennesker spiller en stor rolle.
Og hvor dere kan komme til å løsne skudd mot disse stakkars vaktene. Jeg vet at det er sagt at våpnene er til å true med, men det er ikke til å komme bort ifra at om man har ett våpen under puta, så er det større sjanse for at man skyter noen om de ringer på døra på feil tidspunkt. Det finns uttallige eksempler på dette, og det blir litt samma saken når man skal løpe rundt med skarpladde våpen, de kommer til å bli brukt. Har man ett våpen, så kommer man til å bruke det, og som vi alle er pinlige klar over så kan dette få fatale følger.
Jeg må si at jeg beudrer all tiden og arbeidet du har lagt i dette, selv om jeg ikke er fan av hva det er du har lagt tid i, om du skjønner.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Dette minnet meg om en eller anna film jeg har sett
"Våpnene smeltes, ved bruk av en metal fabrikk"

Det mest omtalte i media de siste ukene er det store million-ranet, og alle snakker om det.
Så kommer du ruslenes inn på en metall fabrikk og spør og dem kan smelte/brenne opp/fjerne noen hagler, håndvåpen og maskinpistoler for deg.'

Du tror ikke de stakkars fabrikk-medarbeiderne hadde blitt en smule mistenkelig?




Men ellers en veldig god plan. Jeg har alltid hatt en svakhet for ran. Nei, ikke der man løper inn på en shell stasjon med en pistol og får 13 000 spenn, men godt planlagt og organisert med mange folk, kjeledresser, maskingevær og brenning av fluktbil
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
om man skal brenne en fluktbil så brenner man den ikke forann kongehuset, helst ute i skogen hvor politiet har nano kjangs til og få slukket den.
olsenbanden is back

btw. rans bilen burde være en mini av minste slag og at du hadde en laste bil som sto noen kvartal unna son at du kunne kjøre rett in i den helst en med et kjent vare merke på feks rema 1000 kjøre til nærmeste rema 1000 bytte om klærene der og stikk in i butikke å chill der i 30 min før du går ut å sitter deg in i nest bil så drar du til nermeste buss/tog stasjon leier 2 skap der 1 til penga og et til klærene og våpene du brukte så tar du toge til neste stasjon leier hotel for en uke så drar du tilbake henter pengene og drar danmark via danske båten, bør ha med alle 4 som var med på ranet fordel pengene i 4 kofferter med falsk bunn og fyll resten av koffertene med sex leker, klær og noen homo blader + informasjons hefte til gay parade for vist du blir stoppa i tollen vil ikke tollerene rote så mye vist di ser at dere er homo seksuelle

min lille vri
Sist endret av sweepy; 26. november 2006 kl. 01:39.
Var jo ganske interesant det da
artig sweepy..
mopplest: jeg snakka om bank ja. skal du rane en pengetransport er det vel andre måter å gjøre det på så du slipper å legge igjen noe dna inni bilen.. ^^
naaaaaaah, ville aldri funka, snuten er der 4 å delta på 6, så du ville blitt pult før du kom deg ut trust me ..
Jeg er glad jeg skal bli jurist/ advokat jeg. Slik at jeg kan få folk som deg buret inn. Dette er ikke sunnt.
Sitat av posh
Jeg er glad jeg skal bli jurist/ advokat jeg. Slik at jeg kan få folk som deg buret inn. Dette er ikke sunnt.
Vis hele sitatet...

Hahahaha, jævli bra:P
Sitat:Opprinnelig skrevet av vidarlo
Planen tryner lenge før du får utført det. Når du går til det steg å skaffe utstyret (våpen, skotsikre vestar o.l), så har antakeleg politiet ei viss peiling på kven du er.

Om politiet ikkje har peiling, så er det garantert ganske mange andre som finn ut at 2+2=5, og som veit at du utførte ranet, og kan finne på å presse deg for pengar eller gå til politiet...

Du glømmer den biten politiet driv med som går under kallenavnet etteretning, og som ikkje er heilt uvesentleg...


DualPower:

Ikke hvis du skaffer dette 6 mnd, eller 1 år før ranet....
..........

Ok, så du tror politiet glemmer deg etter 1.år?


Politi: Hum, se per har kjøpt dynamit, våpen og taktiskutstyr.
Per: La oss vente så skjønner de ingen ting.
1. år senere PANG
Politi: Hvem kan det være, hvertfall ikke Per for utstyret hans har sikkert godt ut på dato.

Tror ikk det nei
Sist endret av telebohrian82; 28. november 2006 kl. 21:51.
Mathfjeld, hahahaha. Stemmer det, men jeg må bare si at det kan sikkert være fasinerende og sitte og tenke på slikt. Men hvorfer ikke bare få deg en skikkelig jobb, få gode karakterer og få deg en fin årslønn, så slipper du og havne bak lås og slå. Men planen virker dramatisk fra min side, hjelm granater og masse utstyr, kommer til og veie mannfoldige kilo. Er ikke noe vits i og begå drap osv. Husk at samvittigheten er noe man ikke blir kvitt i livet! Du burde heller se for deg et lite ran ja, kanskje poker turnering som noen har nevnt her, og ikke gjøre så altfor mye av det, OG ikke dynamitt, ka ska du med det? Sprenge bilen, er ikke vits. Du får kose deg med denne fantasien. Få deg heller en utdanning og jobb for penger! Er ikke mange ran i historien som ikke er blitt oppklart, du ser nokas ranet, der plana toska i EVIGHETER! Skjerp deg.
Skaffelse av utsyr: Våpen ( 4 stk håndvåpen, glock 17 mod. 2xAG3, 2xPumpehagler. + en mp5, 9mm maskinpostol.

hvorfor disse våpnene? hadde det ikke bare vært enklere med en liten 22.kal, dreper like bra og er 100ganger mindre en ei pumphagle :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av danjel
Skaffelse av utsyr: Våpen ( 4 stk håndvåpen, glock 17 mod. 2xAG3, 2xPumpehagler. + en mp5, 9mm maskinpostol.

hvorfor disse våpnene? hadde det ikke bare vært enklere med en liten 22.kal, dreper like bra og er 100ganger mindre en ei pumphagle :P
Vis hele sitatet...
22kal: ubrukelig på litt avstand, ubrukelig gjennom tynt panser (i.e ei vanleg bilrute...?). Pumpehagle har sjans til å gjere mykje sjølv mot en skotsikker vest...
Sitat av danjel
Skaffelse av utsyr: Våpen ( 4 stk håndvåpen, glock 17 mod. 2xAG3, 2xPumpehagler. + en mp5, 9mm maskinpostol.

hvorfor disse våpnene? hadde det ikke bare vært enklere med en liten 22.kal, dreper like bra og er 100ganger mindre en ei pumphagle :P
Vis hele sitatet...
Pumpehagle = påvirke en stor vinkel med skuddkraft, ved tilfeller det skulle trenges. 22 cal. er et betraktelig mye "svakere" våpen og er best på kloss hold (3-10 meter). Målet er ikke å drepe, men hvis politiet ankommer bevæpnet blir det som å skyte på dem med luftvåpen. 9mm pistol = for å skade, ikke drepe. Skulle amnd repe folk hadde man tatt en 50. cal Magnum i bruk. Å hvis man prøver å SKADE noen med 22 cal. er sjangsen for ingen effekt stor. (+ 22 cal. skiler seg fort)
Vi snakker ikke om ett eller annet dataspill her hvor man tåler uttalige skudd fra ett hvilket som helst våpen, våpen skader, og våpen dreper, samma hva det heter, det er bare å innse at om du skyter noen, samme om det er 22 cal eller pumpehagle eller 9mm, så er det en jævla stor sjanse for at de blir drept, det er ikke som du sier at man ikke kommer til å skade dem om man bruker den typen våpen...
jaha, så det går ikke ann å drepe med 22.kal?
jeg har selv skutt en rev med subsonisk hulspiss, så vil tro at den vil klare å skade mer enn nokk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Jo, det går an å drepe med 22 kaliber. Men 22 kaliber i andre kroppsdelar enn brystregion, hovud og til dels mage er ikkje dødeleg, og vil maksimalt sette deg ut av spel. 9mm gir større sjans for å drepe eller settje ut av spel, og 22kaliber er verdiløst mot skotsikre vestar.
Det er ganske sent så jeg vet ikke om jeg leste helt riktig, men det var en pengetransport som skulle bli ranet? En kollega av meg kjørte pengetransporter før, og vi har lekt mye med tanken om hvordan den kan bli ranet.
For det første har dem ikke lov til å ha mere en to kofferter med 500,000kr i hver per bil, altså 1 mill tilsammen. Hvis de er 4 i bilen kan de ha 2 mill. Hvis jeg husket riktig snakket du om 40-100 mill. For det andre er koffertene utstyrt med fargepatroner, og nye seddler er selfølgelig merket. Fargepatronene går ekstremt lett av, han fortalte en gang om en koffert som gikk av når han dunket den borti døren. Hvis det er en enkelt pengetransport bil det er snakk om her, vil jeg ikke si at risken er verdt profitten, særlig når det er stor sjangse for at fargepatronene går av under flukten, som minsker profitten med si 50%.

*Edit* Leste den en gang til og synes fortsatt ikke det kom fram godt nok om dette var et ran av en bank eller pengetransport. Hvis dette var et ran på en bank eller lignende, ville det selfølgelig vært noe helt annet. Fluktmåten var i grunn ganske godt planlagt må jeg si.
Sist endret av Cheese; 8. desember 2006 kl. 01:27.
Du glemte en faktor.. noen kommer til å tyste.. beste er å ta in folk som ikke kjenner hverandre. aldri se ansiktet til hverandre bruk hvertfall løs skjegg eller lignende. Og aldri oppgi navnet ditt..

eller bare gi faen i alt og ran det største stedet med mest penger drite i bevis å fly til mexico etterpå
lest alt av poster og alt her no veldig komlekst og intresant... du burde satt sammen mange av tipsene til folkene her hadde blitt så og si perfekt nesten...

BTW: hvorfor ikke prøve og gjøre det på "the hard way" gå litt oldschool og faktisk grave seg UNDER banken? det er vel ikke noen form for alarm under banken? Det spør jo litt hvor banken ligger og slikt:P men det hadde jo vært litt smart det også kanskje?

våpen ja, hadde jo fårsåvidt vært greit med gummikuler eller noe for og nøytralisere vaktene? Teaser gun, tåregass etc?? Det veier ikke så utrolig mye heller
Det er sikkert bevegelsesdetektorer inne i velvet, så om du kommer in døren eller opp fra gulvet er det samme tror jeg..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du utfører et ran,
kjener penger,
blir drittas på sprit
og snakker ut på en pub om hva du har jort
og det neste som sjer dagen etter at en har stått opp,og
svarte folk med våpen på døra di
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
åh herre GGUUUUD!
Neste gang, se på Datoen! emnet er jo FIRE mnd gammelt..
Har du sett den filmen, 41 minutes eller noe? Da er det to russere (dette har skjedd på ekte)
Som lader opp to svære ak 47'er med to runde magasiner, overdose med ammunition, Kevlar fra topp til tå. De går sakte in i banken, skyter ned alt av vegger gulv og tak. får penger og går sakte avgårde, immune mot politienes berettar. den ene dekker den hvite hondaen mens de kjører i 5kmh. de klarer det nesten helt til politiet henter sterkere saker. hvis de hadde satt seg inn i bilen og kjørt hadde de levd som guder på bahamas. De drepte seg selv når de skjønte de ble tatt.
Sitat av robhol
åh herre GGUUUUD!
Neste gang, se på Datoen! emnet er jo FIRE mnd gammelt..
Vis hele sitatet...
Så? Den er jo like interessant.
drQ
Egendefinert
Sitat av Ex0r$|$T3N
Har du sett den filmen, 41 minutes eller noe? Da er det to russere (dette har skjedd på ekte)
Som lader opp to svære ak 47'er med to runde magasiner, overdose med ammunition, Kevlar fra topp til tå. De går sakte in i banken, skyter ned alt av vegger gulv og tak. får penger og går sakte avgårde, immune mot politienes berettar. den ene dekker den hvite hondaen mens de kjører i 5kmh. de klarer det nesten helt til politiet henter sterkere saker. hvis de hadde satt seg inn i bilen og kjørt hadde de levd som guder på bahamas. De drepte seg selv når de skjønte de ble tatt.
Vis hele sitatet...
Regner med du tenker på
http://en.wikipedia.org/wiki/North_Hollywood_shootout