Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 10434
Har lekt litt med tanken på å infiltrere en byggeplass, for eksempel det nye opera huset i Oslo (eller en helt annen byggeplass av litt stor karakter)

Har ikke tenkt til å stjele noe eller noe i den banen, men det hadde jo vært artig allikevel. Noen som har noen tips/ideer? Regner med at det er vakthold der på kveldstid?
Pappa jobber på byggeplass i trondheim, og de opplever stadig vekk at folk stjeler verktøy osv, og det finnes knapt vakthold.. Så de låser inn alt verktøy i solide kontainere med flere henglåser osv.

Skal ikke si at det _ikke_ er vakthold, men ville gjort det relativt sent på kvelden da selvstendig næringsdrivende ikke går hjem klokka 1500 som andre faste ansatte i byggefirmaer

Er du heldig finner du en sveiseapparat eller to, og kanskje noe verktøy..
En gang jeg var på fylle og måtte pisse tenkte jeg at jeg skulle gå inn på en byggeplass for å pisse. Men når jeg var på vei inn på byggeplassen så oppdaget jeg en bil fra ett eller annet vaktselskap med ei vakt inni, så der kunne jeg ikke pisse. Så, enkelte byggeplasser har vakthold ser det ut til.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det er også noen byggeplasser som får besøk av vektere en gang i blant i løpet av natta, så sørg for at det ikke er noen synlige spor etter infiltrasjon når du er inne på plassen. Hvis en port er åpen eller et gjerde har blitt røska ned, og en vekter ser det kan du sitte i klisteret. Om det ikke finnes andre utveier da..
Jeg og en kamerat snek oss inn på en byggeplass en kveld. Han skulle klatre i heisekranen. Jeg, som har mental høydeskrekk, ble stående ved bunnen å "holde vakt". Når han er på toppen, så kom det plutselig en lastebil som hørte byggeplassen til. Han klatret ned fort som faen og vi smøg oss under gjerdet og ut i et lite skogholt i nærheten. Tror ikke det var vakter der, men sjansen for at noen ser deg og ringer og sier fra til noen kan være stor.
Sist endret av Hedges; 1. juni 2005 kl. 17:34. Grunn: skrivefeil
Jeg og noen kæmmiser drie å skille infiltrere en byggeplass. Smarte som vi var hadde vi walkietalkie, og brukte selvfølgelig kodenavn for de diverse plassene vi var på.

Men trurukke snuten kjører veldig sakte forbi ganske mange ganger når kæmmisen min var inne på plassen a?

Jeg gikk som en hvilken som helst annen person på fortauet med en walkietalkie klipsa til hansken
Skal ikke undervurdere vaktholdet på noen som helst byggeplass. Vi snuset rundt på byggeplassen til et av de store kjøpesenterene her i distriktet under oppbyggingen. (Jærhagen, hvis noen vet hvor det er) Etter hvert så kom det en bil, med 2 vektere. Og de forfulgte oss i lange tider utpå kvelden.

Lite gøy
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Etter diverse byggeprosjekter, som f.eks skolerevy og russebuss bygging har det vist seg at "raiding" fra byggeplasser er lett!!

Gjennom 3 år i skolerevyen har man funnet teknikker på hvordan dette skal gjøres.. Det er svært lite vakthold på mange byggeplasser, det er private folk som ringer og sier i fra..

Bare å være forsiktig og ikke for mange folk.. Walkie er unødvendig..

Vi har også "gjort" store byggeplasser, som nye nasjonalbibiloteket o.l, dog operaen står urørt.. ENDA...


ER dere feige eller ?
En byggeplass er vel ganske stor med meget mange muligheter til og gjemme seg, så hvis ikke mordi har sagt at man må være inne til klokka 20 kan man vel gjemme seg og håpe at vaktene trodde det bare var en katt
nicon: Walkie-talkie er kanskje unyttig, men hvis man har det er det absolutt og anbefale. Det er veldig greit å kunne hviske til hverandre istede for å måtte rope.
hehe.. hva i svarte skal du på en byggeplass egentlig ? finnes jo ikke no gøy der ?
med mindre du skal stjele no ?
jobba selv i anleggsbransjen så det er ikks å veldig mye kult og se på
Vi trengte stadig litt planker, plater, spiker og annet materiell som de har på byggeplasser.. Blandt annet et strømskap....
Vi snek oss inn på en byggeplass som skulle bli en barnahage, så tok vi over 20 ruller me gaffa teip og nøklene til dørene (som vi har enda), så vi tenkte vi skulle teste dem når det er ferdig
▼ ... over en uke senere ... ▼
hehe jeg og en kompis stakk av med 8 plater isopor. Brukte dette senere til napalm
▼ ... over en måned senere ... ▼
vi var på en byggeplass og så komm det en vekter og tilkalla purken, og de hadde 2 svivilsnut biler som drev og kjørte etter oss(men vi vet omm alle sivilbilene der jeg bor, laangt opi nord i en liten by) så vi beina fort so f*** till sykklene og stakk, men så kom d en jævla vanlig purk bil etter åss okså og så stopped di osser og sporte hva vi har gjort, men vi sa vi hadde bare vert her, og så levde vi bare livet etter det med bomber og sprit
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vet at det er, som mange har nevnt, vanlig å ha vektere som patruljerer slike områder. De driver og bygger en ny skole rett ved meg, og jeg vet at det er en vekter innom der ett par ganger i løpet av kvelden/morgenen. Det kjipe der er at det bor folk i brakker der om kvelden på hverdagene, så du kan fort få deg en overraskelse tror jeg
min ide:
1: bruk en dag til og inspisere hva de driver med til de forskjelige tids punktene om dagen. finn ut hvilke klær de bruker.
dagen etter finner du noen klær som ligner og møter opp til samme tid som alld de andre. så kan du gå og tusle rundt til du ikke gider mere
Sitat av devil-duck
min ide:
1: bruk en dag til og inspisere hva de driver med til de forskjelige tids punktene om dagen. finn ut hvilke klær de bruker.
dagen etter finner du noen klær som ligner og møter opp til samme tid som alld de andre. så kan du gå og tusle rundt til du ikke gider mere
Vis hele sitatet...
Er det så kjekt da, heile poenget er jo å vere der uten at noen veit det, og uten lov. Vis folk trur du er lovlig, så blir det jo ikkje noko kjekt.
Det kjekke er jo å ha folk etter seg, som liksom skal passe, på, men du sniker deg rundt i skyggene som Sam fiskeman.
Hva kan være så spennende med å infiltrere en byggeplass? Man ser ikke noe spennende der, og verktøy er ikke av min interesse
Ville heller funnet en hule eller noe, kanskje om jeg bodde i Oslo eller noe tuslet rundt i undergrunnen eller noe slikt.
Jeg jobba på en skole i sandefjord, som de bygger om nå (breidablikk). De har ingenting vakthold på kveldstid, bare gjerde rundt hele området. Og de som jobber der er utrolig sløve, så de gidder ikke og putte alt av verktøy inn i containerene. Ligger utrolig masse morsomme greier der egentlig. Tok med 300m med tp kabel, og noen meter med optisk
300meter tp hadde ikke vært feil!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
har vært inne på en del skoler som er bygd rundt trondheim. der fant man mye interessant verktøy som spikerpistoler, skikkelige hammere, skruhjern, bormaskiner osv beste er at nøklene til gravemaskinene, og de andre kjøretøyene lå inne i "motor rommet" på maskinene. De er som regel festa bak brannslukkern som ligger inni.
Forleden fant jeg noe gitter, som kan brukes til å style biler med :P
Skal dere snike omkring på en stor byggeplass må jo den beste tiden være midt på dagen, ikle dere hjelm og noe arbeidsklær, så dere ser ut som dere jobber der, da kan dere finne ut antall inn og utganger til evt. rask rømming om dere skal dit senere på natta.
Sitat av sxterbx
Skal dere snike omkring på en stor byggeplass må jo den beste tiden være midt på dagen, ikle dere hjelm og noe arbeidsklær, så dere ser ut som dere jobber der, da kan dere finne ut antall inn og utganger til evt. rask rømming om dere skal dit senere på natta.
Vis hele sitatet...
Spør du meg er dagtid den værste tiden mulig... Først må man finne arbeidsklær og hjelm, og hvis det klares er problemet at man skiller seg sterkt ut med rent arbeidstøy, veldig sterkt. Gjør det på natten hvis det skal gjøres, men ikke stjel noe verktøy, for det er jævla kjipt mot folk som arbeider der. Spesiellt for de mange som driver for seg selv og blir leid inn, og at det er forsikret betyr ikke at de mister mange arbeidstimer og ikke får den fulle sum tilbake. Men småting går greit, sånn som en kabelrull eller 2 kubber dynamitt.
Jeg jobber på byggeplass. Det er ikke noe problem å gå inn i helt vanlige klær. En kompis av meg jobbet en hel dag i vanlige klær uten at noen stilte noen spørsmål rundt det.

Infiltrasjon er utforskning. Stjeler du noe er det ikke infiltrasjon, da er det innbrudd. Jævlig irriterende med manglende utstyr.
▼ ... over et år senere ... ▼
å snike seg inn på en byggeplass på natta er lett som faen. bare klatre over gjerde eventuelt kryp undre det og du er inne. pass på at det er mørkt så ingen ser deg.
Sitat av fighting4life
å snike seg inn på en byggeplass på natta er lett som faen. bare klatre over gjerde eventuelt kryp undre det og du er inne. pass på at det er mørkt så ingen ser deg.
Vis hele sitatet...
DÆVEN...DU E SMART!!!!!
Fant du på dette helt selv??

Å stjele, er ikke det samme som å infiltrere...
Er mye på 28 days later i UK, og de infiltrerer....
Mye fint å se der....(for den som har intresse for UE)
så om noen infiltrerer, og evt. får noen fine bilder, og lar det være med det, får KP av meg.
Tjuvpakk får ei kule? neida....
Skal du først gjøre noe ulovlig, spray opera'en rød!!!
Drit i helsekøen-Bygg opera!

Det er flere steder, de faktiskt har Alarm, koblet mot vektersentral.
Og noen steder sover det folk i brakker, på plassen.....
Noen plasser har ikke gjerde engang....
(dog, er det bare å klatre over gjerde, er det like spennende, å "snoke" i hagan til nabo'n)

Kan fortelle at i Akersgata dreiv vi med et prosjekt, og det var noen sponplater lent mot en vegg..... og innenfor var det en uåpnet klesbutikk.....(skulle åpne om noen dager)
Mulighetene er der.... men jeg gjør meg ikke til kjeltring for en genser eller 2

til slutt...sorry caps fighting4life
Er naboen til bygge plass. Bygger 8blokker.. Ser kidsa løper der og plukker markerings spray som fae*.. Ler like greit hvergang jeg hører dem skriker: Eyy Gutta! jeg fant blå !!
Men hadde vært kjekt med litt gaffa teip.
Jeg har vært vakt på nye operaen selv. Det er DØGNVAKT DER. Om natta har vi bikkje. Jeg kan love om deg at du blir funnet relativt kjapt av vekter med hund. Er du narkis bortviser deg er du ikke det og du ser ut som du faktisk er oppegående nok til å stjele noe så holder vi deg tilbake til politiet kommer og tar hånd om deg. Og lure hundene er ikke lett!
Jeg pleide å skate ved en byggeplass, og det med vakthold så kjører det en secuitas bil hver time forbi for å sjekke. Det er fullt mulig å stjele verktøy fra en byggeplass, Vi fikk hvertfall tak i noen dumme ting som strips, muttere (som passet skateboard) og en kamerat var så dum at han stjal en vinkelsliper...

Det er fullt mulig, men vil ikke anbefale
På operaen er det forøvrig sensorer som er tilknyttet brakka der vakten og hunden sitter så han vet med engang det skjer noe. Og har du lyst til å møte en meget sur vakt og en meget stor sint schäfer eller rottweiler eller dobermann eller i mitt tilfelle boxer så er du velkommen til det.
Men bikkjene er både spor trente og schutzhund trente så det er ikke å anbefale. Setter du deg til motverge vil verken jeg eller noen andre nøle med å bruke hunden til forsvar av fører.
Er du ute etter verktøy er det ikke vits å satse på en svær bygeplass. Dra heller litt rundt i ytterkantene av oslo eller hvor enn du er ifra. Private hus som blit satt opp, småprosjekter etc. Aldri overvåket - mye utstyr.
Sitat av Scr0tum
Jeg pleide å skate ved en byggeplass, og det med vakthold så kjører det en secuitas bil hver time forbi for å sjekke. Det er fullt mulig å stjele verktøy fra en byggeplass, Vi fikk hvertfall tak i noen dumme ting som strips, muttere (som passet skateboard) og en kamerat var så dum at han stjal en vinkelsliper...

Det er fullt mulig, men vil ikke anbefale
Vis hele sitatet...
Dum og dum, vinkelsliper koster penger, og er kjekt å ha hvis du skal kappe noe.


Derimot noen som gjør seg til kriminell for noen jævla skruer og muttere kan ikke være helt riktig i huet.
Og å stjele en vinkelsliper er mye bedre?
Får jo vinkelslipere til 200 kr på BM jo
En vinkelsliper til 200 spenn er ikke en vinkelsliper.
Funker max en gang. Billig utstyr er dyrt i lengden (omg, høres ut som min far).
Har vært på et par slike plasser, som det ikke er lov og være.
Og hver gang har jeg nesten blitt tatt (Folk der).

Det som er rart er at dørene har vært åpne 3 ganger på 2 skoler på natta.

Vær forsiktig.
Sist endret av Jani_; 10. desember 2007 kl. 20:33.
For all del om dere først vil ødelegge rullebladet deres for å kanskje få med seg en vinkel sliper eller noe annet så gjør da det.... Men for all der blir dere tatt og får beskjed om å stå stille så gjør det. Når du er vekter med hund og jager noen så kan dette fort få uante konskvenser om dere skal ramle begge to i det dere blir inhentet så er terskelen for å kalle det vold utrolig lav for ikke å snakke om at det er fort gjort å be om hjelp av hunden om du ikke føler du har kontroll på situasjonen.

Men tenk dere om der en vinkel sliper virkelig verdt dette?
infiltrering av byggeplasser er jævlig morsomt!
har masse historier om det. det som er jævlig artig er vis det er en vakt som driver og spaserer rundt i bygge, føl etter han. spioner på han. det er fan meg artig det.
Hva med kinoer?
Jeg har fundert på det og gjemme meg på en Kino når Silent Hill 5 kommer ut, koble til den og spille etter de har stengt.
Høres dumt ut, men hadde vært sinnsykt fett!

Kan ikke betale 700kr pr time for og leie salen liksom.
Kommer aldri til å funke å hjemme seg i kino sal hvis ikke det er coloseum i oslo da.. De vasker der og slår på alt lyset Men det jeg skulle si er at det er 2bygge plasse ved meg (oslo/røa) Har vært inne der et par ganger og ikke stjålet noe. Har heller ikke gjort noe hærværk, men nå når jeg skulle tilbakie for en uke siden har de satt opp høyrere gjørder og stripset de fast med metal strips å vakter. Det er jo sikkert pga at noen adre har vært der. Men når jeg og et par kompiser har vært der er det ikke for å kødde er jo for å finne noe som er verdt spenn, en annen gang jeg var på enbyggeplass like ved meg også:P gikk vi inn det er sånn bad/do/toalett/dusj osv butikk. Der inne hadde de fliser for sikkert 50tusen og alt mulig utstyr i tillegg til varmeovner varmekabler og et kjøleskap fult av mat og en bomblaster. Det var en stor bygge plass. Var der inne om vinteren i fjord da det var kaldt satt der inne å røyka osv. Skikkelig kos, etter vi hadde vært der 20ganger eller no så begynte det å komme vakter. Så tror du må gjøre noe kødd for at det skal kunne komme vakter der. Hva er poenget med vakter hvis det aldri er folk inne på bygge plassen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av mp34567
På operaen er det forøvrig sensorer som er tilknyttet brakka der vakten og hunden sitter så han vet med engang det skjer noe. Og har du lyst til å møte en meget sur vakt og en meget stor sint schäfer eller rottweiler eller dobermann eller i mitt tilfelle boxer så er du velkommen til det.
Men bikkjene er både spor trente og schutzhund trente så det er ikke å anbefale. Setter du deg til motverge vil verken jeg eller noen andre nøle med å bruke hunden til forsvar av fører.
Vis hele sitatet...
Det bryr ikke vi oss om, skrythals hvis eg noen gang ser en Securitas vakt på en byggeplass med eller uten hund så banker eg driten ut av de begge helt til de slutter å puste. DVS FUCK YOU!!!
Sitat av CSL_Tiger
Det bryr ikke vi oss om, skrythals hvis eg noen gang ser en Securitas vakt på en byggeplass med eller uten hund så banker eg driten ut av de begge helt til de slutter å puste. DVS FUCK YOU!!!
Vis hele sitatet...
loooo000ol
Sitat av CSL_Tiger
Det bryr ikke vi oss om, skrythals hvis eg noen gang ser en Securitas vakt på en byggeplass med eller uten hund så banker eg driten ut av de begge helt til de slutter å puste. DVS FUCK YOU!!!
Vis hele sitatet...
LOL! Har du noen gang prøvd og slåss med en hund på 50 kg? For ikke å snakke om en vekter? Det sekundet du slår etter meg og hunden har jeg hjemmel som enhver annen borger til å forsvare meg.
Jeg bærer på forsvarspray, en giga lommelykt, + at jeg har en voldsalarm jeg kan trykke på og da går alarmen hos politiet + hos vår vakt sentral.

Om du begår drap bare for å ha sett en vekter med hund på en byggeplass så vil jeg tro du trenger seriøs terapi.....
Sitat av mp34567
LOL! Har du noen gang prøvd og slåss med en hund på 50 kg? For ikke å snakke om en vekter? Det sekundet du slår etter meg og hunden har jeg hjemmel som enhver annen borger til å forsvare meg.
Jeg bærer på forsvarspray, en giga lommelykt, + at jeg har en voldsalarm jeg kan trykke på og da går alarmen hos politiet + hos vår vakt sentral.

Om du begår drap bare for å ha sett en vekter med hund på en byggeplass så vil jeg tro du trenger seriøs terapi.....
Vis hele sitatet...
Nå skal ikke jeg fortelle hvordan her, men vet man hva man gjør, så er egentlig ikke en hund et veldig stort problem å enten omgå eller overvinne. Vet man derimot IKKE hva man gjør (dvs de aller fleste), så sliter man.
Sist endret av atomet; 8. januar 2008 kl. 17:17.
Knips den på snuten
Funker fett på bikkja mi hvertfall
Heheh, den er søt henriko2, men tror ikke jeg ville ha satsa på det
mp34567 -> er dere trent/gitt opplæring i å overmanne hunder?
jeg har merka av daglig og rimelig intens lekeslåssing med amstaffen min, at det er effektivt å ta den i sidene på halsen og slenge den på rygg. men nå er jo hunden min KUN innstilt på å bite meg i hendene, da han også er fullt inneforstått med at det er lek. blir jo naturligvis verre med en sint hund som biter det den får tak i, men hvis du først får tak på sidene, vil jeg tro du kan styre den i ganske stor grad..?
eller hva tror du?
De pleier å holde vakt selv, de sover i disse bodene ikke langt fra byggeplassen. Haha, jeg og noen venner ble jaget av 2-3 arbeidere, var jævelig skummelt å rushe ned stilas trappene fra øverste etasje Han ene arbeideren snek seg opp trappene når han kopisen min skjøt istykker lyspærene som han langs veggen med softgun^^
Vi er ikke trent å overmanne hunder nei. Det er ikke vekter pensum. Dog å overmanne en hund er ikke det letteste du gjør. Hunden min er heller ikke langpelset så hva du skal holde tak i er for meg et mysterium.
Det er en stor forskjell på og slenge sine egen hund på rygg under lekeslåssing og få tak i en hund som er trent i å overmanne folk og legge den på rygg.
Jeg har måttet bruke hund før og resultatet var at der bikkja fikk tak knuste leddet når bikkja bet til. Det blir ikke ikke bedre med at boxere har noe av det sterkeste kjevetrykket du finner på bikkjer og de har et veldig urent bitt. Min hund tar tak og rister noe inne i granskuen på det han har tak i.
Om du knipser hunden på snuta har det null og si. Under intens ipo blir de slått med en slags gummi stang over snuta for å se om den slipper ved berøring av snute. Gjør den det har den ikke bestått.... Ingen godt trent ipo hund slipper før kommandoen fra eier kommer.
I tillegg er det ikke bare bikkja du skal overmanne men en vekter også som prøver og spraye deg med en spray som forblinder eller denge deg med lommelykta. Du skal være rimelig god for å overtak på vekter + hund. Du har ikke lang tid på deg før det kommer flere til stedet heller når alarmen først er gått. Jeg har i allefall aldri møtt noen som har overmannet bikkja+meg før og tviler på at jeg kommer til å møte det. Greit nok har du skytevåpen så skal jeg ikke si sikker men jeg ville ikke gjort meg til drapsmann for en vinkelsliper til 200 kr.....
Tror ikke det er så mange steder du får sånn trening nei, selv om jeg kan tenke meg et par steder det burde være pensum. Er noe jeg har til dels forstått selv ut fra ting jeg lærte som HF, og dels funnet ut fra diverse kilder. Har ikke lyst til å teste det i praksis.
Hvis det er ting du har lyst til å teste ut så skal du få all del få spille markør for meg..... Så lenge dette ikke involvere å skade bikkja på noen som helst måte. Dvs ingen bruk av stikk eller skytevåpen og kun enten avskrekke hunden fra å angripe eller og få den til å slippe etter at angrepet er intruffet.
Vi prøvde en del på treninger vi hadde for å se om hunden slapp.

Vi smørte inn en arm med tabasco saus, dette trodde vi definitivt ville fungere. Det fungerte til den grad at bikkja gikk i motsatt arm hvor vi ikke hadde beskyttelse..... Hvor smart dette var kan man fundere på i ettertid.

Vi prøvde og gå mot hunden og skrike og strekke ut armen for å bli store og skremmende.... resultatet var ingenting, bikkja gikk fortsatt i arm.

Vi spylte en hund med en vannslange med iskaldt vann i det den kom mot oss. Resultatet var en litt forbause bikkje men som allikevel gikk i arm og fikk markøren like våt som bikkja selv.

Kort sagt en godt trent hund vet hva den skal og vil ikke vike selv om ting ikke blir helt som på trening. Du kan aldri trene en bikkje opp mot alle scenarioer men om du først har en bikkje med høy drift blir den så fokusert at den antakeligvis vil gjøre det den er lært opp til tross for alle variabler du kan kaste inn i dette.