Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  230 42922
Faren min kjører sykkel.
Yhamha R1. Han kjører på rudskogen osv så han har en god del peiling på og kjøre.

Han får ofte politet etter seg, men nå kan han jo kjøre, og sykkelen går noe inn i hælvete, så som regel gidder ikke politiet følge etter.

Han har kun blitt stoppa en gang, mista lappen i 6 månder. ( Da prøvde han ikke gjøre fra dem. Da hadde dem liggi bak han lenge og hadde reg nummeret, så da bare stoppa han.)

Så , Ja. Du kan lett kjøre fra purken på sykkel
Politiet har og veisperringer og kommunikasjon.
Kjører du med asfaltsykkel, så er det bare å holde seg i noen lunde siviliserte områder så er det så mange alternativer at du er borte på 1 min. Med f.eks. en KTM er det bare å kjøre ut i skævven/gangveier osv så har man rista seg løs fort.

Blir du tatt i laser på en riksvei langt pokkerivold uten avkjøringer, men hvor det finnes politi i beredskap i nærheten (hvor ofte skjer det?) så kan man risikere å bli avskjært ja.

edit: hvis helikopteret er i nærheten, er jo det også en risk.
Sist endret av DeMenT; 23. januar 2009 kl. 18:36.
politiet gidder heller ikke risikere livet sitt for en tulling som kjører fra en kontroll. de henger kanskje på en liten stund men da det begynner å gå fort, vil dem ikke henge etter, siden de antagligvis har skiltnr ditt også
Jeg satt på med en kompis av meg en gang som ikke hadde lappen. Bilen var en gammel Audi quatro turbo eller tq som det kalles.
Vi fikk politiet etter oss etter at vi hadde kjørt alt for fort i en rekke rundkjøringer. Vi fikk panikk og vi ble enige i å prøve å stikke fra. Det vi gjorde var å først ta det litt med ro til vi kom til et sted der det gikk an å gasse på litt. Tok to minutter så ga politibilen seg, jeg så bilen sikkert 200 meter bak oss å han slo av blålyset. Flaks at det ikke var skilter på bilen Dette er nå to år siden å vi har ikke hørt noe. Vi var begge bare 16 år da dette skjedde.
Sto noe i avisen om grisekjøring i rundkjøringer, men ingen ting om at noen hadde kjørt fra politiet:P

Hvis du har lyst til å gjøre dette noen gang, anbefaller jeg deg å være lommekjent der du gjør dette. Så du altid har en mulighet til å lure deg unna.
Har gjort dette med moped 2 eller 3 ganger og det er så lett at det er ikke en gang noe å skryte av

Men eneste grunn til at jeg har gjort det er for å slippe bot for trim på moped. Eller slippe å få utsettelse på lappen, Blinker de deg inn for å ha et baklys som ikke funker råder jeg deg til å stoppe. :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
adrenalin kick!

Kjørte fra dem i en stor stjålet varebil med ei venninne! <3
Sist endret av Mf89; 2. juli 2009 kl. 15:39.
Sitat av _Ole_ Vis innlegg
Faktisk så er du ansvarlig at bilen blir forsvarlig låst slik at ingen uvedkommende får brukt den. Dette vil si at man skal ikke la stå i tenningen når man forlater bilen.

bruksforskriften

Brukes sant nok utrolig skjeldent i norsk strafferett.
Vis hele sitatet...
Var inne på avhør i dag, jeg stakk av fra politiet i bil, kjørte hjem, løp inn og tok en kjapp dusj, det ringte på jeg kom ut i badekåpa og lekte dum, selv om bilen KNITRA pga varmen, de arresterte meg, gjett hva? Jeg ble frikjent(ikke endelig avgjørelse, men tydelig at de ikke har en dritt på meg etter som hvordan de oppførte seg i avhøret, dritforbanna gammel snut og yngre snut som lekte tøff, tho jeg hadde nøkkelen i tenninga før jeg sprang inn
ble målt i 240 på motorveien

edit2: har vitner også som kan plassere meg hjemme, siden noen venner dro fra meg akkurat før de kom
Sist endret av Bundy; 2. juli 2009 kl. 16:20.
Jeg og en kompis prøvde å kjøre fra politiet for mange herrens år siden (var vel 16år eller noe), i en ford sierra uten bremser, kun håndbrekk, og utgåtte prøveskilt. Dette var oppi finnmark, planen var å kjøre ca 30mil, men kom bare til ca 20, da sto det en politibil midt på veien. Var på en laaang strekke dette, vi så det sto en bil laangt der framme.. så bare lyset da, var på natta..
Begynner å nærme oss da vi ser noe som svaier fram å tilbake, var faenmeg en politimann med stoppskilt, så vi fikk "panikk" å kom fram til at vi bare skulle peise på, så da bar det halvveis ned i grøfta for å komme forbi politibilen. Tror aldri den bilen har gått så godt som den gjorde akkurat da, hadde nesten 200 på speedoen, med snuten rett i ræva( tok oss fort igjen).

Så planen var å kjøre opp i et boligfelt for å prøve å få purken til å stoppe, men siden vi ikke hadde bremser klarte vi ikke å bremse nok til avkjøringa(bremsa på girene, stakkars motor).. Selvfølgelig var det litt grus på veien også, så det gikk som det måtte, fikk sleng og dro over/ned i noen svære grøfter før vi sto plantet i rådhusveggen.. Så plutselig "sprenger" siderutene å der sto dem :O.. var så krasja at vi fikk ikke opp dørene, måtte krype ut vinduet.. Så blei vi lagt på bakken å påsatt håndjern før vi dro til glattcella å venta noen timer faen hvor kaldt!!

Kl.03 på natta blei vi løslatt, 20mil hjemmefra, og litt frost på bakken! Ikke hadde vi særlig med penger heller, 50lapp tror jeg.. Men hadde ny tobakk, men ingen lighter!! Så vi gikk fram å tilbake før vi fant en campingplass, gikk å vekte resepsjonisten å begynte å "forklare" situasjonen(vrei litt på sannheta), ende med at vi fikk låne ei campinghytte

Så neste morgen tok vi bussen dit vi opprinnelig skulle, sa til sjåføren at vi skulle møte en kompis med penger når vi kom fram.. Men da bussen endelig kom fram, da sprang vi som noen idioter, å idioten av en sjåfør kjører tulling etter oss med bussen!! (Var tom buss) Men kom oss nok unna

Det hele ende med, kompis fikk 6mnd utsettelse(han som kjørte), ellers bare en rar opplevelse..

Blei langt dette, blei sikkert litt feil her å der, men shit au..
Sitat av ZeReX Vis innlegg
Men da bussen endelig kom fram, da sprang vi som noen idioter, å idioten av en sjåfør kjører tulling etter oss med bussen!! (Var tom buss) Men kom oss nok unna
Vis hele sitatet...
haha, ser det for meg

har selv hatt politiet ett par ganger etter meg, var 13-14 år. å kjørte en honda cr 85, ble aldri tatt
drQ
Egendefinert
Sitat av Bundy Vis innlegg
Var inne på avhør i dag, jeg stakk av fra politiet i bil, kjørte hjem, løp inn og tok en kjapp dusj, det ringte på jeg kom ut i badekåpa og lekte dum, selv om bilen KNITRA pga varmen, de arresterte meg, gjett hva? Jeg ble frikjent(ikke endelig avgjørelse, men tydelig at de ikke har en dritt på meg etter som hvordan de oppførte seg i avhøret, dritforbanna gammel snut og yngre snut som lekte tøff, tho jeg hadde nøkkelen i tenninga før jeg sprang inn
ble målt i 240 på motorveien

edit2: har vitner også som kan plassere meg hjemme, siden noen venner dro fra meg akkurat før de kom
Vis hele sitatet...
Du ble nok løslatt. Noe du nok ville uansett, siden varetektsfengsling ville vært uaktuelt selv om du ble plukket ut av bilen.

Det kan godt tenkes at politiet ikke har noen sterk sak mot deg, men frikjent er du definitivt ikke. Det er det ikke politiet som gjør.

Frikjent blir du av domstolene. Eventuelt kan saken bli henlagt, noe som vil ha tilnærmet samme effekt for deg. Det pleier å ta sin tid.

Så var jeg deg jeg ville ikke slappet av helt enda.
Det kom vel ikke godt nok frem, men ingen har bevis for at det var jeg som kjørte den bilen, samt jeg har vitner, ergo; jeg er uskyldig
Har aldri fått sjangsen til å kjøre fra purken. Tror ikke jeg ville gjort det uansett...
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Denne tråden ligner bare mer og mer på denne.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Okay.... I dag var det min tur...!
Kjørte motorsykkel litt rundt om i dag, så drar jeg sykkelen på bakhjulet forbi en bil i 70 sona (hvor det er heltrukket sperrelinje). Bilen legger seg på hjul.... Og jeg trodde kansje det var noen kompisser som ville se om sykkelen gikk noe godt. Så jeg peiste forbi to biler til men bilen hang etter som en klegg...
Plutselig kommer det på blåe blitser på bilen og jeg kjente jeg stivnet helt (jeg har ikke lappen).
Tengte meg om to sekunder før jeg peiste avgårde.... Gikk ikke mer enn 3-4 minutter til snuten var bortevekk...
Det som er saken var at de fikk tak i skiltnummeret, og den er regget på meg.
Jeg kjørte å gjemte sykkelen, og dro hjem. en stund etter står politiet på døra.
De ville vite ang motorsykkelen min. Jeg sa jeg hadde lånt den bort til en kompiss, men ville ikke si hvem det var før jeg har konfrontert han.
De ba meg ringe han umiddelbart å gi beskjed om at han skulle melde seg, og at det ville bli opprettet sak.
Siden jeg har kjørt og ingen andre, kommer jeg selfølgelig til å nekte å si hvem som har "lånt" sykkelen min.
I norge er vel man uskyldig til det motsatte er bevist....?
Selv om de har sterke mistanker mot meg kan de vel ikke bevise noe?
Og kan det skje noe med meg? miste lappen? bot for å ikke sammarbeide med politiet?
Noen som har vert borti lignende situasjoner?
Sitat: Originalt skrevet av Zeco
kjører du motorsykkel og får snuten etter deg, er det "bare" å få av seg hjelmen og gi flatt 160kmt... Da har de ikke lov å følge etter deg.
Kan jo prøve det, hvis du har baller av stål og er dum som en sau
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare jug.
igår kjørte jeg og faren min sykkel, hadde det litt morro da, jeg satt bak på.

Så kommer vi ved en lang slette. bak et skilt der står UP med laser og greier. Vi har ca 220 Km, vi er de eneste på veien da.

Vi suser forbi, og 2 up biler kaster seg etter oss, og følgte oss lenge, før vi fikk rista dem godt nok av oss, vi gjemte sykkeln i et boligfelt og tok bussen hjem.

Så polti gir seg ikke, dem gjør alt for og ta deg.
Sist endret av Rallo Tubbs; 2. august 2009 kl. 22:27.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Dette er jo bare jug.
igår kjørte jeg og faren min sykkel, hadde det litt morro da, jeg satt bak på.

Så kommer vi ved en lang slette. bak et skilt der står UP med laser og greier. Vi har ca 220 Km, vi er de eneste på veien da.

Vi suser forbi, og 2 up biler kaster seg etter oss, og følgte oss lenge, før vi fikk rista dem godt nok av oss, vi gjemte sykkeln i et boligfelt og tok bussen hjem.

Så polti gir seg ikke, dem gjør alt for og ta deg.
Vis hele sitatet...
Du er heldig som har en far som bryr seg så mye om deg!

Det er ikke alle foreldre som stiller opp og satser så mye for at barna skal ha det gøy. Det viktig å ha foreldre som bryr seg om en og hjelper en til å ta de riktige valgene i livet.

Hils han fra meg og si at jeg skulle ønske jeg også hadde en slik far!
Sist endret av Kaunda; 2. august 2009 kl. 22:35.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Du er heldig som har en far som bryr seg så mye om deg!

Det er ikke alle foreldre som stiller opp og satser så mye for at barna skal ha det gøy. Det viktig å ha foreldre som bryr seg om en og hjelper en til å ta de riktige valgene i livet.

Hils han fra meg og si at jeg skulle ønske jeg også hadde en slik far!
Vis hele sitatet...

Så vi skulle stoppe og blit kasta på glatt cella begge 2. Og jeg hadde fått utstelse på lappen og han mista den noen år.

Jaja for all del, go go
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Dette er jo bare jug.
igår kjørte jeg og faren min sykkel, hadde det litt morro da, jeg satt bak på.

Så kommer vi ved en lang slette. bak et skilt der står UP med laser og greier. Vi har ca 220 Km, vi er de eneste på veien da.

Vi suser forbi, og 2 up biler kaster seg etter oss, og følgte oss lenge, før vi fikk rista dem godt nok av oss, vi gjemte sykkeln i et boligfelt og tok bussen hjem.

Så polti gir seg ikke, dem gjør alt for og ta deg.
Vis hele sitatet...
For det første tror jeg historien din er ren BS, men ut over det så er det klart politiet har rutiner for å ivareta offentlig sikkerhet. Dersom situasjonen vil bli for farlig ved at de forfølger deg vil de gi seg. Hensynet til alminnelig sikkerhet går forran, har vært flere eksempler i det siste (i media) på det.

Ikke faen om politiet hang på jul etter en motorsykkel som kjørte i 220 med en pasasjer på, spesielt ikke i et boligstrøk... Ta skrytehistoriene dine ett annet sted...

EDIT: Ja, for du hadde nok fått utsettelse på din lapp fordi din far kjørte for fort... djeeze....
Sist endret av Cikey; 2. august 2009 kl. 22:41.
Om du leser var det ikke 220 i et boligfelt. Dem sto på en slette, så kjører vi ut av den, og kaster oss på motorveien.
når det kommer en avkjørel tar vi av. og finner et boligfelt og parkerer.

Hvorfor skulle jeg juge om det? Jaja!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Om du leser var det ikke 220 i et boligfelt. Dem sto på en slette, så kjører vi ut av den, og kaster oss på motorveien.
når det kommer en avkjørel tar vi av. og finner et boligfelt og parkerer.

Hvorfor skulle jeg juge om det? Jaja!
Vis hele sitatet...
Hvorfor du skulle juge om det? Fordi du tror det er tøft. Og det er opplagt at det er jug for det henger ikke på greip, og du åpenbart ikke har peilig på hva du snakker om
Men da skal jeg se om det kommer ut i lokal avisa, så skal jeg sende deg det
Ja, jeg er kjempe tøff. Prøvde bare og få fram at polti følger etter deg uansett om det er lov eller ikke, det skal ta deg, de er rasshøl.
Sist endret av Rallo Tubbs; 2. august 2009 kl. 22:51.
Ser at det er mange bædboiz her på næærdeforumet.
ganske OT, sry, men hva er boten for 62 i 50 sone? giddr ikke lage tråd om det
Gidder ikke lese gjennom 12 sider med tekst hvis det skulle vært nevnt tidligere, men det har vært flere tilfeller hvor påtalemyndigheten (politiet) har sjekket gsm-posisjonen til mistenktes mobiltlf for å se om den har befunnet seg i samme område som politijakten ved samme tidspunkt. De fleste har jo telefonen med seg til enhver tid. I de tilfellene dette har vært bevist, og mistenkte ikke har hatt troverdig alibi, har de blitt dømt.
Sitat av Spanky Vis innlegg
Her i norge kjører de Volvoer, men er de noe raske?
Vis hele sitatet...
Ja, Volvoer kan være raske. For å gi et eksempel så er Volvo V70 en bil som kan ha opptil 300hk.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Men da skal jeg se om det kommer ut i lokal avisa, så skal jeg sende deg det
Ja, jeg er kjempe tøff. Prøvde bare og få fram at polti følger etter deg uansett om det er lov eller ikke, det skal ta deg, de er rasshøl.
Vis hele sitatet...

Jada!!! De er noen SKIKKELIGE rasshøl som prøver å stoppe noen IDIOTER som kjører i 220?!!!! Hvor stokk dum går det ann å bli?! Og ja, det er vell 99,9% sikkert at du bløffer...Menmen
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Stukket av på moped, ikke for jeg ville. Men i frykt, gikk til nøds.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Jada!!! De er noen SKIKKELIGE rasshøl som prøver å stoppe noen IDIOTER som kjører i 220?!!!! Hvor stokk dum går det ann å bli?! Og ja, det er vell 99,9% sikkert at du bløffer...Menmen
Vis hele sitatet...
Nå har vel aldri du hatt problemer med polti, men ja. Dem er drittseker.
Jeg har i alle fall ikke møt en snill politimann men noen damer.

Og jeg mente ikke pga den hendelsen der, men ossen dem i alle saker.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Nå har vel aldri du hatt problemer med polti, men ja. Dem er drittseker.
Jeg har i alle fall ikke møt en snill politimann men noen damer.

Og jeg mente ikke pga den hendelsen der, men ossen dem i alle saker.
Vis hele sitatet...
Etter måten du har fremstilt ditt intelligens- og refleksjonsnivå i denne tråden å bedømme, bør du ikke regne med noen søtte i din teori om den slemme ulven.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Etter måten du har fremstilt ditt intelligens- og refleksjonsnivå i denne tråden å bedømme, bør du ikke regne med noen søtte i din teori om den slemme ulven.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt sikkert alene her i verden om at politiet er rasshøl, jepp
Herregud hvor barnslige folk var her i kveld da...

Å kjøre fra politiet er vel ikke det lureste du gjør, og hvis du ikke er helt sikker på at du klarer det så burde du latt vær.

Jeg ville sagt at å kjøre fra politiet med bil er mye mye vanskeligere enn med moped/lett mc/motorsykkel, fordi med en motorsykkel så kan du manøvrere mye lettere enn en bil kan. Og du kan kjøre på mange steder der du ikke kommer frem med bil. Har lest om en del som har stukket av fra politiet på moped og lykkes med det fordi de tok en skogsvei eller lignende. Og der kommer jo ikke politibilene fram.